کتاب یاری آفتاب – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب یاری آفتاب (آفتاب در غربت)

کتاب یاری آفتاب ، «حرفی است از هزاران» تکلیف و وظیفه و مسؤولیت. بدان امید که ما نیز در جرگه ی یاران حضرتش به شمار آییم، و به نشان «یاوری» او مفتخر گردیم. امام علیه السلام در فرهنگ تشیع، جایگاه ویژه و منحصر به فردی دارد که با احدی غیر از خود، قابل قیاس نیست. به خاطر همین ویژگی ممتاز، احکام خاصی پیدا می کند، از جمله این که یاری امام علیه السلام یاری خدای متعال است. اما معنای یاری خدا و سازگاری آن با بی نیازی مطلق او، اولین مطلبی است که کتاب حاضر به تبیین آن می پردازد. در ادامه روشن می شود که امام علیه السلام نیز از یاری دیگران، به معنی واقعی کلمه بی نیاز است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب یاری آفتاب
پدیدآورنده: محمد بنی هاشمی
ناشر: حمزه


کتاب یاری آفتاب


بخشی از کتاب یاری آفتاب

یاری امام؛ یاری خداوند در بحث از یاری کردن امام (علیه السلام)، اولین قدم توجه به این حقیقت است که یاری ایشان در واقع یاری خداوند متعال می باشد. این مطلب از قرآن کریم به روشنی قابل استفاده است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ کَمَا قَالَ عِیسَی ابنُ مَریَمَ لِلحَوَارِیِّینَ مَن أَنصَارِی إِلَی اللَّهِ قَالَ الحَوَارِیُّونَ نَحنُ أَنصَارُ اللَّهِ
ای کسانی که ایمان آورده اید! یاوران خداوند باشید همان گونه که عیسی بن مریم علیه السلام به یاران برگزیده (خود) گفت: چه کسانی یاران من بسوی خدا هستند؟ آن یاران پاک گفتند: ما یاوران خداوند هستیم.

در این آیه ی شریفه یاران حضرت عیسی (علیه السلام)، یاران خدا (انصار الله) نامیده شده اند. حواریون، یاران پاک و برگزیده ای بودند که وقتی به یاری حضرت عیسی (علیه السلام) رفتند، در واقع به یاری خداوند شتافتند.

بر همین منوال، شیعیان ائمّه (علیهم السلام)، حواریون آن ها دانسته شده اند. از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمودند:اِنّ حَوارِیَّ عیسی کانوا شیعتَه و اِنّ شیعتَنا حَوارِیُّونا و ما کانَ حواریُّ عیسی بأطوَعَ له من حَوارِیَّنا لنا

همانا یاران خاصّ عیسی (علیه السلام) شیعیان او بودند و شیعیان ما یاران خاص ما هستند. و یاران عیسی (علیه السلام) نسبت به او مطیع تر از یاران ما نسبت به ما نبودند. بنابراین، یاری کردن ائمّه (علیهم السلام) یاری کردن خداوند متعال است.

برای مشاهده و مطالعه کتاب یاری آفتاب به PDF مراجعه کنید.

[googlepdf url=”https://khedmatgozaran.com/mag/wp-content/uploads/2021/02/book-yarie-aftab.pdf” width=”100%” height=”600″]

دانلود کتاب یاری آفتاب


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا