کتاب شناخت حقوق و مراحم حضرت مهدی علیه السلام – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب شناخت حقوق و مراحم حضرت مهدی علیه السلام (برگرفته ای از کتاب مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم)

ناشر این کتاب با توجه به تبلیغات انحرافی و ضد دینی در دنیای امروز، تلاش کرده کتاب گران سنگ مکیال المکارم که در فوائد دعا برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است را با قلم امروزی و روان تری در ۵ جلد عرضه کند که این بخش، کتاب شناخت حقوق و مراحم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نام گرفته است.

در قسمت اول با ذکر دلایل عقلی و نقلی به وجوب شناخت امام زمان علیه السلام اشاره شده است. در قسمت دوم برای اثبات امامت حضرت حجت علیه السلام از استدلالات عقلی و روایات و همچنین بعضی معجزات و کرامات ایشان بهره گرفته شده است.

در آخرین قسمت نیز با بهره گیری از اصول عقلی و روایی و البته ذکر چند مورد از مراحم آن حضرت علیه السلام، به برخی از حقوق ایشان اشاره گردیده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب شناخت حقوق و مراحم حضرت مهدی علیه السلام
پدیدآوردنده: محمدتقی موسوی‌ اصفهانی
مترجم: مهدی حائری قزوینی
ناشر: مسجد جمکران


کتاب شناخت حقوق و مراحم حضرت مهدی


بخشی از کتاب شناخت حقوق و مراحم حضرت مهدی علیه السلام

وایات بسیاری که در حدّ تواتر است در این باره وارد شده که ما به خاطر رعایت اختصار به ذکر قسمتی از آن ها که ثقه الاسلام محمد بن یعقوب کلینی در کتاب کافی آورده است، اکتفا می کنیم؛ خبر صحیح از معاویه بن عمّار است که: حضرت صادق علیه السلام درباره آیه مبارکه «وَللَّهِ ِ الأَسْمآءُ الحُسْنی فَادْعُوهُ بِها»؛ و برای خداوند نیکوترین نام ها است، پس او را با آن ها بخوانید.

فرمود: به خدا قسم، ما آن اسماء حسنی (نیکوترین نام ها) هستیم که خداوند هیچ عملی را از بندگان نمی پذیرد، مگر با شناخت و معرفت ما. می گویم: شاید تعبیر از امامان به «اسماء» به خاطر این باشد که آنان دلیل و راهنمای مردم به سوی خداوند هستند و نشانه های قدرت و جبروت الهی می باشند، همانطور که اسم نشانه ای است برای صاحب آن که بر او دلالت می کند؛ خدا داناست.

خبر صحیح از عبد صالح حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام آمده است که فرمود: حجّت خداوند بر خلقش تمام نمی گردد مگر به وسیله امامی که شناخته شود. می گویم: اشاره حضرت به وجوب برپا کردن دلیل و حجّت بر خداوند متعال است، و شناخت خداوند ممکن نیست مگر به وجود امام علیه السلام، پس شناخت امام بر مردم واجب است و تعیین او بر خداوند لازم.

برای مشاهده و مطالعه کتاب شناخت حقوق و مراحم به PDF مراجعه کنید.


برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا