کتاب ⁣چهل سخن – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب ⁣چهل سخن (مجموعه ای از سخنان کوتاه امام عصر علیه السلام)

در این مجموعه چهل سخن کوتاه از حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) با ترجمه فارسی آن به طبع رسیده است. کتاب با عناوینی از این قبیل: “آفرینش”، “وظیفه پیامبران”، “رضایت خداوند”، “یاری حق”، “گنجینه‌ های دانش”، “رستگاری”، “کلام خدا”، “راه یافته “و “طرد شیطان” تدوین شده است.

ویژگی کتاب چهل سخن در آن است که بدون پرداختن به دلایل اثباتی و استدلال های شبهه زدایی، چهل سخن از سخنان گهربار حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را جمع آوری کرده است. سخنانی که جان های دوستداران حضرتش را طراوتی خاص می بخشد شیوه مؤلّف در این کتاب چنین است که برای هر سخن، شماره و عنوان مناسب برگزیده و سپس با اعراب گذاری اصل کلام به ترجمه آن پرداخته است. آن گاه پس از ذکر منبع مورد نظر به توضیح مختصری پیرامون آن پرداخته است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب چهل سخن
پدیدآوردنده: مهدی شیزری
ناشر: نشر ریحان
ویرایش: عبدالحسین طالعی


کتاب ⁣چهل سخن


بخشی از کتاب چهل سخن

سرپرست نیکو

من به خداوند، در کفایت کردن و نیکو ساختن و سرپرستی روی آورده ام. و خداوند ما را بس است، در عین اینکه بهترین وکیل است. (احتجاج/469) نیاز حضرت ولی عصر علیه السلام به خداست، و از او یاری خواهد و به او توکل کند. به همین جهت، بدون هیچ نیازی  به مردم و فقط به دلیل فرمانبری از خدای متعال در هدایت و راهنمایی انسان ها و یاری و یاوری آنها، پیش قدم است.

وظیفه پیامبران

به سوی آنها (انسان ها) پیامبرانی برانگیخت که نوید دهنده و هشدار دهنده اند. پیامبران، مردم را به پیروی از خداوند فرمان دهند، و آنها را از سرکشی  و نافرمانی در برابر  او نهی کنند. و آنچه مردم از امر خالق  و دینشان نمی دانند، به آنها بشناسانند.

خداوند متعال، به لطف خود بر مردم برای آنان بندگانی خاص خود برگزید، تا امر و نهی او را به گوش مردم برسانند. اگر پیامبران نبودند، هیچ فردی راه درست را نمی شناخت، و نمی توانست رفتار صحیح را از رفتار غلط  تشخیص دهد. اگر مردم، راهنمایی از جانب خداوند نداشتند، مثل کودکان تازه متولد شده، هیچ بهره ای از دانش های گوناگون نمی داشتند، و طریق زندگی انسانی را نمی دانستند، و مانند حیوانات زندگی می کردند.

برای مشاهده و مطالعه کتاب چهل سخن به PDF مراجعه کنید.


برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا