داستان معجزه زیارت عاشورا – داستان محرم

کشتی نجات شماره 4

داستان معجزه زیارت عاشورا در رفع بلایا

داستان معجزه زیارت عاشورا بیانگر روایتی است که در آن به شان و منزلت حضرت سیدالشهدا علیه السلام می پردازد. که اگر در تمام لحظات زندگی و حتی در مشکلات و سختی ها متوسل اهل بیت علیهم السلام شویم به لطف و کرمشان بلایا و سختی هارو برایمان برطرف می کنند.

متن داستان معجزه زیارت عاشورا 

علامه بزرگوار حضرت آیت الله شیخ حسن فرید گلپایگانی که از علمای تهران هستند از استاد خود مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل کردند: در اوقاتی که در سامرا مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامرا به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند.

روزی در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکی (اعلی الله مقامه) با جمعی از اهل علم نشسته بودم، ناگهان مرحوم آقا میرزا محمد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد که همه در معرض خطر مرگ هستند.

مرحوم میرزا فرمودند: اگر من حکمی بدهم انجام می شود یا نه؟ همه ی اهل مجلس گفتند: بلی! سپس فرمودند: من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامرا از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح شریف نرجس خانم والده ی ماجده ی حضرت حجه بن الحسن علیه السلام هدیه نمایند تا این بلاها از آن ها دور شود.

اهل مجلس نیز این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند. همه روزه عده ای از سنی ها می مردند به طوری که این موضوع برای همه آشکار شد و برخی از سنی ها از شیعه ها پرسیدند: دیگر کسی از شماها تلف نشده است؟ آنها گفتند: شیعیان زیارت عاشورا خواندند و بلا از آن ها دور شد.

منبع: کرامات حسینیه و عباسیه صفحات 30 و 31

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا