کتاب آینه داران آفتاب – معرفی کتاب محرم

کتاب آینه داران آفتاب (پژوهش و نگارش نو از زندگی و شهادت یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام)

پژوهش ها و نگارش های نو از زندگی و شهادت یاران ابا عبدالله الحسین علیه السلام در قالب کتاب آینه داران آفتاب در دو جلد نگاشته شده است. در این مجموعه نهضت حسین علیه السلام، مردمی ترین حادثه تاریخ اسلام است. این کتاب سعی کرده با پژوهش های دقیق و کاوشگرانه از لابه لای شاخ و برگ ها حقیقت را بشناسد.

جلد اول این کتاب شامل 4 فصل است که در فصل اول با عنوان مباحث تحلیلی، جایگاه و فضائل اصحاب حسین (علیه السلام) به فضیلت ها و ویژگی های یاران امام حسین (علیه السلام) پرداخته شده است.

در فصل دوم به شهیدان پیشاهنگ و در فصل سوم به شهیدان نبرد نخستین و فصل چهارم به شهیدان نبرد تن به تن اختصاص یافته است. کتاب آینه داران آفتاب در پاسخ به سؤالات متعددی است که درباره چرا و چگونگی به حسین علیه السلام، پیوستن و شکل گیری منظومه عاشورا و نهضت بزرگ حسین (علیه السلام) و جایگاه آنها در ذهن ایجاد می شود.

درجلد دوم این کتاب در فصل پنجم دوتن از شهیدان نماز معرفی شده اند، در فصل ششم نه تن از شهدای پس از نماز شناسانده شده اند و در فصل هفتم که از گسترده ترین فصول کتاب است. توضیحاتی درباره بیست و چهار تن از شهیدان بنی هاشم آورده شده است. در آخرین فصل کتاب آینه داران آفتاب به شهیدان پس از امام علیه السلام پرداخته می شود.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب آینه داران آفتاب (پژوهش و نگارش نو از زندگی و شهادت یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام)
مؤلف: محمدرضا سنگری
ناشر: شرکت چاپ و نشر بین الملل


کتاب آینه داران آفتاب


بخشی از کتاب آینه داران آفتاب 

شهیدی از دیلمان ایران

قرآن که می خواند، صدای محزون و شیرینش دل ها را به بیکرانگی ملکوت گره می زد. پژواک دلربای صدایش هر رهگذری را به درنگ می خواند و هرجانی را به شیفتگی و شگفتی. آشنای جنگل های انبوه دیلم، بیشه زاران رازناک و چشمه ها و رودهای خروشان بود. روحش مثل جنگل ها سبز، مثل چشمه ها زلال و جوشان، و به صلابت کوه های رفیع، افراشته و سرافراز بود.

شاعر بود و نویسنده و امام هماره او را می طلبید تا نامه ها را بنویسد و خط خوش و زیبایش و ذوق جوشان و سرشارش نامه هایی تاثیرگذار و ژرف رقم زند. سیمایی نمکین و بیانی گیرا و دلپذیر داشت. قصه گوی کودکان بود و همین، محبوب کودک و پیر و جوانش ساخته بود. در ادبیات عرب استاد بود و در فارسی و ترکی چیره دست و زبان آور و ادیب.

از مدینه کاروان مولا و محبوبش را همراه و همسفر شد. شبانگاه بود. گریه های وداع با مزار پیامبر، وداع با بقیع تا ژرفای قلبش را شعله ور و زخمی می کرد. امام سر بر روضه نبوی نهاده بود و اندوه جانی گداخته و امتی غفلت زده را مویه می کرد. اسلم تاب نیاورد؛ در گوشه ای نشست و محزون و گریان…


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا