سخنرانی شب قدر (یاقوت 92)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

سخنرانی شب قدر (شب قدر، قلب ماه رمضان)

شب قدر شبی است که اولین آیات قرآن بر پیامبر اسلام، محمد صلی الله علیه و آله نازل شد. این شب در طول ماه رمضان واقع می‌شود. مقاله سخنرانی شب قدر سخنرانی کوتاهی برای این شب بافضیلت است.

فایل صوتی یاقوت 92 سخنرانی شب قدر

 

بدون قدر نه حیاتی هست نه احساس و شوری نه حرکت و حرارتی نه ادراک و شعوری.. رئیس مذهبمان امام صادق علیه السلام فرمود: قلب ماه مبارک رمضان شب قدر است.

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَهُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾ چه میدانی لیله ی قدر کیه؟ به پیامبر گرامی اینطور خطاب می کند تو چه می دانی شب قدر چه شبی است. و تو چه  میدانی حقیقت شب قدر کدامین حقیقت است. شبی است که آشکار خواهد شد با استغاثه و توجه به وجود امام عصر علیه السلام.

سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾ سلام بر شب قدر تا سپیده گاهانش. این شب قدر شب سلام است تا طلوع فجر. مطلع فجر می دانید به ظهور امام زمان تفسیر شده است. در شب تاریک و طولانی غیبت به سلامت نمی توان به مطلع فجر که همانا صبح صادق ظهور است رسید. مگر با دعا خوانی های برای ظهور.

اللهم إنّا نرغب إلیک فی دوله کریمه تعز بها الإسلام وأهله. ماه رمضان ماه امام زمان است. تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ (4) سرور ماه های سال است. ماه مهمانی خدا رمضان مبارک و کریم. سرور شب های سال است. شب نزول قرآن  شب فرود فرشتگان و روح شب مبارک قدر. پیامبرمان صلی الله علیه و آله چنین فرموده: در اون شب الملائکه، به زمیمه روح، همه در اون شب تنزل می کنند از هر امری بر ولی امر.

او بود و امام زمانش، حجت خدایی دورانش، شنید که و فرمود: نوشته می شود و مقدر, در شب مبارک قدر، هر آنچه واقع شود تا سال بعد. از خیر و شر مرگ و زندگی سهم هر زمینی از باران و نام حاجیان. سپس به زمینیان ابلاغ می شود تمام آن تقدیر یکساله. پرسید به کدام شخص از زمینیان امام صادق علیه السلام فرمود: همان که اکنون میبینی اش.

اوست که مقدرات من و شما و همه آدمیان را امضا می کند. همه چیز زندگی تا ثانیه ثانیه تا ذره ذره سلولهای وجودت محتاج نگاه ولی العصر حجت بن الحسن امام زمان است.

صد حیف که شب قدر آمده باشد و اهل انتظار، تقدیر آن مقدرترین سرنوشت عالم را، ظهور حجت خدا را به حق عظیم امیر مومنان علی علیه السلام طلب نکنند. یکتا امیر عالم اوست، همه سلاطین سرابند، پچیزی نیستند در مقابل عظمت قدرت الهی با آنچه که ولی العصر صاحب زمین امشب برای ما مرقوم میدارد.

چه خواندنیست حکایت مادری و فرزندی. مادری که زهرای اطهر است و مُنتظِر و فرزندی که حجت خداست بر زمین و مُنتظَر.

 


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا