طرح های تبلیغی نیمه شعبان 

طرح های تبلیغی نیمه شعبان (چگونه مبلغ نیمه شعبان باشیم؟)

طرح های تبلیغی نیمه شعبان شامل چندین طرح برای تبلیغ در مکان های مختلف را بیان کرده است. که شما گرامیان می توانید از آنها برای تبلیغ یاد و نام امام عصر علیه السلام استفاده نمایید.


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – طرح عیادت از بیماران در بیمارستان

هماهنگی با مسئولین بیمارستانها در باب عیادت در ایام نیمه شعبان

تهیه یک متن تبلیغی (بویژه در خصوص نصرت، غربت، مراجعه به حضرت مهدی) و آمادگی کامل جهت تبلیغ

خرید گل و شیرینی

تهیه یک متن تبلیغی چاپی بر روی کاغذ کوچک (مثل وظایف من با امام زمانم و …)

 این ایده برای تمام روش های خدمتگزاری است، ولی در بیمارستان خیلی لازم است مورد توجه قرار بگیرد. در بیمارستان اگر بخواهیم به اتاق ها برویم و با بیماران چند دقیقه ای صحبت کنیم، باید به نکته ای بسیار مهم توجه کنیم: ما یک سری کلمات و واژگانی را به کار می بریم و از آنها استفاده می کنیم تا یادی از امام زمان علیه السلام را در روز ولادت ایشان زنده نماییم. اینکه این کلمات ما تأثیر بگذارند یا نه واقعا دست ما نیست. باید بخواهند تا تأثیرگذار باشیم ان شاءالله. اما می توانیم مقدمه تأثیرگذاری را فراهم کنیم.

بهترین کار برای فراهم کردن مقدمه تأثیرگذاری؛ اولاً استغفار و طلب آمرزش گناهان از خداوند متعال و همچنین توسل و توجه به وجود مقدس پدر مهربانمون، امام زمان علیه السلام .

مثلا قبل از اینکه گروه وارد بیمارستان شود، چند دقیقه ای مکث کنیم و بعد از استغفار، برای مثال زیارت آل یاسین را بخوانیم. ان شاءالله که بتوانیم مؤثر واقع شویم و یاد امام زمان علیه السلام را برای حداقل یک نفر زنده کنیم که برای همه ما کافی است ان شاءالله.

یک طرح ابتدایی: اینکه برای تبلیغ مناسبت یا موضوعی به عیادت کسی برویم و این را از ابتدا نمایان کنیم، اگر من خود آن بیمار باشم، به من بر می خورد. هر چند موضوع محبوب خودم هم باشد، حال چه برسد که من توجه چندانی هم به او نداشته باشم…
فی الواقع فکر می کنم خود نفس گرم گرفتن و احوال پرسی و عیادت و تا حدی رفع نیازهای عاطفی یا تا حدی مادی بیمار و هدیه ای بدون هیچ گونه محتوای تبلیغی مثل شاخه گلی ساده از روی محبت بسیار روحیه بیمار را تقویت کند و مجذوب برخورد محترمانه ما می شود.

بعد از رخ دادن جذب و ایجاد نوعی رفاقت از روی اخلاص به صورت خیلی نامحسوس و طرفینی و با مشارکت طرف مقابل (بیمار) می توان به حضرت ولی عصر علیه السلام اشاراتی و متناسبا صحبتهایی پیرامون ایشان کرد.

اما دقت کنید که تحمیلی رخ ندهد و یا حالت سخنران و مستمع بی حوصله رخ ندهد که نتیجه معکوس دهد. همین که در ناخودآگاه او ثبت شود که به عنوان عید نیمه شعبان، شما به عیادت یکی از دوستان حضرتش شرفیاب شده اید، بسیار نیکوست.

در صورت همراهی های بیشتر و مساعد بودن احوال بیمار و اشتیاق وی، داستان هایی از مساعدت های حضرتش و اشاره به لطف و مهربانی ایشان و غفلت ما و پیشنهاد راه های مختلف توسل و مرتبط سازی خود با امام زمان علیه السلام می توان صحبت کرد.

البته باز دقت شود که باید مرحله به مرحله با بازخوردهای مناسب کار پیگیری شود. به این روش اگر عمل شود، تقریبا تمام موانع تبلیغی ممکن برطرف خواهد شد.

برای بیمارستان ها ایده های متفاوتی را باید به کار برد. مثلاً بیمارستان کودکان با بزرگسالان فرق داره. یک کودک فقط با کادو شاد می شه. می تونیم کادویی تهیه کنیم و به اسم هدیه از طرف حضرت به کودکان بدیم. برای مثال روسری یا عروسک.

و برای بزرگسالان می تونیم جای اینکه خوردنی بدهیم، همون مقدار پولو برای بیمارانی که مشکل مالی دارند، بدهیم.

در تبلیغ بیمارستانی؛ افرادی در بیمارستان هستند، از نظر روحی بسیار ناامیدند و از شرایطی که دارند، ناراحت هستند. یادآوری این که حضرت صاحب الزمان علیه السلام مانند پدری مهربان هستند و می توانند مشکلاتشان را بر طرف کنند، برای این افراد بسیار نتیجه خوبی می دهد و متذکر به وجود منجی و حجت خداوند می شوند.

باتوجه به استجابت دعای بیمار، «ذکر شماری» به بیماران هدیه بدهیم و مختصری اهمیت دعای فرج را متذکر بشیم و از بیماران بزرگوار بخواهیم هدیه میلاد حضرت صاحب الزمان علیه السلام را با دسته گل های صلوات و ذکر فرج تقدیم ساحت مقدس حضرت کنند.

و در کنار ذکر شمار، «حدیثی مکتوب» با طرحی شاد به بیمار بدهیم با این مضمون که وقتی شما برای ظهور حضرت دعا می کنید، متقابلا حضرت برای شما دعا می فرمایند و یقین دعای حضرت مستجاب است و شفای کامل شما را به همراه خواهد داشت که در روز عید بیمار امید و انرژی مثبت بگیره. به علاوه یک شاخه گل که گل هم شادی و موج مثبت به بیمار می دهد. (منبع: کتاب اولین‌ نگاه به امام زمان علیه السلام ، نوشته شیخ محمدمهدی محقق فرید‌)

 یکی از موقعیت هایی که خوب می شه برای امام زمان علیه السلام در نیمه شعبان تبلیغ کرد، افرادی است که در روز نیمه شعبان فرزندشان متولد می شود. یک پک برای ایشان آماده کنیم و برخی القاب امام زمان علیه السلام را توصیه کنیم که به عنوان نام فرزندشان قرار دهند و فرزندشان را به صاحب این روز بسپارند.

می شه با هماهنگی بیمارستان یک کلیپ مصاحبه ای هم از این افراد تهیه کرد.
کتاب نجم الثاقب منبع موثقی برای انتخاب اسامی و القاب امام زمان علیه السلام است.

در بخش کودکان؛ چند روز قبل از نیمه شعبان پک مداد رنگی و یه برگه که حاشیه ای در مورد حضرت داره پخش بشه. و از بچه ها بخواهید که برای حضرت یه نقاشی بکشند. بعد بهشون بگید به بهترین نقاشی جایزه می دیم.

اما روز جشن قبل از اعلام نتیجه، از مهربونی حضرت و اینکه چقدر بچه ها رو دوست دارن، به زبون خودشون صحبت بشه. بعد بگیم امام زمان علیه السلام اون قدر مهربونن که هرکسی صداشون کنن، جوابشون رو میده. بگید که همه شما برنده هستید، چون هرکسی که با امام زمان علیه السلام دوست باشه، برنده واقعیه.

بعد قاب هایی رو هدیه کنید که روشون سلام بر تو ای بابای مهربونم نوشته شده باشه و ازشون بخوایم تو اتاقشون نصب کنن و هر روز که بیدار می شن، به حضرت سلام بدهند. این جوری از کودکی با یاد حضرت بزرگ می شن و ان شاءالله در آینده افرادی مهدوی خواهند شد.

این موضوع رو در نظر بگیرید کسانی که قراره بریم سراغشون، عموما درد دارن و احتمالا اوقاتشون تلخه و ممکنه حال و حوصله نداشته باشند.

اگه قراره چیزی کادو بگیرن، بهتره چیزی باشه که بتونه سرگرمشون کنه تا لااقل کمی درد رو فراموش کنند و هدایا هر چند کوچک (البته غیر از دختر، پسر بودنشون سنشون هم مهمه) برای بچه ها باید دید با چی شاد میشن و تو سال های دیگه وقتی نیمه شعبان میشه، یادشون بیاد که هم چین روزی اتفاق خوبی افتاده یا از بچه های بزرگتر بخواهیم یک نامه برا امام زمان علیه السلام بنویسند.

بهتر است برای همراه های بیماران هم فکری کرد؛ چون خود محیط بیمارستان باعث افسردگی میشه. مخصوصا اگر پدر مادر باشند، یک شاخه گل یا یک متن زیبا مثلا نامه امام زمان علیه السلام که میشه یک جمله قشنگ داخل کپسول ها لوله کرد و گذاشت و بهشون بگیم نیت کنن و یک دانه بردارند…

خدمتگزاران بزرگوار با داشتن ظاهری آراسته و با لباس مرتب و رنگ شاد و معطر و چهره متبسم و داشتن نمادی همراه خود که نشان دهنده روز ولادت امام عصر علیه السلام باشه و نشانگر شادی در روز عید باشه، می توانند تأثیر گذاری کلام و پیامشون به بیماران را بیشتر کنند.

آقایان) چون در بیمارستان عموم افراد جامعه حضور دارند، لباس و پوشش مناسب یکی از نکات کلیدی است که خدمتگزاران بزرگواری که مایل هستند در بیمارستان به عیادت و به جهت تبریک عید تشریف ببرند، حتما باید رعایت کنند. (برای مثال: آقایان با کت و شلوار و بانوان با حجاب کامل، چادر مشکی)

به عیادت بیماران در بیمارستان ها برویم و برگه یا بسته‌ای با مضامین فرهنگی تهیه و توزیع کنید. (این بسته می‌تواند شامل موضوعاتی پیرامون امام زمان علیه السلام ، تکلیف منتظران در عصر غیبت، و… باشد.)

تعداد کودکان را از قبل در نظر داشته باشید.

تشکیل یک کتابخانه برای بخش اطفال خوب هست.

برپایی ایستگاه صلواتی.

نصب پوسترهای امام عصر علیه السلام در بخش ها و سالن ها که البته بهتر است به شکل تابلو باشد که ماندگار خواهد بود.

توزیع گل نرگس مصنوعی در ایستگاه های پرستاری که می شه ازگلدان های کوچک گل نرگس استفاده کرد.

هدیه دادن به کودکانی که در نیمه شعبان با نام نرگس یا مهدی نام گذاری بشوند.

یک برنامه داده شود که توی اون هر روز علامت بزنن که دعای عهد یا آل یاسین خونده بشه یا فقط هر روز یک سلام به آقا داده بشه و چهره امام زمان علیه السلام رو طوری معرفی کنیم که به جای اون چهره ای که برای خیلی ها جا افتاده که ایشان همه را می کشند، برداشته بشه.

در کنار اهدای یادبودهای متنوع مرتبط با ایام ولادت حضرت ولی عصر علیه السلام پیرامون دنیای بعد از ظهور به جهت امید بخشی هرچه بیشتر با بیماران گفت و گو بشه. این گفت و گو می تونه با مشارکت بیماران و همراهان و پرستاران باشه و جوی سرشار از شادی و امید با یاد امام زمان علیه السلام به وجود بیاریم.

توزیع کیک و بستنی بین همراهان و پرسنل.

قلک هایی با برچسب صاحب الزمان علیه السلام تهیه بشه. بعد از پر شدن، به بچه های شیمی درمانی بدیم.

تهیه هدایای مخصوص ایستگاه پرستاری. مثلاً ساعت و هدایای مخصوص دکتر و سرپرستارها مثلاً کتاب. برای هر مریض چند دقیقه ای صحبت می‌کنیم و هدایا را تقدیم می کنیم و به همین ترتیب در ایستگاه های پرستاری.

بسته های کوچک هدیه کودکانه تهیه شود و به کودکان بستری در بخش اطفال هدیه دهیم. این هدایا می تواند همراه با شعری کوتاه باشد که با بچه ها حفظ کنیم و یا داستان کوتاهی برای بچه ها بیان کرد.

به علت امکان عدم همکاری در بخش های مختلف بیمارستان ها، در صورت امکان بهتر است یکی از پرسنل بیمارستان با شما همراه باشد.

زمان ناهار یا ملاقات هم مزاحمت خیلی زیاد است. ساعت خوبی نیست.

برای بچه های پرسنل بیمارستان هم یه بار در نمازخانه بیمارستان جشن گرفتیم. (باز برای وقتیه که از خود پرسنل هم حضور داشته باشن تو اعضا برگزار کننده.)

داخل هدایای جمله یا نامه از طرف حضرت باشه به اون بیمار. مثلا ما از احوال شما آگاهیم و…

در ساعات ملاقات از گروه سرود هایی دعوت بشه تا به منظور تغییر روحیه و در زمان ۱۰ دقیقه در بیمارستان اجرا کنند.

پرسنل اون روز پیکسل بزنن یا یه گل تو جیبشون باشه و خوش برخوردتر هم باشن. خیلی خوبه.

برگزاری مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و در پایان به بچه ها یک هدیه هم داده شود.

بهتر است برنامه فقط مخصوص یک روز نباشد و چند روز باشد.

برنامه حتما شاد باشه تا اینکه فکر نکنند فقط ما بلدیم عزاداری کنیم. بلکه جشن هم به بهترین نحو انجام می دیم.

می شه یه تئاتر خنده دار مخصوص اون روز برای کودکان ترتیب داد تا خاطره خوش تو ذهنشون بمونه.

چسباندن صلوات شمارهای پیشنهادی کانال خدمتگزاران (صلوات شمار + پوستر متناسب نیمه شعبان و محیط بیمارستان) در تابلوهای اعلانات بیمارستان ها یا مثلا داخل هر اتاق… (البته در صورت تأمین بودجه و اجازه بیمارستان)

شناخت و معرفت امام زمان علیه السلام با معرفی و اطلاع دادن از آیات و روایات و یادآوری اهداف و وظایف ما نسبت به امام زمان علیه السلام در قالب اینفوگراف و یا داستان و یا سی دی مانند صاحب لوا و متحد و متعهد شدن به همدلی و دعا که از ما دعا می خواهند و اشاره به آن روایت چهل صباح دعا کردند تا خداوند منجی شان را فرستاد.

(البته چهل صباح برنامه و اراده قوی می خواهد که به طور کل چه در بیمارستان و چه در هر جای دیگر به آن توجه داشته باشیم و در آخر متعهد شویم و برنامه ای برای دعای چهل صباح ایجاد کنیم ان شاءالله.)

وقتی با بیمار یا بستگان و اطرافیان بیمار می خواهیم برخورد داشته باشیم، خیلی خیلی زیاد مهمه که با لبخند و گشاده رویی برخورد کنیم و صد البته مهربان چون که بیمار بودن و یا پرستاری کردن از بیمار خیلی خیلی سخته و خیلی زیباست که با صحبت کردنمون، آرامش و قوت قلب به اونا هدیه بدیم که ان شاءالله این طرز برخورد هم باعث شادی خدا و هم امام زمان علیه السلام و هم مریض ها و گرفتاران باشه

چرا که بهترین راه برای نزدیک شدن به افراد برای تبلیغ نام مبارک امام زمان علیه السلام ، راه دوستی و صمیمیت است. به سادگی می توان در همان لحظات کوتاه نیز این دوستی را ایجاد کنیم.

بزرگوارانی که مایل هستند در بیمارستان ها به عیادت بیماران بروند اما از نظر تأمین بودجه دچار مشکل هستند، توجه داشته باشند حتی با یک شاخه گل بسیار ساده هم می توان به عیادت رفت.

متأسفانه بعضی از بیماران حتی در ساعات ملاقات هم کسی به دیدنشان نمی رود. و حضور شما به تنهایی آن ها را بسیار خوشحال خواهد کرد. پس به خاطر کمی بودجه و عدم توانایی تهیه هدایا برای بیماران، این کار را ترک نکنید. البته به لطف امام زمان علیه السلام بودجه مورد نیاز هم تأمین می شود و می توانید بهترین هدایا را تهیه نمایید ان شاءالله.

ارائه پک میوه در جلوی بیمارستان ها همراه با تذکری کوتاه.

این صوت آموزش خوبی برای تبلیغ در بیمارستان هاست.
هدایای مورد استفاده در طرح تبلیغ در


در طرح بیمارستان ها عموماً یکی از ارکان هدیه است. بهترین هدیه به نظر شما چیست؟

با توجه به نوع مخاطب، سن و جنسیت چند نوع هدیه تدارک دیده بشه، بهتر هست. ممکنه در لحظه احساس کنی برای یکی کتاب مناسبه،برای یکی ادکلن، برای یکی تابلو، عروسک، کتاب رنگ آمیزی، مدادرنگی، سی دی…

پک لیوان شکلات با نیت چهارده معصومD آماده می کنیم، البته لیوان ها چاپ شده هستند و به بیماران و پرسنل هدیه می دهیم.

توزیع بسته شکلاتی با یا بدون برچسب یا تسبیح برای بیماران.

دادن پاکن و تراش به کودکان بیمار.

می شه شکلات یا نخودچی کشمش تو بسته هایی شبیه بسته بندی قرص و دارو تهیه کرد و یک کارت پستال که مضمون متنش این باشه او که بیاید، هیچ بیماری بدون درمان باقی نمی ماند و به بیمارانی تقدیم بشه که وضعیت روحی خوبی ندارند.

برای بچه ها کادو و بزرگترها مخصوصا همراهان خوراکی.

برای کودکان اسباب بازی.

برای بزرگسالان استندهایی با طرح های شاد و مضامینی که یادآور وجود نازنین امام عصر علیه السلام باشه.

برای نیمه شعبان با بیمارستان هماهنگ بشه ناهار بیشتری بدهند که همراه بیماران هم استفاده کنن.

بعضی از مریضا اجازه خوردن شکلات را ندارن و مثلا می شود جایگزینی تهیه شود و به شکل شکلات بسته بندی شود.

کسانی که مدت زیادی در لباس های بیمارستانی بوده اند، لباس نو با رنگ های شاد هم می تونه هدیه خوبی براشون باشه. به این منظور که ان شاءالله بعد از بهبودشون بپوشند. مثلاً روسری برای خانم ها با رنگ شاد.

به نظر شخص من کتاب همیشه توانایی داره هدیه خوبی باشه.

مگنت هم خوبه. مریضا بالای تختشون می زنن.

گلدان طبیعی کوچیک که البته ممکن است گلدان در بیمارستان ایراد داشته باشد و اجازه ندهند و می توان از یک شاخه گل نرگس مصنوعی استفاده کرد.

ماگ های گروه خدمتگزاران هم که به مناسبت های مختلف طرح روش چاپ می شه، قشنگن.

دادن گل به بیمارا با یه دعای فرج هم خوبه.

دادن یه کتاب نقاشی مربوط به اون روز خوبه. یا گذاشتن یه مسابقه نقاشی برای کودکان خوبه

یک گلدان زیبا داده بشه و روی اون مثلا نوشته باشه: آقا سلام. این طوری خیلی ها یاد امام زمان علیه السلام می افتند و تو روحیه شون تأثیر داره.

یک پوستر یا روزنامه برای دنیای بعد از ظهور تهیه بشه، خیلی خوبه.

برای کودکان هم می تونیم از کادوهایی استفاده کنیم که اونا رو با امام زمان علیه السلام آشنا و خوشحالشون کنه.

یک شاخه گل نرگس به همه هدیه بدیم و خیلی با روی گشاده باشیم تا همه فکر نکنند آدمایی که کمی دین دار هستند، بداخلاق و خشن هستند.

می شه بادکنک هلیومی هم به بچه ها بدیم. خیلی خوش حالشون می کنه که میشه بالای تختشون بست با یک بازی فکری یا اسباب بازی یا یک کتاب.

یک برگه قشنگ و طراحی شده دارای کاور که باعث ماندگاریش باشه که داخلش یک سمتش آیت الکرسی باشه و طرف دیگر از توصیفات امام زمان علیه السلام همراه با یک شاخه گل خیلی می تونه مناسب باشه.

هدیه هایی که خوردنی باشه، اجتناب بشه، بهتره چون که برخی از بیماران از خوردنی های شیرین و یا نمکی باید اجتناب کنند و معمولا هر بیمار دارای دستور غذایی خاصی هستش که باید رعایت کنه و شاید بیمار در معذوریت قرار بگیره و بخوره… خیلی قشنگ تره که به فکر سلامتی بیشتر بیمار هم باشیم.

بچه‌ها وکوچکترها رو با یک عیدی امام زمانی خوشحال کنیم.

مناسب سن بچه ها در ایام نیمه شعبان از هدایا استفاده کرد. مثلا برای بچه های کوچکتر کنارش گل سر گذاشت. پاستیل و شکلات و… هم می شه گذاشت.

برای کنار icu و ccu می شه تابلو هایی تهیه کرد که مردم یادشون به توسل به امام عصر علیه السلام باشه. در بعضی بیمارستان ها جایگاه تسبیح کنار این مکان ها گذاشته شده وکنارش یک بنر زدن که تشویق به صلوات فرستادن کردند.


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – طرح جشن های خیابانی

تهیه برشور
تهیه لوازم صوتی و تصویری
تهیه صندلی
خرید پذیرائی
انتخاب مجری و آمادگی مجری در برگزاری مسابقه، شعر خوانی و دکلمه خوانی
برگزاری تئاتر
تهیه برگه نظر سنجی و دعوت در شرکت در چنین مراسمات …
تهیه هدایا


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – تزیین کوچه

هر فردی در کوچه یا محله زندگی خودش پرچم های «اللهم عجل لولیک الفرج» یا پرچم «یا اباصالح المهدی» نصب کند.

پشت چراغ قرمز یک فرصت مناسب برای تبلیغ است، چون افراد ۶0 ثانیه یا ۱۲۰ ثانیه معطل هستند.

اختصاص دیوارهایی در سطح شهر با هماهنگی شهرداری برای ایجاد هنر جمعی توسط مردم با مفهوم موعود و ظهور، همراه با قرار دادن ابزار نقاشی که توسط عوامل به آنها داده می شود.

المان های شهرداری ها در سال های گذشته در مشهد و تهران خیلی تونسته در ایام عید جذب کننده افراد باشه برای عکس گرفتن و… می توانیم برای نیمه شعبان المان هایی مثلا باغچه گل نرگس و… را فرهنگ سازی کنیم.

تلویزیون های شهری فرصت خوبی برای پخش کلیپ در ایام نیمه شعبان است.

نصب تبلیغات مفید روی ماشین ها و تردد در سطح شهر.

تهیه و پخش آویز ماشین با هدف یادآوری دعا برای حضرت.

یکی از بهترین ایده ها برای معابر عمومی، یک دست بودن تزئین آن ها با پوستر یا پرچم هاست.

اجرای طرح عهدی با مهدی به این ترتیب که هر فرد یک کار رو انجام و ثوابش رو هدیه کنه به امام عصر علیه السلام.

کتابچه، مجلات و روزنامه هایی برای این روز خاص چاپ شود.

تهیه یک سری کتاب ها مانند مکیال المکارم و امثالهم و نوشتن یادداشتی در ابتدای کتاب که «در صورت اتمام کتاب، کتاب را به شخص دیگری امانت بدهید» و هدیه دادن آن به عابرین پیاده.

می توانیم نذری کتاب برگزار کرد، کتاب های کم حجم مهدوی را تحت عنوان نذر سلامتی امام زمان علیه السلام به مردم داد و ازشون بخواهیم بعد از خواندن به دیگری بدهند. کتاب آشتی با امام عصر علیه السلام می تواند هدیه مناسبی به افراد علاقه مند به بحث باشد…

در خیابان ها، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی مهدوی برای فروش برگزار کنیم.

نور افشانی کنار خیابان خیلی جذاب و تأثیرگذار است.

گذاشتن یک بیلبورد بزرگ و ثانیه شمار غیبت امام عصر علیه السلام.

در بیلبورد های تبلیغی شهر برای امام زمان علیه السلام را با موضوع دوران با شکوه ظهور یا غربت امام زمان علیه السلام تبلیغ کنیم.

یک تقویم بزرگ چاپ کنیم و بذاریم توی خیابون و از مردم بخواهیم که دوست دارن توی تقویم، در کدوم روز سال، روز ظهور نوشته شده باشه.

تقویم های دیواری امام عصر علیه السلام سفارش بدیم و کنار ایستگاه های صلواتی توزیع کنیم. ترجیحا توصیه به دعای فرج یا دعای سلامتی امام عصر علیه السلام باشه. این طوری تا آخر سال یادآوری می شه و ماندگاره.

تعداد سال های غیبت حضرت بزرگ در محل ایستگاه صلواتی زده بشه. عدد زیاد اون تأثیرگذار خواهد بود.

روی بنر یا شاسی و تابلو هایی «زیبایی های ظهور» را همراه با روایت های دوران ظهور به تصویر بکشیم و در ایستگاه های مترو، اتوبوس و پیاده رو ها نصب کنیم، به صورتی که همه را جذب کند.

متن ها و احادیث و توقیعات کوتاه و اثرگذار را روی عکس هایی بسیار دلنشین چاپ نموده و داخل پاکت نامه ای با طراحی مناسب به چند رهگذر تقدیم کنیم.

جملاتی مانند: «برای روز میلاد پدرم چه هدیه ای به امام زمان علیه السلام تقدیم کنیم؟» را بر روی بنر و یا پارچه ای زیبا و نسبتا بزرگ نوشته و در معابر نصب کنیم.

پک هایی آماده کنیم با شکلات و مگنت به عابران پیاده دهیم. موضوع اصلی پک ها می تواند ترک یک گناه جهت ظهور باشد. مثلا من قول می دهم دیگر دروغ نگویم و یا در آن برگه هایی بدهیم تا تعهد بدهند که هر روز امام عصر علیه السلام را یاد کنند و مثلا هر شب ساعت ۱۱ دعای فرج را بخوانند.

پوستر های مربوط به امام عصر علیه السلام را به هر مغازه بدهیم و از ایشان بخواهیم که داخل مغازه یا به شیشه مغازه نصب کنند.

ساختن کلیپ های آگاهی بخش به منظور ظهور و موانع آن و رایت آن روی سی دی با جلد ترغیب کننده به تماشای آن و پخش آن در معابر و مکان های عمومی.

برگزاری یک نمایشگاه اقلام وکتاب هایی با موضوع مهدویت در کنار ایستگاه صلواتی.

درست کردن کلیپ هایی با قطعه های کوتاهی از سخنرانی از مظلومیت و غربت مولای عوالم و فواید دعای فرج و… همراه با تواشیح و مداحی در بین سخنرانی ها و نشر آن.

در بعضی ایستگاه های صلواتی میوه داده بشه برای تنوع، یا گرفتن فشار خون و قند خون در کنار توزیع شیرینی و شربت البته همراه با رزق معنوی. یعنی سعی کنیم کنار پذیرایی حتما یک کار فرهنگی داشته باشیم.

کنار شیرینی و شربت که در خیابان پذیرایی می کنیم، یک دفتر بزرگ هم با خودکار بگذاریم و سر فصل آن را بنویسیم، «دلنوشته به پدر مهربانم» و از مردم بخواهیم صحبت های دلشون رو به حضرت بنویسند.

بروشور آماده کنیم و حدیث های مربوط به خواندن دعای فرج را هم زمان با پذیرایی به مردم بدهیم.

برپایی خیمه هایی با عنوان خیمه منتظران و توزیع جزء قرآن و ختم صلوات. در این خیمه ها به نیت ظهور یا برگزاری ختم قرآن خیابانی؛ به این صورت که یک صفحه قرآن بدهیم و افراد متمایل، به نیت سلامتی مولا همان جا بخوانند به همراه توزیع تسبیح.

پرزنت تک به تک مردم در خیابان ها، اتوبوس، مترو و… و تذکر مردم به نیمه شعبان و اهمیت والای این روز.

یکی از بهترین فرصت های تبلیغ در خیابان ها، رانندگان تاکسی هستند. فرض کنید با اسنپ صحبت کنیم که به همه رانندگانش در روز نیمه شعبان هدیه ای بده که به همه مسافرها تقدیم کنند.

گذاشتن چند ترازو در کنار خیابان. به صورت صلواتی مردم را وزن کنیم و در برای هر وزن کردن یه سؤال ساده بپرسیم یا جایزه بدهیم یا بذاریم وزن کنند.

برقراری جشن میزها در خیابان با موضوع مهدویت برای گروه سنی مختلف: برای کودکان با نقاشی و پازل و برای بزرگسالان با دادن بروشور و سی دی و گفت و گو با آنها.

برای بچه ها کادو کوچک تهیه شود و به عنوان هدیه از طرف امام مهربانی داده شود. شبیه این کار در مشهد مقدس در میلاد امام رضا علیه السلام در حرم برای بچه انجام شد. مثلا: کتاب داستان های ساده و رنگارنگ با موضوع مهدویت به بچه ها هدیه بدیم و اول کتاب هم بنویسیم هدیه ای از طرف بابای مهربون عالم به تو.

دفترهایی با طرح مذهبی آماده کنیم و کادو کنیم به بچه های زیر مقطع دبستان بدهیم زمانی که دعای فرج را می خوانند.

دفترچه یادداشت کوچک با احادیث مهدوی به دانش آموزان بدهیم.

می توانیم در مکالمات روزمره مان از عباراتی مثل در پناه صاحب الزمان علیه السلام باشید، یا اینکه چشمت به جمال امام زمان علیه السلام روشن، در محل کار، خانواده یا دانشگاه… استفاده کنیم و مبلغ نام امام عصر علیه السلام باشیم.

می تونیم خودمون پروفایل هامون رو روز شمار بزاریم، کانال خدمتگزاران هر روز صبح پروفایل های روز شمار تا نیمه شعبان رو می زاره. می شه یه تبلیغ فوق العاده.

یه طرح ساده و کم خرج هم که می شه در خیابان های بزرگ هم انجامش داد، اینه که می تونیم یه تعداد بوگیر یا خوش بو کننده ماشین که طرح مهدوی داره، تهیه کنیم و در جایی که عبور ماشین ها زیاد است، پخش کنیم.

گلدان گل نرگس با یک پیام کوچولو که روی گلدان هستش، در خیابان ها به مردم داده بشه به جای شربت که مشکلات خودش رو داره. گلدان گلی که پیاز گل داره، می تواند باقی هم بماند و تا چند سالی یادآوری کند. حتی می شود به جای گل نرگس که شرایط خاصی واسه رشد می خواد، از کاکتوس استفاده کنیم.

گلدان های کوچک سفالی رنگی که اسم حضرت، حدیث یا بیت شعری زیبا روی اون چاپ بشه. در این صورت فانتزی و‌ جذاب تر می شه ولی خب هزینه بر هم هستش. یا یک سری گلدان ها به عابرین بدیم و در کنارش یک سری گل که ریشه دارن. و ازشون بخواهیم که این گل ها رو خاک کنن و ریشه ها رو در خاک بذارن و ازش مراقبت کنند و با دیدن این گلدان به یاد امام زمان علیه السلام بیافتند.

تدوین نامه ای با استفاده از احادیث و توقیعات امام زمان علیه السلام، خطاب به شیعیان ایشان و با استفاده از جملات تأثیرگذار و متنی لطیف و پخش نامه به صورت ناشناس در معابر و مکان های عمومی (نظیر وصل کردن به دیوار یا در و…) و ترغیب مخاطبان در مکان های عمومی به باز کردن نامه با نوشتن جملات ترغیب کننده روی پاکت نامه.

در بوستان ها یک جشن بگیریم و مسابقه انجام دهیم و جایزه دهیم. البته با محور انتظار فرج. مثلاً برگزاری مسابقه آشپزی و مسابقه های کودک مانند برنامه های تلویزیونی و یا حتی مسابقه شوخی داشته باشیم. هرکس که می خواد شوخی بیاره اجرا کنه تو پارک یا محله. بعد ما بینش تذکرهایی راجع به امام عصر علیه السلام دهیم.

می شه شب نیمه شعبان، یه کوچه یا محله رو در نظر بگیریم و به آینه بغل های ماشین های پارک شده در کوچه ها، بادکنک هایی با شعار یا صاحب الزمان علیه السلام و… نصب کنیم، مردم وقتی صبح بیدار بشن با صحنه قشنگی مواجه می شن و شاید هم صبحشون رو با سلام به حضرت شروع کنن. بهتره این طرح در کوچه های بالا شهر عملی بشه…

در هر محله با چند تا مغازه صحبت کنیم و متقاعد کنیم که مثلا هر جنسی که می فروشند یه دعای فرج به خریدار بگویند بخواند. و یا تخفیفی به مناسبت میلاد امام عصر علیه السلام قائل شوند. و اطلاع بدهند دلیل این تخفیف برای خواندن دعای فرج است.

کار فرهنگی به قول آقای قرائتی باید ساندویچی باشه. شما اگر یک نگاهی به زندگی دوستان بکنید، می بینید که یک بخشی از وقتشون سر کار هستند. یک بخشی دیگر در وسیله نقلیه یا شخصی یا عمومی، و بخش دیگر هم در خانه هستند. دوستان باید یک برنامه ریزی بکنید که خوراک مهدویت رو در بین این وقت ها به شکل های مختلف ارائه بدین.

مثلا برای وسیله نقلیه شخصی یا عمومی، دادن سی دی و فلش با محتوای مهدویت، برای اداره ها برگزاری دوره های مهدویت، و هم چنین برای خانواده ها همایش های تربیت مهدوی برگزار کرد.

با دوربین یا گوشی با متنی زیبا با مردم مصاحبه کنیم. مصاحبه و سؤال دو گزینه ای. به این ترتیب که ضمن تبریک روز میلاد حضرت مهدی علیه السلام، از افراد سؤال می شود: «امام زمان علیه السلام وقتی ظهور کنند؛ گزینه اول: مردم را می بخشند. گزینه دوم: از دم تیغ می‌ گذرانند؟» به این صورت که در نصف کاغذ A4 متن گزینه ۱ و در نصف دیگر، متن گزینه 2 تایپ شده باشد و روی تخته شاسی A4 قرار گرفته باشد.

طبیعیه که بیشتر افراد گزینه ۲ را انتخاب می کنند. همین یک مدخل تبلیغی است، پیرامون این که حضرت به درستی به مردم معرفی نشده است. و توضیح مختصری درباره نحوه برخورد پدرانه و محبت آمیز صاحب الزمان علیه السلام با مردم بدهیم؛ یا یک حدیث مرتبط با امام عصر علیه السلام یا نیمه شعبان رو روی یک دفتر بنویسند.

مثلا می تونید یه حدیث بذارین از اینکه امام زمان علیه السلام وقتی که ظهور می کنند، انتقام مادرشون رو می گیرن. در اصل منتقم بودن امام. بعد صفحه بعد یک حدیث زیبا از زمان ظهور باشه که می تونه اون حدیث زیبایی دنیا وقتی حضرت ظهور کنند رو نشان بدهد. البته باید بسته به جمع و مخاطب و شبهاتی که در جامعه رواج دارد همه جزئیات کار بررسی و پیش بینی های لازم انجام شود.

می شه مغازه داران را به وسط کار کشید. پوسترهای مهدوی آماده کرد و بهشون بدیم تا در مغازه نصب کنند. یا مثلاً نزدیک منزل ما یک مغازه است که همیشه درب مغازه با پرچم «السلام علیک یا صاحب الزمان علیه السلام» در محله بسیار زیبا شده است. می توانیم در هر محله این کار را انجام دهیم.

می شه گروه سرود مهدوی یا تواشیح مهدوی را در معابر عمومی در یک گوشه ای از میدان شهر یا خیابان برگزار کرد. خاطرم هست گروه سرود نوجوانان در یکی از ایستگاه های مترو خوانندگی می کردند. توجه هر رهگذر رو به خودش جلب می کرد. همچنین از گروه های نمایش هم غافل نشیم که امروزه تأثیر زیادی می تونه داشته باشه.

پارسال درخیابان دست بچه ها پرچم دادیم که کنار خیابان تکان می دادند، به کودکان بادکنک و به ماشین ها بسته فرهنگی و آبمیوه و شیرینی می دادیم و گروه بسیار خوبی گرد آوردیم که از ایجاد شدن ترافیک و حق الناس جلوگیری شود و سرودهای بدون آهنگ پخش کردیم. هم چنین پوسترهایی پخش شد که هر کسی درب منزلش بزند تا تبلیغ گسترده ای ایجاد شود.

در بحث خیابان و عوام، تعداد زیاد رهگذر است. برای چنین مکان هایی باید برنامه ای چید که کم هزینه باشه و از طرف دیگر اگر پر هزینه هم بود، اکثریت را درگیر کند. فقط دوستان توجه داشته باشیم به دلیل اینکه کار در سطح گسترده تر هست و مخاطب عام تر، حتما دقت بشه که به هیچ عنوان سد معبر نشه و صدا و زباله کسی رو اذیت نکنه، حتی می شه از ظروف گیاهی استفاده کرد و ذکر کرد بخاطر حفظ محیط زیسته. تأثیرش رو عوام بسیار خوب است.

استفاده از تابلوهای مصور فوق العاده هستند. تجربه بسیار تأثیرگذاری بود. همه قشر آدم می اومدند و در معابر عمومی گوش می دادند و توجه می کردند. برای مردم بسیار جالب است. فقط کمی نیاز به شلوغ بودن منطقه دارد و هم چنین دلیلی برای ماندن، مثل شربت و… یا تابلو عکاسی یا مسابقه ای و… البته همین جوری هم بسیار تأثیرگذار است.

پخش ساعت های دیجیتال که تعداد ثانیه های غیبت رو نشون می ده، برای نصب در آسانسورها و البته نصب پوستر متضمن جمله تأثیرگذار مهدوی ممکن است از ساعت شمار بهتر باشد. می توان این ساعت ها رو روی کاغذی نصب کرد. زیرش هم یک جمله تأثیرگذار نوشت. مثل صلوات شمارهایی که روی کاغذ مخصوص نصب می کنن در آسانسورها.

به ماشین ها پرچم های مهدوی می شه داد تا روی ماشینشون نصب کنند. ما پرچم هایی دادیم که به صندوق وصل می شد. یا عده ای خودجوش آماده باشند تا ماشین هایی که داوطلب هستن، روی ماشین هاشون جمله کوتاه یا شعر مهدوی بنویسند.

فقط در انتخاب تصویر و جملات باید نهایت دقت بشود. برای پرچم یا پوستر می توان از چاپ عکسی که برای نیمه شعبان در کانال خدمتگزاران هست، استفاده کرد و نسبت به اثرگذاری به این معنا که وارد خونه ها می شن تا مدت زیادی جلوی چشم هستن، بسیار مناسب است.

توی هر محله یا خیابان یک استند بزرگ یا یک صفحه بزرگ یونولیت با روکش کاغذ کُتِد گذاشته بشه. برای اینکه مردم بتونند دلنوشته هاشون رو به امام زمان علیه السلام بنویسند. یا می تونیم درب منازل کاغذ با نامه پخش کنیم و در تاریخ مشخص نامه ها را جمع آوری و قرعه کشی کنیم.

یک تلفن عمومی که بهتر است در یک باجه باشد و گفتن این موضوع به مخاطب که فرض کنید صدای شما از آن طرف برای امام زمان علیه السلام پخش می شود و حالا با ایشان صحبت کنید. (ایجاد یک حریم خصوصی و فضاسازی برای ایجاد حس ارتباط مخاطب با امام عصر علیه السلام) (توجه داشته باشیم که صدایشان ضبط می شود و اگر بخواهند می توانند صدای ضبط شده شان را تحویل بگیرند.)

طراحی یک سری بازی های دسته جمعی با اهداف موضوعات امام زمانی در پارک ها. مثل پارک آب و آتش. مانند بازی شطرنج در قسمت اول فیلم هری پاتر و سنگ جادو که با جواب دادن به هر سؤال، یک مرحله به جلو می رفت. (شطرنج صرفا مثال می باشد و تشویقی نیست!)… (بازی طراحی شود.)

تابلو های شیک دیواری با نام مولا امام عصر علیه السلام به عنوان هدیه به خانواده ها بدیم. این تابلوها داخل پاکتی باشه همراه با برگه ای که به متن مناسبی توصیه به دعا برای فرج شده. نصب این تابلوها در خانه یاد مولا را دائم در ذهن زنده نگه می داره.

بهترین و شادترین لحظه برای کنار هم بودن تمامی عزیزان شیعه اثنی عشری و همی نطور دیگر هموطنان که نسبت به مناسبت های شیعیان احترام می گذارند، با لبخند هرچه عمیق تر و با تمام وجود به استقبال رفتن. و با دادن شیرینی و شربت، باید کاری کرد که اعیاد و شادی ها بیشتر به چشم بیاد و دنیا هم اونا رو ببینه… و فقط صرفا با عزاداری ها شیعیان و به یاد نیاورند…

چه بهتر از اینکه از این فرصت در کنار هم بودن در خیابان و در محله ها استفاده کنیم و برای شادی و سلامتی امام زمان علیه السلام دعا کنیم و صد البته با داستان ها و نقل قول های شیرین از امام زمان علیه السلام و ائمه اطهار علیهما السلام مجالس رو با طراوت تر و شیرین تر و دلنشین تر کنیم.

می توانیم کارت هایی تهیه کنیم و کرامات حضرت را روی آن بنویسیم. با همه دوستان و اقوام در شب میلاد دور هم جمع شویم و هر کسی یکی از این کارت ها را بیرون بکشد و بلند بخواند. ترجیحا ۴۰ کارت. و ازش فیلم گرفتن و کلیپ تهیه کردن و فرستادن و پخش کردن آن در فضای مجازی.

درب منازل بریم، با پارچ شربت اول براشون بریزیم. بعد بگیم هر نفر می تونه این کار رو انجام بده. و کل خانواده را درگیر کنیم که یکی از کارت ها را بخونن. ما بین کارت ها نیز هدیه های مهدوی مثل محصولات خدمتگزاران باشه و یا پوچ و یا اینکه دوباره بردارید و…

فضای مجازی استفاده زیاد و رایجی بین مردم دارد. می تونیم کانال محله ای بسازیم و مسابقه انجام بدیم با محتواهای مناسب. این جوری برای مناسبت های بعدی هم اعضا را داریم. اما ممکن است به دلیل اینکه تعداد کانال ها و گروه ها خیلی زیاد شده، خیلی‌ها حتی پیام ها رو نخونن… اگر موضوع مسابقه باشد و فقط اعضای همان محله شاید جذاب تر باشد. و هر چند وقت یک جشن برای برنده ها برگزار کنیم. اما باید با برنامه ریزی و هدفمند همه کارها انجام شود. اینجوری یک محله همیشه یاد حضرتند.

چیزی شبیه سه شنبه های مهدوی را در معابر عمومی برگزار کردن. دادن شربت و شیرینی به همراه رزق معنوی یا ایستگاه ختم قرآن یک صفحه ای یا بیشتر به نیت سلامتی و فرج آقا یا نصب پلاکارت و پرچم با جملات مهدوی به طوری که جملات جرقه فکری بزنه.

طرح های تبلیغی نیمه شعبان 

اگر رویکرد ایجاد مشارکت جمعی مردم باشد، مردم نسبت به آن اثر، حس تعلق پیدا می کنند و با آن انس می گیرند. پس بهتر است مردم در ایجاد این اثر سهیم باشند. مثل: نقاشی، تئاتر، دلنوشته، ماکت، پازل. یک پازل هزار تکه آجری، در نظر بگیریم و اون رو در بخشی از شهر قرار بدهیم، به این صورت که هرکسی که در تکمیل این پازل کمک می کنه، اسمشو روی آجر حک کنیم و اون پازل رو به طور مثال در فضای سبز تپه های عباس آباد قرار بدیم.

تهیه قبض هایی برای اهدا به افراد در خیمه یا پارک یا… مثل دسته قبض هیئات ولی جذاب تر.

طرح های تبلیغی نیمه شعبان 

استفاده از طرح ها و استیکرهایی مشابه.

این تصاویر برای آغاز امامت در ایستکاه صلواتی بصورت کارت ویزیت چاپ و پخش شد.

بزرگواران به این نکته توجه داشته باشند که کارت ها یا هر چیزی متبرک به اسماء ائمه علیهما السلام هست و اگر پخش بشن و روی زمین بیافتن یا در هر صورت بی احترامی بشه، جایز نیست.

در شهرهایی که اقلیت مذهبی هم حضور دارند، در شیوه تبلیغ باید خیلی دقت کرد. بهتر است در کنار این گونه تبلیغ ها با طرح سؤالاتی پایه ای و اعتقادی یا طرح شبهه و پاسخ به این گونه شبهات نیز مبادرت شود. تا حتی الامکان تلنگری در شناخت امام زمان علیه السلام وارد کنیم.

عوامل دوری شیعیان از امام زمان علیه السلام، از قول مبارک خودشان:

در این دیدار امام زمان علیه السلام علت تأخیر علی بن مهزیار را جویا می شوند و می فرمایند: «یا اباالحسن! ما الذی بطا بک عنا الی الان. چه شد که تا الان به نزد ما نیامدی؟ چرا تأخیر افتاد؟» «قدکنا نتوقعک لیلا و نهارا. ما شب و روز منتظر تو بودیم.»

علی بن مهزیار در جواب حضرت گفت: «من بیست سفر به خاطر شما آمدم ولی سفر بیستم توفیق پیدا کردم!» امام زمان علیه السلام فرمودند: «لا ولکنکم کثرت مال اموال و تجبرتم علی الضعفاء المومنین و قطعتم الرحم الذی بینکم فای عذرلکم؟ اموالتان را افزون ساختید، در برابر ضعیفان تکبر و بزرگی کردید و آنان را سرگردان کردید و قطع رحم کردید، اکنون چه عذری دارید؟» پس علی بن مهزیار زبان به استغفار و توبه گشود…

(بحرانى، سید هاشم بن سلیمان، الإنصاف فی النصّ على الأئمه الإثنی عشر علیه السلام) وقتی خود حضرت این طور می فرمایند، دیگر چه می توان گفت؟

توزیع بادکنک هایی در پارک بین بچه ها که دارای نوشته هایی به این مناسبت هست.

ایجاد چادرهای نمایشی در پارک ها و پخش مستندهای مهدوی و نمایشگاه کتاب در تمام مکان ها.

می توانیم در آسایشگاه های معلولین ذهنی هم مراسماتی داشته باشیم که خیلی هم پسندیده است…

گرفتن جشن برای افراد تحت پوشش در همکاری با انواع خیریه ها. (مثلا جشنی برپا شود و افراد با همکاری جمعیت های خیریه یا معتمدین رسمی به جشن دعوت شوند.)

پخش غذای گرم در محله های فقیر نشین.

تحویل غذای گرم یا بسته های غذایی به فقرا. (خیریه ها، افراد شناسایی شده، معتمدین در ارتباط با محرومین.)

تقدیم اسباب بازی به کودکان خانواده های محروم.

باید بپذیریم که در معرفی قطب عالــم امکان خیلی خیلی خیلی کوتاهی شده، نباید فقط به نیمه شعبان بسنده کرد.


طرح ایستگاه صلواتی 

انتخاب مکان برپائی ایستگاه صلواتی
تهیه داربست یا مسقف نمودن مکان در صورت باز بودن سقف
فراهم آوردن تدارکات پذیرائی (شیرینی و شربت)
تهیه لوازم صوتی و تصویری
انتخاب فایل های صوتی و تصویری مناسب و تبلیغی
آمادگی تبلیغ مخاطبین (انتخاب یک متن تبلیغی و تمرین در طول روز)
نصب پلاکارد مناسب


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – طرح جشنهای خانگی

هماهنگی با صاحبان خانه برگزار کننده جشن
دعوت از مخاطبین
تهیه پذیرائی
تزئینات
هماهنگی با اجرا کنندگان جشن (مجری-سخنران-…)
خرید هدایا
خربد کیک تولد
تهیه برگه نظر سنجی و دعوت در شرکت در چنین مراسمات …


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – طرح جشن میزها

هماهنگی با مسئولین مکان برپائی جشن
دعوت از مخاطبین بصورت اتمسفر نفوذ و تهیه لیست افراد مدعو و پیگیری لازم
تهیه پذیرائی
تزئینات
هماهنگی با اجرا کنندگان جشن (مجری-سخنران-…)
خرید هدایا
تهیه برگه نظر سنجی و دعوت در شرکت در چنین مراسمات …


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – طرح کار علمی

تهیه متون تبلیغ با سرفصلهای مراجعه، نصرت و غریب حضرت مهدی علیه السلام برای سطوح مختلف سنی و تحصیلی


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – کار سایت اینترنتی

سرچ و انتخاب سایت های مناسب و تبلیغی در مورد حضرت مهدی  علیه السلام
دسته بندی سایتها از نظر نوع محتوا و متون
معرفی سایت ها به دوستان از طریق متون گزیده سایت، عکس، کلیپ و نما آهنگ های سایت و …


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – نمایشگاه کتاب

هماهنگی و اخذ مجوزات لازم با مسئولین شهر در خصوص برپائی نمایشگاه کتاب
هماهنگی با مسئول نمایشگاه ها کتاب در خصوص خرید کتاب از انتشارات و آوردن کتابها
تهیه پلاکارد تخفیف کتب و زمان برپائی نمایشگاه
مطالعه کتاب های تبلیغی و تبلیغ مخاطبین و بازدیدکنندگان از نمایشگاه
ایجاد هماهنگی بین اعضائ نمایشگاه جهت دایر بودن نمایشگاه به صورت کامل
هماهنگی در خصوص برچیدن شبانه نمایشکاه و آغاز در صبح روز بعد


کار کامپیوتری

کسانی که در زمینه نرم افزار توانایی لازم را دارا می باشند می توانند در ساخت نرم افزار نیمه شعبان سال 89 به دوستان کمک کنند.


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – تزئین کوچه

تبلیغ و تذکر به همسایگان در خصوص نصرت، غربت، مراجعه به حضرت مهدی و تذکر به ایشان
هماهنگی با همسایه ها در خصوص مشارکت در این امر
نظافت کوچه
گل آرائی و تزئین مناسب گوچه
چراغانی کوچه ها
تهیه لوازم پذیرائی
نصب پلاکارد ها با مضامین و محتوای غنی و تبلیغی (از این طرح برای دعوت به طرح جشن  های خانگی و جشن میزها میتوان استفاده کرد)


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – جشن های فامیلی

دعوت از فامیل
تهیه پذیرای و دادن ولیمه عید
خرید کیک تولد
هماهنگی با سخنران و مجری جشن
برگزاری مسابقات (کتابخوانی- ماست خوری- میوه خوری- سمابقه از متن سخنرانی …)
تهیه برگه نظر سنجی
تزئینات منزل
دعوت در شرکت در چنین مراسمات بصورت  ماهانه و یا 2 ماه یکبار
دادن هدایا


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – طرح خانه به خانه

تهیه یک شاخه گل
برگه طراحی و چاپ شده که حاوی متن تبلیغی باشد
تبلیغ فرد (از این نوع طرح برای دعوت به طرح جشن های خانگی و جشن میزها میتوان استفاده کرد)


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – تبلیغ نیمه شعبان در محل کار

در اداره ها، برپایی جشن بسیار مؤثرتر هست و این امکان نیز برایش بیشتر از مغازه ها فراهم است. البته به طور کلی تبلیغ در این موردها بایستی به صورت تذکری باشد و تبلیغ صرفا جشن نمی باشد، البته درسته فضای ادارات با مغازه و کارگاه متفاوت است.

در محل کار به نظرم با رفتار بیشتر و به صورت فردی باید تبلیغ کرد.

چون فضای کاری فضای محدودی است، بهتره از برنامه های عمومی استفاده شود که شامل هدیه دادن، صحبت و گفت و گوی گرم و کمی از حضرت گفتن باشد.

چایی یا شربت بدیم و فقط در زمان پخش هر کس می خواد، برداره. یک تذکر چند ثانیه ای هم در کنارش جالب است.

در محل کار می توان از نصب تابلوهای مهدوی با جملات کوتاه و مفید استفاده کرد.

در اداره ها و یا کارگاه ها در ماه شعبان نوا و داستان های مهدویت در آسانسور و … در ساعات خاصی پخش شود.

ساختن نوا حدیث مختلف و ارائه به اپراتورها برای پیشواز.

تهیه نشریه های تک برگی.

در آسانسورهای ادارات می توان پوسترهای مهدوی نصب کرد.

برگزاری سؤال پیامکی در محل کاری.

استفاده از صلوات شمار روی درب محل کار.

حتما در ظرفی زیبا حتی شده یک بسته شکلات در مغازه گذاشته و جهت سر سلامتی و تعجیل در فرج به مشتری ها تعارف کنند.

مغازه داران هدایای مهدوی مثل برچسب صلوات و لبیک یا مهدی علیه السلام تهیه و به خریداران تقدیم کنند، مثلاً برچسب هایی رو برای گوشی های همراه طراحی کرد، برچسب دادن برای پشت گوشی کار جدید و جذابی هست.

کارت پستال هایی تهیه بشه که یک طرفش دعای فرج باشه و طرف دیگه از مولا گفته بشه. (حالا یا یک تشرف باشه یا یک متن درباره مولا) و به کارمندان یا مشتری ها داده شود.

مسابقه ای طراحی شود که کارکنان در منزل با همفکری خانواده انجام دهند و بیارند و جایزه بگیرند.

صوت سلام بر حضرت به محض باز شدن درهای ورودی ادارات پخش شود.

در راهروها پوسترهایی از فتنه های آخر الزمان و دنیای بعد از ظهور نصب شود.

ایجاد گروه های چله دعای عهد یا دعای فرج بین همکاران.

برپایی نمایشگاه جذاب پوستر با عنوان خوشبختی های مهدوی برای وقایع بعد از ظهور.

اعلام کنید به دلیل نیمه شعبان یک خدمت در محل کار برای همه بزرگواران داده می شود.

ختم صلوات و ختم قرآن را برای سلامتی و تعجیل در فرج مولا را به صورت برگه هایی کوچک تهیه کرده و در ظرفی یا قابی مناسب که آماده کرده اند را در مغازه قرار داده یا نصب کنند و مهلت قرائت را یک هفته ای در نظر بگیرند.

استفاده از صلوات شمار ثابت در آسانسور و یک طرح به این مضمون که تا رسیدن به طبقه مورد نظر، هر چند تا صلوات که فرستادن با صلوات شمار بشمارن. تا آخر روز حداقل دویست تا سیصد صلوات هدیه به آقا امام زمان علیه السلام ختم می شود.

برای اداره ها برگزاری قرعه کشی کمک هزینه زیارت عتبات، به نیابت از امان زمان علیه السلام برای خواندن نماز اول وقت در نمازخانه و استمرار بر خواندن دعای فرج بعد از نماز.

مغازه داران و کارمندانی که با ماشین محل کار می آیند بر روی ماشین خود پرچم مهدوی نصب کنند یا یک جمله کوتاه روی شیشه ماشینشون بنویسن.

متن های زیبا و حدیث امام زمان علیه السلام روی مقواهای رنگی و زیبا نوشته بشه و پانچ با ربان وصل بشه به شکلات و در اداره پخش بشه.

من شخصا اگر رئیس یک اداره یا کارگاه باشم، به مناسبت نیمه شعبان حقوق پرسنل خود را در ماه شعبان (معادل شمسی) هم زودتر پرداخت خواهم کرد و هم مقدارش را کمی افزایش می دهم و هم درخانواده های پرسنل اگر اسم مهدی یا نرجس بود، هدیه ویژه، هر چند کم هزینه می دادم.

صاحب اصناف یا مغازه داران که قدرت مالی بهتری دارند، می توانند یک آبخوری را تهیه کرده و نوشته ای را با این محتوا که برای سلامتی و تعجیل در فرج مولا باشد را طراحی کنند، روی آبخوری نصب کنند و برای استفاده در جلو مغازه شون یا مساجد و مکانی پر رفت و آمد قرار دهند.

مدیریت شرکت یا اداره یه بسته فرهنگی یا یک عنوان هدیه تهیه کند و به کارمندان بدهند تا کارمندان در هنگام مراجعه ارباب رجوع به ایشان هدیه بدهند. متناسب با سن افراد می تونه این هدیه ها تهیه بشه. مثلاً برای کودکانی که همراه پدر و مادر هستن، می تونن با هزینه بسیار کم، شاید زیر 100 تومان، یک برچسب از زیبایی های ظهور هدیه داده بشه و به بزرگترها یک ویژه نامه خیلی جمع و جور و ساندویچی.

درست کردن پک های مناسب و مفید (کارت های شامل حدیث و دعا، همراه با برگه شماره دار برای قرعه کشی زیارت مشهد، شرکت در ختم صلوات و …) به نیابت از امام زمان علیه السلام و هدیه به نیازمندان. برای خانواده های بی بضاعت هر موقع بسته خوراکی تهیه می کنیم حتما یک قاب نام امام زمان علیه السلام و ویژه نامه مهدوی و هدیه ای برای فرزند خانه در نظر می گیریم.

فرهنگ سازی برای میلاد امام زمان علیه السلام خیلی باید اصولی تر باشه و نباید فقط خلاصه بشه در جشن و چراغانی و …

مثلا در مؤسسات و اداره ها رزق هایی تهیه بشه که در هر کدوم از اون ها عهدی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بسته بشه که مثلا چهل روز انجام بشه و این رزق ها رو در بسته های شکلات گذاشت یا حتی با یه شاخه گل داد.

اما این درست نیست که حتی اگر عهدی رو در برنامه قرار می دید، جوری باشه که از قبل ما براشون تعیین کرده باشیم و باید مثلا یک متن زیبا نوشته بشه و بعد بنویسید: عهد من با امام زمان علیه السلام، یعنی جای عهد رو خالی بذارید تا خودشون عهدشون رو بنویسند.

با شهرداری تماس گرفته شود و پشت کارت های اعتباری مترو برای ماه شعبان حدیث و یا تبلیغ امام شناسی درج شود، هم چنین در صورت امکان ایستگاه ها تابلوهای مرتبط را برای ماه شعبان به نمایش بگذارند.

ما در آرایشگاه خانم ها یک قفسه کتاب های مهدوی برای مطالعه و فروش گذاشته ایم و برگه های کوچک معرفتی کوتاه و جذاب را هم براشون گذاشتیم که بردارند.

قابی از نام امام مهدی علیه السلام رو تهیه کرده و در جایی مناسب در مغازه نصب کنند. بهتر است سلام بر حضرت باشد که تا موقعی که به هر تعداد مشتری وارد مغازه می شوند، با دیدن نام حضرت سلام بدهند.

معرفی گروه سفیران توسط سی دی و یا یک تبلیغ با چند برگه خوش ذوق که به مساجد و مراکز بسیج ارائه شود، چه برای همکاری چه برای خدمتگزاری در منطقه خودشان، در جهت جذب نیرو و ایده های دگر که اینجا حضور ندارند.

مغازه داری اگر امکانش را دارد، بر روی دیوار مغازه اش عبارت های (بر قامت دلربای مهدی علیه السلام صلوات) یا (جهت تعجیل در فرج مولا صلوات) و یا … را با خطی خوش توسط اهل فنش خطاطی کنند و بنویسند. یا اگر دیواری مناسب نداره، یک بنر در این موضوع به سر در مغازه بزنند.

نذر فرهنگی: صندوق هایی جهت جمع آوری کار فرهنگی برای امام زمان علیه السلام تهیه بشه که با برنامه ریزی یک شرکت و یا اداره بیاد در مناسبت های مختلف برای امام زمان علیه السلام کار فرهنگی اجرا کنن و مناسبت ها رو وصل کنند به امام زمان علیه السلام و ظهور ایشان و در این باره احادیثی که سفارش شده برای کار کردن و خرج کردن مالی در راه امام علیه السلام آورده شود.

استفاده از ست اداری در اداره ها شامل: یک عدد کاغذ A4 به همراه یک عدد کاغذ یادداشت با طرح سلام منجی دلها (جنس کاغذ تحریر می باشد.) قیمت بعد از تخفیف 350 تومان می باشد.

جهت سفارش محصول به فروشگاه خدمتگزاران مراجعه نمایید.

ما پوستری مهدوی را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و در مکان های توریستی شهر با هماهنگی اداره مربوطه نصب کردیم. البته برای مکان های توریستی چون گردشگران اکثرا مسیح هستن و اتفاقا مسیحیان به منجی خیلی اعتقاد دارن. اگه ارتباط بین منجی در دو دین باشه، خیلی جواب می ده.

اگه دوستان خواستن، در مکان هایی که خارجی ها رفت و آمد دارن؛ کار کنن. فایل با کیفیت بنرش رو می تونم در اختیارتون بذارم. البته این که پوستر تنها باشه برای مسیحی ها اصلا کافی نیست چون اونا اصلا امام ما رو قبول ندارن و حتی ممکن چیز اشتباهی برداشت کنن. بروشوری که ارتباط بین حضرت مسیح علیه السلام و حضرت مهدی علیه السلام رو معرفی کنه هم خوبه. چون اگه توجیه این موضوع به صورت کلامی باشه، تأثیرش چند برابره.

البته خارجیا اصولا یه قواعدی دارن که اگه به موردی بربخورن که فکرشون رو مشغول بکنه، حتما دنبال تحقیق و جست و جو میرن و برای گام بعدی می شه مثلا یه کارت ویزیت معرفی منجی همراه به معرفی سایت های معتبر مهدویت به زبان انگلیسی بهشون داد، اما باز هم بستگی داره برخورد راهنمای تورشون با این قضیه چه طور باشه یا به جای کارت ویزیت، اگر آدرس یک مراسم باشه و دعوت بشن به مراسم که اون جا سخنرانی و جشن و چیزای دیگه منتظرشون باشه، خیلی جذاب تره.

پوسترهایی با متن لاتین در کانال خدمتگزاران موجود است. جهت درخواست فایل های این ردیف از طریق این لینک اقدام فرمایید:

آدرس کانال خدمتگزاران کلیک نمایید.

استفاده از نمونه زیبایی های ظهور امام زمان علیه السلام به صورت پوستر در اداره ها یا بازارها که البته غرفه این کار باید جذاب و دارای پوسترهای آموزنده باشه واگر از لیوان های پلاستیکی یا ظروف یک بار مصرف استفاده می کنید، بعد از اتمام کار غرفه، ظروف استفاده شده که معمولا دور غرفه ها ریخته می شه، حتما خودتون زحمت جمع کردنش رو بکشید که درس اخلاقی هم باشه. و در مورد زیبائی های ظهور امام زمان علیه السلام اگه کار بشه، خیلی می تونه برای افراد جذاب باشه.

در این رابطه بنرهایی با موضوع زیبایی های ظهور امام زمان علیه السلام تهیه شده است. جهت درخواست فایل های این ردیف از طریق این لینک اقدام فرمایید:

برای ارتباط با گروه سفیران کلیک نمایید.

هر تبلیغی باید دنباله دار باشد. یعنی آدرس سایت، کانال، مسجد و یا هر مرکز مهدویت دیگری که بیننده بخواهد پرس و جو و یا مطالعه بیشتر داشته باشد و بتواند وصل شود، در برنامه درج شود.


طرح های تبلیغی نیمه شعبان – جشن های فامیلی

توزیع محصولات فرهنگی مفید و مناسب در رابطه با شناخت امام عصر علیه السلام به عموم مردم.

توزیع محصولات فرهنگی مفید و مناسب در رابطه با شناخت امام عصر علیه السلام در ایستگاه های صلواتی (حتی قبل از نیمه شعبان) و کنار شیرینی و شربت.

ایستگاه بلوتوث، فایل های صوتی و تصویری زیبا و کاربردی با موضوع امام زمان علیه السلام به مخاطبان از طریق بلوتوث یا نرم افزارهای ارسال فایل (مانند زاپیا، شیرایت و …) ارسال و رم و یا فلش آنها پر از محتواهای فرهنگی مفید شود.

تبریک عید و یادآوری آن برای بقیه.

خرید هدایا با موضوع امام عصر علیه السلام برای آشنایان و هدیه دادن پیش از نیمه شعبان تا هر زمان دیگران هدیه را دیدند، به یاد نیمه شعبان باشند. فروشگاه های اینترنتی معروف معمولا از این هدایا با قیمت های مناسب دارند.

به جای پولی که صرف عیدی دادن به بچه ها می شه، هدایایی خریداری بشن که باعث یادآوری اماممون به بچه ها بشه و می شه برای بزرگترهای خانواده هم به هر خانواده یک هدیه برای مثل کتاب آشتی با امام عصر علیه السلام رو هدیه داد.

سعی کنیم توی دید و بازدیدها صحبت ها رو به سمت غربت اماممون ببریم و باعث ایجاد تلنگر توی خانواده ها بشیم.

برنامه ریزی خانواده ها برای سفرهای زیارتی به نیابت از چهارده معصوم علیهما السلام و به نیت فرج و سلامتی مولامون. (کلا نیت هامون رو خالص قرار بدیم برای ایشون نه دل خودمون.)

صله رحم خانواده ها با افرادی که سر مسائل دنیوی قطع ارتباط کردن و فقط و فقط برای خوشحال شدن اماممون نه هیچ منفعت دیگه ای.

در کنار سفره هفت سین یا کال به جای اون می شه هفت تا کلمه که مرتبط با امام زمان علیه السلام هست رو با خط زیبا روی مقوا نوشت و چید (مثال از اوصاف اماممون کلمه سکینت رو داریم …)

ایامی که پیش رو داریم قبل از نیمه شعبان؛ با جمع های خانوادگی در مهمونی های آغاز بهار، بهترین زمینه ها برای تبلیغ در مهمترین مخاطبین مون (بستگانمون) فراهم می شه. فلذا باید توجه مون بیش از پیش به این مخاطب ویژه مون باشه و نوع مخاطب؛ اینها کسانی هستن که از قبل با ما رابطه داشتن یا حداقل کمی آشنا هستیم با هم… تو این جمع ها می تونیم به شیوه هایی تبلیغ کنیم. چند تا به ذهنم می رسه خدمتتون می گم:

طرح موضوع روز و مشارکت جمع و در آخر زدن حرف نهایی پیرامون حضرت البته باید از قبل فکر کنیم و سناریو بچینیم و تبعات و سؤالات پیرامون اجرا و نحوه رساندن به نتیجه را تمرین کنیم و خودمون بدونیم پله پله می خوایم چه کار کنیم تا بحث منحرف نشه.

می تونیم تئاترهای بسیار خوبی که پیرامون حضرت امام زمان علیه السلام و تشرفات هست را بین فامیل اکران کنیم. (مثل تئاترهای گروه مسلم و …) البته متناسب با مخاطبین.

می تونیم مسابقه فامیلی اجرا کنیم از کتاب های پیرامون حضرت که البته باز باید متناسب سطح و علایق مخاطب تهیه بشه. (به شخصه خیلی از کتاب های جناب آقای نادر فضلی را برای عموم می می‌پسندم.)

می تونیم سرود زیبایی را آماده کنیم و کنار مهمونی با بچه ها تمرین کنیم تا برای نیمه شعبان یا جمع های بزرگتر که آخرای تعطیلات تشکیل می شه، اجرا کنن.

می تونیم پرسش انگیزشی داشته باشیم از فامیل که برای نیمه شعبان می خواهید چه کار کنید؟ (می تونه یه خطابه آتشین باشه به اینکه ما حتما باید کاری انجام بدیم …/ یا حتی یک همفکری …)


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا