کتاب از غروب عاشورای حسینی تا طلوع ظهور مهدی علیه السلام – معرفی کتاب محرم

کتاب از غروب عاشورای حسینی تا طلوع ظهور مهدی علیه السلام به قلم حسین احمدى قمى

کتاب از غروب عاشوراى حسینى تا طلوع ظهور مهدى علیه السلام اثر حسین احمدى قمى است که با گردآورى روایات میان سر سلسله قیام امام حسین علیه السلام و قیام حضرت مهدى علیه السلام ارتباط بسیار نزدیک و مشابهى بر قرار نموده. و از این منظربه تقابل و تکامل نهضت حسینى و قیام مهدوى نگریسته است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب از غروب عاشورای حسینی تا طلوع ظهور مهدی علیه السلام
مؤلف: حسین احمدی قمی
ناشر: مسجد مقدس جمکران


کتاب از غروب عاشورای حسینی


بخشی از کتاب از غروب عاشورای حسینی تا طلوع ظهور مهدی علیه السلام

مهدی علیه السلام، از نسلِ سیّدالشّهداء علیه السلام

در کتاب غیبت شیخ جلیل، فضل بن شاذان از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده است: «وقتی در شب معراج به سدره المنتهی رسیدم، از حضرت ربّ الارباب خطاب رسید: «یا محمّد!» گفتم: «لبیک! لبیک! ای پروردگارِ من!» خداوند عالمیان فرمود: «ما هر پیغمبری به دنیا و اهلِ دنیا فرستادیم، وقتی ایّامِ حیات و نبوّتِ او تمام می شود، برای او جانشینی تعیین می کنیم تا هدایتِ امّت را بر عهده گیرد و نگهبانِ شریعت باشد.

ما علی بن ابی طالب را خلیفه تو و امامِ امّتِ تو قرار دادیم. پس از او نیز حسن و سپس حسین، سپس علی بن الحسین، سپس محمّد بن علی، سپس جعفر بن محمّد، سپس موسی بن جعفر، سپس علی بن موسی، سپس محمّد بن علی، سپس علی بن محمّد، سپس حسن بن علی، سپس حجه بن الحسن صلوات الله علیهم اجمعین را قرار دادیم.

ای محمّد! سر بالا کن!» پس خدای تعالی فرمود: «این ها خلیفه ها و حجّت های من اند در زمین و خلیفه ها و اوصیای توأند بعد از تو. پس خوشا به حال کسی که ایشان را دوست دارد و وای بر کسی که ایشان را دشمن دارد.»

ملک العلما، شهاب الدّین بن عمر دولت آبادی در هدایه السّعداء روایت کرده که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «بعد از حسین بن علی علیهما السلام از پسرانِ او، نُه امام است که آخرِ ایشان قائم علیه السلام است.»

موفّق ابن احمد خوارزمی در مناقب خود از سلمان محمّدی روایت کرده که گفت: داخل شدم بر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که دیدم حسین علیه السلام بر زانویِ آن جناب بود و او دو چشمانش را می بوسید و دهنش را می بویید و می فرمود: «تو سیّدی! پسرِ سیّدی! پدرِ ساداتی! تو امامی! پسر امامی! برادر امامی! پدر ائمّه ای! تو حجّتی! پسر حجّتی! برادر حجّتی! پدر نُه حجّتی که از نسلِ تواند که نُهمِ ایشان قائم ایشان است.»

چون سر بالا کردم، انوارِ علی و حسن و حسین و نُه تن از فرزندانِ حسین را دیدم و حجّت را در میان ایشان دیدم می درخشید که گویا ستاره ای درخشنده است.

ابن شهر آشوب، در مناقب از طریق اهل سنّت از عبدالله بن مسعود روایت کرده که گفت: شنیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرمود: «ائمّه بعد از من دوازده تن اند، نُه تن ایشان از نسلِ حسین علیه السلام است که نهمِ ایشان مهدی است.»

حارث بن عبداللَّه حارنی همدانی و حارث بن شرب، هر یک خبر دادند که ایشان در نزدِ علی بن ابی طالب علیه السلام بودند، پس هرگاه حسن علیه السلام پیش می آمد، حضرت می فرمود: «مرحبا ای پسرِ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم!» هرگاه حسین علیه السلام پیش می آمد، می فرمود: «پدرم فدایِ تو! ای پدرِ پسرِ بهترین کنیزان!»


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا