کتاب معرفت امام عصر علیه السلام – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب معرفت امام عصر علیه السلام به بررسی سیره امام زمان علیه السلام پرداخته است.

این کتاب پس از ذکر احادیثی درباره لزوم شناخت امام(علیه السلام)، در معرفی مجموعه مطالب کتاب می‏نویسد: … چطور معرفت امام(علیه السلام) این قدر اهمیت پیدا می‏کند؟ مگر شناخت امام(علیه السلام) چیست که این همه برکات دارد؟ درک زمان ظهور حضرت مهدی(علیه السلام) و… معرفت امام چیست که اثرش چنین فضیلتی است و چگونه به دست می‏آید؟ کتاب معرفت امام عصر (علیه السلام) تلاش شده تا پاسخ روشن و ساده‏ای به این پرسش‏ها داده شود.

به گونه‌ای که خواننده با خواندن آن بتواند تا اندازه‌ای در ابعاد گوناگون مطلب را بشناسد و وظیفه خود را در مورد آن بفهمد.

نام کتاب: کتاب معرفت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
پدیدآوردنده: محمد بنی هاشمی
ناشر: نیک معارف


کتاب معرفت امام عصر


بخشی از کتاب معرفت امام عصر علیه السلام

همه ما حدیث معروف «مَن ماتَ وَ لَم یَعرِف اِمامَ زَمانِهِ ماتَ میتَهً جاهِلیَّهً» را که شیعه و سنّی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرده اند کمابیش شنیده ایم و هر یک با توجّه به تلقّی خود از شناخت امام زمان علیه السّلام از آن معنایی می فهمیم.

همه ما می دانیم که این شناخت به صرف دانستن نام و نَسَب ایشان تحقّق پیدا نمی کند. چرا که منکرینِ آن حضرت و غیر مسلمانان هم چنین اطّلاعی از ایشان می توانند داشته باشند. پس تعبیر «معرفت» در این حدیثِ شریف معنایی بالاتر از این حد را می رساند و هر کس متناسب با فهم و معرفتِ خود، این معنای بالاتر را ممکن است توضیح بدهد. تا اینجا هنوز اهمیّت مسأله به قدر کافی برای ما روشن نیست. این اهمیّت وقتی کاملاً روشن می گردد که به احادیثی برخورد کنیم که در آنها هم نتیجه نشناختنِ امام بیان شده و هم اثر شناخت ایشان؛ مانندِ این حدیث شریف از امام باقر علیه السّلام:

مَن ماتَ وَ لَیسَ لَه اِمامٌ، فَمیتَتُهُ میتَهٌ جاهِلیَّهٌ. وَ مَن ماتَ وَ هُوَ عارِفٌ لِاِمامِه، لَم یَضُرَّهُ تَقَدَّمَ هذَا الاَمرُ اَو تَاَخَّرَ. وَ مَن ماتَ وَ هُوَ عارِفٌ لِاِمامِه، کانَ کَمَن هُوَ مَعَ القائِمِ علیه السّلام فی فُسطاطِهِ. کسی که بدون (معرفت) امام بمیرد، به مرگ جاهلی از دنیا رفته. و کسی که با معرفت امامش بمیرد، درک نکردن زمان ظهور به او ضرری نمی زند. و کسی که با معرفت امامش بمیرد، مانند کسی است که همراه حضرت قائم علیه السّلام در خیمه ایشان بوده باشد.


به دلیل درخواست ناشر pdf کتاب معرفت امام عصر علیه السلام از روی سایت حذف گردید.
برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید..

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا