چشم روشنی منتظران – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب چشم روشنی منتظران (نور دیدگان، در فضیلت و پاداش انتظار امام زمان علیه السلام)

اثر پیش رو بازنویسی کتاب شریف «نورالابصار فی فضیله الانتظار» تألیف حضرت آیت اللّه محمّد تقی موسوی اصفهانی رحمه الله است که توسط عزیزان پژوهشگر «مؤسسه پژوهشی تعالی» تحقیق و بازنویسی گردیده است. کتاب چشم روشنی منتظران به نام «نور الابصار فی فضیله الانتظار» که بنا به نوشته خودشان تقریباً گزیده بخشی از کتاب مشهور «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم علیه السلام» است.

آیات و روایاتی را در مورد وجوب و فضیلت انتظار، طلب فرج امام زمان – عجل اللَّه تعالی فرجه الشریف – و آثار و فوائد آن را به طور خلاصه و مختصر گردآوری نموده، ولی چون آن کتاب به زبان عربی می باشد، این را برای فارسی زبان ها به نگارش درآورده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب چشم روشنی منتظران
پدیدآوردنده: محمدتقی موسوی‌ اصفهانی
ناشر: مسجد جمکران


چشم روشنی منتظران - معرفی کتاب نیمه شعبان - cheshm roshani


بخشی از کتاب چشم روشنی منتظران

این کتاب مجموعه ای است مختصر از بسیار روایات وارده در امر انتظار و شرایط و فضائل آن، که به همت عالم جلیل القدر آیت الله محمد تقی موسوی اصفهانی گرد آوری شده است. خود این بزرگوار در مقدمه چنین می فرمایند:

“… از آنجا که در این روزگار، انتظار فرج و ظهور آخرین امام از خاندان امامان پاک علیهم السلام از افضل عبادات است؛ امامی که خداوند متعال وی را برای خونخواهی و انتقام از اشرار و کافران ذخیره نموده است؛ یعنی امام غائب از نظر حضرت مهدی حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف آن امام قائمی که همه در انتظار قیام اویند.

لذا برای خدمت به آن بزرگوار و به جهت راهنمایی مردم به این امر جلیل و مهم، برخی از اخبار و روایات امامان معصومین علیهم السلام در فضیلت انتظار را در این مختصر جمع نمودم… نام کتاب را نورالابصار فی فضیله الانتظار نهاده و آن را بایک مقدمه و سه مقصد و یک خاتمه مرتب نمودم.”

برای مشاهده و مطالعه کتاب چشم روشنی منتظران به PDF مراجعه کنید.


برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا