وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله – پرسش و پاسخ فاطمیه

پرسش و پاسخ فاطمیه شماره 21

وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله (ماجرای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از علمای اهل سنت)

در منابع تاریخی ثبت شده که پیامبر صلی الله علی و آله مدتی بیمار شدند و پس از آن رحلت نمودند سوالی که برای ما پیش آمده اینست که پس از رحلت پیامبر بزرگوارمان چه اتفاقاتی رخ داد؟ در مقاله وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به پاسخ این سوال پرداخته ایم.

پرسش – وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چه بوده است؟

پاسخ – وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

ببخشید اینجا ناچاریم به برخی از صدها سند شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها که در کتب اهل سنت آمده نگاه کنیم. نگاهی که برای ما بسیار دردناک است و معمولا آن را در ذکر مصائب و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها می‌شنویم چه سخت گریه می ‌کنیم. قصد تلخ کردن کام شما را نداریم.

اما برای روشن شدن حقیقت با اسناد خود اهل سنت باید قدری روضه بخوانیم. در بین علمای اهل سنت ماجرای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با جزئیات کامل نقل شده است. اما معاندین و مبارزین تعبداََ چشم خود را به روی آن موارد می ‌بندند. به یک نمونه اشاره می‌ کنیم.

امام حرمین جوینی متوفای ۴۷۸ هجری از علمای اهل سنت و استاد مورد تایید ذهبی قضیه ‌ی غصب حق فاطمه زهرا سلام الله علیها و شکستن پهلوی آن حضرت و سقط محسن او و شهید نمودن آن بزرگوار را نقل می ‌کند.

حتی فردی مانند ابن تیمویه متوفای 728 هجری قمری که به تعصب و عناد علیه تشیع شهرت دارد. در منهاج السنت به قضیه هجوم به خانه فاطمه سلام الله علیها اعتراف کرد.

در کتاب الملل و النحل می ‌خوانیم عمر در روز بیعت شکم حضرت فاطمه سلام الله علیها را زد و او سقط جنین کرد این در حالی بود که او فریاد میزد خانه فاطمه را با ساکنان آن بسوزانید و حال آنکه جز علی فاطمه حسن حسین کس دیگری در خانه نبود زهدی به نقل از محمد بن حماد الحافظ می‌نویسد.

همانا عمر به فاطمه ضربه زد تا آنکه محسن سقط گردید. چرا مردانی که در خانه حاضر بودند دفاع نکرده ‌اند؟ عده‌ای به همراه اصحاب امیرالمومنین در روزهای ابتدایی حکمومت ابوبکر در خانه امیرالمومنین علیه السلام تحصن کردند.

ولی این تحصن در هجوم مسلحانه روزهای نخست شکسته شد و متفرق شدند و نه این هجوم و نه در هجوم مقدماتی پیش از آن امیرالمومنین علیه السلام حاضر به بیعت نشدند.

واقعه ‌ای که در آن خانه به آتش کشیده شد و مهاجمان به خانه ریختن همان هجوم اصلی بود که مدتی بعد صورت گرفت. در آن هجوم اصلی جز امیرالمومنین حسنین زینبین و حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام کسی در خانه حضور نداشت.

بنابراین در خانه مرد بالغی جز امیرالمومنین علیه السلام نبوده که او نیز چون ابراهیم مأمور به سرد بوده است. عمر در روز بیعت شکم حضرت فاطمه سلام الله علیها را زد و او سقط جنین کرد. این در حالی بود که او فریاد میزد خانه فاطمه را با ساکنان بسوزانید و حال آنکه جز علی فاطمه حسن حسین کس دیگری در خانه نبود بود.

اِنَّ فاطِمَه صِدیقه شَهیده


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا