مداخل تبلیغ امام زمان علیه السلام در ایام کرونایی

مداخل تبلیغ امام زمان علیه السلام در نانوایی و ایام کرونا

مواردی که در زیر ذکر شده، مداخل ورودی برای صحبت با افرادی است که به نانوایی مراجعه می کنند. این یک نوع تبلیغ امام زمان علیه السلام، در جامعه است. و صرفا به جهت دادن ایده به شما عزیزانی است که توفیق خدمتگزاری در این ایام را یافته اید. همچنین برای سهولت کار شما عزیزان جملاتی پیشنهادی در متن آورده شده که به دلخواه می توانید از آنها استفاده کنید.

رمز واژه تبلیغ امام زمان علیه السلام

با توجه به اینکه این حرکت شما یک کار تبلیغی خاص در این ایام محسوب می شود، از شما تقاضا می شود که حتما قبل از شروع کار «رمز واژه تبلیغ» را انجام داده و از اثرات خاص آن بهره مند شوید. این رمز واژه شامل چهار مرحله زیر است:

استغفار برای خودمان به نیابت از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)

استغفار برای مخاطبمان به نیابت از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)

تقدیم هدیه ای (صدقه – دعا – تهلیل – تکبیر – تسبیح و …) به نیابت از خود و مخاطبمان به آستان مبارک امام عصر (عجل الله تعالی فرجه)

یاری خواستن از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به جهت زمینه سازی برای وقوع یک تبلیغ موفق و افزایش اثرگذاری سخن ما

همچنین با توجه به شرایط خاص بیماری علاوه بر اینکه حتما خودتان تمام نکات بهداشتی را رعایت می کنید این مسئله را هم در نظر داشته باشید که امکان دارد برخی از افراد مخاطبتان به دلیل سخت تر شدن ایام، بی حوصله یا نامناسب رفتار کنند. سعی کنید در مقابل این افراد، با همدلی کردن و عدم قضاوت آنها، مهربانانه حالشان را درک کرده و برای بهبود حالشان دعا کنید. در پایان از پدر مهربان این روزها برای تک تک شما عزیزان موفقیت و توفیق روزافزون خواستاریم.
التماس دعا


تقدیر و ستایش

از کسانی که با ماسک و دستکش برای خرید نان آمده اند و یا در هنگام ایستادن در صف خرید نان، فاصله خود را با دیگران رعایت می کنند تقدیر و ستایش کنید:

«چقدر خوب است که شما با زدن ماسک و استفاده از دستکش نکات بهداشتی را رعایت می کنید» و یا «از وقتی آمدید من حواسم به شما بود، هنگام ایستادن در صف فاصله را با بقیه رعایت می کردید.» و یا «امروز من از شما یاد گرفتم که چقدر حس خوب و امنیت بخشی دارد که ببینی طرف مقابلت نکات بهداشتی را رعایت می کند، من هم از این بعد بیشتر رعایت خواهم کرد.»

و بعد به آنها تذکر به امام زمان علیه السلام داده شود که «دین ما هم همین را می گوید که خیرت به بقیه برسد و به فکر بقیه باشی.» و یا «این کار شما من را یاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) انداخت، چرا که ایشان هم مراعات حال همه انسانهای روی دنیا را می کنند و بعد از ظهورشان کل دنیا همین طور خواهد شد، که مردم فقط به هم خیر خواهند رساند.»  و یا «با دیدن شما این به ذهنم آمد که الان خدا یا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) [به تناسب مخاطب] چقدر از این کار شما خوششان آمده است که با مراعات این کارها باعث ایمن ماندن بقیه مردم می شوید.»

عمده افرادی که در این شرایط از منزلشان بیرون آمده اند، کسانی هستند که مجبورند برای امرار معاش خانواده بیرون از منزلشان کار کنند و یا در راستای خدمت رسانی به خانواده و کمک به آنها خرید های خانه را انجام دهند. این کار آنها قابل ستایش است چرا که برای خدمت رسانی به خانواده شان که شیعیان و فرزندان امام زمان هستند تلاش می کنند و به نوعی فداکاری می کنند. این کار آنها را ستایش و تقدیر کنید:

«واقعا جای تقدیر دارد که در این شرایط شما برای خرید برای خانواده تان بیرون آمدید. خودتان را در معرض خطر قرار داده اید تا به خانواده تان خدمت کنید.» و یا «این کار شما هم نوعی فداکاری است، اینکه با وجود شرایط خطر برای انجام امورات خانواده خودتان را در معرض خطر می گذارید.» و بعد آنها را به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) تذکر دهید:

«اصلا یکی از مهم ترین وظایف شیعه در زمان غیبت رسیدگی به شیعیان دیگر است و شما با رسیدگی به خانواده تان دارید به این اصل مهم، عمل می کنید و قطعا این کار شما مورد رضایت امام زمان و خداوند هست.» و یا « همه ما فرزندان امام زمان علیه السلام هستیم، شما با خدمت رسانی به خانواده تان در حقیقت دارید به فرزندان امام زمان رسیدگی می کنید و چه کاری بهتر از این کار؟

قطعا که این کارتان مورد رضایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است و ایشان خودشان از شما محافظت می کنند و برایتان دعا می کنند.» و یا «اگر هر کسی در زندگی اش مثل شما برای خدمت به دیگران قدمی بردارد، دنیا چقدر زیبا می شود، درست مثل دنیای بعد از ظهور امام زمان علیه السلام، که همه به هم کمک و یاری می رسانند.»

سر صحبت را با اشاره به سخت شدن اوضاع به خاطر شیوع بیماری آغاز کنید:

«آقا/خانم چقدر سخت شده شرایط، شاید آدم باورش هم نمی شد که روزی برای خریدن یک نان این همه باید مراقب باشد و یا نگران باشد.» و بعد در ادامه به یاری رسانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) اشاره کند: «هر وقت من به اینها فکر می کنم در ادامه اش یادم می افتد که خدا را شکر ما امام زمان داریم. از امام زمان می خواهم خودشان به یک مدلی ماجرا را ختم به خیر کنند.

مثلا ایشان به یک شخصی عنایت و کمک کنند که داروی این بیماری را زود تر پیدا کند تا همه مان راحت شویم.» و یا «ما فقط باید سعی کنیم که تا می توانیم مراعات کنیم و از امام زمان بخواهیم کمک مان کند و خودشان مراقب ما باشند تا ان شاالله با مراقبت های ما و عنایت حضرت زنجیره انتقال بیماری هر چه زودتر قطع شود.»

تذکر مخصوص آقایان

«شما خودتان پدر خانواده اید، می دانید پدر بودن چقدر حس مسئولیت به همراه دارد. پدر ها فکر تمام اعضای خانواده را می کنند. حاضرند خودشان تمام بلاها را به جان بخرند اما اتفاقی برای هیچ کدام از اعضای خانواده نیفتد. می دانید امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هم پدر همه ماست. پس همان طوری که شما در قبال خانواده تان احساس مسئولیت دارید امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هم نسبت به ما همان احساس را دارند. پس ما را تنها نمی گذارند و مراقبمان هستند و حواسشان به ما هست.»

تذکر مخصوص خانم ها

«شما خودتان مادر خانواده اید، می دانید مادر بودن به چه معناست. انگار شما مسئول سلامتی اعضای خانواده اید. اگر اتفاقی برای یکی از اعضای خانواده تان بیفتد، مادر بیشتر از همه احساس مسئولیت می کند و حتی بیشتر از هر کسی حوصله و وقت می گذارد برای رسیدگی و مراقبت. امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هم نسبت به ما شیعیان مانند مادری هستند نسبت به فرزند شیرخواره شان، این را شما که مادر هستید بهتر از هر کسی درک می کنید. پس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) ما را تنها نمی گذارند و مراقبمان هستند و حواسشان به ما هست.»

فرد را متذکر به نعمت هایی کنیم که قبلا داشتند و الان قدر آنها را می دانند: «گاهی آدم تا نعمتی را از دست ندهد متوجه بودنش نمی شود. قبلا خیلی راحت می آمدیم بیرون، با عزیزانمان ارتباط داشتیم، اینها برایمان عادی بود. الان که امکان این کارها را نداریم و یا برای انجامش کلی سختی متحمل می شویم قدر آنها را می دانیم.»

و بعد متذکر می شویم همین الان هم کلی نعمت داریم که باید به آنها توجه کنیم و قدرشان را بدانیم: «این شرایط و بیماری باعث شد آدم روی نعمت هایی که دارد بیشتر فکر کند. مثلا در این شرایط که کل دنیا دنبال نجات بخش است، آدم می بیند بودن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) چقدر نعمت بزرگی است. همین که یادمان می افتد یک کسی هست که پشت و پناه ما خواهد بود باعث آرامش ما می شود. چقدر باید قدردان این نعمت باشیم.»

و یا « واقعا چقدر خوب است که ما با نعمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) آشناییم و خودمان را به ایشان سپرده ایم و در هنگام گرفتاری به ایشان مراجعه می کنیم و از ایشان کمک می خواهیم. »

در پایان تمامی موارد ذکر شده بعد از تذکر دادن فرد به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) می توانیم از آن شخص بخواهیم که:

برای امام زمان دعا کند.
متوجه این نعمت باشد که امام زمان در زندگی های ما حاضر است و به فکر ماست و شکرگزار این نعمت باشد.
با مراجعه به حضرت، از ایشان کمک خواسته و حرف دلش را به ایشان بگوید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا