متن سپاسگزاری نیمه شعبان – نامه ای به فرزندان قهرمانان

متن سپاسگزاری نیمه شعبان (مبارزان کرونا)

مقاله متن سپاسگزاری نیمه شعبان شامل چندین نامه به قهرمانان دوران کرونا می باشد، نامه به فرزندان کسانی که با فداکاری به مردم خدمت می کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

متن سپاسگزاری نیمه شعبان

فهرست مطالب

  1. نامه برای فرزندانی که پدرشان متصدی  پمپ بنزین هستند 4
  2. نامه برای فرزندانی که پدرشان  متصدی پاکیزگی شهر و شغل شریف پاکبانی است   5
  3. نامه برای فرزندانی که والدینشان  از اعضای کادر درمانی بیمارستان ها هستند 7
  4. نامه  به فرزندان پدر هایی که سوپر مارکت دارند… 8
  5. نامه برای فرزندانی که پدرانشان پلیس هستند 9
  6. نامه به فرزندانی که والدینشان کارمند هستند 10
  7. نامه به فرزندانی که مادرشان سرپرست خانوار یا کارمند است.. 11
  8. نامه ای برای تمام مادران. 12

نامه برای فرزندانی که پدرشان متصدی پمپ بنزین هستند

دوست نادیده ی من سلام!

خواستم ازت *تشکر* کنم؛ به خاطر پدر مهربونت! خواستم تشکر کنم، وقتی همه موندن توی خونه، پدر تو به خاطر رفاه ما، اومدن سر کار. جونشون رو در این شرایط کرونایی به خطر انداختن، تا ما با ماشین هامون با خیال راحت به کارهای خیلی ضروریمون برسیم پدرت و همکارانشون حتی نمیذارن برای بنزین زدن ما از ماشین هامون پیاده بشیم و این یعنی *فداکاری*!

 من افتخار می کنم به پدر تو و به تمام همکارانشون! میدونی دوست من! ما همه مسئولیم برای سلامتی هم و به تو قول میدم؛ شخصا، جز برای کارهای خیلی خیلی مهم از خونه خارج نشم، تا تو دلت شور *پدر قهرمانت* رو نزنه! آره، درست خوندی؛ *پدر قهرمان*! این روزها فهمیدم قهرمان ها فقط توی فیلم ها نیستن، اصلا آدم هایی با قدرت های جادویی  نیستن!

قهرمان یعنی پدر تو یعنی هر آدم مسئولیت پذیری که به خاطر رفاه مردم جونش رو به خطر میندازه! کرونا باعث شد من و همه ی مردم باورهامون به اطرافیانمون عوض بشهتو هم به عنوان یک قهرمان به پدرت نگاه کن، افتخار کن! چون همه ی ما مردم بهشون افتخار میکنیم

 *ممنونم از خدا* که چنین پدری داری، قدر پدرتو بدون و مطمئن باش مابرای سلامتیشون همیشه دعا می کنیم. و یقین بدون، بالاتر از ما، *امام عصر* عجل الله تعالی فرجه همیشه حواسشون به پدر تو هست. عیدت مبارک در پناه امام عصر علیه السلام  همیشه سالم باشی


نامه برای فرزندانی که پدرشان  متصدی پاکیزگی شهر و شغل شریف پاکبانی است

مایه ی افتخارم هستی!

نامه ای؛ از طرف من! دوست و همشهری‌ ات، که این روزها مثل همه، درگیر داستان کرونا هستم. به شما! که فرزند دلیر مردی هستی، که شغلش مایه‌ی نجات مردم است، مخصوصا در این روزهای خاص! چون، خدمتی متفاوت و لازم برای پاکیزگی شهرمون هست.

بابت قدردانی، از زحمات “خاص و ویژه” پدرت. سلام دوست خوب سال نو مبارک امیدوارم سال جدید، برات روزهایی داشته باشه، پر از حس و حال خوب و شیرین و سلامتی و افتخار…

 البته از همین ابتدای سال، من کلی به پدرت افتخار کردم؛ چند بار که به اضطرار از خونه‌م بیرون رفتم و خیابون های تمیز شهر رو دیدم، فهمیدم که خیلی از پدر ها هنوز مشغول کار هستند، و کار کردن‌شون حقیقتا “فداکاری” محسوب می‌شه، تو این روزها، که همه بخاطر اومدن  ویروس کرونا و برای حفظ جونشون، موندن تو خونه، پدرت بخاطر مردم شهر و کشورش، از خونه اومد بیرون، تو دل این خطر، و جونش رو گذاشت کف دستش…

 من به این می‌گم فداکاری، از خود‌ گذشتگی! وقتی بخاطر پخش نشدن ویروس کرونا، از خونه امنش، اومد بیرون و چیزهایی رو که می‌تونن عامل پخش شدن بیشتر این ویروس، بین مردم باشن رو جمع کرد، یعنی خیلی شجاع هست، خیلی مرد هست، خیلی…

با تمام وجودت بهش افتخار کن! اون روزی که ان شاءالله، شر ویروس کرونا، از سر کشورمون کم شد، و پیروز شدیم، بدون بابات یکی از مؤثرترین افراد بود تو این پیروزی! البته نه فقط کشورمون، از سر کل این کره خاکی! اخه میدونی که، همه زمین تقریبا با این ویروس درگیر شدن… و کمک کردن هر یک نفر،هر جای دنیا، کمکی هست به کل دنیا…

بیا من و تو هم، برای نجات کره زمین کاری کنیم، کاری که از دستمون برمیاد، یه کار خوب؛ اولین کار تو، می‌تونه این باشه که این نامه رو برای بابات بخونی، و بهش بگی که از ته قلبت بهش افتخار می‌کنی، بگی که متوجه شدی که اون چه کار بزرگی انجام می‌ده و چقدر شجاع هست! با این حرف‌ هات، بابا خیلی خوشحال می‌شه و با انرژی بیشتری به جنگ با کرونا می‌ره!

بعدش بیای باهم دعا کنیم و از خدا بخواهیم شر این بیماری از کره زمین کم بشه و سلامتی بیاد و بیماری بر نگرده و دیگه هیچ وقت بیماری نباشه اصلا خدا هم خودش گفته اگر شما و همه دعا کنید، با اومدن یک نفر از سمت من خدا، برای شما آینده رو درست خواهم کرد زمینی؛ بدون مریضی، و با سلامتی بدون ظلم، و با مهربانی و اون شخص “امام زمان‌مون” هست پس بیا برای آمدن او هم دعا کنیم.


نامه برای فرزندانی که والدینشان از اعضای کادر درمانی بیمارستان ها هستند

از طرف یک شهروند ساده در همسایگیت به فرزند یک قهرمان درمانگر

سلام نازنین میدانم چند وقتیست که عزیزت را ندیده ای و دلتنگی راستش من هم از این دلتنگیت سخت دلتنگ شدم موضوعی هست که باید بدانی! برای همین برایت نامه نوشتم از بچگی همه از قصه ی قهرمان ها و پهلوانها برایم گفتند بچه تر که بودم یک قهرمان در ذهنم فردی چهار شانه و قد بلند و سنگین وزن می آمد.

زمان گذشت و کمی بزرگتر شدم با فیلم هایی که دیده بودم گفتم نه! قهرمانان حتما باید عجیب و غریب باشند مثل مرد عنکبوتی و بت من پرواز کنند و بقیه را با نیروی ماورا الطبیعه و عجیب و غریب و همه را نجات دهند کمی گذشت که فهمیدم آنها شخصیت های خیالی و پوشالی و الکی هستند.

زمان گذشت و گذشت این روزها در این روزهای سخت بهتر از هر زمانی گمشده ام را پیدا کردم و با تمام وجود معنای قهرمان واقعی را فهمیدم و چقدر خوشحالم که در شهری زندگی می کنم که در همسایگیم یک قهرمان مثل تو و مادر وپدرت زندگی می کنند این روزها فهمیدم چقدر غافل بودم!

قهرمان من یک نفر با لباس های معمولیست ولی قلبی بزرگ و مهربان آنقدر مهربان که نمیتوان توصیفش کرد قهرمان من یکی دقیقا شبیه توست که فرزند یک قهرمانی و با صبرو تحملت این روزها را تحمل میکنی و تو هم شریکی در این امر عظیم که کنار یک فرشته که با تمام وجود زندگی میبخشد تو هم همراهی میکنی و زندگی میبخشی و عظمت این کار شما و قهرمان واقعی بودنتان را در کلام خدا فهمیدم در بخشی از آیه ی ۳۲ سوره مائده خدا دقیقا از شما میگوید!

مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده.  سوره مائده / 32

ارزش کار مادرت و پدرت به وسعت دنیاست و آن ها با نجات حتی یک نفر گویی کل آدم های دنیا را نجات دادند بله قهرمانم را پیدا کردم قهرمان من خانواده ی خدایی شماست که دل خدا و حجت خدا را شاد کردید و در آخر تو را به خدا میسپارم و بهتربن خلقش بر روی زمین امام زمان مهربانمان که این روزها تولدش هست و او از پدر و مادر مهربانتر است و همه ی حواسش به تو هست و به تو افتخار میکند.


نامه به فرزندان پدر هایی که سوپر مارکت دارند…

فرستنده: شهرونده محله ی ما

گیرنده: فرزند عزیز سوپر مارکت محله

عزیز جانم !!! می دانم که در این بحران دل کوچکت بی صبرانه برای پدرت می تپد… و چه پر افتخار پدرت به مردمان شهر خدمات می دهد، آن هم زمانی که همه خود را در خانه حبس کرده اند. اما هیچ نگران نباش! من می دانم که خدای مهربانمان! خوبی ها و از خودگشتگی های پدرت را میبینند که چطور  برای تامین احتیاجت مردم جان خود را به خطر انداخته  و در این شرایط که همه از ترس در خانه هایشان هستند او قهرمانانه مشغول کار است.

او با این کارش اضطراب و استرس نبود امکانات در این شرایط را از قلبها دور میکند! و تو فرزند یک قهرمانی! و ما از تو خانواده ات از صمیم قلب ممنونیم و تاج این افتخار را بر سرت بگذار که از میان این خلق یکی از بهترین آنان پدرت هست. اینک برایت یک هدیه ی زیبا دارم: مهمتر از همه این که: حضرت مهدی که این روزها! روزهای تولدشان است به داشتن شیعیانی مثل شما افتخار میکند!

هدیه ی من به تو در این روز زیبای میلادش این است که در هر زمان و مکان که خواستی اگر با توجه به یک نام که “ابا صالح المهدی” است او را بخوانی اجابتت  میکند! او همیشه هوای شما را دارد!


نامه برای فرزندانی که پدرانشان پلیس هستند

از طرف یک شهروند ساده در همسایگی شما برسد به دست فرزند یک پلیس

سلام عزیز

امیدوارم در این روزها حالت خوب باشد و همه اعضای خانواده ات سلامت باشند. من اگرچه تو را نمی شناسم، تنها می دانم که فرزتد یک پلیس هستی. شنیده ام که کار پدرت، کار سختی است، شنیده ام در این روزهای بیماری که همه ما با ماندن در خانه خود را از هر خطری دور می کنیم، پدر تو قهرمانانه برای حفظ امنیت و نظم شهر، هنوز سر کار می رود. اینها را تنها شنیده ام، ولی هرگز از نگرانی ها و دلشوره هایت در نبود پدر، خبری ندارم.

از روزهایی که دلت برایش تنگ شده و در تنهایی با خودت برای سلامتی اش دعا کردی و اشک ریختی، یا وقتی با شنیدن صدایش از پشت تلفن به ناگاه بغضت شکست، به راستی من از هیچ یک از اینها خبری ندارم. اما می دانم پدرت مایه افتخار همه شهرمان است و در برابر بزرگی و از خودگذشتگی اش سر تعظیم فرود می آورم و قدردان زحماتش هستم و از خداوند برایش سلامتی و موفقیت طلب می کنم.

و می دانم تو و بقیه اعضای خانواده ات در قهرمانی و فداکاری پدرت سهیم هستید، پس از تو هم تشکر می کنم و هر کجای این شهر که هستی برایت آرامش و لبخند و سلامتی آرزو می کنم. برای نشان دادن قدردانیم نسبت به پدرت، جز برای موارد ضروری از خانه بیرون نمی روم و پایبند قوانین هستم.

راستی عیدت مبارک، از امام زمان، همان بزرگ مردی که این روزها میلادش هست می خواهم که به ازای همه لحظاتی که بدون پدرت ماندی، خودش برایت پدری کند و تو را به همه خواسته هایت نزدیک کند.

دوست نادیده، دوستت دارم.


نامه به فرزندانی که والدینشان کارمند هستند

از طرف یک شهروند ساده به فرزند یک کارمند

سلام دوست خوبم امسال، سال متفاوتی رو شروع کردیم! بهار امسال با عید نوروز آمد و شکوفه ها و یک مهمان ناخوانده! یه مهمون خیلی خیلی کوچیک که دنیای به این بزرگی رو زیر و رو کرد! نه فقط دنیا رو که باورهای مارو هم زیرو رو کرد!

همه *قدر دان* نعمت هایی شدیم که حتی فکرشم نمیکردیم نعمت باشند، دورهمی ها، دید و بازدید ها، خرید رفتن و تاکسی و مترو سوار شدن ها، و هزارتا نعمت دیگه! کرونا دنیای باورهای مارو هم بهم ریخت! *قهرمان ها* واقعی شدند، این روزها دیگه قدرت های جادویی فیلم ها جذاب نیستند!

این روزهای سخت کرونایی *پدر* شما شد قهرمان ما!

پدری که میتونست مثل من و امثال من بمونه تو خونه اما برای رفاه ما مردم، برای متوقف نشدن کارهای کشور، با روحیه و امید هر روز داره میرن سر کار ما به پدرت *افتخار* میکنیم، تو هم افتخار کن، وقتی وزیر و وکیل و جراح زیبایی و خیلی های دیگه تو خونه هستن، پدر تو هم چنان مسئولانه میره سر کار

ما با امید برای پدرت و همکارانشون دعا میکنیم، و  یقین بدون امام عصر عجل الله تعالی فرجه هم حواسشون به پدرت هست و دعاشون میکنن و چه نعمتی بالاتر از *دعای* امام زمان علیه السلام ممنونم از تو از مادرت از تمام خانواده ات، ممنونم از پدر قهرمانت سال نوت مبارک


نامه به فرزندانی که مادرشان سرپرست خانوار یا کارمند است

از طرف یک شهروند ساده به فرزند یک قهرمان

سلام دوست مهربان من *مادرها* همیشه مهربانند و همیشه  قهرمان! اما گاهی بعضی از مادرها، مثل مادر تو، قهرمان ترند!  *قهرمان* تر از خیلی های دیگری که نام قهرمانی را یدک میکشند مادر تو، سرپرست خانواده است! مادر تو این روزهای کرونایی که تمام مردم در خانه هایشان هستند برای رفاه تو، برای عقب نماندن کارهای کشور، برای رفاه ما، به سر کار میروند

با امید، با آرامش! راست میگویند؛ *بهشت* زیر پای مادران است! میدانم این روزها خیلی نگران سلامتی مادرت هستی! اما باور کن که *دعای امام زمان* علیه السلام پشت سر مادرتوست، و ما هم همیشه دعاگو و قدران مسئولیت پذیری مادرت هستیم!

 *مادرها* همیشه دنیا را جای بهتری میکنند برای *زندگی*! مادرت قهرمان ماست قدرش را بدان عیدت مبارک


نامه ای برای تمام مادران

سلام به تمام مادران مهربان!

سلام به *مادر خوبم*! سال که نو میشود، برای همه مرخصی است و تعطیلی، حتی  مدارس و دانشگاه ها هم تعطیل می شوند! دنیا برای مردم سرزمینم چند هفته ای آرام میشود،  اما *تو* اگر شاغل هم باشی، بازهم تعطیل نمیشوی! تو مادر خانواده ای، *قلب* خانواده ای، همه چیز خانواده، نه ! درست تر بگویم؛ تو مهربان همه چیز دنیایی!

میدانم این روزهای کرونایی برایت سخت تر از تمام روزهای گذشته است، درس بچه ها، تمام کارهای خانه، بگو مگوهای اعضا خانواده، همه چیز، بیشتر و بیشتر روی دوش توست و اما تو، باز هم *لبخند* میزنی و *شکر* میکنی که همه ی خانواده  هنوز به لطف *امام زمانمان* علیه السلام کنار هم هستیم.

 *مهربان من*! میخواهم بدانی من و تمام فرزندان این سرزمین قدر دان محبت هایت هستیم! ما دختران حتی اگر مادر شویم، ما پسران حتی اگر پدر شویم باز هم همیشه عمرمان ” *مادر* ” میخواهیم *تو قهرمان من، تو قهرمان دنیایی* شکر که تورا دارم *دوستت دارم*!

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا