سید بن طاووس و فضیلت دعا

او یک خدمتگزار بود شماره 54

سید بن طاووس فضیلت دعا برای امام عصر علیه السلام را در کتاب فلاح السائل بیان کرده است.

او یک خدمتگزار بود شماره 54 در مورد سید بن طاووس است. که در کتاب فلاح السائل بعد از نقل فضیلت دعا برای برادران دینی به بحث دعا کردن برای امام زمان علیه السلام پرداخته است.

سید بن طاووس

 این عالم وارسته شیعه در کتاب فلاح السائل بعد از نقل فضیلت دعا برای برادران دینی به بحث دعا کردن برای امام زمان علیه السلام می‌ پردازد و می‌نویسد: می‌گویم: اگر دعا برای برادران مومن تا این حد ارزشمند است، دعا برای امام زمانت چگونه خواهد بود؟

آن پادشاهی که سبب وجود توست و تو خود معتقدی که اگر او نبود خداوند نه تو را می‌آفرید. و نه دیگری را، و می‌دانی که آن وجود شریف واسطه لطفی است که سبب تمام نعمت ‌هاست. پس تا می‌توانید مواظب باش دیگری را در محبت و دعا بر او مقدم نداری.

و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشأن دعا کنی با تمام وجود دعا کن. مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است، هرگز چنین نیست و هرکس چنین فکری کند بیمار است. اینکه می‌گویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان نموده است.

دعا

و اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده می ‌شود، زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته‌ای، ولی هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده می‌ شود. و آنگاه خود و همه کسانی که در حقشان دعا می ‌کنی بر خوان احسان او می ‌نشیند و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی می ‌شوید، چون خود را به او مرتبط کرده ‌اید.

مبادا به استناد عمل فلان شیخ و فلان شیخ که هرگز در حق آن حضرت دعا نمی‌کنند، بلکه اصلا از او غافلند و هرگز نامی از او نمی‌برند از دعا به آن حضرت غافل شوی، که غفلت از یاد او اشتباهی فاحش است، پس به آن چه گفتم عمل کن که حق واضح همان است. او سید خدمتگزاران، سید بن طاووس است؛ که قلبش مشفقانه برای امامش مضطر بود.

(فلاح السائل و نجاح المسائل، تألیف سید بن طاووس، صفحه ۱۱۲ـ۱۱۳.)


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا