کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ – معرفی کتاب غدیر

کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ – معرفی پیروان و مبلغان غدیر

 کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ تلاش میکند تا کسانی را که مسأله غدیر را باور کرده اند و ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام و اولاد معصوم آن حضرت را پذیرفته و در راه دفاع از پیام غدیر مشکلات را به جان خریده ‏اند معرفی کند.

نویسنده ابتدا به شکل‏ گیری تفکرات شیعی در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله و برنامه شیعیان در انتشار مفاد پیام غدیر در روزهای باقی مانده از عمر پیامبر، عصر خلفاء و عصر امامت امام علی علیه السلام و ائمه معصومین را تشریح کرده و کسانی را که در احیای تفکر غدیر و ارسال پیام غدیر به نسل‏ های بعدی نقش ایفا کرده ‏اند را معرفی می‏ کند.

مشخصات کتاب:

نام کتاب: کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ
پدیدآورنده: علی اصغر رضوانی
ناشر: مسجد مقدس جمکران


کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ


بخشی از کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ 

گروهی از صحابه در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با شنیدن آیات و روایات در امر امامت و ولایت و خلافت امام علی علیه السلام، بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، به او اعتقاد پیدا کرده، زعامت و امامت او را پذیرفتند و از ارادتمندان آن حضرت قرار گرفتند. این گروه از همان زمان به «شیعه علی علیه السلام» معروف شدند:

 ابوحاتم رازی می گوید: «انّ اوّل اسم ظهر فی الاسلام علی عهد رسول اللَّه صلی الله علیه وآله هو الشیعه، و کان هذا لقب اربعه من الصحابه هم: أبوذر و سلمان و المقداد و عمّار»؛ «اوّلین لقب و کلمه ای که در عهد رسول خدا صلی الله علیه و آله ظهور کرد کلمه «شیعه» بود. این کلمه، لقب چهار نفر از صحابه بوده است که عبارتند از: ابوذر، سلمان، مقداد و عمّار.»

ابن خلدون می نویسد: «کان جماعه من الصحابه یتشیعون لعلی و یرون استحقاقه علی غیره»؛ «جماعتی از صحابه، شیعه علی بودند و او را سزاوارتر از دیگران به خلافت می دانستند».

استاد محمّد کرد علی می گوید: گروهی از بزرگانِ صحابه، معروف به موالیان علی علیه السلام در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند؛ از آن جمله سلمان فارسی است که می گفت: ما با رسول خدا صلی الله علیه و آله بیعت کردیم بر خیرخواهی مسلمانان و اقتدا به علی بن ابی طالب علیه السلام و موالیان او و ابو سعید خدری است که گفت:

مردم به پنج کار امر شدند؛ چهار تا را انجام دادند و یکی را ترک نمودند. وقتی از آن چهار مورد سؤال شد گفت: نماز، زکات، روزه ماه رمضان و حج. از او سؤال شد آنچه را که ترک نمودند چه بود؟ او در جواب گفت: ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام.

از او سؤال شد آیا ولایت با چهار عمل دیگر واجب است؟ پاسخ داد: آری. و ابوذر غفاری، عمار بن یاسر، حذیفه بن یمان، ذی الشهادتین خزیمه بن ثابت، ابوایوب انصاری، خالد بن سعید بن عاص و قیس بن سعد بن عباده.»

برای مطالعه و دانلود کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ به pdf زیر مراجعه نمایید.

برای مطالعه و دانلود کتاب پیروان غدیر در گذر تاریخ کلیک کنید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام وعرض ادب وقبولی طاعات وعبادت خسته نباشید بابت زحمات بی نهایتی که برای گرد آوری وارسال این مجموعه هائ عالی وآموزنده تحمل کرده و به موقع یاد آور می شوید واقعا مجموعه های بسیار بسیار مفید آموزنده وبا ارزشی از هر لحاظ چه ازلحاظ تاریخی ، ویا عبادتی،،وزیارتی،،،،،،،وغیره در اختیار مان قرار میدهید خدا بشما بزرگوارن اجر خیر وبرکت و عمری با عزت وسلامتی کامل عنایت فرماید الهی امین الهی امین الهی امین الهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا