دعا برای امام زمان علیه السلام(یاقوت 138)

دعا برای امام زمان علیه السلام (وظایف منتظران ظهور)

برای محبت به امام زمان و خشنودی آن حضرت همواره برایشان دعا کنیم و همیشه یاد ایشان را زنده نگهداریم. مقاله دعا برای امام زمان علیه السلام یادآور میشود که دعا کردن برای امام زمان علیه السلام و طلب فرج، یکی از وظایف منتظران است.

دعا برای امام زمان علیه السلام

بزرگى مى گفت: یکی از اعمالی که در دل شما ایجاد محبّت به امام زمانتان علیه السلام می ‏کند و این عمل توجهات خاصه امام زمانتان علیه السلام را به شما بیشتر می ‏کند، دعای برای امام زمان علیه السلام است. زیردست در حق اربابش دعا مى کند، زیردستان، در حق اربابشان دعا مى ‏کنند که خداوند او را به سلامت داشته باشد و زنده نگه دارد تا سر سفره ارباب بنشینند.

وظیفه زیردستان است که در حقّ اربابش دعا کنند، بچّه ‌ها در حقّ بابا و مادرشان دعا مى ‏کنند که خدا آنها را سالم نگه بدارد، تا در سلامتى آن ‌ها، این ‌ها زندگى کنند و خوش بگذرانند. درست است؟ حضرت ولیعصر علیه السلام، ارباب شماست و آقاى شماست و پدر شماست. شاگرد، وظیفه دارد در حقّ استادش دعا کند.

در «آداب المتعلمین» نوشته شده است، شاگرد ها باید در حقّ معلمین خود دعا کنند. امام ‏زمان علیه السلام معلّم واقعى است، بایستى در حقّ او دعا کنید. با همان زبان عامیانه ‌مان زیاد بگوئیم: خدایا عمر امام‏ زمان علیه السلام را زیاد کن.

خدایا سایه ‏اش را نگهدار. خدا وجود مبارکش را سالم نگهدار. خدا غم ‌ها را از دلش دور کن. خدایا دلش را خوش کن. خدایا بلا را از او دور کن. خدایا اولاد و بستگان و منسوبین او را حفظ کن. شب و روز، در کوچه و بازار و مسجد تفاوتى نمى ‏کند، دعا کن.

ساده و عامیانه، به زبان پدر و مادرى، به همان لهجه پدر و مادرى ات. همان‌ طورى که براى بچه و پدر و مادرت دعا مى ‏کنى، همان‌ طور هم برای امام ‏زمان علیه السلام دعا کن. دستم که به قنوت نماز مى رود، همیشه به دعایت قامت مى گیرد، و من به همین دعا حیات مى گیرم ….


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا