منتظران واقعی چه کسانی هستند؟ – پرسش و پاسخ محرم

منتظران واقعی چه کسانی هستند؟

منتظران واقعی چه کسانی هستند؟ از جمله پیام هایی که معمولاً در ماه محرم میهمان تلفن های همراه می شود. این سخن که: “منتظران مهدی به هوش که حسین را منتظرانش کشتند” آیا واقعا امام حسین علیه السلام‌ را شیعیان به شهادت رسانده‌اند!؟

پاسخ

آنان که کمر همت به قتل سیدالشهداء بستند، منتظرش نبودند. بلکه دشمنان قسم خورده ی امام حسین علیه السلام و پدر بزرگوارشان امیرالمؤمنین علیه السلام بودند.

بهترین شاهد بر شیعه نبودن آن ها، سخنان امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا می باشد؛ وقتی از آن ها می پرسد که: “برای چه می خواهید من را بکشید؟ آیا من حرام خدا را حلال کرده ام و مرتکب گناهی شده ام؟”

آن ها در پاسخ مولا گفتند: “ما از روی بغض و کینه ای که با پدرت علی بن ابیطالب داریم با تو به جنگ و نبرد برخاسته ایم”. ینابیع الموده، ص ۳۴۶

حال می پرسیم که کدام شیعه از امیرالمؤمنین علیه السلام نفرت دارد!؟ آری، آن ها منتظر سیدالشهداء نبودند؛ بلکه مردمانی بودند که امامشان شمر و یزید و معاویه بود.

شاهدی دیگر بر بطلان ادعای مطرح شده، این است که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا آن ها را با تعبیر “شیعه ی آل ابی سفیان” معرفی می فرماید: “وای بر شما ای پیروان ابوسفیان! اگر دین ندارید و از روز معاد نمی هراسید، لااقل در دنیا آزادمرد باشید “. (مقتل الحسین، خوارزمی، ج ۲، ص ۳۸ / بحار الأنوار، ج ۴۵، ص ۵۱ )

قاتلین امام، منتظر قتل امام بودند نه منتظر حضورش. آن ها در انتظار برای حضور نبودند؛ در انتظار برای جنگ و خون و نزاع بودند. کینه کجا و انتظار کجا؟ پیرو ابوسفیان بودن کجا و منتظر امام بودن کجا؟خانه ‌ی دل آنها از پای ‌بست ویران بود؛ کجا می‎‌ توانستند منتظر امام باشند!؟

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا