خورشید پشت ابر (یاقوت 133)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

خورشید پشت ابر (باب الاضطرار الی الحجه،یا فاطرُ بحقِ فاطمه عجِّل لولیک الفرج)

در مقاله خورشید پشت ابر به چگونگی بهره‌ مندی جامعه و مردم در عصر غیبت اشاره شده است که درست همانند بهره‌ مندی زمین و پدیده های آن از خورشید است، به هنگامی که ابر آن را از چشم ها پوشانده است.

امام زمان علیه السلام در حدیث «أَمّا وَجْهُ الاْنْتِفاعِ بی فی غَیبَتی فَکالاْنْتِفاعِ بِالشَّمْسِ إِذا غیبت‌ها عَنِ الاْبْصارِ السَّحاب» چگونگی استفاده از وجود مقدسشان در عصر غیبت را به بهره‌ مندی از خورشید پشت ابر تشبیه کرده‌ اند.

فایل صوتی یاقوت 133 خورشید پشت ابر

یک وقت هست یک کسی توی دفتر کارش نشسته در تهران داره کار میکنه.. معاملات انجام میده.. ورقاشو مینویسه.. کاراشو انجام میده.. این چقدر دغدغه باران آمدن داره؟ هیچی.. اما یک کشاورزی که رنج ها برده بذرها پاشیده اگر باران نباره به خاک فلاکت میشینه این چقد خدا خدا می کنه که بارون بیاد قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْرًا فَمَن یَأْتِیکُم بِمَاءٍ مَّعِینٍ.

بَابُ الاضْطِرَارِ إِلَى الْحُجَّهِ این است اگر او نباشد و زمین و زمانی نیست اما فعلاً که او در پس پرده ابر غیبت است خورشید هست اما اون خورشید تابان نیست تابان هست اما منتها نورش به ما نمی رسد دوستان ما پژمرده ایم ما پلاسیده ایم افسرده ایم دوستان ما افسرده ایم واقعاً نشاطی درما نیست.

در ما که عرض می کنم یعنی در مجموع بشریت کو معنویت کو انسانیت بعد آن هایی که متوجه اند می فهمند که چه بدبختی داریم خدا خدا می زنند اگر یک هفته گاز قطع بشه ۲۰ روز واقعا آب قطع بشه مردم چه خواهند کرد واقعا چه خواهند کرد پس اینکه موسی بن جعفر فرمود: مهدی طرید است غریب است فرید است درسته ما به اندازه یک لیوان آب تشنه ی او نیستیم درسته مردم فقدان او را احساس نمی کنند ……


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا