فاطمیه هویت شیعه

مجموعه نمایشگاهی قطره ای از دریای معرفت فاطمی

فاطمیه هویت شیعه (سقیقه تلخ ترین واقعه تاریخ)

در مقاله فاطمیه هویت شیعه بیان می کنیم که؛ اگر حضرت زهرا سلام الله علیها و خطبه هدایتگرش نبود امروز اثری از اسلام ناب محمدی نبود، در حقیقت تمام عظمت امروز شیعه از تلاش‌ های روشنگرانه مادرمان فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.

مطلب چهارم – میگویند چرا شیعه، تاریخ و آنچه را گذشته رها نمیکند؟ (محورهای فاطمیه 1427) (کد: 1004)

یک داستان دیگر که باز دشمن مطرح می کند اینکه می گوید حالا یک داستانی هزارو چهارصد سال پیش اتفاق افتاده خیلی هم بد کردند. اصلا سفارش رسول خدا را عمل نکردند، ظلم کردند.

بس است شما این همه امکانات مالی و معنوی وقت و خانه یتان جلسه می گذارید و پول خرج می کنید و مردم را جمع می کنید، مطلبی بگویید که دانش مردم و فرهنگ مردم بالا برود. این همه معضلات، این همه مشکلات است.

جوانان در خیابان ها، اعتیاد ،فساد، فحشا چه چه چه باز شما رفتید سراغ هزار و چهارصد سال پیش نبش قبر می کنید اینها را در می آورید، دیگر بس است. دقیقاً با این ادبیات و حتی شورتر از این نیز می گویند و می نویسند.

بعد هم می نشینند نصایح اخلاقی می کنند که بابا بیایید به جوان ها یاد بدهید که دنبال علم و دانش بروند. امریکایی ها رفتند کره ی ماه و کشف کردند شما هم می گویید عمر آتیش زد یا نزد.

آنجا به راحتی می توانید مدل بگیرید، بچه ای که پدر و مادر دارد. والدین دارد، با بچه ای که بدون پدر و مادر و والدین بزرگ می شود. خوب که نگاه می کنید، این رنگش زرد است، آن رنگش زرد نیست. این درسش خوب است، آن درسش خوب نیست. این با تربیت است، آن باتربیت نیست.

این اساساً ترسو است، تکیه گاه ندارد، آن تکیه گاه دارد. این برنامه ریزی کردن بلد نیست، اصلاً نمی تواند برای آینده برنامه ریزی کند، آن یکی برای 5 سال دیگرش 10 سال دیگرش تا زن بگیرد، بچه دار بشود، چه بکند، چه نکند، برنامه دارد.

این اعتماد به نفس ندارد، آن اعتماد به نفس دارد. این مشکل روحی دارد، آن مشکل روحی ندارد. این را که نگاه می کنی دندان هایش خراب است، چشمش ضعیف است، چون کسی نبوده به او برسد.

این راه رفتنش با آن یکی فرق می کند، غذا خوردنش با آن فرق می کند، درس خواندنش با آن فرق می کند، نگاه کردنش حرف زدنش با آن فرق می کند، تحصیلاتش با آن فرق می کند، اصلا گوشه گوشه زندگیش را که نگاه می کنید، با هم دیگر فرق می کند.

در سقیفه برای ما این اتفاق افتاد. در سقیفه دست ما را از دامن آن ولی که خدا برای ما تعیین کرده جدا کردند. این جنایتی که اتفاق افتاده، اگر امروز امام ما علیه السلام در غیبت به سر می برد، نتیجه سقیفه است.

حالا اگر شما یک بچه پیدا کردید، دیدید سوء هاضمه دارد، یک دکتر بهداشت برایش پیدا می کنید، یک دکتر تغذیه برایش پیدا می کنید، می گوید درسش بد است، یک سری مشاور تحصیلی برایش می آورید. می بینید تربیت ندارد، روانشناس برایش می آورید. می بینید می ترسد، مشاوره برنامه ریزی برایش می آورید.

برای مشاوره و برنامه ریزی صد تا آدم را ردیف می کنید که این بچه آدم بشود. ولی آیا مانند آن یکی که والدین دارد می شود؟ نه. چرا؟ چون کاری که پدر می کند هزار نفر جمع بشوند نمیتوانند کار پدر را بکنند. خدا در دل پدر یک چیزی گذاشته که اگر بچهاش کج می جنبد زود متوجه می شود. می آید و در صدد اصلاح بر می آید.

حالا که این طور است آن بچه ای که پدر ندارد چاره اش این نیست که شما بگویید خوب این بچه که پدر ندارد، دستش از پدرش جدا شده، برویم یک مشاور تحصیلی خوب یا یک دکتر تغذیه خوب برایش بیاوریم. یک روانپزشک خوب صدا کنیم. راهش این نیست راهش این است که دستش را برسانیم به دست پدرش.

اگر جامعه ی ما الان مشکل اعتیاد دارد، اگر جامعه ی ما مشکل فساد و فحشا دارد، اگر مشکل ما این است که اعتماد به نفس نداریم، در مقابل فرهنگ غربی خود باخته شده ایم، هرچه از آن طرف می فرستند ما از این طرف با جان ودل می پذیریم، اگر جامعه ی ما احترام و ادب و تحصیل و پیشرفت سرش نمی شود.

فاطمیه هویت شیعه – نعمت پدر و مادر 

یک ریشه واحد دارد یک بدبختی واحد دارد این ملت، این انسانها این مخلوقات، دستشان از دستیکه خدا برایشان قرار داده، دستشان از دست پدرشان جدا شده. اینها یتیم هستند، بدون پدر و مادر بزرگ شده اند، لذا به آنجا می رسد که علمشان پیشرفت کرده ولی فساد اخلاقی تا دلتان بخواهد وجود دارد.

در جای دیگر مثلاً فرض کنید اعتیاد نیست ولی شرافت هم خبری نیست. در سوئیس اگر از شما یک گرم مواد مخدر بگیرند شما را سینه دیوار می گذارند. در صورتی که در هلند همه جا مواد مخدر آزاد است. مغازه ها می فروشند. یک جا در نوتردام، و یک جا هم در آمستردام است، که هروئین کشیدن آزاد است.

زیر یک فضای شیشه ای بزرگ بود که هروئین را از جای دیگر اگر می خرید اشکال نداشت. کشیدنش فقط آنجا آزاد بود، بعد درآن جامعه هیچ هفتهای نیست، که خودکشی دسته جمعی در روزنامه ها گزارش نشود. سه نفر، پنج نفر، هفت نفر، یادداشت هایی هم که می گذاشتند میگفتند که ما همه ی لذت های دنیا را تجربه کردیم.

خواستیم مرگ را هم تجربه کنیم ببینیم چگونه است. اصلاً یک انجمن خودکشی تشکیل شده بود انجمن خودکشی خبر داشت که دو ماه دیگر چه کسانی می خواهند خودکشی بکنند. و پلیس دنبال اینها بود که بگردد اینها را پیدا بکند، چون اینها گزارش می کردند سیستم بسته ای بود. اینها آدم هایی بودند که همه جور لذتی را تجربه کرده بودند.

دقیقاً در آن شرایط یادم می آید که یک نفر از نجف به من خبر داد که اگر صد هزار تومان باشد، ما پسر دخترها را می توانیم عروس و داماد کنیم. یعنی برای ازدواج لنگ صد هزار تومان پول بودند، که خدا خیر بدهد یک بزرگواری از این جا متعدد از این صد هزار تومان ها را آنجا فرستاد. یک جامعه اینطور است، یک جامعه آنطور، این اثر چیست؟ شما چه چیز این جامعه را می خواهید درست کنید؟

آیا تا به حال به این سوال فکر کرده اید که چرا در زندگی هایمان اصلاً به ما خوش نمی گذرد؟ همه ی ما با نگرانی به آینده ی خود نگاه می کنیم. همه ی شما نگران آینده هستید. نگران همسرتان، نگران فرزندتان، نگران شغلتان و وضعیت اقتصادی خود می باشید. خدایا فردا چه می شود؟

چه وضعیتی اتفاق می افتد؟ بچه من که رفته مدرسه چه بلایی سرش می آید؟ کارش چه میشود؟ ازدواجش چه میشود؟ شغلش چه می شود؟ خانه ی خودم چه می شود؟ اصلاً زندگی همه اش شده کوفت. چرا شده کوفت؟

به همان دلیلی که اگر بچه دستش از پدر و مادرش جدا شد، شما چلو کباب هم به او بدهید، قابل مقایسه نیست با نون پنیر سبزی که سر سفره با پدر و مادرش می خورد. هیچ چیز جای پدر و مادر را نمی گیرد.

هیچ چیز هم جای ولی خدا را نمی گیرد. در سقیفه ولی خدا را از امت جدا کردند لذا ما نگاهمان به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیهاست. نگاهمان به غدیر است. اینها بررسی تاریخ یا تحلیل تاریخ یا کالبد شکافی تاریخ نیست. ما دنبال این هستیم که به مردم بگوییم آی مردم از کجا بدبخت شدید؟ بر عاملینش نفرین کنید.

از خدا بخواهید که ببخشد و این قضیه تمام بشود و برگردد. انشاء الله  آن ولی که خدا به خاطر ناسپاسی پیشینیان ما و نیز در ادامه ی آن ناسپاسی خود ما، خدا بر ما مقدر کرده که دست ما از دامن او کوتاه شود، به این عنایت که اگر کسی گفت حالا شما چه می گویید؟

این همه ملت ها پیشرفت کردند، اروپا کجا رفت، امریکا چی شد و شما نشسته اید می گویید عمر آتش زد یا نزد. میخواهیم بگوییم این برای ما خیلی مهم است. همه چیز اینجاست. اصلاً همه بدبختی ها از این جا شروع شده.

اگر قضیه تاریخ خیلی هم مهم نیست، خوب شما وقتی ما نقلش می کنیم چرا شاکی می شوید؟ مگر ما از شما پول گرفتیم که مجلس بر پا کنیم؟ مگر وقت شما را گرفتیم شما که اصلاً برایتان مهم نیست خوب بروید سراغ پیشرفت علم و تحصیلات و این حرفها را بگذارید برای مردمی که برایشان مهم است.

بگوییم ضمن اینکه اگر مهم نیست فقط قضیه شهادت حضرت زهرا و غصب خلافت امیرالمومنین است که مهم نیست؟ یا هیچ واقعه تاریخی مهم نیست؟ اگر اینگونه است بیا با هم دیگر کمک بکنیم. درس تاریخ را از همه کشورها حذف بکنیم. همه جای دنیا تاریخ را حذف بکنیم بعد شما ببینید با چه هجومی مواجه می شوید.

که به شما فرصت نفس کشیدن نمی دهند. مگر می  شود مهم نباشد؟ چطور زندگی کوروش مهم است. یا مهم است که کانال سوئز را بالاخره ایرانی ها کندند یا ایرانی ها نکندند. بالاخره بابل را چه کسانی خراب کردند. اینها هم اش مهم است. همین که رسید به امیرالمومنین و حضرت زهرا مهم نیست.

برای خود شما که می گویید مهم نیست همین وهابی های علیه ما علیه بیشترین کتاب هایی که نوشته اند راجع به تاریخ نوشته اند. جالبتر این که اینها می گویند برگردید به سیره سلف صالح. چطور همه چیزهای تاریخی برای همه کشورها و همه ی آدمها همه ی فرهنگ ها برگشت به پیشینه ی تاریخی شان مهم شد.

برای ما بر گشت به غدیر، برگشت به فاطمیه و برگشت به محرم مهم نیست ؟ برای ما مهم است که در سقیفه دستمان از دامان ولیمان کوتاه شده و کارمان به اینجا رسیده و مشکل فقط چند تا ناهنجاری نیست. بلکه می خواهیم در فاطمیه قلم پایانی بکشیم بر همه ناهنجاریها و مشکلات.

ما هدفی را در فاطمیه دنبال می کنیم که اگر به این اهداف برسیم انشاءالله به خوب جایی رسیدیم. این واقعیت را به مردم القا بکنیم که من با خدای متعال هیچ ارتباطی ندارم، نمی توانم داشته باشم، نه شماره تلفن دارم، نه خط موبایل دارم، نه ایمیل خدا را دارم، نه آدرسی دارم. من برای ارتباطم با خدا برای اینکه بفهمم خدای من از چی راضی است و از چی ناراضی است؟

سخطش کجاست؟ رضایتش کجاست؟ چه مکانیزمی دارم؟ خوشبختانه این روایت به حدی در منابع اهل سنت هست که غیر قابل خدشه است. حتی غیر قابل تشکیک است که رسول خدا فرموده انّ الله یرضا لرضا فاطمه و یغضب لغضبها به من کلید دارد می دهد که می خواهی خدایت را راضی کنی برو فاطمه را راضی کن.

تارضایت خدا به شما اهداء شود. در واقع التماس کن که بی بی جان شما با رضایتتان رضایت خدا را هدیه کنید. بیایید راضی بشوید، بیایید از زشتی های ما در گذرید، که اگر شما راضی بشوید خدا راضی شده و با رضایت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها انشاء الله  قلم پایانی بکشیم بر غیبت اماممان علیه السلام.

و این نکبت به خاطر همین جنایتی است که در سقیفه اتفاق افتاده و دامن گیر ماهم شده است. اگر موفق شدیم زهی سعادت که انشا الله پیشانی شرف به همه ی عالم بسائیم. اگر هم موفق نشدیم حد اقل ما، در زمره ی آنهایی محسوب بشویم که تمام تلاشمان را کردیم برای جلب رضایت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها.

ما از آن جمع فاطمیون انشا الله محسوب بشویم از آنهایی که انشاالله خواستیم در جهت جلب رضایت حضرت صدیقه طاهره سلام الله  علیها حرکتی داشته باشیم.

مطلب پنجم – هویت بخشیدن به تجمع شیعی (محورهای فاطمیه 1427) (کد: c1005)

این مطلب در کشور ما خیلی پر رنگ نیست چون اکثریت شیعه هستیم، وقتی از ایران خارج می شوید در کشورهای دیگر، شیعه در اقلیت قرار می گیرد خوشبختانه نوعی هویت دارد. چون در اقلیت هستند یک شیعه یک شیعه ی دیگر را می بیند همین شیعه بودن این دو نفر نوعی از محبت را ایجاد می کند.

مثلاً الآن فرض کنید در بین آقایان فارغ التحصیل های علوی بیست سال بعد از فارغ التحصیل شدنشان هم دیگر را می بینند به هم می گویند شما بچه علوی هستی؟ فوری فوری همان لحظه یک علقه ای ایجاد می شود، یک محبتی ایجاد می شود، این هم علوی آن هم علوی است. حالا گروه های مختلف هستند، هویت های مختلفی وجود دارد.

مثلاً در فوتبال پرسپولیس ها نسبت به همدیگر علاقه دارند. در یک مهمانی نشسته اید چند نفر اینطرف چند نفرآن طرف بعد با همدیگر گفتگو می کنند. یکدفعه یکی می گوید پرسپولیس بعد چهار نفر می گویند اَه. یکی از آن گوشه می گوید پرسپولیس، علی پروین سرورته. این آدم پرسپولیسی از کیان پرسپولیس دفاع می کند.

حالا ما می خواهیم فاطمی بودن یک هویت بشود. منتهی عرض می کنم در کشور ما به خودی خود و به راحتی این هویت شکل نمی گیرد. اما اگر شما بتوانید با نوشتنتان با پرسش پاسختان با نمایشنامه ی تان با سخنرانیتان با هر کدوم از این متنهایی که تهیه می کنید که انشاءالله خوراک بشود.

برای سخنورها برای نمایش نامه نویس های دیگر، یا نمایش اجرا کنهای دیگر، برای پرسش پاسخ های دیگر، شما سر فصلی می شوید برای فعالیت های دیگر انشاءالله به لطف و عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها، برای اینکه این را در نوشته هایتان یا در فعالیت هایتان لحاظ بکنید.

ما به دنبال این می گردیم که هویت بخشی کنیم یعنی در واقع هویت سازی کنیم، هویت ایجاد کنیم، که این هویت تجمع می آورد، علاقه می آورد، اشتیاق می آورد، پشتکار می آورد، همه ی اینها اگر هویت تشکیل شد می آید.

جدیت در مطرح نمودن مظلومیت اهل بیت علیهم السلام

شاید در جهت برانگیختن هویت شیعی حربه ای مؤثر تر از تظلّم نباشد. تظلّم مظلوم نمایی است. ما نمی خواهیم تظاهر به مظلومیت بکنیم. ائمه علیهم السلام حقیقتاً مظلوم هستند. در محرم به من گفتند که آقا این لباس سیاه پوشیدن مکروه است.

خانمی که می دانم بچه ها یش را به مراسم قمه زنی می فرستاد که قمه بزنند آن خانم خودش هم صاحب تحصیلات است بعد به من گفت که این لباس سیاه پوشیدن مکروه است. به ایشان گفتم که شما می شود لطف کنید 5 مورد دیگر از پوشیدن لباس مکروه را یادداشت بفرمائید. فقط لباس سیاه است که مکروه است؟

گفتند نه. گفتم خوب موارد دیگر اگر به ذهنتان می رسد یادداشت بفرمائید. نگاه کردند و گفتند حالا شما چرا جدل می کنید؟ شما چرا همیشه بحث را به … مغلطه می کشانید؟ گفتم که آخر بی انصافیست. من که اینجا نشستم آمادگی ذهنی هم که نداشتم ولی شما به این سوال فکر کردید. از قبل هم فکر کردید.

من همین الان می توانم برایتان بگویم پوشیدن لباس زن برای مرد و مرد برای زن مکروه است. پوشیدن لباس تنگ مکروه است. تلبُس به لباس کفار مکروه است. آخر چرا امام حسین انقدر مظلوم است؟ بعد هم شما همه مشکلات مکروهات رو حل کردید فقط همین لباس سیاه مانده؟

یعنی اگر در وجود من الان یه نگاه بکنید ده تا عیب پیدا میکنید. آنهایی که به خودم بر میگردد را نمی گویید فقط موضوعی که به امام حسین بر می گردد می گویید. خوب این نشان می دهد که امام حسین مظلوم است دیگر.

شما اگر مظلوم نمایی را نه به مفهوم اینکه عرض می کنم که بخواهیم فیلم بازی بکنیم که ما مظلومیم. نه! واقعاً ائمه علیهم السلام مظلومند. این مظلومیت را به نمایش بگذارید. نا خواسته هر آدمی آدم معمولی هم باشه غرض و مرض در قلبش نباشد نسبت به مظلوم محبت پیدا می کند. دوست دارد که از مظلوم دفاع بکند. دوست دارد اگر از دستش بر می آید در جهت رفع مظلومیت یک کاری بکند.

اگر ما مظلوم واقع شدن ائمه علیهم السلام علی الخصوص وجود مقدسه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را بتوانیم آن جایی که آن حضرت مظلوم واقع شده است را درست به نمایش بگذاریم، خیلی کار می کند. اگر لج یک بچه شیعه در آمد، آتش به پا می کند. اگر شما بتوانید بچه شیعه را در جایگاه محبت نسبت به حضرت زهرا و بغض نسبت به دشمنانش قرار بدهید خیلی کار کردید.

فاطمیه هویت شیعه – قبر مخفی حضرت زهرا علیهاالسلام

ببینید برای اینکه این کار را بکنیم، اول اینکه سؤال شود چرا قبر آن حضرت مخفی است؟ این از آن سوال هایی است که خدا می داند جا دارد بنشینیم ساعت ها برای این مطلب گریه کنم.

شما فکر کنید حضرت زهرا سلام الله علیها چطور می توانستند به همه ی شیعه ها در طول تاریخ این خدمت بزرگ را بکنند که همه بفهمند این خانم مظلومانه شهید شده؟ بعد وقتی این اتفاق افتاد بیشترین بار مصیبتش به چه کسی حاصل شد؟

به آن بچه هایی که دوست داشتند سر قبر مادرشان بروند، آنها بیشترین صدمه و آسیب را دیدند. یعنی حضرت زهرا سلام الله  علیها برای آنکه به ما بفهمانند که مظلوم واقع شده اند از خون به دل شدن کدامین از عزیزانش مایه گذاشت؟

بچه هایی که دوست داشتند سر قبر مادرشان بروند. شوهری که دوست داشت آزادانه آنجا برود، اما نتوانست. خدا نیاورد انشاالله برای هیچ کدامتان که عزیزی از دست بدهید. شما وقتی مراسم عزیزتان با شکوه برگزار می شود نیمی از غمهایتان کم می شود. اصلاً شما در مجلس به قصد تسلیت شرکت می کنید. به مجلس عزیزانتان می روید که برایش تسلا ی خاطر بشود نه تشویش. وضعیت غسل و کفن و وضعیت دفنش نه مراسمی نه تسلایی، قبرش هم ناپیدا ست.

کی بیشترین تحمل بار این مصیبت را کرده؟ آنهایی که بعد از حضرت زهرا ماندند. چرا؟ برای اینکه امروز به من و شما و همه عالم بگویند که در حقشان ظلم کرده اند، اختفای قبر حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است. توجیهات دشمن آنقدر مسخره است که اصلاً توجیهات را که بخوانید عصبانی می شوید. آخر نامردی هم حدی دارد، پستی هم حدی دارد.

قصه فدک و خطبه لعن حضرت به عنوان خطبه فدکیه و نوشته ای که فدک را پس دادند و نوع اینکه آن نوشته بعداً چگونه ظالمانه از آن حضرت گرفته شد و جسارتی که در کوچه انجام شد و نامه ای که گرفته شد و پاره شد و ماجرای بیت الاحزان همه اش مظلومیت را به اثبات می رساند و نیز اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها از مدینه تا سر قبر حمزه ی سیدالشهدا که می رفتند.

من یک وقتی حساب کردم که اگر درست یادم باشد از خانه ی ما که تهران نو بود تا میدان امام حسین بلکه بیشتر، در آن گرمای وحشتناک، یک خانم دست بچه هایش را بگیرد بعد این همه راه پیاده بیاید که یک گوشه را پیدا کند و گریه کند.

بعد هم که آن را خراب کردند. اگر درست مدل کنید که چه اتفاقی افتاده مسیرها چه بوده، راه ها چه بوده، هم برای مردم جالب می شود هم آنها که می خواهند بنویسند. اگر بشود نقشه ای تهیه کنید، مسافت یابی شود.

ولی واقعاً اگر شما بتوانید به جمعی از خانم ها بگویید یک روز این حرکتی که حضرت زهرا کرد ما هم بکنیم. روز شهادتشان را پیاده از تهران نو تا امام حسین 10تا 15تا از خانمها بچه ها یمان را بگیریم بچه های 6 7 ساله دست دو تا از بچه هاتون رو بگیریم، پیاده از تهران نو تا میدان امام حسین بیاییم. بعد حالا فکر کنید این خانوم مریض هم هست. اگر شما بتوانید انشاءالله یک حرکت نمادین از این مظلومیت گزارش دهید.

بعد هم یادمان باشد امیرالمومنین لیلا و شیرینشان را از دست نداده اند. حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر مجنون این کار را نکرده اند. حضرت زهرا برای امیر المومنین این کار را کرده اند و این اتفاقات افتاده. از فدک، از بیت الاحزان، از احراق بیت،از اختفای قبر حضرت، این وقایع را درست گزارش تاریخیش را انجام بدهیم و به مردم بفهمانیم که چه اتفاقی افتاده.

فاطمیه هویت شیعه – محبت به اهل بیت علیهم السلام

اگر بتوانیم چنین کاری کنیم انشاالله در دل های مردم محبتی نسبت به آن حضرت کاشته می شود، یا اگر هست بارورتر می شود. نسبت به دشمنان آن حضرت بغض و کینه ای شکل می گیرد و این بغض و کینه انشا الله می تواند باعث تجمع جمعیت شیعی بشود و انشاء الله هویت ببخشد به جمعی که دارند از یک مظلوم دفاع می کنند.

حالا اگر شما به مردم گفتید آی مردم اگر شما به مناسبت شهادت حضرت زهرا هیچ کاری نمی توانید بکنید، یک پرچم سیاه از پنجره خانه تان آویزان کنید. این کار را که دیگر می شود کرد. این کار را نمی توانید بکنید آن روز خودتان لباس مشکی بپوشید و به بچه هایتان تسلیت بگویید.

برای بچه هایتان تعریف کنید که چه اتفاقی افتاده. مردم را حالا دیگر میشود همراه کرد و اگر مردم همراه شدند انشاءالله  دشمن به آن قصد و هدفش نمی رسد.

عرض کنم خدمتتان در پایان تمامی این مطالب پنج گانه، در پایان هر یک از این 5 تا یا هر مطلب دیگری یا هر مجلس یا هر حرکتی که برای حضرت زهرا سلام الله علیها می شود. این واقعیت را به مردم القا بکنیم که من با خدای متعال هیچ ارتباطی ندارم، نمی توانم داشته باشم، نه شماره تلفن دارم، نه خط موبایل دارم، نه ایمیل خدا را دارم، نه آدرسی دارم.

من برای ارتباطم با خدا برای اینکه بفهمم خدای من از چی راضی است و از چی ناراضی است؟سخطش کجاست؟ رضایتش کجاست؟ چه مکانیزمی دارم؟ خوشبختانه این روایت به حدی در منابع اهل سنت هست که غیر قابل خدشه است.

حتی غیر قابل تشکیک است که رسول خدا فرموده انّ الله یرضا لرضا فاطمه ویغضب لغضبها به من کلید دارد می­دهد که می خواهی خدایت را راضی کنی برو فاطمه را راضی کن.

تا رضایت خدا به شما اهداء شود. در واقع التماس کن که بی بی جان شما با رضایتتان رضایت خدا را هدیه کنید. بیایید راضی بشوید، بیایید از زشتی های ما در گذرید، که اگر شما راضی بشوید خدا راضی شده و با رضایت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها انشاء الله قلم پایانی بکشیم بر غیبت اماممان علیه السلام.

و این نکبت به خاطر همین جنایتی است که در سقیفه اتفاق افتاده و دامن گیر ماهم شده است. اگر موفق شدیم زهی سعادت که انشا الله پیشانی شرف به همه ی عالم بسائیم. اگر هم موفق نشدیم حد اقل ما، در زمره ی آنهایی محسوب بشویم که تمام تلاشمان را کردیم برای جلب رضایت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها.

ما از آن جمع فاطمیون انشاالله محسوب بشویم از آنهایی که انشاالله خواستیم در جهت جلب رضایت حضرت صدیقه طاهره سلام الله  علیها حرکتی داشته باشیم.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا