کتاب فروغ ولایت – معرفی کتاب غدیر

کتاب فروغ ولایت (تاریخ تحلیلی  علی علیه السلام)

کتاب فروغ ولایت به قلم حضرت آیت الله جعفر سبحانی تبریزی، از جمله آثاری است که به بررسی تاریخ زندگی پر ماجرا و پر فراز و نشیب امام علی علیه السلام می پردازد.

مشخصات کتاب:

نام کتاب: کتاب فروغ ولایت
مولف: آیت الله جعفر سبحانی
مترجم: حسین اختر رضوی اعظمی
ناشر: قم مجمع جهانی اهل بیت (علیه السلام)


کتاب فروغ ولایت


بخشی از کتاب فروغ ولایت:

بخش اول زندگی حضرت علی علیه السلام قبل از پیامبر صلی الله علیه  آله

مردان بزرگ و دوستان و دشمنانشان، درباره شخصیت های بزرگ جهان موضع گیری های متفاوت و گاه متضاد بسیار می شود؛ دوستانی پیدا می کنند که در راه آنان سر از پا نمی شناسند و پروانه وار هستی خود را فدای ایشان  می کنند و به پاس دوستی بدترین شماتتها و سخت ترین شکنجه ها را به جان پذیرا می شوند.

و متقابلا دشمنانی پیدا می کنند لجوج و کینه توز که به هیچ وجه حاضر نمی شوند دست از دشمنی  حود بردارند و راه صلح و صفا را پیش گیرند….. نویسنده، عمر شریف حضرت را به پنج بخش از ولادت تا بعثت حضرت رسول، از بعثت تا هجرت، از هجرت تا رحلت پیامبر خدا، از رحلت پیامبر تا خلافت و از خلافت تا شهادت، تقسیم بندی نموده است.

منابع دست اول

البته سهم همه قسمت ها در کتاب یکسان نیست و هرچه به بخش پایانی عمر حضرت نزدیک تر می شویم جریانات تاریخی با شرح و بسط بیشتری توضیح داده شده اند. با این وجود می توان ادعا کرد که به ندرت می توان حادثه مهم و اساسی از زندگی ایشان که جنبه تاریخی داشته باشد؛ پیدا کرد که در کتاب به آن پرداخته نشده باشد.

نویسنده محترم، با تسلط به تاریخ و بهره گیری از منابع دست اول شیعه و سنی، وجوه محتلف وقایع تاریخی دوران حیات امام علیه السلام را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده است.

به هر روی، مطالعه کتاب فروغ ابدیت که به روشی مو شکافانه و تحلیلی ولی به زبان ساده زندگینامه حضرت علی علیه السلام را به تصویر کشیده می تواند برای علاقه مندان به تاریخ اسلام بسیار مفید و دارای نکته های کمتر بیان شده باشد.

برای مطالعه و دانلود کتاب فروغ ولایت به pdf زیر مراجعه نمایید.

برای دانلود کتاب فروغ ولایت کلیک کنید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا