شکرگزاری نعمت ها در ایام کرونایی – متن سخنرانی نیمه شعبان

شکرگزاری نعمت هایی که خدای عزوجل به ما عنایت کرده اند.

سلام این عید بزرگ و خدمت همه ی شما بزرگواران تبریک میگم شادترین عید دنیا و از همه مهم تر امید بخش ترین عید دنیا نیمه شعبان برای همه ما یاد آور روزهای سبز و پر امیده و شاید این اون چیزی باشد که این روزها خیلی بهش نیازمندیم، امید!

خوب امروز روز عید و ما برای شما عیدی آوردیم تو عیدها شیرینی و شکلات پخش می کنند تا کام همه شیرین بشه ما هم امروز با چند تا شکلات و شیرینی اومدیم که کام دلتونو شیرین کنیم و حال دلتون را خوب کنیم.

هدیه ی اول شکرگزاری نعمت ها : نجات دهنده بشر

خوب اجازه بدید اول برنامه چند تا نمودار نشانتان بدم از آمار های دقیق سازمان جهانی این سایتی که الان براتون ازش آمار را نقل میکنیم، معتبر ترین سایتی که بهداشت جهانی معرفی کرده (https://www.worldometers.info/coronavirus) همانطور که مشاهده می کنید اتفاق عجیب و خوشایندی که این روزها شاهدش هستیم آمار بالا و عجیب بهبود یافتگان هست گویی دیگه ویروس آن قدرت و روزهای قبل را ندارد و الحمدالله هر روز شرایط بهتر از دیروز میشود!

و این اصلا جای تعجب ندارد! انگار ما فراموش کردیم که خدا در طول تاریخ بشر بارها دست بشر رو گرفته و او را از بحران های سخت عبور داده، بحران ها و ظلم هایی که خود انسان ها به وجود آورده بودنش از جنگ های بزرگی که هیچکس امید به تمام شدنش نداشت خدا دست بشر رو گرفت و نجات داد.

تا بیماری سیاه، طاعون! تا وبا! خداوند از همه ی این ها بشر را نجات داد و امروز هم نجات خواهد داد این یک وعده ی خداست و هیچ شکی درش، نیست و خود خدا در قرآن این کتاب زندگی

و خود خدا در قرآن این کتاب زندگی فرموده: (منم که شما را از آن تاریکی‌ ها نجات می‌دهم و از هر اندوهی می‌رهانم، باز هم به من شرک می‌آورید.) انعام ۶۴

من خدا شما رو هر تاریکی سختی نجات میدهنم! من خدا اندو ه ها و غصه ها و ترس هاتون رو از بین میبرم اما شما باز هم یادتون میره!

واقعا این فراموشی ما آدم ها معضلیه ها! مثلا همین خود من همین چند روز پیش! از بیکاری قرنطینه لم داده بودم روی مبل و خاطرات فروردین ماه سال های قبل و مرور می کردم و انصافا چقدر با مرور خاطرات خوب، حال آدم خوب میشه! لا به لای خاطراتم یاد خونه عموم افتادم که همیشه تو ۱۳ به در همه اونجا جمع میشدیم چه حالی! چه شوری! هر کس غذای خودشو میپخت می آورد و عموم هم که سنگ تموم میگذاشت.

از آن آش رشته ی خوش عطری که زن عموم که تهیه می کرد تا کاهو سکنجبین، حتی فکر بازی بچه ها رام می کرد مرور نعمت ها خاطرات اون روزها حال دلمو عوض کرد و به ذهنم رسید،بابا! این عمو ی ما که این همه سال رفتیم خونش صفا کردیم، حالا امسال یک زنگم بهش نزدیم منم که بیکار و تلفنم که طبق معمول کنارم گفتم بگذار یک زنگ بهش بزنم تلفنو برداشتم و شمارشو گرفتم!

با شنیدن گرم صداش خیلی خوشحال شدم ولی فکر کنم اون با شنیدن صدای من خیلی بیشتر از من حالش خوب شد وقتی همه ی خاطرات خوب سالهای گذشته که دیگه امسال محقق نشد و براش گفتم از خوش اخلاقیش و دست و دل بازیش از آش و از همه ی خوبیهاش بهش گفتم انگار قند تو دلش آب میشد و انگار اصلا منتظر بود تا یکی زنگ بزنه و اینا رو بهش بگه و درآخر هم! من پر انرژی! و عموم با یک قلب شاد و یک دعوت ویژه برای بعد از کرونا! از هم خدا حافظی کردیم بعدش به این فکر فرو رفتم که عجب جادویی این سپاسگذاری! چقدر اینکار انسانی و قشنگه!

سپاسگذاری و شکر بابت نعمت هایی که داشتیم و الان نداریم! نعمت هایی که خیلی خوب بودن و چه خوب که ما فرصت تجربه کردنشون را داشتیم!


هدیه ی دوم شکرگزاری نعمت ها  : شکرگزاری نعمت ها

هدیه دو م من تو این روز قشنگ همینه! یه راهکار فوق العاده که اتفاقا چقدر تو علم روانشناسی بهش اشاره شده و کلی کتاب در موردش نوشته شده؛ از کتاب جادوی سپاسگزاری بگیر تا یه عالمه کتاب که فقط میخواد این سنت خدا را به یاد آوری کنه که شکر کن و مرور کن نعمت هایی که داشتی و داری (با تاکید) که همین مرور خاطرات خوب گذشته و دیدن نعمتهایی که الان داری حال دلتونو خوب میکنه و شما رو از غم هاتون جدا میکنه و این وعده ی خداست که شما رو از همه غم هاتون جدا میکنه و روزهای روشن و شاد براتون میرسونه.

آنجاست که امام حسین علیه السلام میفرمایند! «سپاس گزاری نعمتهای گذشته، نعمتهای آینده و زودرس را به دنبال دارد.»

و این همون قاعده قانونی که خدا در این عالم قرار داده و این همون جانمایه و اصل اونچیزیه که روانشناسی خیلی رهش پرداخته! پس امروز یه شروع عالیه برای این راهکار طلایی تشکر میکنیم از نعمت های گذشته و نعمت هایی که الان داریمشون! شکر و تشکرم فقط به گفتنش نیست!

همین که شاد نباشی و امیدوار نباشی یعنی ناشکری پس چرا نشستید! دست بزنید به زانوهاتون و به خاطر بیارید که خدای ما خدای رحمته و برکت و فراوونی و خدای مهربونیه! و بعد مطمئن باشید که روزهای عالی در انتظارتونه پس بسم الله بشمارید نعمتها تونو که داشتید و ودارید و به یاد بیاریدشون! تقدیر کنید و ستایش کنید از کسانی که کنارتونند و خوبیهاشونو بشمارید! که اینم همون شکر خدایی که رحمتش همه جا رو فرا گرفته!


هدیه ی سوم: رحمت خدا

حرف از رحمت خدا شد همون رحمتی که خدا می فرماید: وسعت رحمتی کل شی (۱۵۶ اعراف) و چقدر این واژه رحمت زیباست! اصلا با گفتنشم دل آدم بهاری میشه! و امید بخش ترش آنجاست که خدا همه رحمتش را به یک نفر داد و آونو فرستاد تو این دنیا که ما تنها نباشیم و اون کسی نیست جز رحمه للعالمین!

وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم (۱۰۷انبیا)

و این رحمت و توی نسلش قرار داد و وارث حی و حاضر اون همه رحمت و مهربونی! کسی است که امروز تولدشه! و قلبش دریای رحمت الهیه! بله برای همینه وقتی زیارت مخصوصشون یعنی زیارت آل یس رو میخونیم میگیم سلام بر تو ای رحمت واسعه خداوند السلام علیک یا رحمه الواسعه بله قلبش لبریز محبته و خودشون فرمودند که: همانا، ما از رعایت حال شما کوتاهى نمى ‏کنیم و شما را از یاد نمى ‏بریم، چه، در غیر این صورت سختیها و گرفتاریها برشما فرو مى ‏آید و …. کسی که وجودش بودنش مایه ی آرامش دلهامونه اگه به سمتش بریم اگر شکرگزار بودنش باشیم!

بله یه نفر هست که حواسش به شما هست و دوستون داره! وقتی داشتید از قانون طلایی که امروز ازش گفتیم، استفاده میکردید! لا به لای شکرگزاری از داشته هاتون که داشتید و دارید! به خاطر بیارید نعمت عظیمی که در گذشته داشتیم و الان هم داریمش! و اون وجود مبارک مولود نیمه شعبانه و اون درد این دنیاست و در همین هوا نفس میکشه! و مثل کوه پشتمون ایستاده!

دستاشو بگیریمو با پشتیبانیش بلند شیم بریم به سمت روزهای بهتر! که انصافا خوب پشتیبانیه! دست قلبمون رو بسپاریم بهشو ن و ازشون کمک بخوایم که نعمت هامونو ببینیم و شکرگزارش باشیم! مطمئن باشید اگه قلبتونو بهش بسپارید و باهاش حرف بزنید و ازش کمک بخواید رهاتون نمیکنه اون معدنه معرفت و جوانمردی و مرام و رحمت خداست!

میلادش بر همه مبارک
التماس دعا!

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا