انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان

انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان (ایده ی برگزاری هر چه باشکوه تر جشن نیمه شعبان)

آیین شکرانه خدمت به آستان امام رضا علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام توسط خادمان حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام با عنوان یاد دیدار شما با صدای حاج علی ملائکه، برگزار شده است. که باید ایده ای برای انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان گرفت تا هرچه با شکوه تر و همگانی تر نیمه شعبان امسال برگزار شود.


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 11

ای امام رئوف، بارها شنیده ایم که نام فرزندتان حضرت قائم آل محمد را که می شنیدید به نشانه ی احترام می ایستادید و دست مبارک را بر سر می گذاشتید! در دعاها یادمان داده اید که توفیق خدمتگزاری و نصرت حضرت ولی عصر علیه السلام را طلب نماییم اما… آقاجان…شیطان کمر بسته تا ما را از این “امتیاز ویژه و بی نظیر”محروم نماید و جز به یاری شما حریف وسوسه هایش نمی شویم پس ما را دریابید که محتاج نگاهیم!


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 10


متن انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 10

عالمی داره نام شیرین “حسین علیه السلام” و دلتنگی برای کربلای مقدسش! اما همیشه “مع امام منصور” زیارت عاشورا یادت میاد و امیدوار می شی که روزی “یالثارات الحسین” سر بدی و در رکاب فرزندش “مهدی علیه السلام” سربازی کنی!

خب رفیق الان هم این فرصت هست! نیمه شعبان نزدیکه! بیا از “امام زمان” برای مردم حرف بزنیم و شور خدمتگزاری حضرتش رو ایجاد کنیم و امیدوار باشیم که اذن قیام باشکوهش صادر بشه و اون فرج بی نظیر رو به چشم ببینیم! پس بگو بسم الله…


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 9

گاهی وقت ها فرزند کوچکم هوس می کند توانمندی اش را با من تقسیم کند. مثلا سینی بزرگ و پر از ظرفی را که می خواهم از روی زمین بلند کنم با دستان کوچکش می گیرد و به زبان نصفه و نیمه اش می گوید: من بدند بتم (من بلند بکنم)! اینجاست که مجبورم سینی را در ارتفاع قد کوتاهش پایین آورده و تا مقصد دولا دولا ببرم که او هم گمان کند باری از روی دوشم برداشته و دو نفری کار را انجام داده ایم.

این وسط به خاطر تکان هایی که به سینی وارد می کند گاهی اوقات اجسام داخل سینی میریزند و کثیف کاری و شکستن و … را هم اضافه می کند و زحمتم چند برابر می شود. آخر کار هم باید تشویقش کنم که عزت نفسش زیر سوال نرود و دفعه های بعدی هوس کمک کردن از سرش نیفتد! جور دیگر که نگاه می کنم می بینم در این ماجرا مدتی را باهم بوده ایم…

شعبان که می شود هوس می کنم کاری برایت بکنم. با زبان الکنم و بادی که به غبغب می اندازم اعلام می کنم که امسال فلان تصمیم را دارم. بعد شما مهربانی می کنید و سطوح بزم میلادتان را آنقدر پایین می اورید که من قدّم برسد.

آن وقت من انقدر بچگی می کنم و بازیگوشی که شما را برای به مقصد رساندنش به زحمت می اندازم. آخر این بارسنگین که اصلا اندازه ی دستان من نیست! بعد که شما می برید تا مقصد و من خیال برم می دارد که به به چه کارها کرده ام، تازه معلوم می شود چه ها که نکرده ام و شما رفع و رجوعش کرده اید.

آخر کار هم یک احساس خوب و یک سیم وصل به من هدیه می کنید که نکند هوس کار کردن برای شما از سرم بیفتد! قربان پدری کردنتان که هرجور شده چند روزم را با خودتان می گذرانید…


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 8


متن انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 8

کوچکترین خدمت به اهل بیت علیهم السلام، از نظرشان دور نخواهد ماند.. یکی از اساسی ترین مسائلی که در دین مورد تأیید است مسئله رد امانت است.  إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا در آیه شریفه خداوند می فرمایند که امانت ها را به اهلش رد کنید لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِکُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُمون خیانت به امانت نکنید

 مرحوم صاحب مکیال می فرمایند در حقیقت مهم ترین امانت پروردگار وجود مقدس ائمه هدی و حجت علیه السلام است. در زیارت جامعه کبیره می خوانیم و الامانت محفوظه اینها امانت حفظ شده پروردگار هستند. البته در توضیح این امانت محفوظه بیان های مفصلی ایشان دارند.

 یکی این که خود خداوند این ها را حفظ می‌فرموده در طول تاریخ در قصه عاشورا وقتی آن ناپاک ها خواستن نسل اهل بیت را از بین ببرند حتی به طفل شش ماه هم رحم نکردند. اما در عین حال خدا کاری کرد که حجت خودش را در چنگال همان درنده ها حفظ کرد.

یا راجع به امام زمان علیه السلام بنی عباس از حضرت هادی علیه السلام شروع کردند در تحت کنترل حضرت را زندانی کردن تا بتوانند آخرین وجود این طایفه را که برهم زننده ظلم و جور هست و خودشون هم می دونستم که ظالم هستند.

او را از بین ببرند اما به ترتیب خاصی خدای متعال در چنگال همون ها وجود مقدس حجت‌اش رو حفظ کرد. که از نظر ظاهری هم آثار حمل نبود. وگرنه از بین می بردند. عرض کردیم بیانات مختلف داره که چگونه خدا این امانت را حفظ کرده اما بعد دیگه می فرماید: و اامانات المحفوظه  منظور این است. که شیعیان باید این امانت را حفظ کنند درحفظ و حراست این امانت پروردگار کوشش کنند.

این وظیفه‌ای است که خدا به تک تک شیعیان سپرده است. حفظ امانت چگونه است ایشون می فرماید: حفظ امانت به درجات و مراتب مختلف است. یک معرفت داشتن نسبت به این وجود مقدس: و اینکه در قلب اذعان و اعتراف به مقام امامت او  سپس محبت نسبت به آن بزرگوار: حفظ این امانت اینه که ایشان رو دوست بداریم واقعا از صمیم قلب به او محبت بورزیم

سوم تمسک به او: دست به دامن او بشی دائماََ به یاد او متذکر به او  متوسل به او یاد به او رتبه بعد اینکه این امانت رو حفظ کردن همینجوری که گذشتگان زحمت ها کشیدند این اعتقادات را این ارتباط  به ما رساندن تا ما بتوانیم به دیگران برسانیم زنده کردن نام حضرت در جامعه ایجاد محبت حضرت در قلب ها و بالاخره اون چه که بشود. یاد آن بزرگوار را در جامعه جریان بدیم این وظیفه ایست که تک تک ما داریم.

 ایام نیمه شعبان در پیش است خوشا به احوال اون کسانی که زحمت میکشند بعضی ها رو می‌شناسم. هفته ها چندین وقت شاید ماهان زودتر برنامه ریزی می‌کنند که بتوانند هر سال نام به ‌حضرت را بهتر پرآوازه کنند و یاد حضرت بهتر زنده کنند

 دیگه توی اون ایام شب و روز ندارن استراحتی ندارن یک کسی از آشنایان ما نقل می کرد که فردی مقید بود در همه مراسم اهل بیت چه ولادت ها چه شهادت ها در منزلش مجلس بگیرد.

در حالی که دست و بالش هم خیلی خالی بود فقیر بود کاسب ساده‌ای بعضی ها به او گفتند بابا این همه زحمت نمی خواد بکشی خود امام حسین خود اهل بیت علیه السلام از شمایی که دست و بالت خالیه چنین توقعی ندارند ایشان گفته بود

 نخیر حتما من باید این مراسم را در منزل داشته باشم. و این به جهت یک رویای صادقه است کسی در عالم رویا خواب دیده بود. وجود مقدس سیدالشهداء علیه السلام شاید خود این آقا خوابیده بوده لیست مجالس امشب و ایام را برای حضرت می فرستند میخوندند وقتی لیست مجالس کسانی که خدمتی کردند را می خونند وقتی به پایان می رسه حضرت باز منتظرند و می ‌فرمایند این ناقص کامل نیست.

 میگن آقا ما همه رو گفتیم هر کس مجلسی داشته هر کس برای شما خدمتی کرده. فرمودند: چرا نام فلانی را نوشتید. گفتن که کاری نکرده فرمودند: چرا در فلان مجلس ما استکان هایی که در مجلس بود. آنها را جمع کرد و گذاشت در جای خودش این به همین اندازه برای ما قدمی برداشته چرا نام او رو نیاورده ‌اید.

ایشان می فرمایند: این را بدان که هر خدمتی در جهت حفظ این امانت به کنیم اون آقای کریم جبران میکنه و کمترین قدمی که کسی برداره گم نمیشه تو دستگاه این ها من شنیدم مرحوم کافی که منبری بسیار با اخلاصی بود.

 در نجف اشرف یک ده او رو دعوت کردند و بعد اون کسی که دعوت کرده بود وضعیت مالیش بالا بود ۳۰۰۰۰۰ تومن اینکه میگیم مال چهل سال پیشه ارزش مالی بسیار بیشتر بود مطابق قیمت چندین خانه بوده به ایشان تقدیم میکنه.

 همونجا کل مبلغ رو به اون به کسی میده و میگه نیمه شعبان در پیش و در نجف اشرف کسبه و اهل اونجا همت زیادی نمی‌کنند شما با این مبلغ سعی کنید امسال همان کارهایی که در تهران می‌کنیم.

 چراغانی طاق نصرت‌ها شیرینی و شربت کنار خیابان برای اینکه نام حضرت را ما پرآوازه کنیم  این کار و امثال شما در نجف اشرف انجام بدید. معنای عاشق هرچه داره میخواد فدای مولای خودش بکنه نتیجهََ این امانت محفظه‌ای است که به ما سپرده‌ اند.

 ما باید حفظ این امانت کنیم. به هر شکلی که در توانمان هست. خصوصاَ در ایام ولادت حضرت افراد را به یاد اون بزرگوار بندازیم. دلها را متوجه ساحت مقدس او بکنیم محبت او را در دلها زنده کنیم.

 گاهی می‌بینید با یه دونه نوار زیبا که به یک کسی که یه قدری دور تره یه بچه‌ی همسایه یه نوار زیبا که از خود مرحوم کافی می‌دیم. اون علاقه‌اش به امام زمان بیشتر میشه.

 باید همت کنه شیعه همت کنه که دائماً توجه و یاد اون حضرت رو در قلب های زنده کنه و نیم قدم برای اون آقای کریم برداره اون آقا هزاران برابر بالاتر جبران می‌کنند. و اون جبران اینکه محبت خودشون رو در این قلب بیشتر می تابانند. گفتیم اصل سرمایه قیامت محبت این طایفه خصوصاً وجود مقدس حضرت است.

خدا را قسم میدیم به همه ما تا آخرین لحظه عمر توفیق احیای نام حضرت و ذکر حضرت را کرامت بفرمایند و  نام ما را در لیست منتظران حقیقی حضرت ثبت و ضبط بفرماید و لحظه‌ای ما را از توجه و و یاد اون بزرگوار غافل می دارد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 7

انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

هر کس به زبانی سخن از وصف تو گوید
بلبل به غزل خوانی و قمری به ترانه


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 6

شما تا چه اندازه برای نیمه ی شعبان آماده اید؟


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 5

غرق تفکر؛ خط بر خاک می کشید، پدر خاک، با انگشت مبارکش. اصبغ بن نباته پرسید: چرا غرق فکرید؟ چرا خط بر زمین می کشید؟ آیا رغبتی به دنیا دارید؟ فرمود: علی و رغبت به دنیا؟! هرگز! به خدا که لحظه ای چنین نبوده! در اندیشه مولودی هستم، که روزی خواهد آمد، یازدهمین فرزند از نسل من، همان که زمین خدا را پر از عدل و داد می کند، بعد از آنکه مالامال شده باشد از ستم و بیداد.

ولی او غیبتی دارد و حیرتی… در روزگار غیبتش، عده ای گمراه می شوند و عده ای هدایت؛ با تعجب پرسید: آیا واقعاً چنین خواهد شد؟ شنید: آری! حتماً چنین خواهد شد… اما تو کجا و فهم این امر عظیم کجا! آنان که مومن بمانند به او در عصر طولانی غیبتش، بهترین های امت اند و همنشین نیکان عترت،!

کافی، ج1،ص۳۳۸


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 4

انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 3

انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان - mid jpg angizesh khedmatgozari 1

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

روزیِ ما به دست کریمانِ آشناست
این روزگار میگذرد خوب یا که بد
کفر است پای سفره ی بیگانه بگذرد
بهتر که عمر ما، درِ این خانه بگذرد


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 2

آفتاب از حرا تابید… این تنها نوریست که از غاری میتابد اما جهانی را روشن میکند … جهانی در بیرون و جهانی در درون…. که جهان درون بسی بزرگتر و ژرفتر و زیباتر است. آن هنگام که نوری میتابد که امتداد نور حراست که می گوید: بخوان، پروردگارت را بخوان، پروردگارت را هماره بخوان، آن هنگام که میانه راهی و یاری میخواهی، آن هنگام که زمین خوردی و آن هنگام که یاریگر میخواهی.

یاریگری که از جنس محمد است و بوی او را می دهد. شبیه اوست و چون او لب می گشاید و قرآن میخواند… بخوان پروردگارت را آن هنگام که مهدی می خواهی…


انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 1


متن انگیزش خدمتگزاری نیمه شعبان شماره 1

حضرت صادق علیه السلام ی غلامی داشتند که وقتی حضرت می رفت مسجد این غلام میومد خدمت حضرت افسار مرکب حضرت را نگه می داشت، تا حضرت برگردند، این حیوون جایی نره. یکی از تجّار از یک شهر دیگری آمده بود مدینه خدمت امام صادق علیه السلام، رفت که این غلام رو یه کاری کنه این پست رو به او واگذار کنه.

کسی که معرفت داره به امام صادق میدونه که آقا بزرگترین کمال، نوکری امام صادق نه پول داری. او با اون همه پول و باغ و املاک اومده بود التماس پیش این غلام که بیا من هرچی می خوای بهت میدم، مال و اموال بهت میدم، املاک بهت میدم فقط شما این پست را به من واگذار کن که هر وقت امام صادق میره مسجد افسار مرکبشو من بگیر ، قبول نکرد.

این ور اونور، صحبت، اصرار، آخر سر بالاخره یه کاری کرد که دیگ طمع در دل این غلام به جوش آمد. عرض شود به خدمت انورتون، گفت : که حالا من برم با امام صادق حرف بزنم ببینم آقا اجازه میدن یا نه؟ آمد خدمت حضرت دست آقا را بوسید و عرض کرد : آقا!

فرمودند: بله! گفت: اگر خدا بخواد به ما ی خیری بده شما مخالفید؟ حضرت فرمودند: نه! چه خیری؟ گفت: خب آقا این بنده ی خدا اومده میگه مثلا من باغ میدم به شما،  پول میدم، چی میدم چی میدم … و شما این پست و به ما محول کنید، من بشم افسار دار حضرت که افسار مرکب حضرت را بگیرم.  اونوقت شما مخالفین چیزی گیر ما بیاد؟

حضرت فرمودند: که نه آقا جان ما مخالف نیستیم هر کاری میخوای بکنی بکن. این رفت خوشحال که آقا صاحب باغ شد، صاحب املاک شد، صاحب اموال ش ، چه چه چه …. دست آقا را بوسید و خوشحال عقب عقب برگشت به قهقرا به طرف در که دیگه بره پیش این تاجر بگه این مشکل حل شد، قرار داد بنویسیم.

دم در که رسید حضرت گفتند: صبر کن! ایستاد. فرمود: میخوای بری برو امّا بدون من بیرونت نکردم، خودت رفتی. تو تا الان نوکر من بودی، غلام من بودی من بیرونت نکردم خودت رفتی! فقط حالا که میخوای بری یه چیزی بهت بگم بدون و برو. عرض کرد: بله آقا.

فرمود : خیال نکن مقامی که خدا برای نوکران ما و برای غلام های ما و برای وابستگان به ما در قیامت محیا کرده‌ از این مال و اموال کمتره، اون روزی که همه گرفتارند اونی که هیچ گرفتاری نداره ما ائمه ایم و هر کس که وابسته به ماست، اونروز اونها که وابسته به ما بودند دست به دامان ما می شوند، ما وارد بهشت می شویم اونها هم با ما وارد بهشت میشوند.

تا الان مال من بودی من هم بهشت را برات ضمانت کرده بودم حالا که میخوای بری خداحافظ. افتاد به سجده انقدر گریه کرد این غلام، گفت: آقا به خدا دیگه اگر بند از بندم جدا کنند نمیرم، من همون افسار دار مرکب شمایم، من افتخار می کنم به گدایی در خانه شما.

سر کوی تو گدایی، سمت شاهان است         سلب از من نکن این، منصب شاهانه ی من


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چقدر شماها خوبید ،چقدر خوبه که هستید
    هر شب بعد از نمازم تک تک تون رو دعا میکنم
    حضرت راضی باشن ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا