کتاب بعثت، غدیر، عاشورا – معرفی کتاب غدیر

کتاب بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی علیه السلام – چهار موضوع از میان مباحث مهم اسلامی

کتاب بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی علیه السلام، به زبانی ساده مسائلی را درباره بعثت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله)، حادثه روز غدیر، قیام کربلا و غیبت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) مطرح نموده است.

نویسنده در کتاب بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی علیه السلام، چهار موضوع از میان مباحث مهم اسلامی را انتخاب و درباره آنها مطالبی را عنوان کرده است تا جوانان کشورمان با مطالعه آنها، با فرهنگ و تاریخ دین خود، آشنا و مبانی آن را هرچه بهتر بشناسند.

مشخصات کتاب:

نام کتاب: ⁣کتاب بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی (علیه السلام) (برای نوجوانان و جوانان)
مولف: محمدرضا حکیمی
 ناشر: دف‍ت‍ر ن‍ش‍ر ف‍ره‍ن‍گ‌ اس‍لام‍ی‌


کتاب بعثت، غدیر، عاشورا


بخشی از کتاب بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی (علیه السلام) 

گفتار یازدهم عید غدیر

غدیر، روزی است که پیامبر اکرم، در آن روز، علی بن ابیطالب را برای پیشوایی امت، به امر خداوند، منصوب و معین کرد، چنانکه در گفتار دوم، در این باره سخن گفتیم.

عید غدیر در حقیقت عیدی است اسلامی، که باید همه مسائل اسلامی به آن اهمیت دهند، و این روز را بزرگ دارند. ما شیعه نیز که این روز را بزرگ می داریم، بخاطر پیامبر و سفارش او و تبلیغ عظیم او در این روز است.

واقعه غدیر را، بجز عالمای بزرگ و موثق و والاقدر شیعه، صدها تن از عالمان سنی نیز روایت کرده اند، برخی از آنان، عید بودند این روز را نیز خاطر نشان ساخته اند. ابو ریحان بیرونی، دانشمند و متفکر بزرگ اسلامی شیعی نیز، این روز را در کتاب اثارالباقیه خود، جزو اعیاد اسلامی شمرده است.

روز غدیر، از نظر محتوی، یعنی واقعه ای که در این روز اتفاق افتاده است، پس از بعثت پیامبر اکرم، بزرگترین و مهم روز است در اسلام، بلکه در تاریخ، چون همه احکام قرآن و دستورات اسلام و اجرای آنها، به عمل کردن به این واقعه مربوط است.

همیشه همینگونه است. احقاق حق توده های وسیع، و رفع تبعیض و ستم، و نشر عدالت کای، در سطح بشریت، به رجوع به این روز و زنده کردن محتوای آن بستگی دارد.

اهمیت عید غدیر

از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) و حضرت امام جعفر صادق (علیه الاسلام) و حضرت امام رضا (علیه الاسلام) سخنانی در اهمیت عید غدیر، روایت شده است. علی (علیه الاسلام) نیز بارها به موضوع غدیر اشاره کرده است، و اهمیت اجتماعی و اسلامی و انسانی این روز را یاد آور شده است.

از نظر علامه حکیمی، موضوعات این اثر، از مهمترین موضوعات اسلامی است که بررسی هریک از آنها می‌تواند پایه‌ های باورهای دینی قشر جوان مسلمان را به بهترین نحو پی‌ ریزی و آنها را از همان ابتدا به درک و برداشتی صحیح و درست از سیر تکوینی و اعتقادی دین مبین اسلام، رهنمون سازد.

کتاب بعثت، غدیر، عاشورا ، مهدی علیه السلام دارای 4 بخش است:

بخش اول: بعثت
بخش دوم: غدیر
بخش سوم: عاشورا
بخش چهارم: مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

pdf این کتاب در دسترس نیست.  

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا