توزیع بسته های فرهنگی ویژه غدیر – ابلاغ و تبلیغ غدیر

آماده سازی و توزیع بسته های فرهنگی ویژه غدیر

در این مقاله 56 راهکار برای آماده سازی و توزیع بسته های فرهنگی ویژه غدیر پیشنهاد شده، که شما بزرگواران می توانید از آنها برای تبلیغ غدیر استفاده نمایید.

ایده ها و پیشنهادات برای بسته های فرهنگی ویژه غدیر

1. پویشی که پارسال شروع شده بود (فقط به عشق علی)، می شه امسال همین مورد رو جامع تر و گسترده تر کرد. حتی می شه در کنار بسته های تبلیغمون، یک دونه از این برگه ها رو بذاریم و از هرکسی بخوایم که یک مورد رو اضافه کنه. حتی می تونیم بسته های تبلیغی مجازی هم درست کنیم و به صورت فایل زیپ به مخاطب هامون ارسال کنیم.

2. محتواها باید هدف مشخص داشته باشند. مثلا ویژه کودکان یا … اگر هم پک خانوادگی قرار است داده شود، به نظرم می شه یک کار عملی داشته باشیم. داخل پک و با مخاطب در مجازی مجدد ارتباط برقرار کنیم و محتواهای دیگر بدیم.

3. من توی این چند روز داشتم به شبهات غدیر فکر می کردم، با خودم این تصمیم رو گرفته بودم، توی پکی که می خوام پخش کنم، بد نیست جواب یکی از شبهات غدیر رو داخلش بذارم.

می شه غیر مستقیم این شبهه بیان بشه و پاسخ داده بشه توی یک فایل جذاب و غیر مستقیم تا اثر گذاریش بیشتر هم بشه. حتی می شه تو فایل متن واره های گفت و گو محور این شبهه ها رو بیان کرد. یا مثلا از یک موضوع بی ربط پل بزنیم به قضیه اصلی. مثل همون ماجرای ساخت مدرسه ای که پارسال سایت خدمتگزاران گذاشته بودند.

فعالیتی جذاب برای کودکان و نوجوانان در بسته های فرهنگی ویژه غدیر

4. توی فضای قرنطینه الان برای بچه ها فعالیت هایی مثل کتابخوانی و قصه گویی و حفظ شعر می تونه خیلی مفید باشه. اونم از چند جهت، یک اینکه بچه ها رو درگیر کار می کنیم، مثلا کتابی خونده بشه با محوریت غدیر یا قصه و شعر، وقتی این جوری درگیر بشن، بهتر توی ذهنشون می مونه. و حتی اگه بعدش هدیه هم دریافت کنن که دیگه به عنوان یک خاطره خوب توی ذهنشون می مونه.

5. یک نفر این ایده رو داده بود که می شه وسایل جشن رو بذاریم. مثل بادکنک و کیک خام و وسایل تزئین کیک. بعد بخوایم که جشن خونگی برگزار کنن، عکس از جشن هاشون بذارن و تو مسابقه شرکت کنن با توجه به دیزاین.

6. حدیث هایی با عنوان بیان فضیلت امیرالمؤمنین علیه السلام در قالبی زیبا (تصویر) می شه چاپ کرد، در پک هایی که شامل شکلات، میوه و یک هدیه کوچیک که در واقع یادگاری از غدیر هست، قرارداد و در مکان های عمومی پخش کرد.

7. برای بچه ها و بزرگترها؛ وسایل کاشت چند مدل گیاه رو ارسال کنیم. گلدون، خاک، بذر، طرز کاشت و آبدهی و یک شعار که کاغذش روی یک سیخ چوبی یا چوب بستنی وصل شده باشه. البته وقتی میان گل رو بگیرن ،می شه کلی در مورد غدیر سؤال و جواب کرد.

تبلیغ غدیر با خطبه غدیر برای بسته های فرهنگی ویژه غدیر

8. می شه یک خطبه غدیر بذاریم و یک توضیحی در مورد خوبی های خوندن خطبه غدیر. یا مثلا می تونیم یه تیکه از فرازهای خطبه غدیر رو بذاریم قبل و بعد اون فراز جملاتی بذاریم برای راحت تر و شفاف تر شدن اون فراز. چون به دلیل فضای مجازی و سرگرمی و دغدغه های جدید ما آدم ها متأسفانه عادت کردیم به لقمه های حاضر و آماده و حتی بدون تفکرتر.

9. اینکه چه جوری آدم ها رو مشتاق به خوندن خطبه غدیر بکنیم هم می تونه یک موضوعی باشه برای فکر کردن و ایده دادن چون همه ما فکر می کنم تجربه داشتیم که این خطبه گران بها رو هدیه دادیم ولی خونده نشده.

10. می شه فرازهای کوچکی از خطبه رو که جذاب هست رو بگیم و آدرس بدیم، بگیم برای خواندن ادامه مطلب به این فراز مراجعه کنید. مثلا اون قسمت که در مورد امام عصر علیه السلام هست یا اون فراز من کنت مولا که بگیم، ما فکر می کنیم خطبه غدیر فقط همین فراز رو داره و بقیه توضیحات.

11. از فرازهای خطابه غدیر می شه راجع به مسائل روز استفاده کرد. چون خطابه غدیر دستورالعملی است برای مردم تمام دوران ها

12. با استفاده از تبلیغ اینکه خطبه غدیر شناسنامه شیعه است و وظیفه داریم که از محتوای آن آگاه باشیم، دیگران را بیشتر تشویق  کنیم.

13. می تونیم بخش های اصلی خطبه غدیر رو حتی در قالب یک شناسنامه در بیاریم. مثلا، نام: شیعه علی. نام پدر معنوی: امام هر عصر و … و تو توضیحات تیکه هایی از خطبه غدیر رو بذاریم که مرتبط با وظایف ما هست برای زمان خودمون.

14. البته خیلی عالی می شه که در مورد آیات ولایتی، مخصوصا آیه اکمال دین و آیاتی که در خطبه است، برای معرفی مولا بیشتر ذکر شود تا همه با دقت در این آیات بدانند که در شأن مولا نازل شده.

15. اون قسمت که می گه بزرگترین امر به معروف دعوت به ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام هم هست، خیلی جالبه.

16. حتی می تونیم یه فایل وصیت طور درس کنیم با پیام های غدیر و در انتها بگیم که پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از شهادتشون تمام این ها رو گفتن و عمل به این موارد وظیفه ماست و باید به وصیتشون عمل کنیم.

17. می شه یک خطبه غدیر برا مخاطب فرستاد و روی پاکت ذکر کنیم که این بسته برای شما نیست! طرف اینو باید به یکی هدیه بده. مثلا بنویسیم بهانه ای برای هدیه به یک دوست.

18. می شه از خطابه غدیر برای بحث اصالت مهدویت و اینکه نام و تعداد ائمه علیهم السلام مسئله ای غیر قابل تغییر هست، هم صحبت بشه با توجه به تبلیغات مدعیان دروغین.

19. توی خطبه فرازهای مختلفی داره. من خیلی ها رو می بینم‌ تو موقعیت الان که می گن اسلام مربوط به ۱۴۰۰سال پیش بوده. الان دنیا پیشرفت کرده و آدم ها عاقل شدند، نیازی به این چیزهای منسوخ شده نیست.

بیاییم بگیم خوب چرا با ‌این همه پیشرفت بشر، چرا نتونستن جلوی این بیماری رو بگیرن و فرازهایی که در مورد آینده صحبت می کنه بیاریم که امید می ده به انسان ها.

سال ۱۹۸۰ پیش بینی کرده بودند که ما تو ۲۰۲۰ به تکنولوژی و علم ماشین های پرنده می رسیم ولی الان سال ۲۰۲۰ هست و ما تازه داریم یاد می گیرم ک چه شکلی دستانمون رو بشوریم برای رهایی از دست یک ویروس ساخته شده توسط همان علم. پس یک علم الهی بدون نقص باید برای بشر و آیندش تصمیم بگیره که این علم محدود به زمان خاصی نیست.

مشکل و بلا چه آسمانی و چه دست ساز خود انسان در طول تاریخ بارها و بارها برای تمام اقوام رخ داده است و موضوع جدیدی نیست و خدا هم همیشه آیه قرآن خودش رو به تمام بشریت ثابت کرده. و قطعا و حتما بعد تمام سختی ها برای آنها آسانی هم قرار داده است. چیزی که الان مطرح است، مسئله یک مشکل، یک ویروس و یک بلا نیست.

چون می دونیم و مطمئنیم که این مشکل هم تاریخ انقضا دارد و تمام می شود. مشکل این روزها، مشکل نا امیدی است. همون مشکلی که تاریخ ثابت کرده توی سختی ها، خیلی ها رو زمین زده. ولی سؤالی که الان مطرحه اینه که آیا قراره من و تو (که می شیم ما) در این جامعه با ناامیدی زمین بخوریم؟

مایی که صاحب داریم. امید داریم و حتی اگه شده شناسنامه ای اسم مسلمون بودن رو یدک می کشیم. حتی شده یک ذره نوری از اعتقاد به خدا تو دلمون هنوز که هنوزه روشنه. اگه امروز نا امیدی ما رو زمین بزنه، چه بلاهایی قراره سر فرزندان آینده ما بیاد؟

امام علی علیه السلام می فرمایند: «شیعیان ما مریض که می شوند، ما هم مریض می شویم. اندوهگین که می شوند، اندوهگین می شویم. دعا که می کنند، ما نیز دعا می کنیم. و سکوت که می کنند، ما برای آنان دعا می کنیم.»

تو تمام این سختی ها و هجوم ناامیدی ها، خوبه که یادمون باشه امام زمانمون کنارمون هستن و هر لحظه برای آرامش ما و فرا رسیدن اون آسونی که وعده حق خداست، دعا می کنند. پس کم لطفیه اگه این موضوع رو بدونیم و لحظه ای ناامید بشیم.

بیاین برای جبران لطف بی کران اماممون در کنار دعاهای ایشون برای حال ما، ما هم به شکرانه نعمت حضورشون و برای تشکر از ایشون، هر روز برای رهایی ایشون از بند غیبت و اومدنشون ک خود این آمدن گره گشای تمام غم ها و مشکلات ماست و به معنی واقعی کلمه همون آسونی وعده داده شده است، دعای فرج را بخوانیم.

20. مثلا یک فیلم از خودتون ضبط کنید یا یک صوت و غدیر رو تبریک بگید، به گونه ای دوستانه و صمیمانه. بعد می تونه چند تا مولودی باشه یا چند تا فایل کوتاه و چند تا عکس جذاب.

ایده های خلاقانه برای بسته های فرهنگی ویژه غدیر

21. اینو ما در کنار گل و گلدون طبیعی داریم اجرا می کنیم. همیشه ما بهشون نامه از طرف اهل بیت علیهم السلام می نوشتیم می دادیم، این بار گفتیم شما بنویسید و برای ما ارسال کنید. بعد هم به بهترین متن که در خود پیج به نظرسنجی خواهیم گذاشت، هدیه خواهیم داد. بسیار متون زیبایی ارسال شده و تعامل شکل گرفته است.

22. می شه یک فلش شامل صوت های شاد غدیر + انیمیشن‌ کودکانه غدیر + تئاتر غدیری و … را به هر خانواده داد. این‌جوری انگار محتوایی که قرار بوده توی مراسم حضوری بهشون ارائه بدیم، دادیم دستشون، البته لازمه که همراه اون فلش حتما یک هدیه دیگه هم باشه.

23. می تونیم یک نامه قشنگ از طرف امام زمان علیه السلام بنویسم و با یک تزئین قشنگ (مثلا مهر و موم) تو بسته ها گذاشتف خیلی حس خوبی می ده، البته نسبت به قشری که می خوان هدیه کنن فرق می کنه متن نامه.

24. امسال من بیشتر به این فکر می کنم که دیگران رو ترغیب کنیم به کمک به هم نوع …

25. در مورد معرفی کتاب الغدیر هم می شه فعالیت کنیم.

26. یکی از اساتید دانشگاه که تاریخ اسلام تدریس می کرده، از بچه ها می پرسه که کلا چرا مردم تا الان جشن می گیرن برای غدیر و هدف شون چیه؟ جواب درست و حسابی کسی نداد و زنده یاد غدیر مظلوم موند.

به نظرم اول باید برای مردم جا بندازیم که عید غدیر برای چی این قدر برای ما مهمه. می تونیم در کنار اون بسته ای که درست می کنیم، این موضوع اهمیت غدیر رو به زبان خیلی ساده و دلنشین و مختصر توضیح داد و مردم رو مشتاق کرد که بقیش رو بخونن. چون مردم فکر می کنند عید غدیر فقط برای سیدها هستش و همین!!!

27. هم در محتواها هم در تعامل و متون و هدایا به نظرم بهتر اینه که به گونه ای استفاده کنیم که مستقیم ارتباط نداشته باشه. با یک جمله، یک نکته، یک داستان، یک اشاره کوچک و … مخاطب رو ارتباط بدیم. حتی همین که تو این روز هدیه رو بدیم به نظرم به اندازه خود برای مخاطب غیر مذهبی کفایت کنه.

28. به نظرم بسیار جذاب می شه هدیه مجازی بدیم. مثلا ما که هر سال مراسم داشتیم و عیدی می دادیم، الان مجازی عیدی بدیم و محدودیت شهر و قشر خاصی نداشته باشیم.

29. مردم دنبال یک بحث جدید یا مدرن می گردن. یکی از ایده های من اینه که چند مدرسه آموزش زبان رو هماهنگ کنیم بعد جشن غدیر رو انگلیسی اجرا کنیم. اگه حتی یک معلم زبان پیدا کنیم که در قالب فایل های آموزش زبان بتونه اشاره های ریزی داشته باشه، جذاب می شه.

30. می شه از چند تا روانشناس هم حتی استفاده کرد که در مورد یک موضوعی صحبت کنن و راهکارهای غدیری بدن.

تبلیغ وارث غدیر در بسته های فرهنگی ویژه غدیر

31. به نظرم در تمام ایده ها تبلیغ نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان تنها وارث غدیر ضروری هستش.

32. یک اصل منفعت وجود داره که مردم می خوان بدونن با احیای غدیر چی گیرشون میاد. به نظرم روی این باید تمرکز کنیم.

33. در پایان تبلیغ هامون از مردم بخوایم عهد ببندن با وارث غدیر که الان امام عصر علیه السلام هستن.

ویژگی های امیرالمومنین علیه السلام

34. برخوردهای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام رو با دوستان و دشمنان در قالب های داستان های کوتاه و مینیمال بگیم یا بروشور، کارت یا پست در فضای مجازی و … آخرش بگیم این فرد علی بن ابیطالب علیه السلام بودند.

35. بیان و توضیح صفات و ویژگی های حضرت امیر علیه السلام در قالب سلام یا دلنوشته در گروه ها، کانال ها و صفحه های مجازی.

36. به حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله می شه اشاره کرد که فرمودند: «من و علی علیه السلام پدران این امتیم.»

سرمایه گذاری برای بچه ها در بسته های فرهنگی ویژه غدیر

37. سرمایه گذاری برای بچه ها خیلی مهمه. پس حتما یک هدیه حتی کوچیک به بچه ها بدیم که این عید براشون یک یادگار خوب بذاره. و اگر اون هدیه یک جمله قشنگ یا یک عکس قشنگ باشه که یادآور غدیر بشه، خیلی عالی تر می شه.

38. یکی از کارهایی که همیشه می گم همه به اندازه خودشون می‌تونن انجام بدن، جشن تو مدارس بچه هاتون یا هدیه یا شیرینی هست.

39. یک مثالی بود که می گفت وقتی همه دنبال ماهی گیری هستن، تو تور ماهی گیر بفروش. الان هم می شه اگه کار کرد، از همون تفکرات اشتباه و مسخره کننده راهی پیدا کنیم برای اینکه تبلیغ کنیم. ولی خیلی وقت ها متاسفانه ما خودمون کم کاری داریم. اونم از نمونه درونیش، یعنی خودمون آن قدر اطلاعات نداریم تا بتونیم تور ماهی گیری رو بسازیم.

ایده مسابقه و شعر خوانی برای بسته های فرهنگی ویژه غدیر

40. ما تصمیم گرفتیم برای بچه ها مسابقه شعرخوانی و قصه گویی بذاریم. بچه های ۳ تا ۶ سال یک شعر کوتاه حفظ می کنند. بچه های 6 تا ۱۲ سال داستان غدیر رو تعریف می کنند.

41. وقتی بچه ها در مسابقه شرکت کردند، به همه شون جایزه بدید. چون این مسابقه باید یک فرقی با مسابقه های دیگه داشته باشه و طی تجربه هایی که داشتیم با دوستان خیلی روی بچه ها تاثیرگذار بوده.

42. می تونیم فرازهای خطبه غدیر رو به صورت یک داستان کوتاه و یک مطلب با قلمی قشنگ و مؤثر بنویسیم.

43. چون هر شبهه ای در این خطبه جواب داده می شه و تو زندگی الان استرس زا خیلی مفیده، می تونیم تیترش رو بزنیم «چند دقیقه فارغ از دنیای پر از اضطراب» یا «تزریق آرامش» یا «هدفی روشن»

44. می تونیم به دوستامون پیام بدیم و در مورد دغدغه ها و ترس ها و استرس هاشون باهاشون حرف بزنیم و در آخر یک فایل تو قالب یک نامه از طرف امام زمان علیه السلام براشون بفرستیم که از همون ۱۴۰۰ سال پیش وعده دادن پیامبرمون که قراره تو آخرالزمان و سختی هاش، یک پناهگاه امنی داشته باشیم که همون امام زمانمونه.

45. مردم خیلی تو این اوضاع بی انگیزه و بی هدف شدن. می تونیم حتی با یک جمله بسیار زیبای مولا امیرالمؤمنین علیه السلام حال دلشونو خوب کنیم. چون مولا درباره دنیا و نحوه زندگی کردن جملات بسیار زیبایی فرمودند که می شه بیانش کرد برای هر قشری از مردم جامعه.

تبلیغ مهندسی غدیر

46. چیزی که الان خیلی مهمه، فضای بصریه برای مخاطب. یعنی باید حتی اگه متنی نوشته می شه، روی این موضوع کار بشه که مثلا با یک خط زیباتر یک متن جذاب تر بیان بشه. حتی می شه متن ها و جمله ها رو با یک تصویر نگاری قشنگ چاپ کرد و تو فضاها عمومی زد. به نظرم اثرگذاریش می تونه حتی بیشتر از بنرها و پوسترهای رایجی باشه که همه ما دیدیم.

47. می تونیم با استفاده از علم روانشناسی شخصیت افراد رو دسته بندی کنیم. بعد بسته های تبلیغیمون رو متفاوت درست کنیم. نسبت به شخصیتشون بهشون تقدیم کنیم که بیشتر خوششون بیاد و جذب بشن. می شه حتی قبلش تست شخصیت ازشون بگیریم که بیشتر خوششون بیاد.

48. معمولا مطالب داستان گونه استقبال بیشتری می شه. به نظرم یکی از محتواهایی که می شه توی پک هامون بذاریم، داستان هایی از قضاوت های حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است. که خیلی جذاب و شنیدنی هستش.

49. تبلیغ غدیر باید مهندسی شده باشه. مثلا برای اونها جا بندازیم که اگر کسی برای غدیر تبلیغ کنه مورد دعای ائمه اطهار علیهم السلام قرار می گیره. اللهم وال من والا … ونصر من نصره و خذل من خذله

50. یک کتاب بهتون پیشنهاد می کنم تحت عنوان «نامه ای به دوستم» نوشته آقای مهدی عدالتیان.

برای مشاهده کتاب نامه ای به دوستم پیرامون غدیرخم کلیک کنید.

51. نظر من در این شرایط سخت مریضی و اقتصادی در فضای واقعی، بسته ارزاق همراه با تبریک عید و متبرک به نام امیرالمؤمنین علیه السلام و امام حی و حاضر، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هست.

و در فضای مجازی، توییتر و اینستاگرام (مسئله غدیر و وصی و ولی و جانشین بودن حضرتشون) را در حد گسترده و با هشتگ خاص پخش کنیم. گل و شیرینی و جشن حضوری در شرایط این روزها اصلا مناسب نمی باشد. باید کارها و قدم هایی برداشته شود که کمک کند حضرتشون از زندان غیبت نجات یابند.

52. فقر، دین و ایمان نمی شناسد. جهل هم دین و ایمان نمی شناسد. مهم‌ترین مسئله بیداری و آگاهی دادن هست. ان شاءالله که خود حضرتشون به کارها و ایده ها برکت دهند.

ایده بسته بندی پک های تبلیغی غدیر برای بسته های فرهنگی ویژه غدیر

53. ایده برای بسته بندی: برای برنامه نیمه شعبان با چند نفر از دوستان طرح پخش پک رو داشتیم. برای اینکه خیال دریافت کنندگان راحت باشه از مراحل بسته بندی و ضدعفونی کلیپی تهیه کردیم و برای گیرنده ها فرستادیم.

54. تمام وسایل رو جدا جدا می شه داخل یک مشما یا سلفون جدا گذاشت. یا حتی داخل کیسه های پارچه ای که بعد از دریافت بندازنشون دور.

55. به نظرم با تجربه ای که به لطف خدا در مدارس دارم، بهترین کاری که می شه کرد، فرستادن کتاب و همراه آن سؤالات مربوطه با تعیین وقت برای پاسخ و در نهایت ارسال جایزه است.

56. انتخاب کتاب خیلی مهمه. ما سه بار امتحان کردیم. دو بار نتیجه عالی بود ولی برای بار آخر کتاب انگار طولانی و سنگین بود که  همراهی نکردن متاسفانه.

  در پناه اهل بیت علیهم السلام باشید  

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا