ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها

راهکارهایی برای بیان ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها

عشق و ارادت به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها باید بر مبنای معرفت و شناخت دقیق از آن حضرت باشد. در این مقاله ما برای شما راهکار هایی را برای بیان ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها آورده ایم.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها

السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها سلام بر دوست داران حضرت زهرا سلام الله علیها خداوند به برکت وجود حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم؛ علاقه به ایمان و تنفر از گناه و فسق را در دل های ما قرار داد است. این فضل و نعمتی‌ ست عظیم از طرف خداوند حکیم که روزی ما شد است.

در روایات آمد: کسانی که علاقه به معنویات و تنفر از گناه را نعمت نمی‌ دانند نعمات ها الهی را کفران کرده و تلاش‌ شان بیهوده است. اینک در ماه ربیع الاول هستیم و شیعه روزی از این ماه را نماد برائت در نظر گرفته است. روزی که ما همزمان آن را محترم می دانیم به آغاز امامت امام عصرمان حضرت مهدی علیه السلام که منتقم خون حضرت زهرا سلام الله علیها هستند.

خداوند را شاکریم که امام عصری داریم که زنده است و هدایت کند ما را به رشد به خیر به رضایت خداوند. خداوند را شاکریم که امام زمان ما آخرین فرزند حضرت زهرا است که حامی و هادی امت است و به راستی چه چیز بالاتراز نعمت ولایت بر ما ارزانی شد؛ که سعادت دنیا و آخرت مان را تضمین کند؟

خداوند فرمود: من ولی کسانی هستم که ایمان می آورند و آن ها را از ظلمات به نور رهنمون می شوم. ولیّ خدا هم برای خارج کردن مردم ازگمراهی و سوق دادن آن ها به نور آمده است. خداوند را شاکریم که امام ما؛ هم هادی ست هم حامی. که برای هدایت آمد است هدایت ما آن زمانی که گم شده‌ایم و راه را نمی دانیم.

شاکریم که بغض دشمنان اهل بیت علیهم السلام در دل های ماست. هر لحظه برائت می جوییم از خصائل پلید شان که باور داریم اگر میل به گناه حتی در دل های ما وجود دارد نشات گرفته از وجود ملعونینی ست که طینت پاک بشر را خبیث کرده‌ اند. ما معتقدیم به برائت جویی از دشمنان اهل بیت علیهم السلام با رعایت همان حکمت های توصیه شادی امامان معصوم؛

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – رعایت تقیه

محب علی علیه السلام دوست ما و مبغض علی را نیز در دل دشمن می داریم و این میانه به حکمت رفتار می کنیم. چه بسیار مردمانی که جاهل اند به حق علی و اولاد او چه بسیار مخالفینی که اگر پای صحبت های شان منصفانه بنشینیم حرف های ما را گوش می کنند و این انصاف موجب هدایت شان می شود به لطف خدا.

شیعه صبور است در هدایت خواهی و مصر است بر معرفی هادی و حامی زمانش به دنیا. این نوشتار بیان راهکارهایی است برای دور شدن از صفات پلیدی که منشا کسانی هستند که مورد لعن خداوند می باشند. برای ابراز ارادت مان به حضرت زهرا سلام الله‌ علیها تلاش کنیم در عمل به این راهکارها:

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 1. حق را نپوشانیم

دیدن حق و قضاوت به حق نعمت بسیار بزرگی است. اما این نعمت بزرگ درهمین جا متوقف نمی شود بیان کردن حق و پنهان نکردن آن در زندگی های مان نیزبسیار با اهمیت است. این که سکوت نکنیم وقتی ابراز حق را از ما خواسته اند که این سکوت آزار دهنده در برابر حق در طول تاریخ بسیارما را آزرده است. ما می توانیم این مهارت را در زندگی های مان تمرین کنیم در برابر همکار همسر فرزندان و عزیزان مان.

وقتی اختلافی هست تماما به سیاه نمایی نپردازیم خوبی های طرف مقابل را زیر سخنوری های مان دفن نکنیم. بگذاریم فرزندان مان یاد بگیرند که اگر اختلافی هم پیش آمد حقی را ناحق نکردیم یا حقی را به ناحق نپوشاندیم.

یا صاحب الزمان؛ ما تنها از پس ترک این صفت ناپسند بر نمی‌ آییم که سخت است گاهی حق را به طرف مقابل بدهیم. کمک مان کنید هدایت مان کنید در مسیر بازگویی حق که موجب شادی دل حضرت زهرا شویم که حق شان به ناحق غصب شد.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 2. بخیل نباشیم

یکی از صفات پسندیده اهل بیت علیهم السلام بخشنده بودن آن هاست طبع بلندشان در تمام شئون زندگی. بخل و خساست در منش زندگی اولیای خدا نیست ما می توانیم با کمک خواستن از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف این صفت تلخ کننده‌ی روابط را ترک کنیم. نسبت به نیازهای همسرمان فرزندان مان در همین روزها بخشنده باشیم. چه در خرج کردن اموال مان چه در بیان محبت مان به افراد خانواد . که حضرت زهرا سلام الله علیها فرموده‌اند؛ از هر چه کم داری و می خواهی بیشتر داشته باشی ببخش.

یا صاحب الزمان؛ در بخشش مال مان در ابراز محبت‌های مان بخیل شده‌ایم. مبادا بخل بورزیم در نشر محبت شما این صفت نکوهیده‌ی مورد رضای شیطان را از ما بگیرید. کمک کنید؛ سخاوت مندی را در خانه های مان تمرین کنیم.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 3. آدم امن باشیم؛ افشای راز نکنیم

اهل بیت علیهم السلام مامن و پناه مردم بودند امام عصر برای ما رفیقی مهربان هستند حرف های ما را می شنوند قضاوت مان نمی کنند و رازهای ما تا ابد تاریخ برای ایشان راز باقی می ماند. راز داری را از همین امروز با درخواست از امام عصر علیه السلام تمرین کنیم. فرموده‌اند: مجالس امانت است.

حرف های دوستان مان را چون امانتی شگرف پاسداری کنیم حرف عزیزان مان را جایی بازگو نکنیم. و کمی بالاتر پوشاننده‌ی عیب دیگران باشیم درخلوت و جمع لب به غیبت باز نکنیم و مگر خدای ما ستار العیوب نیست؟ مگر خداوند تا به امروز کم عیوب و اشتباهات ما را پوشاند؟

یادمان باشد که افشای سر و غیبت محبین حضرت خاتم صلی الله علیه‌ و آله و سلم از صفات ناپسند در نگاه حضرت زهراست. خودمان را ملبس به صفات دشمنان اهل بیت علیهم السلام نکنیم.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 4. خود برتربین نباشیم

این روزها به هر علتی خط کشی بر می داریم برای اندازه گیری حب و بغض خودمان و دیگران! اصلا خیال می کنیم خدا هستیم و محکمه عدل الهی برپا می کنیم. خدایی که هم قاضی است و هم حاکم غفار بودن و رحمتش پیشی می گیرد همیشه بر عقوبتش. بعد ما آدم ها مدام قضاوت می کنیم و در این قضاوت ها همیشه خودمان برتر بیرون می آییم! آیا این کاری ست که حضرت زهرا سلام الله علیها را خوش حال کند؟ این حس برتری جویی را رها کنیم. می دانیم سخت است …

یا صاحب الزمان؛ دنیا به برکت وجود شما پابرجاست اما لحظه ای در برابر بندگان خدا ادعای برتری نمی کنید که هر لحظه خود را حاضر در برابر عظمت خداوند می دانید. ما اما با انجام واجبات به خودمان غره می شویم و خودمان را برتر می دانیم. شما برای هدایت خلق آمده‌ اید شما هادی و حامی هستید و ما گم شدگان در میان نباید ها ما را و اعمال‌ مان را خالص کنید برای رضای خدا که عامل علو و خود برتر بینی ما نشود که شیطان خود را برتر دید و از درگاه الهی رانده شد.

بیایید به یاری امام عصر عجل الله تعالی فرجه از همین امروز تمرین کنیم؛ هر کار خیری انجام دادیم توقع دید شدن از غیر را نداشته باشیم اصلا گاهی در مجالس ائمه اطهار کفش جفت کنیم چای بریزیم. بانی مجالس جشن و روضه شویم اما مخفیانه در برابر کارهای مان فقط از خداوند طلب رحمت و نعمت کنیم.

سرپرستی یتیمی را بر عهده بگیریم چه مالی چه هدایتی و آن را با خود حضرت معامله کنیم نه با مردم. بیشتر سکوت کردن را تمرین کنیم و کارهای نیک دیگران را بسیار ستایش کنیم. دیدن کارهای نیک دیگران قدم مهمی در این مسیر است و چه بسیار انسان های نیکی که گمنام هستند.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 5. خشمگین نباشیم

در هنگام خشم و عصبانیت یادمان باشد همیشه می‌ توان ساده‌ ترین را انتخاب کرد؛ داد زدن دعوا کردن قضاوت کردن دل شکستن! اما یادمان باشد؛ همیشه نمی توان جبران کرد پس صبوری را تمرین کنیم در هنگام خشم به راه‌ کاری عملی توصیه شده‌ ی اهل بیت علیهم السلام اعمال کنیم خوردن آب سرد ترک محل یا تغییری در وضعیتی که در آن هستیم.

با اندکی درنگ برخورد عاقلانه‌ تری را رقم خواهیم زد. یادمان باشد؛ خشم کلید تمام بدی هاست. و نکته ای دیگر؛ اگر از دست کسی ناراحت هستیم مشکل مان را با خود او حل کنیم و سر دیگران به ویژه فرزندان مان خالی نکنیم. در ابراز ناراحتی های مان منصف باشیم برای خطایی کوچک؛ توبیخی بزرگ قرار ندهیم. خشم این کار را با ما می کند ما را از انصاف دور می کند خشم؛ کورمان می کند.

یا صاحب الزمان؛ در هنگام دعوا حلوا هم خیرات می کنند. فرهنگِ غلطِ ما را در محق بودن به ابراز نامناسب خشم از ما بگیرید و ما را نشان دار کنید به رفتارهایی منطقی. که این صفت رذیله تماما در دشمنان شما نمایان بود است دور باشند از رحمت خدا.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 6. حسود نباشیم

حسادت می سوزاند. مگر آن خدایی که نعمت بسیار به دیگران داد نمی تواند به ما هام بدهد؟ مگر خداوند رازقی بخشنده نیست؟ مگر هر لحظه ما شاهد نعمات کثیر خداوند نیستیم؟

یا صاحب الزمان؛ این صفت چه بسیار زندگی ها را از بین برد به بد خواهی به چشم و هم چشمی به صفتی تلخ به نام حسادت. نجات مان دهید که بینا باشیم به نعمت های بی کران خداوند به خودمان که شاکر باشیم در حین دیدن نعمت های بسیار دیگران؛ که اگر همسری مهربان یا فرزندی با اخلاق یا خانه‌ ای بزرگ در زندگی کسی دیدیم شکر کنیم.

و برای او بیشتر از خداوند بخواهیم و بگوییم برای تو که قادری این نعمت ها چیزی نیست برای ما هم مقدر فرما. به در خانه ی امام عصرمان برویم و طلب کنیم راه پیشرفت و ترقی را که برای مان خودشان به تقدیر الهی نقشه راه را ترسیم کنند.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 7. دشمن قسم خورده مان را باورکنیم

ما آدم ها! بسیار فراموش کاریم انسانیم و اهل نسیان ما آدم ها یادمان می رود که خداوند مکرر در کتابش فرمود: آن لعین دشمن قسم خورد شما است. تارتار ایمان تان را می برد به زمین تان می زند ایمان تان را غارت می کند که اِنَ النفَسَ لامَارهَ بِالسوءِ اِلا ما رَحِمَ رَبِی. به چه تکیه کرده‌ایم؟ به نفسی که به بدی امر می کند؟ به نفسی که فریب می خورد؟

یا صاحب الزمان؛ در این دنیا، بسیار اشتباه کرده‌ ایم مغرور شدیم و خیال کردیم می توانیم از هر راهی به مقصد برسیم نیت مان گاهی بد هم نبود خیال می کردیم می توانیم به اتکا خودمان به آرزوهای مان برسیم. اشتباه کردیم خراب کردیم قضاوت شدیم طرد شدیم. هدایت مان کنید به صراط مستقیم که دل مان را ایمان مان را نلرزاند آن لعین، که دشمنی او را فراموش نکنیم.

ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها – 8. کینه نداشته باشیم

دل های ما؛ محل محبت خداست نه محل بغض و کینه‌ ی شیعیان حضرت امیر علیه السلام. شیطان سیاه می کند روابط ما آدم ها را شیطان وسوسه می کند محبت ها را به کینه تبدیل می کند کاری می کند خوبی ها را نبینیم و با فکر و خیالی باطل کینه پشت کینه می چیند برای ما. مگر یادمان نداده‌ اند از کثرت ظن بپرهیزیم که بعضی از این فکر و خیال ها گناه است؟ چرا رها نمی کنیم دنیای تصوراتی را که به هیچ چیز جز القای شیطان وصل نیست؟

مولای خوبی ها؛ کینه را از دل های محبین تان دور کنید و هر چه بغض از دشمنان تان هست تا ابد دو دنیا در دل های مان زنده نگاه دارید. دوستان عزیز همیشه همراه؛ یادمان باشد تقدیر الهی به دعاهای ما چیده می شود یادمان باشد لعن های ما موثر است در باقی ماندن دشمنان اهل بیت علیهم السلام در ابدیت جهنم موثر است در دور کردن ما از این صفات رذیله‌ی اخلاقی که منشاء آن ملعونین هستند.

ما در این مسیر ترک کارها و صفات ناپسند تنها نیستیم امامی داریم که ولیّ خداست که ما را هدایت می کند از گمراهی ها به نور. و همیشه یادمان باشد که فرموده‌ اند: … ما امامی داریم زنده و نزد بیدار دلان همواره حاضر چون خالصانه فرا خوانده شود. آید و راه نماید مشکل گشاید و غم و رنج زداید…

یا صاحب الزمان؛ نشان دارمان کنید به صفاتی که؛ محبوب حضرت زهرا شویم.

اللهم عجل الولیک الفرج

برای دانلود متن راهکارهایی برای بیان ارادت به حضرت فاطمه سلام الله علیها کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا