تلویزیون خانگی غدیر – عید غدیر کودک

تلویزیون خانگی غدیر (تبلیغ غدیر در ایام کرونایی توسط کودکان و نوجوانان)

در این کارگاه آموزشی قصد داریم که از کودکان و نوجوانانتان بخواهید برای تبلیغ غدیر یک برنامه کوتاه با عنوان تلویزیون خانگی غدیر بسازند و واقعه غدیر رو در این برنامه بازگو کنند با این روش بچه ها می توانند واقعه غدیر را هم خودشان یاد بگیرند هم به هم سن و سال های خودشان یاد دهند. چرا که امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: “یادگیری در کودکی مانند حکاکی روی سنگ است.” و چه بهتر و مفید تر که این یادگیری وقایع مهم تاریخی و دینی باشد.


مقدمه تلویزیون خانگی غدیر

مقدمه ای به ظاهر بی ارتباط اما… بیایید با تلوزیون خانگی غدیرمون صدقه بدیم! پدر و مادرهای عزیز؛ ادامه این فایل های صوتی رو با بچه هاتون گوش کنید. چون خطاب ما به اونهاست..


متن فایل صوتی تلویزیون خانگی غدیر

عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما پدر و مادر های عزیز و دلسوز.

امام صادق علیه السلام فرمودند:
بیماران خود را با صدقه درمان کنید.

متاسفانه در ایامی قرار داریم که بیماری عالم را در برگرفته و هیچ کس هم راه فراری از آن ندارد مگر به لطف خدا و امام زمان علیه السلام.

رسول خدا صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ هم فرمودند:
بر هر مسلمانی واجب است که در هر روزی صدقه دهید.

شخصی پیش رسول اکرم صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ آمد و عرض کرد:
آقا چه کسی توانش را دارد که هر روز بخواهد پول دهد؟

حضرت صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ فرمودند:
این را بدان که صدقه فقط مالی نیست برداشتن یه مانع آزاردهنده از سر راه مردم در حکم صدقه است.

یا راهنمایی کردن و آدرس دادن به آدم ها نیز صدقه حساب می شود. پس، بزرگواران صدقه  فقط مالی نیست!

حضرت صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ فرمودند:
امر به معروف و نهی از منکر صدقه است.

همه ما می دانیم که پیامبر اسلام صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ در خطبه غدیر خم در سخنرانی چند ساعته خودشان یک جمله معروف را بیان فرمودند:

(من کنت مولا فهذا علی مولا) خطبه غدیر

و فرمودند:
بالاترین امر به معروف در عالم رساندن این پیام امروز من به مردم است. یعنی رساندن پیام امامت امیرالمؤمنین بعد از پیامبر اکرم صلى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ و همه فرزندان ایشان که مشخص فرمودند که از نسل ایشان هستند تا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه.

پس عزیزان امروز قرار است با هم یکی از راه های خیلی خوب صدقه دادن را تمرین کنیم. به دست کی؟ به دست بچه ها … چقدر خوبه که شما عزیزانتان را به این کار عادت می دهید.

امروز ما قراره با هم یک تلویزیون خانگی درست کنیم. این برنامه مختص بچه هاست اما به کمک شما ان شاء الله این تلویزیون که درست می شود و برنامه هایی که در آن به اجرا در می آید را با نیت صدقه دادن برای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه انجام بدهیم و ثوابش را هدیه کنید به مادر امام عصر حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها

یه کار جالب هم انجام دهیم، آن لحظه هایی که خیلی کیف کردید و دیدید که کوچولوها خیلی جالب برنامه را اجرا می کنند اگر دلتان گرفت بگویید: یا نرجس خاتون شما مادر امام زمان عجل الله تعالی فرجه هستید دوست دارم این بچه من را نیز در حمایت خودتان بگیرید. یا علی


شروع برنامه تلویزیون خانگی غدیر – قراره چی کار کنیم؟ (توضیح مختصری درمورد برنامه اجرایی)

خبر دارم براتونف خبر های شاد دارم براتون به ویژه برای شما  پسرای گل و شما دختر خانم های نازنین  می خوام در مورد یک کار ساده و امکان پذیر دیگه با شما صحبت کنم. وقتی اول با کمک اعضای خونه، خونه رو تزیین کردین و یک جشن جمع و جور برگزار می‌کنید کیک پذیرایی رو که  آوردید به همه بگید: دیرینگ دیرینگ دیرینگ یه برنامه ویژه در انتظار شماست.

چون شما مجری هستید ها! به کمک یکی از اعضای دیگه که با هم هماهنگ کردید برنامتون رو انجام می دید. اصلا بچه ها اینو بدونید: غدیر امسال برنامه اصلی با شماست. دوستان شما منتظر هستند تا در ایام شادی عید بزرگ غدیر پای تلویزیون شما بنشینند و برنامه تماشا کنند.

تلویزیونی که قرار هست پیام ‌رسان مهمترین خبر دنیا باشه! بعله! خبر مهم غدیر… خبری که اون روز  پیامبر مهربان ما خواستند تا همه پدر و مادرها به بچه هاشون برسونن همه آدم ها، بزرگ و کوچک، سیاه و سفید، عرب و فارس، همه و همه بزارید همون جمله ای که خود پیامبر مهربانمون در اون روز غدیر گفتن رو براتون بگم.

حتما می دونید که در روز غدیر توی ‌اون گرما پیامبر ما حدود سه ساعت سخنرانی شون طول کشید. و این جمله (من کنتم مولا فهذا علی مولا) که زیاد می شنوین یکی از مهمترین عبارات و یک جورهایی خلاصه این سخنرانی بوده ولی صحبت‌ های دیگه ای هم داشتند.

من حالا می خوام یکی دیگه از این جملات رو هم براتون بگم که خیلی مهمه! پیامبر وقتی به مردم اعلام کردند که بعد از من این علی جانشین منه و بچه هاش که از نسل علی هستند تا کی؟

تا امام مهدی. یعنی امام زمان ما، یه جایی با صدای بلند به مردم گفتند: آهای! مردم الان که همه جانشینان خودم رو تا روز قیامت برای شما معرفی کردم. ماموریت تبلیغم رو انجام دادم تا دلیلی باشه برای همه کسایی که این جا حاضرند و حتی حاضر نیستند و غایب اند.

تازه به همه اونایی که دنیا اومدن و یا دنیا نیامدن یعنی مثلا ماها پس این رو بدونید مردم باید این سخن من و معرفی جانشینان من تا جانشینم حضرت مهدی رو حاضرین دراین بیابان به غایبین برسانند و همه کسانی که فرزندی دارند به فرزندانشون تا روز قیامت برسانند!

ببینید بچه ها پیامبر ما اون روز یه حرف خیلی مهمی به همه گفتند. گفتند الان همه این هایی که این جا حاضر هستند این حرف منو به غایب ها برسونند. اخه اون روز دوربینی نبود که بخواد از اون جمعیت زیاد ۱۲۰هزار نفری فیلم بگیره. مثلا استدیوم آزادی رو شما نگاه کنید پر که بشه میشه ۱۲۰ هزار نفر ادم اون جا جمع می شه.

اون روز توی صحرا هم میگن ۱۲۰‌هزار نفر آدم بودن. اون روز که تلوزیونی نبود که بخواد این برنامه رو برای همه پخش کنه. بله؛ اون روز پیامبر گفتند همه حاضر ها پیام منو برسونن؛ هم باباها هم مامانا تا روز قیامت پیام منو به همه برسونن بچه ها امروز نوبت به شما رسیدهئ

که با پخش این خبر توی تلویزیون خودتون دل پیامبر و همه امام ها مخصوصا امام زمان رو شاد کنید. کار شما خیلی خیلی خیلی بزرگه یادتونه گفتم بهتون می گم چرا؟ چون شما دارید خبر یه ادم مهم رو تو دنیا پخش می کنید آدمی که خیلی مهمه، پیامبر خداست، محبوب همه آدم های روی زمینه به خصوص بچه ها.

بچه ها تلویزیون شما یه فرقی با بقیه تلویزیون ها داره آخه یه چیزی اصلا نداره می تونین روش فکر کنین؟ فکر‌می کنین تلویزیون شما چی نداره؟ شاید بعضیهاتون حدس زده باشین.

آفرین دکمه خاموش نداره می دونید چرا؟ چون قراره این خبر توی همه روزهای سال حتی سالهای بعد هم پخش بشه! بچه ها یه چیزی بگم؟ می دونید چرا این خبر اینقدر مهمه که تلویزیون شما همه روزها باید روشن باشه؟ به این خاطر که اگه همه آدم هایی که حرف پیامبر رو توی روز غدیر شنیدن و همه فرزندانشون رو به امامت قبول کرده بودن

اون رو توی تلویزیون خودشون پخش کرده بودن همه از امام ها اطاعت می کردن دیگه هیچ دشمنی وجود نداشت که با بچه های حضرت علی و ‌امام‌ حسین علیه السلام بخوان بجنگن! دیگه اصلا جنگی نمی شد! دیگه عاشورایی اتفاق نمی افتاد! دیگه روزی نمی رسید که دشمنا حضرت علی اصغر علیه السلام رو روی دست های باباشون امام حسین علیه السلام شهید کنن و اون اتفاق های بد بیوفته.

پس کارتون خیلی مهمه بیاید دست به کار شید دکمه روشن تلونزیون خودتون رو بزنید و شروع کنید به اجرای برنامه تا همه خبر و داستان بزرگ غدیر رو ازتلویزیون شما ببینن و لذت ببرن!

ببنید می خوایم ‌الان چند تا نمونه بهتون نشون بدم تا ببنید دقیقا چی درست کنید و بدونید منظور از تلویزیون خانگی غدیر چیه! یه چیز دیگه بهتون بگم این نمونه هایی که نشونتون می دم فقط اولشو نشونتون میدم، چرا؟

چون می خوام خلاقیت خودتونو استفاده کنید. اگر‌ اون و کامل ببینید ممکنه ذهنتون فکر‌ کنه باید یه همچین چیزی درست کنه! پس فقط اولش رو ببنید تا ببینید دوستای شما چه کارهای کردن.


تلویزیون خانگی غدیر – نمونه کار شماره 1


تلویزیون خانگی غدیر – نمونه کار شماره 2

این ها هم کارهایی که دارن آماده می شن برای عید غدیر شما هم بسم الله بگید و دست به کار بشید!


برای ساخت تلویزیون خانگی غدیر از کجا شروع کنیم؟

خب حالا که نمونه ها رو دیدید. و البته اولش و دیدید. حالا می خوایم بدونیم اول از‌کجا شروع کنیم، دست بکار بشین برید جعبه ابزار و پیچ و مهره و آچار

شوخی کردم اینها رو که اصلا لازم نداره! اولش ما باید یه تلویزیون ساده بسازیم، فقط جعبه تلویزیون رو. من می خوام بهتون ۶ گام ساده بگم تا جعبه خانگی غدیرتون رو بسازین. یه سری فیلم و عکس براتون می زارم شما راحت متوجه میشین چه کاری باید انجام بدین.

اول این فیلم رو ببینید بعد هم عکس های زیرش رو ببنید.


آموزش ساختن تلویزیون خانگی غدیر


وسایل مورد نیاز برای ساخت

تلویزیون خانگی غدیر - عید غدیر کودک - vasayel lazem.tv ghadir
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک کنید.

مراحل ساخت تلویزیون خانگی غدیر

برای این کار یک جعبه خالی رو بردارید و از داخل یکی از اضلاع اون یک مربع به اندازه تصویر تلوزیونی که میخواید داشته باشید، در بیارید. در دو طرف آن، دو تا سوراخ تقریبا بزرگ و با فاصله ایجاد کنید.

 در مرحله بعد، ورقه های نقاشی شده خودتون رو به هم بچسبونید تا به شکل یک طومار در بیاد. بعد دو طرف کاغذها را به یک لوله دستمال و یا رول مقوایی چسبانده و از داخل سوراخ های کارتونی که قبلا آماده کرده اید، عبور دهید.

  حالا با چرخوندن میله و یا رول، می توانید تصاویر تلویزیون ابتکاری غدیر خودتون رو به حرکت در بیارید. ضمنا شما می تونید با وسایل ساده ای مثل انواع دکمه یا در قوطی نوشابه و با نقاشی کردن، شکل ظاهری تلویزیون خودتون رو تزیین کنید.

همونطور که دیدید شما با دیدن این فیلم و وسایل لازم و جدولی که براتون گذاشته شده و توضیحاتی که از مراحل ساخت گذاشتیم براتون، راحت متوجه می شید که چطور تلویزیون و جعبه اش و اجزاء مختلفش رو بسازید.

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک کنید.

برای دانلود تصویر مرحله اول ساخت تلویزیون کلیک کنید. برای دانلود تصویر مرحله دوم ساخت تلویزیون کلیک کنید. برای دانلود تصویرمرحله سوم ساخت تلویزیون کلیک کنید. برای دانلود تصویرمرحله چهارم ساخت تلویزیون کلیک کنید. برای دانلود تصویرمرحله پنجم ساخت تلویزیون کلیک کنید. برای دانلود تصویرمرحله ششم ساخت تلویزیون کلیک کنید.


اما قراره تلویزیون ما چه برنامه هایی پخش کنه؟

اما سوال مهم این جاست که چه برنامه ای قراره پخش کنید! همون طور که صحبت کردم قراره برنامه بزرگ غدیر رو پخش کنید برای این کار باید قصه هاتون جالب باشه. یه قصه خیلی خوب داشته باشین! تلویزیون ما باید یه برنامه جالب مرتبط پخش کنه.

البته اینو که می گم تصاویر قشنگ، همه تصاویرهایی که شما می کشین قشنگه چرا؟ چون دارین با محبت و علاقه ای که به حضرت علی دارین نقاشی می کشین. شاید در سن و سالهای متفاوتی باشین. پس هیچ اشکالی نداره، هرچیزی که شما نشون می دین قشنگ و لذت بخشه، چون تلویزیون غدیره!

اصلا نگران‌ نباشین که چی باید بکشم، نه! نه! خیلی ساده و خیلی ساده! هم این که خودتون لذت ببرین و کسایی که دارن می بینن کافیه! ضمنا چیزی لازم داریم: کسایی که تصاویر رو توی تلویزیون به حرکت در می آرن که مثلا می تونه پدرتون، مادرتون یا یکی از اعضای خونه باشه البته می تونن هم زمان زیر صدا رو هم اجرا کنن مثلا می گم فرض کنید شما می خواین قصه رو شروع‌کنید.

درحقیقت از اون جایی که ممکنه شما دوست داشته باشید این کاری که انجام می دید و تلویزیونی که درست می کنید فیلمشو بگیرید و برای بقیه دوستانتون هم پخش کنید. مهم اینه که فایل حجم اون فیلمی که می گیری کوتاه باشه و قابل ارسال پس زمانشم باید کوتاه باشه!

شما دو تا کار می تونید بکنید یکی این که یکی از اون داستان غدیر که کوتاه هست و چهارتا برگ هست استفاده بکنید و تصاویرش رو هم که در کنارش گذاشته شده استفاده کنید و بکشید ازاین فایل استفاده کنید برای این که از تلویزیونتون اون رو پخش کنید، ولی از اون داستان بلند هم می تونید استفاده کنید برای این که ذهنتون بیشتر با داستان قدیمی آشنا بشه و مطالب بیشتری داشته باشید و اگر دوست داشتین تو تلویزیونتون استفاده کنید.

پس برای ارسالش هم می تونید مثلا شما دو سه تا عکس ارسال کنید یا این که مثلاً ۲۰ ثانیه از ابتدای فیلم تون تا یک دقیقه بستگی به حجمی که پدر و مادرتون ضبط می‌کند می تونین ارسال کنین پس ما دو تا قصه برای شما می فرستیم که فایل هاش را خواهید داشت.

بعد هم این که از چیزهایی که ما براتون گذاشتیم نمونه عکس هایی و نقاشی هایی هست که شما می توانید اون ها رو رنگ آمیزی کنید و برگ ها شو کنار هم  چسب بزنید مثله یه طومار برای صحنه هاتون بزارید.


متن قصه کوتاه غدیر

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک کنید.

برای دانلود تصویر شماره 1 متن قصه کوتاه غدیر کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 2 متن قصه کوتاه غدیر کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 3 متن قصه کوتاه غدیر کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 4 متن قصه کوتاه غدیر کلیک کنید.

برای دانلود متن قصه کوتاه غدیر به لینک زیر مراجعه کنید:

برای دانلود متن قصه کوتاه غدیر کلیک کنید.


داستان بلند غدیر با تصویر

صحنه اول – تصویر کعبه خبر بزرگ

بچه ها! زمان پیامبر، با زمان ما خیلی فرق داشت. مثلا یکی از اونا این بود که اون موقع مثل حالا نبود که خبرها به وسیله تلویزیون و موبایل به مردم برسه. اصلا نه برق بود، نه این وسایل برای رسوندن خبر وجود داشتند.

حضرت محمد صلی الله علیه و آله، آخرین پیامبر خدا، آخرین روزهای عمر خودشون رو می­گذروندن. ایشون باید خبر خیلی خیلی مهمی رو به گوش همه می­رسوندن. ولی توی این چند سال پیامبری حضرت محمد، و مسلمون شدن عده زیادی از مردم، مسلمون­ها توی شهرها و کشورهای مختلفی زندگی می­ کردند.

بچه های خوبم! به نظرتون پیامبر با وجود نداشتن برق و تلویزیون و موبایل که بشه با اونها این خبر رو به مسلمونا برسونن، چطور می تونستن خبر بزرگشون رو به گوش همه برسونن؟

پیامبر دوست داشتنی ما، صبر کردن تا موقع حج فرا رسید، مسلمون ها از همه جا خودشون رو به مکّه رسونده بودن تا از پیامبر یاد بگیرن چطور مراسم حج رو انجام بدن. اون موقع فرصت خوبی بود که پیامبر اون خبر مهم رو به همه بگن، تا حاجیان و مردمی که به حج آمده بودند، وقتی به شهرشون برگشتند، اون خبر رو به همشهری های خودشون برسونن و همه مردم خبردار بشن.

تلویزیون خانگی غدیر
صحنه اول – تصویر کعبه خبر بزرگ

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک کنید.

برای دانلود تصویر کعبه خبر بزرگ کلیک کنید.


صحنه دوم – تصویر یک برکه و نخل و شتر، کنار غدیرخم

صدای زنگ شترها در بیابان پیچیده بود. شترهایی که صحرا رو خیلی دوست دارن. یک عالمه شتر و یک جمعیت خیلی بزرگ از دور پیدا شد. اونا از مکّه می اومدند. از زیارت خونه خدا. کمی جلوتر، جاده دو قسمت می شد و هر قسمت به شهری می رسید. هر کس آماده می شد تا با دوستانی که در این سفر پیدا کرده بود، خداحافظی کنه.

همینجا بود که فرشته مهربون پیش پیامبر اومد تا یه پیام از طرف خدا بهشون بده. سلام بر پیامبر خدا! خدای خوب و مهربون به شما امر می­ کنه که همینجا پیش از این دو راهی، خبر مهمی که قراره به مسلمونا بگید رو بهشون برسونید. اگر این کار رو نکنید، پیامبری خودتون رو انجام ندادید. خود خدا کمک می­ کنه که این خبر رو درست و بدون مزاحمت به مسلمونا برسونید. پیامبر هم به دستور خدا گوش دادند.

کمی جلوتر، برکه ای زیبا توجه همه را به خود جلب کرد. اسم برکه، غدیر بود. اون برکه آب صاف و زلالی داشت. پیامبر دستور توقف و استراحت دادن. هر کسی هم که جلوتر بود یا عقب مونده بود رسید به اون محل. اینجا بهترین جا برای رسوندن اون خبر بود. به دستور پیامبر، بارهای چند شتر را روی هم گذاشتن و پیامبر از اون بالا رفتن. ایشون امام علی علیه السلام را هم با خودشون بالا بردن.

راستی نگفتم تعداد مسلمونای اونجا بیشتر از صد هزار نفر بود! اندازه تماشاگرهای یک ورزشگاه فوتبال. همه داشتند به پیامبر نگاه می کردن و با خودشون می گفتن پیامبر از این کار چه منظوری داره؟ چرا علی رو کنار  خودش بالا برده؟ می­دونم که شما می­ دونید چرا؟

آره بچه های خوب! این فرمان خدای مهربون بود که پیامبر باید حضرت علی علیه السلام را به عنوان امام و جانشین بعد از خودشون به همه نشون می دادن و معرفی می ­کردن.

برای دانلود تصویر شماره 1 صحنه دوم کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 2 صحنه دوم کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 3 صحنه دوم کلیک کنید.


صحنه سوم – یادگار های پیامبر صلی الله علیه و آله ( تصویر قرآن و یک تصویر نورانی )

وقت ظهر بود. خورشید در وسط آسمون می درخشید و هوا به شدّت گرم بود. پیامبر روبه روی مردم ایستادن و حدود سه ساعت با صدای بلند با اونا حرف زدن.

 پیامبر به مردم گفتن:
«آی مردم! به من بگید: من وظیفه خودمو نسبت به شما انجام دادم؟

همه بلند جواب دادن:
«بله، ای رسول خدا، برای ما زحمت های زیادی کشیدی، خداوند به تو پاداش فراوان دهد».

 پیامبر خدا ادامه دادن:
آی مردم! من بین شما دوتا چیز خیلی با ارزش می ذارم که بعد از من، بین شما هستن. این دو چیز ارزشمند یکی قرآن است و دومی خانواده من. این دو تا هیچ وقت از هم جدا نمیشن و همیشه با هم هستن. پس مراقب این دو  باشید و از اونها پیروی کنید.

برای دانلود تصویر شماره 1 صحنه سوم کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 2 صحنه سوم کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 3 صحنه سوم کلیک کنید.


صحنه چهارم – تصویر کودکانه حضرت علی علیه السلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در کنار هم ( دو نور  بر جهاز شترها )

امروز، روز عید غدیره. روزی که دست­ پرقدرت اما مهربونِ حضرت علی در دست پیامبر عزیزمون قرار گرفت. پیامبر صلی الله علیه و آله دست حضرت علی علیه السلام رو بالا بردن و به همه گفتن که بعد از من، این علی علیه السلام رهبر همه مسلمون هاست و بعد از ایشون هم امامانی که از نسل من و علی هستن تا امام مهدی، امام شما هستن. پیامبر اون روز با صدای بلند که همه بشنون گفتن:

 پیامبر صلی الله علیه و آله :
«هر کس من رو  رهبر خودش می دونه، از این به بعد، علی هم رهبر اونه».

خوب می دونید که پیامبر، حضرت علی علیه السلام رو خیلی دوست داشتن، برای همین اونایی که دوستدار حضرت علی علیه السلام هستن رو دعا کردن و فرمودن:

  حضرت علی علیه السلام:
«ای خدای بزرگ! هر کسی علی رو دوست داره، تو هم دوستش بدار و هر کسی با علی دشمنی می کنه، تو هم با اون دشمن باش». حالا دو تا راهنمای مسلمونا، یعنی پیامبر و امام علی کنار هم ایستاده بودند.

بچه ها! منظور پیامبر این بود که من با علی علیه السلام هستم و علی علیه السلام هم با منه. هر کس می خواد با من دوست باشه،  باید با علی علیه السلام هم دوست باشه. پیامبر ما می خواست به مردم بگه ما دوتا حرفمون یکیه، فکرمون یک چیزه و رفتارمون یکیه و هر کاری که علی علیه السلام انجام میده، من هم که پیامبر هستم، اون رو قبول دارم و می پسندم.

ماجرای غدیر اونقدر مهم و حساس بود که پیامبر صلی الله علیه و آله  و سلم از همه افراد حاضر توی اون جلسه بیعت (قول) گرفتن. اول مردها بیعت کردن و برای بیعت کردن زنها یه کار جالب کردن. یه ظرف بزرگ گذاشتن که پر از آب بود.

حضرت علی علیه السلام یک طرف ظرف، پشت یک پرده دست در آن گذاشته بودند و زنها هم برای بیعت طرف دیگر پرده دست در ظرف می بردند. و اونا می گفتن که ما ایشون رو به امامت خودمون که از طرف خدا معرفی شدن قبول داریم و دستور خدا و پیامبرش را قبول کردیم.

پیامبر همینجا بود که به همه جارچی­ها اعلام کردن که خبر امامت و جانشینی حضرت علی علیه السلام رو تا چند روز آینده مدام بین مردم پخش کنند و فریاد بزنن.

بله بچه­ ها اینجا بود که فرشته دوباره خدمت پیامبر اومد و یه پیام دیگه از طرف خدا براشون آورد. خدای خوب و مهربون به مسلمونا خبر داده بود که توی این روز با اعلام امامت حضرت علی تا امام زمان (دوازده امام مهربون همه شیعیان) دین خدا کامل شده و خدا هرچی نعمت داشته به مردم داده و راضی هست به اینکه همه مسلمون بشن و اونها امام همه باشن.

برای دانلود تصویر شماره 1 صحنه چهارم کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 2 صحنه چهارم کلیک کنید. برای دانلود تصویر شماره 3 صحنه چهارم کلیک کنید.


صحنه پنجم – جشن بزرگ غدیر ( تصویر ریسه و چراغونی و بچه شاد)

امروز، روز عید غدیره. روزیه که فرشته ها تو آسمون شادی می کنند و به زمین میان، تا عید غدیر رو به دوستان امام علی علیه السلام تبریک بگن. امروز همه جا شیرینی و شربت پخش میکنن. همه خوشحالن، همه لباس های نو و قشنگ می پوشن و به مهمونی میرن، امروز همه عیدی می گیرن، پدرها و مادرها، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها عیدی میدن، امروز خدا هم عیدی میده بچه ها!

اونم عیدی های بزرگ بزرگ، چون امروز از قشنگ ترین روزهای خدا است و خدایی که حضرت علی علیه السلام رو خیلی دوست داره به دوستان ایشون عیدی های خوب و بزرگ می ده. فقط کافیه از خدا بخواهیم. آهای دوستای امام علی علیه السلام ! دست هاتون رو بلند کنید و دعا کنید و از خدا عیدی بگیرید

( چه عیدی؟ بهتر از اینکه این رو زو به همه معرفی کنیم تا بابای مهربونمون امام زمان از ما خوشحال بشن و بهمون یه عیدی خیلی خوب بدن ان شاالله.

صد آفرین به شما بچه های علی دوست و هزار مرحبا به شما که عاشق علی هستید.

برای دانلود تصویر ریسه و چراغونی و بچه شاد 1 کلیک کنید. برای دانلود تصویر ریسه و چراغونی و بچه شاد 2 کلیک کنید.

اما نکته این جاست که شما می تونید فقط ا زاون ها الگو بگیرید و خودتون هر طور که دوست داشتید، نقاشی بکشید. حتی می تونید کاردستی مثلاً نخ رو درست کنید و با چسباندن کاغذ شما می تونید مثلاً با ابزار دیگه اون صحنه رو درست کنید


کاردستی شماره 1 تلویزیون خانگی غدیر – نحوه درست کردن نخل


کاردستی شماره 2 تلویزیون خانگی غدیر – نحوه درست کردن جمعیت و تصویر سازی لحظه من کنت مولاه فهذا علی مولاه


کاردستی شماره 3 تلویزیون خانگی غدیر – خورشید و نخل

نور بر فراز جهاز شتران

تلویزیون خانگی غدیر
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک کنید.

برای دانلود تصویر کادرستی کلیک کنید.

پس هم می تونید رنگ آمیزی کنید و هم این تصاویری رو که گذاشتید قرار بدید. اگر بتونید چاپ کنید و استفاده کنید رنگ آمیزی کنید می تونید از ابتدا خودتان نقاشی کنید هم می تونید به صورت کاردستی درست کنید. ما تصاویر نمونه‌ا ی از این ها رو هم براتون گذاشتیم.

ی چیزی هم‌ گذاشتیم: متن مجری خیلی کوتاهی به عنوان نمونه برای این که ذهنتون و خلاقیتش راه بیوفته ضمنا یه شعر هم گذاشتیم براتون که اگر دوست داشتید ما بین برنامه هاتون از این شعر ها استفاده می کنید یه چیزی یادم نره اگر تونستی یکی از صحنه ها توسط آقای مجری وای ساده نشسته و داره مطلب را بیان می‌کند بحث را بیان می کند و شما جای اون حرف می زنین.


متن مجری –  نمونه اول

سلام بچه ها عیدتون مبارررررررررک.
چه عیدی؟
چه طور به شبکه غدیر سری بزنیم تا متوجه بشیم
شبکه غدیر تقدیم میکنننننننننند …


متن مجری –  نمونه دوم

دوستان! سلام
اول هرکار: «بسم الله الرحمن الرحیم»
یعنی به نام خداوند بخشنده مهربان
خب عزیزان! حال شما چطوره؟ ان شاءالله که خوبه خوبه و همین اول از خدا می خوایم که زود زود این بیماری کرونا رو از بین ببره …


مسابقه غدیر

یک چیز دیگه هم که ان شاء الله سوالات مسابقه هستند دو تا سوال ساده مسابقه هم گذاشتیم که براتون می نویسم و یکی از سوال ها این است که بچه‌ها :

اولین سوال: بچه ها چند تا آیه توی داستان بود که در روزهای غدیر نازل شده؟ (خدا چند بار توی این داستان برای پیامبر صلی الله علیه و آله پیام فرستاد؟)

چون روز غدیر خم این قدر مهم بوده که چند تا از آیه های قرآن کریم خداوند در روز غدیر نازل کرد. و می تونید از بچه‌های مخاطبتون که پای تلویزیون شما نشستند بپرسید.

دومین سوال: بچه ها روز عید غدیر فقط معرفی جانشینی و امامت حضرت علی علیه السلام بود؟ (چند تا امام رو پیامبر صلی الله علیه و آله توی روز غدیر معرفی کردند؟)

و سوالات دیگر که شما می تونید تو برنامتون بپرسید. اینها  فقط به عنوان نمونه است.


شعر کودکانه غدیر

غدیر، چشمه جوشان
غدیر، یه برکه خوب
غدیر، یه روز زیبا
غدیر، عید ولایت
پیغمبر خدا گفت
«علی امام شماست
امام متقینه
حرف شیطون گوش نشه
ما بچه‌ های شیعه
غدیرو دوست میداریم
غدیر، آب خروشان
غدیر، یه روز محبوب
یه عیدِ خوبِ خدا
شده روز هدایت
نبی مصطفی گفت:
برایتان رهنماست»
امیرالمؤمنینه
غدیر فراموش نشه
با هم میگیم همیشه
جشنای خوب می گیریم

 


اما قسمت بعدی بچه ها خداحافظی

ولی خداحافظی که یه شروع به دنبالش است وقت رو معطل نکنید همین الان شروع کنید به ساختن تلویزیون خونگی تون، می تونید از بالا شروع بکنید وسایلش آماده کنید. هر چیزی هم که لازم‌ هست رو فردا برید دنبالش و بسم الله بگید و  شروع کنید ان شاء لله راستی این کار قشنگ رو به دوستاتون معرفی کنید!

چهارده روز بیشتر وقت نیست برای این که تلویزیون خیلی جالب و خیلی قشنگتون رو برای دوستان تون و برای همه مردم دنیا برنامه پخش کنند. البته دختر خانومای گل که بالغ شدند و تاج افتخار بندگی روی سرشون نشسته. میدونن که حتما باید یک جور برنامه ریزی کنن اگر نا محرم ببینیه اشکال نداشته باشه که اینم می تونین از پدر و مادرتون  بپرسید.

یا علی خدا نگهدارتون

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا