روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روزشمار فاطمیه 99) – همراه با روایات و ویدیو استوری

روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها -40 روایت در مورد فضیلت و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شامل چهل روایت در مورد فضیلت و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از منابع مختلف به صورت روزشمار طراحی شده و از چهل روز مانده به شهادت حضرت شروع و تا روز شهادت پایان می یابد. که شما می توانید از این تصاویر در فضای مجازی بای تبلیغ ایام فاطمیه و نام و یاد حضرت فاطمه سلام الله علیها استفاده نمایید. همچنین برای خرید کتیبه فاطمیه می توانید به فروشگاه خدمتگزاران مراجعه نمایید.


40 روز تا شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 40 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

روایت اول روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها : بیان روضه فاطمیه توسط جبرائیل در شب معراج

عنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَمَّا أُسْرِیَ بِالنَّبِیِّ صلی الله علیه و آله إِلَى السَّمَاءِ قِیلَ لَهُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى یَخْتَبِرُکَ فِی ثَلَاثٍ لِیَنْظُرَ کَیْفَ صَبْرُکَ … أَمَّا ابْنَتُکَ فَتُظْلَمُ وَ تُحْرَمُ وَ یُؤْخَذُ حَقُّهَا غَصْباً الَّذِی تَجْعَلُهُ لَهَا وَ تُضْرَبُ وَ هِیَ حَامِلٌ وَ یُدْخَلُ عَلَیْهَا وَ عَلَى حَرِیمِهَا وَ مَنْزِلِهَا بِغَیْرِ إِذْنٍ…»

حماد بن عثمان از امام صادق علیه السلام نقل می کند که زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به معراج برده شدند به ایشان گفته شد صبر تو در سه جا امتحان می شود… سومین آنها دخترت مورد ستم واقع گشته و محروم شده و حقش غاصبانه گرفته می شود…درحالی که بارادار است او را می زنند و به حریم و خانه اش بدون اجازه وارد می شوند..

ادامه دارد…

کامل الزیارت، ص332


39 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…


روزشمار شهادت حضرت زهرابرای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 39 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

روایت دوم روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها : بیان روضه فاطمیه توسط جبرائیل در شب معراج 2

عنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَمَّا أُسْرِیَ بِالنَّبِیِّ ص إِلَى السَّمَاءِ قِیلَ لَهُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى یَخْتَبِرُکَ فِی ثَلَاثٍ لِیَنْظُرَ کَیْفَ صَبْرُکَ … أَمَّا ابْنَتُکَ … ثُمَّ یَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِی بَطْنِهَا مِنَ الضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِکَ الضَّرْبِ …»

حماد بن عثمان از امام صادق علیه السلام نقل می کند که زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به معراج برده شدند به ایشان گفته شد صبر تو در سه جا امتحان می شود… سومین آنها دخترت و هیچ بازدارنده ای نمییابد و فرزندی را که در شکم دارد ازآن ضربه سقط می کند و به سبب آن ضربه از دنیا می رود..

کامل الزیارت، ص332


38 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…


روزشمار شهادت حضرت زهرابرای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 38 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

روایت سوم روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها : تنها اندوه پیامبرمان…

النبی صلی الله علیه و آله: …یَا عَلِیُّ … إِنَّمَا بُکَائِی‏ وَ غَمِّی‏ وَ حُزْنِی‏ عَلَیْکَ وَ عَلَى هَذِهِ أَنْ تُضَیَّعَ بَعْدِی‏ فَقَدْ أَجْمَعَ الْقَوْمُ عَلَى ظُلْمِکُمْ…

ای علی …و همانا گریه ام و اندوهم و حزنم به خاطر توست ‏و به خاطر این (بانو) که پس از من تباه و نابود می گردد چرا که این قوم بر ستم به شما عزم خود را جزم کرده اند.

بحار الأنوار (ط – بیروت) ؛ ج‏22 ؛ ص490


37 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روزشمار فاطمیه 99) - همراه با روایات و ویدیو استوری - rozshomar fatemeeye 99.37
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 37 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

وای بر کسی که حرمت زهرا سلام الله علیها را پایمال نماید…

عن النبی صلی الله علیه و آله: یَا عَلِیُّ وَیْلٌ‏ لِمَنْ‏ ظَلَمَهَا وَ وَیْلٌ لِمَنِ ابْتَزَّهَا حَقَّهَا وَ وَیْلٌ لِمَنْ هَتَکَ حُرْمَتَهَا وَ وَیْلٌ لِمَنْ أَحْرَقَ بَابَهَا

یا علی! وای بر کسی که به او ستم کند و وای بر کسی که حقش را برباید و وای بر کسی که حرمت او را هتک و پایمال نماید و وای بر کسی که درب خانه اش را به آتش کشد…

بحارالانوار، ج22، ص486، ح31


36 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روزشمار فاطمیه 99) - همراه با روایات و ویدیو استوری - rozshomar fatemeeye 99.36

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 36 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

آتش شعله ور بود و حرارتش صورتم را می سوزاند…

در کتاب ارشاد القلوب مرحوم دیلمی داستان به آتش کشیده شدن در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را از زبان خود حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اینگونه نقل می کند:

فجَمَعُوا الْحَطَبَ‏ الْجَزْلَ‏ عَلَى‏ بَابِنَا وَ أَتَوْا بِالنَّارِ لِیُحْرِقُوهُ‏ وَ یُحْرِقُونَا، فَوَقَفْتُ بِعَضَادَهِ الْبَابِ وَ نَاشَدْتُهُمْ بِاللَّهِ وَ بِأَبِی أَنْ یَکُفُّوا عَنَّا وَ یَنْصُرُونَا

بر درب خانه ما هیزم زیادی جمع کردند و آتش آوردند که آن را و ما را آتش بزنند. من در چارچوب در ایستاده بودم و آنها را به خدا و پدرم قسم می دادم که دست از ما بردارند و ما را یاری کنند.

بحار الأنوار (ط – بیروت) ؛ ج‏30 ؛ ص 348


35 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 35 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

آتش شعله ور بود و حرارتش صورتم را می سوزاند…

در کتاب ارشاد القلوب مرحوم دیلمی داستان به آتش کشیده شدن در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را از زبان خود حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اینگونه نقل می کند:

فأَخَذَ عُمَرُ السَّوْطَ مِنْ یَدِ قُنْفُذٍ- مَوْلَى أَبِی بَکْرٍ- فَضَرَبَ بِهِ عَضُدِی‏ فَالْتَوَى السَّوْطُ عَلَى عَضُدی حَتَّى صَارَ کَالدُّمْلُج‏…

پس عُمَر شلاق را از دست قنفذ غلام ابوبکر گرفت و آن را به بازومیم زد پس شلاق دور بازویم پیچید به گونه ای که دور تا درو بازویم ورم کرد و مثل دُملُج شد…

بحار الأنوار (ط – بیروت) ؛ ج‏30 ؛ ص 348


34 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 34 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

آتش شعله ور بود و حرارتش صورتم را می سوزاند…

در کتاب ارشاد القلوب مرحوم دیلمی داستان به آتش کشیده شدن در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را از زبان خود حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اینگونه نقل می کند: و رَکَلَ الْبَابَ بِرِجْلِهِ فَرَدَّهُ عَلَیَّ وَ أَنَا حَامِلٌ فَسَقَطْتُ لِوَجْهِی‏ و النَّارُ تُسْعَرُ وَ تَسْفَع‏…

با پایش به در لگد زد و درب را به روی من به عقب راند و باز کرد و من در آن هنگام باردار بودم و با صورت به زمین افتادم در حالی که آتش شعله ور بود وحرارتش صورتم را می سوزاند…

بحار الأنوار (ط – بیروت) ؛ ج‏30 ؛ ص348


33 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 33 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

ای مغیره تو مادرم را مجروح کردی…

امام مجتبی علیه السلام در مجلس معاویه، ضمن رسوا نمودن اصحاب او و احتجاج با آنها به مغیره رو نمودند و فرمودند: أَمَّا أَنْتَ یَا مُغِیرَهَ بْنَ شُعْبَهَ … وَ أَنْتَ الَّذِی ضَرَبْتَ فَاطِمَهَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى أَدْمَیْتَهَا وَ أَلْقَتْ مَا فِی بَطْنِهَا اسْتِذْلَالًا مِنْکَ لِرَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ مُخَالَفَهً مِنْکَ لِأَمْرِهِ وَ انْتِهَاکاً لِحُرْمَتِهِ

ای مغیره بن شعبه…تو آن کسی هستی که فاطمه سلام الله علیها را آزردی و مجروح کردی، چنان که طفلی که در شکم داشت را انداخت و این همه را به خاطر اهانت به رسول خدا صلی الله علیه و آله و مخالفت امر او و هتک حرمت او کردی…

الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) ؛ ج‏1 ؛ ص 277


32 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 32 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

نفرین فاطمه سلام الله علیها

عَنْ أَبِی هَاشِمٍ قَالَ: لَمَّا أُخْرِجَ‏ بِعَلِیٍّ علیه السلام خَرَجَتْ‏ فَاطِمَهُ علیها السلام وَاضِعَهً قَمِیصَ‏ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى رَأْسِهَا آخِذَهً بِیَدَیِ ابْنَیْهَا فَقَالَتْ مَا لِی وَ مَا لَکَ یَا أَبَا بَکْرٍ تُرِیدُ أَنْ تُؤْتِمَ ابْنَیَّ وَ تُرْمِلَنِی مِنْ زَوْجِی‏ وَ اللَّهِ لَوْ لَا أَنْ تَکُونَ سَیِّئَهٌ لَنَشَرْتُ‏ شَعْرِی وَ لَصَرَخْتُ إِلَى رَبِّی ..»

هنگامى که على علیه السّلام را از خانه بیرون بردند حضرت فاطمه علیها السّلام نیز به دنبال آن حضرت بیرون آمد در حالى که پیراهن رسول اکرم صلّى اللَّه علیه و آله را روى سر گذاشته بود و دست حسن و حسین علیه السّلام را در دست داشت و می فرمود: مرا با تو چکار اى ابابکر؟ مى‏ خواهى بچه ‏هایم را یتیم کنى و همسرم را بکشی؟ بخدا سوگند اگر گناه نمی بود مو پریشان مى ‏کردم و به درگاه پروردگارم فریاد مى ‏زدم..»

الکافی (ط – الإسلامیه) ؛ ج‏8 ؛ ص238، ح 320


31 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 31 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

رفتن فاطمه سلام الله علیها به در خانه مهاجرین و انصار

وَ عنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ: قال اصلدق علیه السلام عن الامیرالمومنین علیه السلام…ثُمَّ أَخَذْتُ بِیَدِ فَاطِمَهَ وَ ابْنَیَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ فَدُرْتُ عَلَى أَهْلِ بَدْرٍ وَ أَهْلِ السَّابِقَهِ فَنَاشَدْتُهُمْ حَقِّی وَ دَعَوْتُهُمْ إِلَى نُصْرَتِی‏ فَمَا أَجَابَنِی‏ مِنْهُمْ إِلَّا أَرْبَعَهُ رَهْطٍ- سَلْمَانُ وَ عَمَّارٌ وَ أَبُو ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ…»

دست بضعه پیامبر، فاطمه الزهرا و پسران خود حسن و حسین را گرفته به در خانه اهل بدر از اصحاب پیغمبر رفتم و آنان را برای طلب حق خود از اهل ظلم قسم دادم و ایشان را به امداد و کمک و یارى و نصرت خود خواندم. از آن طوایف امم هیچ کس را یار و همدم ندیدم و به غیر از چهار نفر: سلمان و عمار و مقداد و ابى ذر…»

الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) ؛ ج‏1 ؛ ص75


30 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 30 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

لعنت بر آنان که حرمت خانه پیغمبر را شکستند

قال رسـول اللّه صلی الله علیه و آله: «اَلا أنَ فاطِمهَ بـابُها بابِـی وَ بَیتُها بَیتی،فَـمَن هَتَکـهُ فَقَـد هَتَک حِجـابَ اللّه.»

همانا درب خـانه فاطمه سلام الله علیـها، درب خانه من و خانه او خانه من است، هر کـس حرمت آن را پـاس ندارد، حجـاب خدا را دریده است.

بحارالانوار،ج۲۲،ص۴۷۷


29 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 29 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

آرزوی انتقام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله

زکریا بن آدم گفت من خدمت حضرت رضا علیه السّلام بودم که حضرت جواد را آوردند آن وقت کمتر از چهار سال داشت. دست خود را بر زمین زد و صورت به آسمان بلند نمود مدتى در اندیشه بود حضرت رضا فرمود جانم قربانت در چه فکرى چنین فرو رفته‏ اى؟ گفت در فکر ستمى که بمادرم فاطمه علیها السّلام روا داشتند.

بخدا قسم آن دو را خارج می کنم و می سوزانم و خاکسترشان را بباد می دهم و بدریا میریزم. حضرت رضا علیه السّلام او را پیش کشید و پیشانى مبارکش را بوسید، سپس فرمود پدر و مادرم فدایت تو شایسته امامتى.

بحارالانوار، ج50، ص37


28 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 28 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

مصیبت عظیم

حضرت صادق علیه السلام: و لاَ کَیوم مِحنَتِنا بِکَربَلاء وَ إن کانَ یَومُ السَّقیفه وَ إحراقُ النّارِ عَلَی بابِ أمیرِالمُؤمِنینَ وَ…وَ قَتلُ مُحسَنٍ بَالرّفسَه أعظمَ وَ أَدهَی وَ أمرَّ لأنّه أصلُ یَومِ العَذابِ

و هیچ روزی مانند روز مصیبت ما در کربلاء نیست، اگرچه روز سقیفه و آتش به پا کردن بر در خانۀ امیرالمؤمنین و حسن و حسین و فاطمه و زینب و ام کلثوم و فضه و کشتن محسن با لگد، بالاتر و سخت‌ تر و تلخ‌ تر است. چرا که اصل روز عذاب و سختی آن روز است…

بحارالانوار، ج۵۳، ص۲۳، باب ۲۵


27 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 27 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

مجروح شدن سینه مادر

عصَرَ عُمَرُ فَاطِمَهَ بَیْنَ الحَائِطِ وَالبَابِ عَصْرَهً شَدِیدَهً … وَ انَبَتَ مِسْمَارُ البَابِ فِی صَدْرِهُا

عمَر فاطمه علیها السلام را بین در و دیوار فشار شدیدی داد … و میخ در به سینۀ حضرت علیها السلام فرو رفت .

بحارالانوار، ج53، ص23 و مؤتمر علماء بغداد مقاتل بن عطیه جلد : 1 صفحه : 50


26 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 26 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

سقط حضرت محسن علیه السلام بر اثر ضربه عمر به روایت شیخ مفید رضوان الله علیه از امام صادق علیه‌السلام

شیخ مفید رضوان الله علیه از حضرت امام صادق علیه السلام نقل کرده است: فرفسها برجله، و کانت حامله بابن اسمه المحسن، فاسقطت المحسن من بطنها ثم لطمها فکأنی أنظر إلى قرط فی اذنها حین نقفت…

عمر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را با لگد زد در حالی که ایشان به حضرت محسن حامله بود، در اثر این ضربت محسن سقط شد، سپس چنان سیلی به صورتش زد، که گویا من آن وقتی را که گوشواره از گوششان افتاد، می‌بینم …

 الاختصاص، تالیف شیخ مفید، صفحه ۱۸۳


25 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 25 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

ضربه‌ی قنفذ

فَقَالَ الْعَبَّاسُ لِعَلِیٍّ (صلوات الله علیه) مَا تَرَى عُمَرَ مَنَعَهُ مِنْ أَنْ یُغْرِمَ قُنْفُذاً کَمَا أَغْرَمَ جَمِیعَ عُمَّالِهِ فَنَظَرَ عَلِیٌّ (صلوات الله علیه) إِلَى مَنْ حَوْلَهُ ثُمَّ اغْرَوْرَقَتْ عَیْنَاهُ [بِالدُّمُوعِ‏] ثُمَّ قَالَ شَکَرَ لَهُ ضَرْبَهً ضَرَبَهَا فَاطِمَهَ (صلوات الله علیها) بِالسَّوْطِ فَمَاتَتْ وَ فِی عَضُدِهَا أَثَرُهُ کَأَنَّهُ الدُّمْلُج‏ُ

عبّاس به مولا علی (صلوات الله علیه) گفت: چه چیزی مانع شد که عمر از قنفذ هم مانند سایر کارگزارانش غرامت بگیرد؟ امیر المؤمنین (صلوات الله علیه) نگاهی به اطرافیانش کردند و چشمانشان پر از اشک شد و فرمودند: عمر خواست بدین وسیله از قنفذ بخاطر ضربتی که با تازیانه به فاطمه (صلوات الله علیها) زد، تشکر کرده باشد؛ همان ضربتی که فاطمه (صلوات الله علیها) از دنیا رفت در حالی که اثر آن بر بازویش مانند دستبند باقی مانده بود.

کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج‏2، ص: 675


24 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روزشمار فاطمیه 99) - همراه با روایات و ویدیو استوری - rozshomar fatemeeye 99.24

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 24 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

مجروح تازیانه ها

فالتفت عُمَرَ الی حوله و قال: «اضْرِبُوا فَاطِمَهَ، *فانْهَالَتِ السِّیاطُ* عَلَى حَبِیبَهِ رَسُولِ اللهِ وَبَضْعَتِهِ حَتَّى أدَمَوْا جِسْمَهَا …»

عمر نگاهی به اطرافش کرد و به هوادارانش گفت: فاطمه را بزنید و در این حال شلاق هایی بر بدن حبیبه و پاره ی تن رسول خدا وارد آمد تا اینکه بدن او را مجروح و پراز خون نمود .

عوالم العلوم للموحّد الأبطحی ص ۵٨١ نقلاً عن کتاب: مؤتمر علماء بغداد ص۶٢


23 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 23 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

شهادت صدیقه طاهره علیهاالسلام از زبان امام صادق علیه السلام

عنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قُبِضَتْ فَاطِمَهُ علیها السلام فِی جُمَادَى الْآخِرَهِ یَوْمَ الثَّلَاثَاءِ لِثَلَاثٍ خَلَوْنَ مِنْهُ سَنَهَ إِحْدَى عَشْرَهَ مِنَ الْهِجْرَهِ وکَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا أَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَى عُمَرَ لَکَزَهَا بِنَعْلِ السَّیْفِ بِأَمْرِهِ فَأَسْقَطَتْ مُحَسِّناً ومَرِضَتْ مِنْ ذَلِکَ مَرَضاً شَدِیداً

ابو بصیر از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که فرمود: فاطمه زهرا علیها السلام در روز سه شنبه سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری از دنیا رفت و سبب وفات آن حضرت نیز این بود که قنفذ غلام عمر به دستور او با غلاف شمشیر ضربه‌ای به او زد که محسن را سقط کرد و به خاطر آن به شدت بیمار شد.

دلائل الإمامه طبری شیعی صفحه ۴۵ و۴۶


22 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 22 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

شهادت صدیقه طاهره علیهاالسلام از زبان امام صادق علیه السلام(2)

عنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: …ولَمْ تَدَعْ أَحَداً مِمَّنْ آذَاهَا یَدْخُلُ عَلَیْهَا وکَانَ الرَّجُلَانِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِیِّ سَأَلَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْ یَشْفَعَ لَهُمَا إِلَیْهَا فَسَأَلَهَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام…»

ابوبصیر از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که فرمود:…آن حضرت به هیچ یک از کسانی که او را اذیت کرده بودند، اجازه نداد که بر او وارد شوند. دو نفر از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه وآله از امیرمؤمنان علیه السلام اجازه گرفتند که شفاعت آن‌ها را بنماید که بر آن حضرت وارد شوند و امیرمؤمنان علیه السلام برای آنان اجازه گرفت….»

دلائل الإمامه طبری شیعی صفحه ۴۵ و۴۶


21 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 21 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

شهادت صدیقه طاهره علیهاالسلام از زبان امام صادق علیه السلام(3)

هنگامی که وارد شدند، از حال صدیقه طاهره علیها السلام سؤال کردند، آن حضرت فرمود: خدا را شکر خوبم. سپس فرمود: آیا از رسول خدا صلی الله علیه و آله نشنیدید که می‌فرمود: فاطمه پاره‌ای از تن من است، هر کس او را بیازارد به راستی که مرا آزرده است و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است؟

گفتند: بله شنیده‌ایم. پس فرمود: به خدا سوگند که شما دو نفر مرا اذیت کرده‌اید. امام صادق علیه السلام فرمود: آن دو نفر از نزد آن حضرت خارج شدند؛ در حالی که صدیقه طاهره سلام الله علیها بر آن دو خشمگین بود»

دلائل الإمامه طبری شیعی صفحه ۴۵ و۴۶


20 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 20 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

دست پدر، دختر مجروح شهیده را در قبر تحویل گرفت…

أبُو الْحَسَنِ الْخَزَّازُ الْقُمِّیُّ فِی الْأَحْکَامِ الشَّرْعِیَّهِ سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع …رُوِیَ أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ عِنْدَ دَفْنِهَا السَّلَامُ عَلَیْکَ إِلَى آخِرِ مَا سَیَأْتِی نَقْلًا مِنَ الْکَافِی وَ رُوِیَ أَنَّهُ لَمَّا صَارَ بِهَا إِلَى الْقَبْرِ الْمُبَارَکِ خَرَجَتْ یَدٌ فَتَنَاوَلَتْهَا وَ انْصَرَفَ.

امام جعفر صادق علیه السّلام فرمودند: …روایت شده: موقعى که حضرت على بن ابى طالب جنازه مبارک فاطمه اطهر را نزدیک قبر شریف آورد دستى از قبر بیرون آمد و آن جنازه را بر گرفت و بازگشت.

بحارالانوار، ج43، ص184


19 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 19 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

علت دفن شبانه حضرت فاطمه سلام الله علیها

سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام لِأَیِّ عِلَّهٍ دُفِنَتْ فَاطِمَهُ بِاللَّیْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لَا یُصَلِّیَ عَلَیْهَا الرَّجُلَانِ الْأَعْرَابِیَّانِ .

در علل الشرائع روایت شده از حضرت امام صادق علیه السّلام پرسیدم: براى چه حضرت زهرا سلام الله علیها شبانه دفن شد و او را روز به خاک نسپردند؟ فرمود: به علّت اینکه آن دو نفر اعرابی به جنازه ‏اش نماز نگذارند.

بحار الأنوار (ط – بیروت) ج43 ص 207


18 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 18 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

شکستن استخوان پهلو…

عَنْ سُلَیْمِ بْنِ قَیْسٍ قَالَ سَمِعْتُ سَلْمَانَ الْفَارِسِیَّ قَالَ لَمَّا أَنْ قُبِضَ النَّبِی‏….وَ أَرْسَلَ إِلَیْهِ عُمَرُ إِنْ حَالَتْ بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ فَاطِمَهُ فَاضْرِبْهَا فَأَلْجَأَهَا قُنْفُذٌ لَعَنَهُ اللَّهُ إِلَى عِضَادَهِ بَابِ بَیْتِهَا وَ دَفَعَهَا فَکَسَرَ ضِلْعَهَا مِنْ جَنْبِهَا فَأَلْقَتْ جَنِیناً مِنْ بَطْنِهَا…»

از جناب سلمان محمدی نقل شده است:عمر (به قنفذ) پیغام فرستاد که اگر فاطمه بین تو و او مانع شد او را بزن. قنفذ او را به سمت چهار چوب در خانه‏ اش کشانید و در را فشار داد به طورى که استخوانى از پهلویش شکست و جنینى سقط کرد…

کتاب سلیم بن قیس هلالی، ج2، ص588


17 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روز شمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 17 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

بانوی پهلو شکسته…

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى …الْمَظْلُومَهِ الْمَقْهُورَهِ الْمَغْصُوبَهِ حَقُّهَا الْمَمْنُوعَهِ إِرْثُهَا الْمَکْسُورِ ضِلْعُهَا الْمَظْلُومِ بَعْلُهَا الْمَقْتُولِ وَلَدُهَا
خدایا درود فرست بر بانوی مظلومه ای که بر او چیره شدند و حقش غصب شد، از ارث منع شد، پهلویش شکسته شد، بر شوهرش ستم شد‌و فرزندش کشته شد…

بحارالانوار، ج97، ص200


16 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روز شمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 16 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام الله علیها

فَقَالَ لَهُ المِقدَادُ: ذَهَبَتْ بِنْتُ رَسُول الله وَ کَانَ الدَّمُ یَخْرُجُ مِنْ ظَهْرِهَا … بِسَبَبِ ضَرْبِکَ لَهَا بِالسَّیفِ وَالسَّوطِ …

مقداد به عمر گفت: دختر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به سبب ضربۀ شمشیر و تازیانۀ تو، در حالی ‌که خون از کمرش جاری بود از دنیا رفت …

کامل بهائی، شیخ عمادالدین طبری(قرن۷) ج۹، ص۳۱۴


15 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روز شمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 15 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

گوش خونین…

قالَ الصَّادِقُ:… ثُمَّ لَطَمَهَا، فَکَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَى‏ قُرْطٍ فِی‏ أُذُنِهَا حِینَ نُقِفَتْ‏ [نَقَفَ].

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «… سپس (عمر) سیلی به صورت حضرت (علیها السلام) زد، گویی به گوشواره‌ ی گوش می ‌نگرم، که شکسته شد…»

اختصاص، شیخ مفید،(۴۱۳هـ ق) ص۱۸۵ – بحار الانوار، علامه مجلسی، ج۲۹، ص۱۹۲


14 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روز شمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 14 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

الهی بشکند دستت مغیره که…

و أَمَّا أَنْتَ یَا مُغِیرَهَ بْنَ شُعْبَهَ فَإِنَّکَ لِلَّهِ عَدُو … وَ أَنْتَ الَّذِی ضَرَبْتَ فَاطِمَهَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى‏ أَدْمَیْتَهَا.

امام حسن مجتبی (علیه السلام) به مغیره‌ بن‌ شعبه فرمود: اما تو ای مغیره! دشمن خدایی … تو فاطمه دختر رسول خدا را به گونه ‌ای کتک زدی، که او را خونین ساختی.

احتجاج، طبرسی، (۵۶۰هـ ق) ص۴۱۴ – بحار الانوار، علامه مجلسی، ج۳۱، ص۶۴۵


13 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روز شمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 13 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

ای محسن نادیده ام…

شیخ صدوق ذیل روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله چنین می نگارد: هو (المحسن) السقط الذی ألقته فاطمه علیها السلام لما ضغطت بین البابین.

محسن همان جنینی است که فاطمه آنگاه که بین دو درب مورد فشار قرار گرفت، او را سقط کرد…

معانی الاخبار، ص206


12 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روز شمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 12 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

سایه ای از مادر ما روز آخر مانده بود…

از امام صادق علیه السلام نقل شده است: رُوِّینَا عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ آبَائِهِ‏ أَنَّ رَسُولَ اللَّه صلی الله علیه و آله أَسَرَّ إِلَى فَاطِمَهَ علیها السلام أَنَّهَا أَوَّلُ مَنْ یَلْحَقُ بِهِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ فَلَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ وَ نَالَهَا مِنَ الْقَوْمِ مَا نَالَهَا لَزِمَتِ الْفِرَاشَ وَ نَحَلَ جِسْمُهَا حَتَّى کَانَ ‏کَالْخَیَال‏

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در گوش فاطمه سلام الله علیها زمزمه کرد که از خاندان شان، فاطمه نخستین کسی است که به حضرت، ملحق می‌شود. زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از دنیا رفت و فاطمه سلام الله علیها به خاطر آن آسیب ها که از جماعت به او رسید در بستر بیماری افتاد، تنش نحیف و لاغر گشت به گونه‌ای که از آن، شبحی بیش نماند…

دعائم الإسلام ؛ ج‏1 ؛ ص232


11 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روز شمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 11 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

گریه رسول خدا صلی الله علیه و آله…

از امیرالمومنین علیه السلام روایت شده از پیامبر صلی الله علیه و آله که فرمودند: رَسُولَ اللَّهِ قَالَ أَبْکِی مِنْ ضَرَبْتِکَ عَلَى الْقَرْنِ وَ لَطْمِ فَاطِمَهَ خَدَّهَا … از ضربت بر فرق تو و سیلی بر گونه فاطمه گریه می کنم.

مناقب آل ابی طالب(ابن شهر آشوب)، ج2، ص209


10 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 10 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

جراحت زهرای مرضیه سلام الله علیها در راه دفاع از حجت زمان…

محمد بن مسعود عیاشی در کتاب تفسیر العیاشی نقل می کند: «فارسل الیه الثلاثه عمر رجلا، یقال له قنفذ فقامت فاطمه بنت رسول الله صلی الله علیه و آله تحول بینه و بین علی علیه السلام فضربها، فانطلق قنفذو…»

بار سوم عمر مردی را فرستاد به او قنفذ گفته میشد، فاطمه دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله میان او و علی علیه السلام حائل گشت، او (فاطمه) را زد، قنفذ رفت و…

تفسیر عیاشی، ج 2، ص 307- 308؛ بحارالانوار، ج 28، ص 231.


9 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 9 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

یاعلی… مرایاد کن…

یا اَبَاالْحَسَنِ لَمْ یبْقَ لِی اِلاّ رَمَقٌ مِنَ اَلْحَیاهِ وَ حَانَ زَمانُ الرَّحِیلِ وَالْوِداعِ فَاسْتَمِعْ کَلامِی فَاِنَّکَ لا تَسْمَعُ بَْعدَ ذلِکَ صَوْتَ فاطِمَهَ أبَداً اوُصیکَ یا اَبَاالْحَسَنِ اَنْ لا تَنْسَانِی وَ تَزُورَنی بَعدَ مَمَاتِی..

ای اباالحسن! برای من لحظه ای بیش از زندگانی نمانده است و زمان کوچ و خداحافظی فرارسیده است. سخنان مرا بشنو؛ زیرا پس از این صدای فاطمه را هرگز نخواهی شنید. ای اباالحسن! تو را وصیّت می کنم که مرا فراموش نکنی و پس از وفات من همواره مرا زیارت کنی…

زهره الریاض کوکب الدّری، ج1، ص253


8 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 8 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

با حزن شدید شب را صبح کرده ام…

حضرت زهرا سلام الله علیها در عیادت ام سلمه از ایشان فرمودند: اَصبَحتُ بین کمْدِ و کرْبِ، فَقْدِ النّبی و ظُلمِ الوَصیّ. هُتِک وَ اللّهِ حِجابهُ، مَنْ اصبَحَتْ اِمامَتُهُ مَغصْوَبَه عَلی غَیرِ ما شَرَعَ اللّهُ فِی التَّنزیلِ و سَنَّها النَّبیُّ فی التأویلِ وَلکنَّها أحْقادُ بَدریه وَ تِزاتٌ اُحُدِیه، کانَتْ عَلیها قُلوبُ النّفاقِ مُکتَمِنَه. فَلَمَا استَهْدَفَ الامرَ.

حزن و اندوه قلبم را فرا گرفته، به سبب از دنیا رفتن پیامبر و ستمگری به وصی پیامبر، حجاب علی را هتک کردند، همان که امامتش را غصب کردند، بر خلاف آنچه که خدا در قرآن نازل کرده و پیامبر در سنّت خود بیان فرموده بود..

سبب این کار کینه هایی بود که از بدر (از علی) به دل داشتند و انتقام و طلب خون هایی که در اُحد ریخته بود. این منافقان دشمنی علی را در دل هایشان پنهان داشتند و آن گاه که خلافت را گرفتند و به هدف رسیدند…

 بحارالانوار، ج43، ص156، ح5


7 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 7 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

بارش ابر اهل شقاق بر پاره تن رسول خدا صلی الله علیه و آله…

حضرت زهرا سلام الله علیها در عیادت ام سلمه از ایشان فرمودند: ارْسَلَتْ عَلینا شَآبیبُ الآثار، مِنْ مخیله الشّقاقِ. فیقطَعُ وَ تَرُ الایمانِ مِنْ قَسِیَ صُدورِها عَلی ما وَعَدَاللّهُ مِنْ حِفظِ الرّساله و کفالَه المؤمنینَ أَحرَزُوا عائِدَتَهُم غُرورَ الدُّنیا، بَعدَ استنصارِ مِمَّن فتَک بآبائِهِم فی مَواطِنِ الکرْبِ وَ مَنازلِ الشَّهاداتِ…

یکباره، ابر اهلِ شقاق بر ما باریدن گرفت و بلا بر ما فرو ریخت. بند کمان ایمان از سینه های آنان بُرید و آنچه دل هایشان می خواست، به سبب غرور دنیا به ما آزار کردند. اینها همه به جهت آن بود که علی پدران آنان را در نبردهای سخت و در منازل شهادت کشته بود…

 بحارالانوار، ج43، ص156، ح5


6 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 6 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

علی جان… برایم قرآن بخوان…

اذا اَنَا مِتُّ فَتَوَلَّ اَنْتَ غُسْلِی وَ جَهِّزْنِی وَ صَلِّ عَلَیَّ وَ اَنْزِلْنِی قَبْرِی وَ ألْحِدْنِی وَ سَوِّ التُّرابَ عَلَیَّ وَ اجْلِسْ عِنْدَ رَأسِی قَبالَهَ وَجْهِی فَاَکْثِرْ مِنْ تِلاوَهِ وَالدُّعَاءِ فَاِنَّها ساعَهٌ یَحْتاجُ الْمیِّتُ فیِها اِلی اُنْسِ الاَحْیاءِ وَ اَنَا اَسْتَوْدِعُکَ اللهَ تَعَالی وَ اُوصیِکَ فِی وَلَدیِ خَیْراً؛

وقتی وفات کردم تو غسل و کفن مرا به عهده گیر، و بر من نماز بگزار، و مرا درون قبر گذاشته، دفنم کن و خاک را بر روی قبر من ریخته… سپس هموار ساز و بر بالینم رو به روی صورت من بنشین و زیاد قرآن بخوان و دعا کن… زیرا در چنین لحظه‌هایی مردگان به انس گرفتن با زندگان نیاز دارند. من تو را به خدا می‌سپارم و درباره فرزندانم سفارش نیکوکاری دارم..

بحارالانوار ، ج79، ص27


5 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 5 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

آن شب که دفن کرد علی بی صدا تو را…

عَنْ مَرْوَانَ الْأَصْفَرِ أَنَّ فَاطِمَهَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله حِینَ ثَقُلَتْ فِی مَرَضِهَا أَوْصَتْ عَلِیّاً ع فَقَالَتْ إِنِّی أُوصِیکَ أَنْ لَا یَلِیَ غُسْلِی وَ کَفْنِی سِوَاکَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَتْ وَ أُوصِیکَ أَنْ تَدْفِنَنِی وَ لَا تُؤْذِنَ بِی أَحَداً.

همانا من تو را وصیت می کنم که غسل و کفن کردن مرا کسی غیر از تو انجام ندهد و وقتی وفات کردم مرا شب دفن کن و هیچ کس را مطلع نکن …

کشف الغمه، ج2، ص68 – بحارالانوار، ج78، ص305، ح24


4 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 4 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

قبر پنهان تو روشنگر اوج ستم است…

ثُمَّ قَالَتْ أُوصِیکَ‏ أَنْ‏ لَا یَشْهَدَ أَحَدٌ جِنَازَتِی‏ مِنْ هَؤُلَاءِ الَّذِینَ ظَلَمُونِی وَ أَخَذُوا حَقِّی فَإِنَّهُمْ أَعْدَائِی وَ أَعْدَاءُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ أَنْ لَا یُصَلِّیَ عَلَیَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ وَ لَا مِنْ أَتْبَاعِهِمْ وَ ادْفِنِّی فِی اللَّیْلِ إِذَا هَدَأَتِ الْعُیُونُ وَ نَامَتِ الْأَبْصَار

از این گروهى که در حقّ‌ من ظلم روا داشتند و حقّ‌ مرا غصب کردند براى تشییع جنازه‌ام حاضر شوند!!زیرا ایشان دشمن من و دشمن رسول خدا مى‌باشند. مبادا بگذارى احدى از آنان و پیروانشان به جنازه‌ام نماز بخوانند!!مرا شبانه در آن هنگام که چشم ها همه به خواب رفته باشند…»

دلائل الامامه، ص44-بحارالانوار، ج78، ص310


3 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 3 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

با دل خسته و بشکسته مولا تنها ماند..

لَمَّا حَضَرَتْ فَاطِمَهَ الْوَفَاهُ بَکَتْ فَقَالَ لَهَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ یَا سَیِّدَتِی مَا یُبْکِیکِ قَالَتْ أَبْکِی لِمَا تَلْقَى بَعْدِی فَقَالَ لَهَا لَا تَبْکِی فَوَ اللَّهِ إِنَّ ذَلِکِ لَصَغِیرٌ عِنْدِی فِی ذَاتِ اللَّهِ قَالَ وَ أَوْصَتْهُ أَنْ لَا یُؤْذِنَ بِهَا الشَّیْخَیْنِ فَفَعَلَ.

موقعى که وفات حضرت زهراى اطهر نزدیک شد گریه کرد، حضرت امیر به وى فرمود: اى سیده من! چرا گریه میکنى؟ فرمود: براى آن مصیبت هائى که تو بعد از من خواهى دید. امیرالمؤمنین فرمود: گریان مباش، بخدا قسم آن مصائب نزد من براى رضاى خدا کوچک و ناچیزند، آنگاه به على وصیت کرد که به آن دو نفر اجازه تشییع جنازه و نماز ندهد، حضرت وصیت آن بانو را اجرا نمود.

بحارالانوار، ج43، ص218


2 روز تا شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها باقی مانده است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روزشمار فاطمیه 99) - همراه با روایات و ویدیو استوری - rozshomar fatemeeye 99.2

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 2 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

سرشگ از دیده ریزم بر تو و عُمر کَمَت مادر
از فضه خادمه علیها سلام در مورد وداع حسنین علیهم السلام با مادرشان روایت شده است: پس از غسل حضرت زهرا سلام الله علیها هنگام وداع رسید…

فَأَقْبَلَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ علیهماالسلام وَ هُمَا یُنَادِیَانِ وَا حَسْرَتَا لَا تَنْطَفِئُ أَبَداً مِنْ فَقْدِ جَدِّنَا مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى وَ أُمِّنَا فَاطِمَهَ الزَّهْرَاءِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ یَا أُمَّ الْحُسَیْنِ إِذَا لَقِیتِ جَدَّنَا مُحَمَّداً الْمُصْطَفَى فَأَقْرِئِیهِ مِنَّا السَّلَامَ وَ قُولِی لَهُ إِنَّا قَدْ بَقِینَا بَعْدَکَ یَتِیمَیْنِ فِی دَارِ الدُّنْیَا

حسنین علیهما السّلام در حالى آمدند که فریاد میزدند: آه از این حسرتى که هیچ وقت به علت از دست دادن جدمان: پیامبر خدا و مادرمان: فاطمه زهراء از بین نخواهد رفت. اى مادر حسن و حسین! هنگامى که جدّ ما: حضرت محمّد مصطفى صلى اللَّه علیه و آله و سلم را ملاقات نمودى سلام ما را به آن حضرت برسان و به آن بزرگوار بگو: ما بعد از تو در دار دنیا یتیم ماندیم!

بحار الأنوار (ط – بیروت) ؛ ج‏43 ؛ ص 179


1 روز شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و اکنون آخرین لحظات است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 1 کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

پس از غسل حضرت زهرا سلام الله علیها هنگام وداع رسید…

فَقَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام إِنِّی أُشْهِدُ اللَّهَ أَنَّهَا قَدْ حَنَّتْ وَ أَنَّتْ وَ مَدَّتْ یَدَیْهَا وَ ضَمَّتْهُمَا إِلَى صَدْرِهَا مَلِیّاً وَ إِذَا بِهَاتِفٍ مِنَ السَّمَاءِ یُنَادِی یَا أَبَا الْحَسَنِ ارْفَعْهُمَا عَنْهَا فَلَقَدْ أَبْکَیَا وَ اللَّهِ مَلَائِکَهَ السَّمَاوَاتِ فَقَدِ اشْتَاقَ الْحَبِیبُ إِلَى الْمَحْبُوبِ قَالَ فَرَفَعْتُهُمَا عَنْ صَدْرِهَا

امیرمومنان علیه السلام فرمودند: من خدا را شاهد می گیرم که فاطمه زهراء آه و ناله کرد، دست هاى خود را دراز نمود و حضرت حسنین را چند لحظه‏اى به سینه خود چسبانید. ناگاه هاتفى از آسمان ندا در داد:یا ابا الحسن! حسنین را از روى سینه فاطمه بردار «بخدا قسم که ملائکه آسمانها را گریان کردند، زیرا دوست مشتاق لقاى دوست است» حضرت امیر علیه السّلام می فرماید: من حسنین را از روى سینه زهراء برداشتم‏..

بحار الأنوار (ط – بیروت) ؛ ج‏43 ؛ ص179


 روز شهادت صدیقه طاهره، زهرا مرضیه سلام الله علیها است…

روزشمار شهادت حضرت زهرا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها کلیک نمایید. برای دانلود روزشمار شهادت حضرت زهرا به صورت ویدیو استوری کلیک نمایید.

بر تربت تو آب شود پیکر علی…

از اباعبدالله علیه السلام روایت است که مولایمان امیرالمومنین علیه السلام پس از دفن حبیبه شان فرمودند: راستى که امانت پس گرفته شد، و گروگان دریافت گشت، و زهرا خیلى سریع از دستم ربوده شد. اى رسول خدا اکنون دیگرى چقدر این آسمان نیلگون و زمین تیره و در نظرم زشت جلوه مى‏ کند! امّا اندوهم همیشگى گشته، و شبم به بیدارى کشیده، اندوه هرگز از دلم رخت نبندد تا آنگاه که خداوند همان سرایى را که تو در آن مقیم گشته‏ اى برایم برگزیند. غصّه ‏اى دارم. بس دلخراش، و اندوهى دارم هیجان انگیز، چه زود میان ما جدائى افتاد، من بخداوند شکوه مى ‏برم…

لأمالی (للمفید)؛ النص؛ ص282


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا