کتاب جامعه آرمانی مهدوی – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب جامعه آرمانی مهدوی شرح فرازهایی از دعای امام رضا علیه السلام برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

کتاب جامعه آرمانی مهدوی به شرح فرازهایی از دعای امام رضا علیه السلام برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در روز جمعه “اَدفِع عن ولیّکَ وَ خلیفتکَ علی خلقک …” به همراه مستندات قرآنی و روایی آن پرداخته شده است. این دعا را می توان در کتاب هایی چون مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی، جمال الاسبوع سیّد بن طاووس و مکیال المکارم آیت الله محمد تقی موسوی اصفهانی یافت اگر چه متن کامل آن همراه با ترجمه در پایان کتاب حاضر درج شده است.

نویسنده کتاب، آقای اسماعیل حاجیان در پیش گفتار کتاب این نکته را ذکر می کنند که: “چنین جامعه آرمانی در بینش تشیع در آینده و با اراده خداوند تحقق خواهد یافت … و در معارف والای رضوی یکی از مسائل مورد توجه حضرت، آماده سازی و آگاهی بخشی به آنها در راستای جامعه آرمانی مهدوی است”.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب جامعه آرمانی مهدوی
پدیدآوردنده: اسماعیل حاجیان
ناشر: نباء


کتاب جامعه آرمانی مهدوی


بخشی از کتاب جامعه آرمانی مهدوی

اما این نکته که بقای امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) عامل زینت زمین خواهد بود، از اسناد روایی ما برمی آید که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و همه امامان زینت های آسمان و زمین هستند.

در زیارت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم می خوانیم: سلام بر خطیب پیامبران و زینت زمین و آسمان، و رحمت خدا و برکات او بر حضرت. و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد حضرت علی علیه السلام می فرمودند: علی علیه السلام زینت زمین و ساکنان زمین است.

و امام حسین علیه السلام می فرمایند: بر حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم وارد شدم … حضرت به من فرمودند: مرحبا به تو ای اباعبدالله، ای زینت آسمان ها و زمین ها. و در زیارت حضرت زهرا علیها السلام می خوانیم: خداوندا بر حجت قائم فرزند امام حسن عسکری علیه السلام درود فرست و خدایا … زمین را با عمر طولانی اش زینت ببخش.

وجود حضرت مسلماً زینت بخش همه هستی و آسمان ها و زمین خواهد بود و عمر طولانی اش عامل برکت و زینت فراوان عالَم.

برای مشاهده و مطالعه کتاب جامعه آرمانی مهدوی به PDF مراجعه کنید.


برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا