بیعت امام علی با ابوبکر – پرسش و پاسخ فاطمیه

پرسش و پاسخ فاطمیه شماره 18

بیعت امام علی با ابوبکر (کشف حقیقت موضوع با بررسی دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم)

با مراجعه به دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم ادعای بیعت امام علی با ابوبکر را بررسی کرده و پاسخ این شبهه را با شواهد مستند شده در این کتاب برایتان آماده کرده ایم.

پرسش – بیعت امام علی با ابوبکر

آیا امیرالمومنین علیه السلام با ابوبکر بیعت کرده‌اند؟

ادعا می‌کنند امیرالمومنین علیه السلام در روزهای اول خلافت خلیفه‌ی اول با او بیعت نموده و در نمازهای جماعت پشت او نماز می‌خوانده است.

پاسخ – بیعت امام علی با ابوبکر

چگونه ممکن است ایشان با قاتل همسر خود بیعت کرده باشد و پشت او نماز بخواند و اما پاسخ: عده‌ای حقیقت ستیز و ضد شیعی آشکارا با دروغ بازی از بیعت امیرالمومنین با ابوبکر در روزهای اول خلافت دم می‌زنند.

دروغ‌های شبکه منحرف وهابی یک روز بعد از کفن و دفن پیامبر صلی الله علیه و آله بعد از شنیدن خبر بیعت مسلمانان‌ با ابوبکر صدیق علی از خانه خارج می‌ شود. و به سمت مسجد می ‌رود و با ابوبکر بیعت می‌ کند.

برای کشف حقیقت موضوع (آیا امیرالمومنین علیه السلام با ابوبکر بیعت کرده) کافیست به دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم مراجعه کنیم.

در این دو کتاب روایتی از عایشه نقل گردیده که در آن به صراحت بیان علی با ابوبکر تا شش ماه بیعت نفرمود. فاطمه دختر پیامبر صلی الله علیه و آله پس از پیامبر 6 ماه زندگی کرد. ولی در این شش ماه از بیعت با ابوبکر امتناع نمود.

از دیدگاه اهل تسنن کتاب ‌های صحیح بخاری و صحیح مسلم و از صحیح‌ ترین کتاب ‌ها از نظر روایی و متن پس از قرآن کریم به حساب می‌ آید و علمای اهل سنت به صحت این دو کتاب اجماع دارند. اگر چه برای صحیح بخاری فضیلتی بیشتر تا صحیح مسلم قائل‌ اند. لذا صحیح بخاری معتبرترین کتاب نزد اهل سنت است.

علاوه بر این صحیح بخاری در جا دیگری از قول امر نقل کرده که گفت آن هنگام که خدا پیامبرش را از دنیا برد علی و زبیر و کسانی که طرفداران این دو بودند. با ما خلافت نمودند. نماز گزاردن امیرالمومنین علیه السلام پشت ابوبکر.

جریان شرکت امیرالمومنین علیه السلام در نماز جماعت ابوبکر در منابع شیعه و سنی روایت شده اما با مراجعه با مجموع روایات این مسئله نه تنها اثبات حسن رابطه را نمی ‌کند دقیقاََ پرده از حقایق مخفی تاریخ بر می ‌دارد.

در مکتب فقهی اهل سنت عدالت امام جماعت شرط نیست. و واجب هم نیست. اونها بر این باورند بر هر امام جماعتی می ‌شود چه فاسق باشه چه نیکوکار اقتدا کرد.

صلوا خلف کل بر و فاجر (پشت سر هر نیک و فاجری نماز بگزارید) بنابراین در مبنای آنان نماز خواندن امیرالمونین علیه السلام پشت سر ابوبکر اثبات نمی‌ کند ابوبکر شایسته بوده اگر قاعده یعنی عدم شرط عدالت در امام جماعت قاعده صحیحی است.

علی علیه السلام نیز بر اساس همین قاعده عمل کرده است. و این چیزی رو به نفع مخالفین اثبات نمی‌کند. نه عدالت امام جماعت را اثبات می ‌کند و نه اثبات می ‌کند امیرالمومنین علیه‌ السلام او را حتی به عدالت قبول داشته است. حالا این را بشنوید.

ابوبکر بر منبر نشست به اطراف نگاه انداخت علی ‌ابن ابی طالب در مسجد حضور ندارد رر به مردم کرد و گفت چرا علی را در مسجد نمی‌ بینم. مدتی است در اجتماعات مسلمانان حاضر نمی ‌شود.

دستور داد او را در مسجد حاضر کنند. عده‌ای برای احضار علی ابن ابیطالب به سوی خانه ‌اش راه افتادند. پس از آنکه آن حضرت در مسجد حضور یافت ابوبکر به او خطاب کرد و گفت پسر عموی رسول خدا داماد پیامبر با این کارهایت می ‌خواهی یکپارچگی مسلمانان را از بین ببری.

می ‌خواهی جامعه را به تفرقه بیندازی این اخطاری بزرگ برای امیرالمومنین علیه السلام محسوب می ‌شد، همه می‌دانند. حکم کسی که یکپارچگی جامعه اسلامی را از بین ببرد و نظام مسلمانان را بگسلد قتل است.

این را بارها از پیامبر شنیده ‌اند. از همین رو بود که آن حضرت تصمیم بر آن گرفت تا هرزگاهی در نماز جماعت ابوبکر شرکت کند. با قلبی آکنده از غصه و غم و دلی پر خون نماز بخواند.

در ماجرای نماز خواندن امیرالمومنین پشت سر خلیفه اول به سند کتاب اهل سنت در کتاب اهل انساب نقشه ‌ی قتل امیرالمومنین را کشیدند گهگاه امام که در نماز جماعت شرکت می‌ کرد، با مردم سخن می‌گفت.

که پایه‌ های حکومت غاصبان را می ‌لرزاند. این روایت را حضرات نقل کرده‌ اند سمعانی در الانساب می ‌نوسید ابوبکر گفت خالد آن دستور را انجام ندهید. قصه از این قرار بود. که او به خالد بن ولید علی را به قتل برساند. ولی پشیمان شد و او را نهی کرد. شما قضاوت کنید!

اِنَ فاطِمهَ صِدیقَهُ شَهیده


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا