دوران غیبت امام زمان علیه السلام (یاقوت 95)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

دوران غیبت امام زمان علیه السلام

وظایف ما در زمان غیبت همان وظایف در زمان حضور است. مجموع این وظایف را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ‌ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی علیه السلام است.  در مقاله دوران غیبت امام زمان علیه السلام بااشاره به روایتی این دوران  و اتفاقاتش را توصیف کرده است.

فایل صوتی یاقوت 95 دوران غیبت امام زمان علیه السلام

سدیر صیرفی میگه: من با جناب مفضل و ابوبصیر و ابان بن تغلب 4 نفری خدمت آقا امام صادق سلام الله علیه رسیدیم اما وقتی خدمت ایشون رسیدیم دیدیم امام صادق سلام الله علیه فرش حجره رو کنار زده، روی خاک نشسته، لباس خاصی به تن کرده، مثل مادری که فرزندشو از دست داده به شدت داره گریه میکنه.

یه عبارت هایی را هم حضرت میفرمود: سیدی! غَیبتُکَ نَفَت رُقادی و ضَیَّقَت عَلَّیَ مِهادی و ابتزَّت منی راحهَ فوادی آقای من غیبت شما، پنهان بودن شما خواب را از چشمم ربوده. بسترم را بر من تنگ کرده. راحت قلبم را از من گرفته…

سدیر میگه ما تعجب کردیم عبارت های دیگه ای رو هم حضرت داره به کار میبرن. تعجب سدیر ازینه که امام زمان بالاترین فرد هست در زمان خودش بعد از خدای متعال اما دارد کسی رو مورد خطاب قرار میدهد و از او تعبیر به سیدی آقای من می کند مگه کسی هم هست که امام صادق به او بگود سید من آقای من …

و مگر او از دید مردم پنهان میشود مگر او غائب می شود که امام صادق برای غیبت او این چنین اشک می ریزد؟! می فرماید: سیدی! آقای من غیبت شما مصیبتم را به اندوهایی که از قبل داشتم پیوست داده مطالبی را فرمود سدیر میگه وقتی حرف های امام تمام شد قلب ما به اضطراب افتاده بود عقل از سرمون داشت می پرید. سوال کردیم آقا این چه حالتیست به شما دست داده شما با کی دارید صحبت می کنید.

حضرت فرمود: امروز صبح در کتاب جفر که کتابیست مخصوص پیغمبر و امامان بعد از پیغمبر. در اون کتاب نگاه می کردم. این کتاب کتابیست شامل مرگ ها و بلا ها و امتحان های مردم است تا روز قیامت فرمود به تولد قیام کننده ای از ما خانواده، به تولد مهدی ما نگاه می کردم به حالت مومنین در زمان امامت او نگاه می کردم.

مهدی ما از دید مردم غائب می شود. مردم در اون زمان گرفتار امتحان های سخت می شوند. شک و شبهه در این امتحان ها به دلشون راه پیدا می کنه نگاه کردم دیدم زیادی از مومنین در دوران غیبت او رشته اسلام را و رشته ای از ولایت ما اهل بیت رو از گردنشون باز می کنند و از دین خارج می شوند دلم به حال مومنین آخر و الزمان می سوزه، اشکم به خاطر اونها جاری میشه.

پدر مهربان بودن یعنی این…


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا