مرکز توجهات الهی – سخنرانی غدیر

سخنرانی مرکز توجهات الهی ( توجه و تشکر نفوذ باغبان غدیر )

بی‌شک بزرگداشت عید غدیر به معنای زنده نگه‌ داشتن آن روز تاریخی در دل‌های شیعیان و احیای محتوی آن در مقابل دشمنان است. به شناخت غدیر از یک سو و عصر ظهور از سوی دیگر و سپس جمع بندی این دو باید توجه داشت. سخنرانی مرکز توجهات الهی مقاله ای در راستای توجه و تشکر از وارث غدیر آقا امام زمان علیه السلام است.

با نام خدا و با یاد پدری که سال‌ هاست در همین نزدیکی‌ ست 

فصل اول مرکز توجهات الهی – خوش امدگویی

فصل بنیادی (رمز واژه ی تبلیغ)

بخش 1 – متن و محتوا

سخنران محترم، در متن زیر، چهار فصل وجود دارد، در هر فصل، بخش ۱ مخصوص مستمعین است و برای اجرای شما نگارش شده است (متن و محتوا) ، و بخش ۲ توصیه هایی است برای خود شما، که نیازی به انتقال دادن به مستمعین ندارد!

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت مهمانانِ مجازی و خاصّ عید ولایت و حمایت و هدایتِ “خاص ترین” شخص عالم، شاید با خودتان بگویید: چرا گفتم خاص ترین شخص عالم؟

یکى از دلایل اش می‌تواند این باشد که: ایشان فردی هستند که همه مکاتب دینی و غیر دینی آرمانشان را، که فراگیر شدن عدالت در سطح جهان است را قبول دارند. مخصوصا در این روزهای آمیخته با کرونا، همه کره خاکی، منتظر یک نجات دهنده هستند. امیدوارم که امروز در کنار هم، لحظات خوبی داشته باشیم. راستی؛ عیدتان، که بزرگترین عید خداست، خیلی خیلی مبارک!

سخنرانی مرکز توجهات الهی بخش 2 – مهارت و علم (مخصوص سخنران)

سلام!
امیدواریم حالتان به برکت نگاه مولایمان صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، خوب باشد. شکر که قرار است کنار هم، قدمی برداریم برای از غربت در آوردن امام زمانمان علیه السلام، قرار است امروز، با هم کار خیلی مهمی را انجام دهیم! با “رمز واژه ی تبلیغ” شروع می کنیم.

برای تاثیر گذاری بیشتر:

1. ” قبل از هر اجرا “: استغفار برای خودمان به نیابت از حضرت عجل الله تعالی فرجه را انجام دهیم.
2. استغفار برای مخاطبین به نیابت از حضرت عجل الله تعالی فرجه را جهت تاثیر گذار بودن کلاممان فراموش نکنیم.
3. هدیه ی “صدقه” و یک دعا به نیابت از خود و مخاطب و تقدیم آن به حضرت عجل الله تعالی فرجه.
4. یاری خواستن از حضرت برای تبلیغی موثر که اثرش تا دامنه ی قیامت برای مخاطب تداوم داشته باشد و تمنای قبلی برای اینکه منتخب امام زمان عجل الله تعالی فرجه برای تبلیغ باشیم و مبادا روزی کسی را جایگزین ما کنند.

توجه‌ تان را  به این آیه جلب می کنم:

هَا أَنْتُمْ هَٰؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنْکُمْ مَنْ یَبْخَلُ ۖ وَمَنْ یَبْخَلْ فَإِنَّمَا یَبْخَلُ عَنْ نَفْسِهِ ۚ وَاللَّهُ الْغَنِیُّ وَأَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ ۚ وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ. سوره محمد / آیه ٣٨

و این دعا را با هم زمزمه می کنیم:

وَ اجْعَلْنا مِمَّنْ تَنْتَصرُ بِهِ لِدینِکَ

وَ تُعِزُّ بِهِ نَصْرَ وَلِیّکَ

وَ لا تَسْتَبْدِلْ بِنا غَیْرَنا

فَانَّ اسْتِبْدالَکَ بِنا غَیْرَنا عَلَیْکَ یَسیرٌ

وَ هُوَ عَلَیْنا عَسیرٌ

دوستان عزیز! با این‌ که این روزها جشن ها مجازی برگزار می‌ شوند، اما ممکن است ارتباط کلامی یا نوشتاری، با مخاطب برقرار شود لطفا: همیشه  حواسمان به مخاطب و جمله هایش باشد.

اول: وقتی صحبتی می‌کنند، آن هارا تمجید کنیم. مثلا عجب نکته ی خوبی فرمودید
دوم: اگر کلامی گفتند که خوب و متفاوت و صحیح بود حتما اشاره کنید که: “از شما یاد گرفتم”
سوم: یک دفتر و خودکار همراهتان باشد برای یادداشت برداری احتمالی از صحبت های مخاطبین! تاثیرش فوق العاده است
چهارم: استفاده از جمله ی مخاطب به صورت هوشمندانه، مثلا: همان طور که دوستمان فرمودند!! فقط حواسمان باشد بحث از دست ما خارج نشود

“نگاه امیرالمومنین علی علیه السلام بر لحظاتتان جاودانه”

فصل دوم سخنرانی مرکز توجهات الهی – ارتباط موثر

بخش ۱ – متن و محتوا :

از این جور آدم‌ ها که اهل گل کاشتن و به باغچه رسیدن و به طور کلی، اهل باغبانی باشند، در اطرافتان دارید؟ با شما چه نسبتی دارند؟ (بهتر است که امکان پاسخگویی و شنیدن یا دیدن جواب مخاطب ایجاد شود، این تعامل باعث می‌شود تا بهتر با شما همراه شوند)

دقت کردید وقتی به سمت گل‌ها و باغچه‌ شان می روند، چه حس و حالی دارند؟ (جواب)

تا به حال به پای حرف‌ ها یشان در مورد گیاهانشان و ارتباط‌شان با گل‌هایشان نشستید؟ شنیدید چه عاشقانه و واقعی از گیاهان و گل‌هایشان می‌گویند؟ دیدید وقتی در میان گل‌ ها و گیاهان‌ شان هستند، چه آرامشی دریافت می‌ کنند؟

من شنیده‌ ام و پای حرف‌ هایشان نشسته‌ ام، نوازش محبت آمیزشان را بر روی گل برگ‌ های گل‌ هایشان دیده‌ام، نگرانی‌ های‌شان را در زمانی که از گل‌ های‌شان دور هستند و آب دادن به گل‌هایشان دیر شده را دیده‌ ام… در مقابل، از بین رفتن تمام استرس‌ ها و ناراحتی‌ هایشان را، زمانی‌ که در میان گیاهان‌شان هستند هم، دیده‌ ام.

وقتی وسط گیاهان‌ شان نشسته‌ اند، شروع می‌ کنند برایت، از خاطرات‌ شان با آنها گفتن: این نیلوفر را می‌ بینی؟ یک بذر کوچک بود، با عشق در خاک کاشتمش، به او آب و کود دادم، به اندازه در معرض آفتاب قرار دادمش، بی نهایت توجه و عشق به او ورزیدم، تا امروز به این زیبایی بر ما لبخند می‌ زند و با لبخندش، غم‌ها و چالش‌های زندگی‌ام را، از ذهنم پاک می‌کند…

آن یکی گلدان را می‌بینی؟ آن باید سر ساعت و به میزانی خاص آب می‌نوشید، حتی شب‌ها، ساعت می‌گذاشتم برای آب دادن سر وقت، به او… آن برگ‌های سبز آن ته، ناز دارند، اگر دست بزنی بهشان قهر می‌کنند ، خودشان را جمع می‌کنند، برای تمیز کردنشان، کلی نازشان را می‌خریدم و آنها نیز حال من را خوب می‌کردند،به شدت…

و اگر بنشینی و گوش کنی، ساعت ها خاطره دارند از رسیدگی و توجه‌ شان به گیاهانشان. خاطره دارند از حال خوبشان بخاطر  رشد و بزرگ شدن گیاهانشان که حاصل توجه شان به آن‌ها بوده…

فصل سوم سخنرانی مرکز توجهات الهی – تعمیم همگانی توجه

بخش ۱ – متن و محتوا

خوب که فکر می‌ کنم، با خودم می‌ گویم، ما انسان‌ها هم همین‌ طور هستیم، تک تک مان، هم نیاز به مورد توجه قرار گرفته شدن داریم، هم نیاز به توجه کردن به عزیزان و اطرافیانمان. گویی اصل رابطه ها، در همین توجهات نسبت به هم خلاصه می‌ شود.

در اطرافم، انسان‌هایی را می‌ شناسم، که به معنای واقعی کلمه، انسان هستند؛ آنها وقتی کسی به مشکلی بر می‌خورد، همیشه پیش قدم هستند برای یاری رسانی، وقتی فردی از عزیزانشان، مصیبتی می‌بیند، یا شادی خاصی دارد، پیش و بیش از بقیه، برای عرض تسلیت یا تبریک، حضور پیدا می‌کنند، در مواقع بیماری، جویای احوال عزیزشان هستند، یک تماس گرفتن، یا یک پیام دادن، با فرد بیمار و اطرافیانش، برایشان مثل جابجایی کوه سخت نیست، بلکه پر پروازشان است، برای صعود به نوک قله‌ ی انسانیت.

آنها توجه کردن به عزیزانشان رابلدند… حتی به موقع فرزندانشان را به آغوش می‌ کشند و می‌ بوسند، با آن‌ها کودک می‌شوند و بازی می‌ کنند، درس می‌خوانند و از آغاز الفبا می‌آموزند و جبر و حسابان دوره می‌ کنند.

به پدر و مادرشان سر می‌زنند، با آنها حرف می‌ زنند، به حرف‌های‌شان گوش می‌ دهند، اگر درخواستی داشتند، با جان و دل انجام می‌ دهند، بدون خم به ابرو آوردن و خسته شدن، با تمام جان، با تمام دل… آنها اطرافیانشان را می‌ بینند، می‌شنوند و مورد توجه قرار می‌ دهند، و در قلب و جان عزیزانشان، نفوذ پیدا می‌ کنند… و بعد، نوبت مورد توجه قرار گرفتن خودشان می‌ رسد!

آنها اگر لب تر کنند، همه‌ ی آن عزیزان، برای کمک صف می‌ کشند. بقیه در قبال توجه و محبتی که از آنها دیدند، حاضرند بهترین‌ ها را به آنها هدیه کنند، بهترین زمان‌ هایشان را صرف با آنها بودن کنند و بهترین توجهاتشان را نثار آنها کنند و من یاد همان گل و باغبان می‌ افتم، گلی که بر اثر توجه و رسیدگی باغبان رشد می‌ کند، و ثمره‌ و میوه‌ ی جانش را، نثار باغبان می‌ کند و هر دو از این تعامل، شاد و سرزنده‌ اند.

یکی از پایه‌ ای ترین توجهات به هر فردی، تشکر کردن، بعد از هر گونه توجه دیدن است، که خود نیز، معجزه می‌ کند.

اگر سالمم، اگر انگشتی برای قلم در دست گرفتن و نوشتن دارم، اگر به راحتی نفس می‌کشم، اگر می‌ بینم و می‌ شنوم، همه گوشه‌ ای از توجهات خداست، من نیز به توجهات خداوند، توجه متقابل می‌کنم و از خداوند مهربان تشکر می‌کنم و می‌گویم: خدایا شکر، هر چه هست، کار توست، الحمدلله…

تشکر و شکر الهی، نه تنها باعث زیاد شدن نعمت‌هایمان می‌شود،  بلکه باعث تداومش نیز می‌شود، حتما می‌پرسید یعنی چه؟ تداوم یعنی این که هر روز که از خواب بیدار می‌ شویم، باز هم می‌توانیم راحت نفس بکشیم، هنوز هم عزیزان‌ مان را، در کنارمان می‌بینیم  فقط زمانی این را می‌ فهمیم،  که فقط تصور کنیم یک نعمت‌ مان از دستمان رفته!

پس شکر باعث تداوم داشته ها و نعمتها و توجهات بر ما می‌شود! خداوند، پیامبرش را فرستاد، تا توجهاتش را به ما برساند، تا به ما بیاموزد راه و روش توجه کردن به خداوند را، به عزیزان و اطرافیانمان را تا بیاموزد که باید تشکر کنیم در قبال توجهات تا در مقابل، توجه ببینیم. پس ما یاد می‌گیریم و این سفارش الهی را، در مورد اطرافیان و عزیزان‌ مان نیز، انجام می‌ دهیم:

اگر همسرم، یک لیوان آب به دستم داد، یا ازصبح زود تا آخر شب، به سرکار رفت و زحمت کشید، از او تشکر می‌کنم. اگر مادرم غذای گرم برایم کشید و پدرم با کیسه‌ی میوه وارد خانه شد، از او تشکر می‌کنم. اگر فرزندم از آمدنم به خانه خوشحال شد و در بدو ورودم مرا بوسید و در آغوش گرفت، از او تشکر می‌کنم.

اگر دوستم با من تماس گرفت، تا جویای حالم شود، از او تشکر می‌کنم. و هزاران هزار بهانه‌ی کوچک و بزرگ دیگر برای توجه و تشکر از اطرافیانمان

فصل چهارم سخنرانی مرکز توجهات الهی – شاه کلید؛ ارتباط با امام عصر عجل الله تعالی فرجه

بخش ۱ – متن و محتوا

در زمان پیامبر صلی الله  علیه و آله و سلم، رفتارها خیلی تغییر کرد، وجود پیامبر  در میان انسان‌ها، باعث شد که اکثرا یاد بگیرند تا توجه و تشکر کنند.

پیامبر، توجه ویژه‌ی خداوند بر بندگان بودند و چون خدای مهربانمان، می‌خواست این توجه ‌اش را بر بندگان، تداوم بخشد، به پیامبر فرمود تا، در روز غدیر، مهم‌ترین توجه و لطفش به بندگان را، بعد از خودش، در میان عالم، معرفی کند و بگوید؛ علی علیه‌ السلام و بعد، امامان بعد از او، تا به امروز، حضرت مهدی علیه السلام، مهم‌ترین توجه خداوند، بر بندگان، در میان عالمیان هستند و توجه به آنان و تشکر ازشان، موجب رشد انسان‌ ها می‌ شود.

به پیشگاه خداوند مهربانمان می‌ رویم و قبل از هر چیز، بابت نعمت ولایت و حمایت  و توجه ویژه‌ ی امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و امروز، امام زمان‌ مان، حضرت مهدی علیه السلام، تشکر می‌کنیم و هزاران بار شکرش را به جای می‌ آوریم و می‌ گوییم: (سپاس خداوند را، که ما را از کسانی قرار داد، که به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام  متمسک می شوند)

  (الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلوات الله علیهم اجمعین)، که این شکرما نیز، یعنی توجه متقابل ما، به خداوند، که باعث ازدیاد توجهات پروردگار به ما می‌ شود.

خدایا…این بزرگترین و خاص‌ترین توجهت را، که بر ما ارزانی داشتی در روز غدیر می‌ بینیم، توجه و حمایتی که بر ما، بر بندگانت، هدیه کردی را می‌ بینیم. سپس به پیشگاه  امام زمان‌ مان، حضرت مهدی علیه السلام عرضه می‌ داریم:

ای پدر مهربان دوران، توجهی کنید تا بتوانیم، توجهات عزیزانمان را ببینیم و شاکر باشیم، توجه کنید تا از بدبینی به دور باشیم و مهربانی‌ های عزیزانمان را متوجه شویم و متقابلا، ما هم مهر بورزیم و توجه کنیم و تشکر کنیم.

پدر جان؛ مراقبمان باش، تا همچنان بتوانیم تشکر کنیم. ای مرکز توجهات الهی بر ما، ای مهدی مهربان، اگر زمانی عزیزان یا اطرافیانمان در توجه کردن به ما کم گذاشتند، خودت برایمان جبران کن.

بخش 2 – مهارت و علم ( فقط مخصوص سخنران):

دوستان عزیز ! تمام بخش ها باید مقدمه ی بخش ارتباط مخاطب با امام عصر عجل الله تعالی فرجه باشه .

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا