جایگاهمان نزد امام زمان علیه السلام (یاقوت 149)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر علیه السلام

جایگاهمان نزد امام زمان علیه السلام چیست؟ 

در این مقاله با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام به جایگاهمان نزد امام زمان علیه السلام  پی خواهیم برد. می دانید که محبت، محبت می‌آورد. وقتی ما امام زمان علیه السلام را دوست داریم، پیداست که ایشان هم ما را دوست دارند.

حسن بن جَهم می‌گوید: به حضرت موسی بن جعفر علیهما السّلام عرض کردم: ما را از دعا فراموش نفرمایید! فرمودند: آیا فکر می‌ کنی که تو را از دعا فراموش می‌ کنم؟ او می‌ گوید: با خودم فکر کردم که ایشان برای شیعیانش دعا می‌ کند، من هم که از شیعیانش هستم، پس برای من نیز دعا می‌ کند، لذا به حضرت عرض کردم: من فکر نمی‌ کنم که شما مرا از دعا فراموش کنید.

فرمودند: از کجا فهمیدی که تو را از دعا فراموش نمی‌ کنم؟ عرض کردم: من شیعه ‌ی شما هستم، شما هم برای شیعیانتان حتما دعا می‌ کنید، پس من را هم دعا می‌ کنید.

فرمودند: آیا راه دیگری هم به نظرت می‌ رسد که از آن طریق بدانی که من تو را دعا می‌ کنم؟ عرض کردم: نه، راه دیگری به نظرم نمی‌ رسد. حضرت فرمودند: هر وقت خواستی بفهمی که نزد من چه مقامی داری، پس بنگر که من نزد تو ­چگونه هستم!

الکافی، جلد 2،ص652


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا