متن مجری اشک یاس – متن مجری فاطمیه

 متن مجری اشک یاس (حدیث ثقلین فرمول خوشبختی)

 متن مجری اشک یاس با ایده گرفتن و محوریت حدیث ثقلین تهیه شده است. در ابتدا در گفتگوی با مخاطب به این نتیجه می رسیم که همه ی ما در زندگی به دنبال “خوشبختی” هستیم و تمام تلاش هایمان در زندگی برای رسیدن به خوشبختی است.

سپس می گوییم که خدا این خوشبختی رو برای من و شما تضمین کرده و یک فرمول فرستاده تا و گفته هر کودوم از بنده های من که این فرمول رو تو زندگیش عملی کنه من خوشبختیش رو تو دنیا و آخرت تضمین می کنم. اما قبل این که اون فرمول رو معرفی کنیم می خوایم راجع به داستانش صحبت کنیم.

خدا این پیام رو به دست پیامبرش داد تا به مردم برسونه امام وقتی که این پیامبر از دنیا رفت یه عده خواستند که از رسیدن این فرمول به مردم و خوشبخت شدن آدم ها جلوگیری کنند ولی انسان های برگزیده ای در طول تاریخ ایستادند برای ما تا این فرمول به من و شما برسه که اولین اون ها حضرت زهرا سلام الله علیها است. (بیان مختصری از وقایع فاطمیه)

سپس اون فرمول رو که همان حدیث ثقلین است، با بیان پیام روشن آن برای امروزمان که تمسک به امام زمان (علیه اسلام) است را بیان می کنیم.

متن مجری اشک یاس برای اجرا

برقراری ارتباط بین مجری و مهمانان میز (سلام و احوال پرسی، تسلیت به مناسبت ایام، معرفی و…)

ما می خوایم به مناسبت این ایام که دور هم دیگه جمع شدیم با هم دیگه یه گپی رو بزنیم و می خوام که این صحبت رو با یه سوال شروع کنیم فرض کنید که اگر بخواید برای یک نفر که خیلی بهش علاقه دارید یک آرزو بکنید که اون آرزو بتونه همه چیز رو توی خودش داشته باشه چیه؟

(ممکن مهمانان جواب های مختلفی مثل سلامتی، ثروت، عاقبت بخیری و … را بدهند مجری باید این بازی را با مخاطبین بکند که هیچ کودوم از این ها کامل نیست مثل سلامتی بدون پول و …)

خب اجازه بدید یه جور دیگه بپرسم، معمولا ما وقتی به یک مجلس عروسی می ریم برای عروس و داماد چه آرزویی می کنیم؟ یا وقتی یک نوزاد متولد میشه (جواب می دهند: آرزوی خوشبختی)

اون چیزی که ما توی زندگی دنبالش می گردیم همینه، خوشبختی همه ما صبح تا شب داریم تلاش می کنیم که به این خوشبختی برسیم. به موفقیت، به یک آرامش برسیم.

یک نفر رو می بینید که شب و روزش رو گذاشته داره درس می خونه وقتی ازش چرا داره اینجوری از تفریح و آسایشت می گذری؟ میگه برای این که به خوشبختی برسم.

یک نفر رو می بینی که داره با تمام نیرو کار می کنه ئقتی ازش می پرسی که چرا داری اینقدر انرژی و وقت برای کار کردن می ذاری؟ می گه برای این که خودم و خونوادم خوشبخت بشن.

یک نفر رو می بینیم که کتاب های زیادی می خونه و کلاس های زیادی رو شرکت می کنه وقتی از اون هم دلیل این کار هاش رو می پرسی میگه برای این که به موفقیت برسم به خوشبتی برسم.

وقتی نگاه می کنی می بینی همه ی ما ها توی زندگی دنبال این خوشبختیه هستیم و هر کاری می کنیم که به اون برسیم. حالا ممکنه هر کسی خوشبختیش رو توی یه چیزی ببینه.

جالبه اگه بدونیم خدا این خوشبختی رو برای ما تضمین کرده، آره خدا خوشبختی من و شما رو تضمین کرده، گفته که من یک فرمول بهتون یاد می دم که هر کسی به اون عمل کنه من خدا خوشبختی و آسایشش رو توی این دنیا و اون دنیا تضمین می کنم.

ما امروز می خوایم راجع به اون فرمول صحبت کنیم، فرمولی که خدا خواسته که به دست ما برسه.

خدا این فرمول خودش رو دست پیامبر داده تا به انسان ها برسونه پیامبری که تمام دغدغه اش این بوده که انسان ها رو به خوشبختی، به آرامش و به سعادت برسونه.

پیامبری که خودشون می فرمایند هیچ کدام از انبیا به اندازه من سختی نکشیدند، پیامبری که به حدی با مردم مهربانی میکنند که بعد از مدتی همه مردم اطرافشون از زن و مرد و پیر و جوون دلبسته ایشون میشن.

پیامبر از هر فرصتی استفاده می کردند تا این فرمول طلایی خدا رو به مردم برسونند توی زمان های مختلف توی جاهای مختلف هر جایی که فرصت رو مناسب می دیدند اون و به مردم یادآوری می کردند.

تا جایی که پیامبر اسلام از دنیا می رند پیامبر مسیر خوشبختی رو برای مردم مشخص کرده بودند و می خواستند که پیامی که خدا با اون خوشبختی مردم رو تضمین کرده به تمام آدم ها در هر دوره ای و هر جایی از زمین برسه.

پیامبر مردم رو راهنمایی کردند که بعد از خودشون پیش کسی برند که دقیقا صفات و ویژگی های پیامبر رو داشته، بله پیامبر مردم رو بعد از خودشون به امیرالمومنین حضرت علی (علیه اسلام) سفارش کرده بودند.

اما بعد از از دنیا رفتن پیامبر یه عده ای نمی خواستند که این پیام به بقیه برسه، به همین خاطر در حالی که امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها مشغول شستشو و دفن بدن پیامبر بودند این افراد جمع شدند و تصمیم گرفتند تا جلوی رسیدن حق به امیرالمومنین رو بگیرند.

همونطور که در طول تاریخ همیشه افرادی بودند که در مقابل حق می ایستادند طبق اسنادی که همه فرقه های اسلامی اون ها رو ذکر کردند این ها به خانه ی امیرالمومنین علیه السلام حمله می کنند و درب خانه ی ایشون رو آتیش می زنند.

دری که همیشه دیده بودند که پیامبر رو به روی اون می ایستند و به اهل اون خونه سلام می کنند، حضرت صدیقه سلام الله علیها پشت در میاند و مقابل اون ها می ایستند، و اون ها حرمت ها رو می شکنند و به ایشون جسارت می کنند.

اما حضرت می ایستند تا اون پیام خوشبختی امروز به من و شما برسه، فرزندشون به خاطر ضربه در سقط می شن تا اون پیام به من و شما برسه، با تنی مجروح به مسجد میرن در بین مردم شهر خطبه فدک رو می خونند تا اون پیام به من و شما برسه واون پیام چیه؟

پیامی که خدا با اون خوشبختی من و شما رو تضمین کرده اینه که خدا میگه من کسی رو فرستادم که همیشه در کنار کتاب آسمانی من در کنار قرآن قرار داره کسی که جانشین پیامبره با همون ویژگی های پیامبر و هر کس که با این افراد زندگی کنه خوشبختی دنیا و آخرتش تضمین شده است.

ما هم در عصری زندگی می کنیم که یکی از اون افراد در کنار ماست، کسی که فرزند امیرالمومنین و حضرت زهراست نامش مهدی است و امام زمان من و شماست.

امام رضا علیه السلام یک حدیث استثنایی دارند برای من و شماست، ایشون می فرمایند که شما امام زمانی دارید که مثل دوست و رفیق شماست که مثل امام انیسى است ‏با مهر و شفقت، و پدرى است‏با رحمت و عطوفت و برادرى است عدیل و مهربان و چون مادرى است‏ با کودک خردسال خود نیکو و رئوف، و ملجا و پناه بندگان است در شدائد و مهمات.

(نیازی نیست که مجری کل حدیث را بخواند)

متن مجری اشک یاس – امام علیه السلام دوست و همدم

بله خدا به حدی مهربونه و به اندازه ای تک تک ما ها رو دوست داره که برای ما امام زمانی قرار داده که تمام علم و قدرت خودش رو به اون داده و به ما اجازه داده تا در خونش بریم ازش بخوایم و باهاش در دل کنیم کسی که به فرمایش امام رضا علیه السلام دوست و همدم ما هستند.

یک روز یکی از شیعیان امام رضا علیه السلام پیش ایشون میان و از ایشون می خواد که برای خودش و خانوادش دعا کنند، امام رضا علیه السلام می فرمایند که این چه حرفیه می زنی؟ فکر می کنی من برای شما دعا نمی کنم؟ من هر روز صبح و شب برای شما دعا می کنم و به فکر شما هستم و از شب و روز شما با خبرم.

امام زمان ما هم همینطور هستند خودشون فرمودند که من هیچ وقت شما شیعیانم رو از یاد نمی برم این ها یعنی این که ما بدون این که حواسمون باشه مرد مهربونی رو توی این دنیا داریم که برای ما دعا می کنه که از شادی ما شاد میشه و از غم ما غمگین میشه، حالا طبیعیه که ما بخوایم که از این بزرگ قدردانی کنیم و به همچین عزیزی نزدیک تر بشیم. اما چجوری میشه این کار رو کرد؟

یک بار بزرگی به من گفت که اگر می خوای توی تمام مراحل زندگیت برنده باشی همه لحظاتت رو با امام زمانت تقسیم کن مثلا هر روز صبح در ابتدای روزت به او سلام کن همونطور که به هر کسی که میبنیم سلام می کنیم.

بیایم و امام زمانمون هم ببینیم و به او سلام کنیم یا این که در روز چند دقیقه کوتاه با او صحبت کنیم از شادی ها و از غم ها و خواسته هامون بگیم ما ها برای این که زندگیمون یه ذره پیشرفت کنه.

نسخه های مختلف و بعضی وقت ها سختی رو امتحان می کنیم، کتاب ها، کلاس ها، سمینار ها و خیلی چیز های دیگه من میگم بیایم و یه مدتی این دو تا کار ساده رو امتحان کنیم که به عقیده من می تونه شروع یک تحول و موفقیت بزرگ تو زندگیمون باشه می تونیم امتحان کنیم و نتیجه اش رو توی زندگیمون ببینیم.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا