متن میز جشن غدیر دو امدادی

متن میز جشن غدیر دو امدادی – دو چیز که خوشبختی ما را تضمین می کنند

متن میز جشن غدیر دو امدادی این موضوع را بازگو می کند، که اگر این دو چیز  همیشه در دستان شما باشه، خیالتون راحت هیچ وقت به گمراهی و ضلالت نخواهید افتاد. آن دو چیز یکی قرآن و دیگری فردی از نسل پیامبر و از فرزندان پیامبر که در زمان ما حی و حاضر و زنده و ناظر است.

متن میز جشن غدیر دو امدادی – اهمیت رساندن پیام ها

هدف از انتخاب این موضوع تاکید بر اهمیت رساندن پیام ها و سنت های مهم برای خوشبختی و سعادت از نسلی به نسل بعد است. خوشبختی و سعادت دغدغه ایست که هر فرد تلاش می کند خود و خانواده و اطرافیانش را به آن نزدیک کند و پیام اصلی خداوند که توسط فرستادگانش به بشر رسیده حول همین موضوع است که بشر می تواند به سعادت در زندگی برسد اگر پیام سعادت و خوشبختی به درستی به او منتقل شود.

این پیام توسط بهترین خلق خدا پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله به بشر منتقل شد و رساندن این پیام از نسلی به نسل بعد وظیفه ی هر فرد جویای سعادت است.

برای نزدیک شدن ذهن به اهمیت این انتقال صحیح پیام، از مثالی کمک می گیریم که در ادامه آنها مشاهده خواهید نمود. خواهشمندیم در ابتدا با مطالعه ی معرفی سبک گفتگوی میز، با نحوه ی اجرای این سبک آشنا شوید.

بعد از سلام و خوش آمدگویی و تبریک عید، از مخاطبین اجازه می خواهیم که گفتگویی دو طرفه و کوتاه رو در مسیر با هم داشته باشیم. ابتدا با این سوال آغاز می کنیم: با ورزش های امدادی آشنایی دارید؟ (اگر کسی آشنایی داشت از او می خواهیم برایمان توضیح دهد)

ورزش هایی گروهی که هر گروه وظیفه دارد شی ء یا پیامی رو به گروه دیگه برسونه. هر گروه که سریعتر و صحیح تر این کار رو انجام بده، موفق تره. نکته ی اصلی این ورزش ها، در کنار سرعت عمل، انتقال صحیح آن شیء یا چوب است.

ما هم در زندگیمون مثل این حرکت اتفاق افتاده و می افته. ما هم باید جاهایی تو زندگیمون در وقت مناسب، موضوعی رو به دیگری منتقل کنیم. مثل پدری که وقتی فرزندش می خواد وارد کسب و کار بشه، سعی می کنه قبل از هر چیزی، اصول موفقیت تو کاسبی رو به بچه اش منتقل کنه.

اصولی که خودش شاید به سختی بهشون رسیده و چون دلش می خواد بچه اش هم بتونه تو این حوزه موفق باشه، سعی می کنه با حساسیت زیاد و با دقت آنچه که بهش رسیده رو به فرزندش منتقل کنه.

طبیعتا این فرزند هم چند سال بعد با همین دقت و حساسیت به قول معروف این فوت های کوزه گری رو به نسل بعد خودش منتق می کنه برای همینه که می بینیم تو یه خانواده، در یک حوزه ی خاص، موفقیت ها نسل اندر نسل ادامه پیدا کرده یا مثال دیگه رسم و رسوم قومیت های مختلفه.

مثلاً آذری ها به دستپخت خوب معروفن، مادر ها به دخترانشون این رسم خوب رو یاد می دن تا اونها هم به بعدیها منتقل کنن. اصفهانی ها به مهمان نوازی معروفن که نسل به نسل در بینشون این عادت خوب منتقل می شه …

در کل ما ها همه با این اصل در ارتباطیم که اگر به راهی دست پیدا کردیم که تو اون راه موفقیت رو دیدیم، تمام سعیمون رو می کنیم که این راه امتحان پس داده شده رو به کسایی که دوستشون داریم و آیندشون برامون مهم هست، به بهترین نحو و با سلامت منتقل کنیم.

متن میز جشن غدیر دو امدادی – خوشبختی و سعادت

حالا اگر این راه، این پیام، نه فقط پیام موفقیت تو یک حوزه ی خاص باشه، بلکه پیام موفقیت و خوشبختی و سعادت برای تمام زندگی ما باشه، اون موقع عکس العمل ما چیه؟ اون موقع چگونه از این پیام مواظبت می کنیم؟ اصلاً یک همچین راه و پیامی وجود داره؟!

منو شما رو خدایی خلق کرده، با منو شما خدایی صحبت کرده، برای منو شما خدایی فرستادگانی رو فرستاده، که محور همه ی کارهایی که برامون کرده، خوشبختی و سعادت ما بوده و هست!

بیاییم ببینیم این خدای بزرگ مهربان، در میان گزارش هایی که به ما داده و این گزارش ها و این صدای رسای خدا رو هممون تو خونه هامون داریم، کتاب قرآن جایی صحبت از این نقشه ی گنج، از این راه خوشبختی، از این پیام سعادت، شده؟

وقتی این کتاب رو با دقت و با این حساسیت دنبال کنیم، می بینیم خدا داره از یک اتفاق و یک پیام ویژه ی بی سابقه خبر می ده. از یه هدیه ای داره صحبت می شه که داشتن این هدیه تو زندگی ما به گزارش و تایید خدا جوابگوی تمام دغدغه های ماست.

جالبه که تاریخ رو وقتی ورق می زنیم می بینیم این پیام استثنایی رو خدا به همین راحتی و بدون هیچ تشریفاتی به بشر نداده، بلکه انگار خداوند چون می خواسته یک پیام بی سابقه رو در قالب این هدیه به بشر منتقل کنه، زمینه سازی ای براش انجام داده که در تاریخ بی سابقه بوده و هست.

خداوند مهمترین هدیه و پیامش رو توسط بهترین خلقش پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در بی سابقه ترین اجتماع مسلمانان تا به اونروز (شاید بشه گفت بی سابقه ترین اجتماع انسانی تا اونروز که برای یک اتفاق خاص دور هم جمع شده اند) در یکی از روزهایی که بعد از آن خداوند اون روز رو بزرگترین روز و عید خودش نام گزاری می کنه، به بشر منتقل می کنه.

متن میز جشن غدیر دو امدادی – واقعه غدیرخم

بی سابقه ترین اجتماع، جمع شدن بیش از 120 هزار نفر مسلمان به گواه مسلم تاریخ در منطقه جحفه و در کنار برکه ای به نام غدیر اتفاق افتاد که از این روز به عید بزرگ خداوند و عید غدیر یاد می کنیم.

 اون پیام مگه چی بوده که خدا این چنین براش مقدمه چینی کرده و تو قرآن اینگونه ازش گزارش می کنه؟ گزارش خدا برای هر فرد جویای حقیقتی، استثنائیه. خداوند می فرماید: امروز (روز غدیر) راضی شدم! از چی؟ از اینکه تمام نعمتم رو در اختیار شما قرار دادم و کامل ترین راه سعادت و خوشبختی اسلام را به شما منتقل کردم

 یه خورده بیاییم به این گزارش خدا دقیق نگاه کنیم؟ اون هدیه، اون نعمت چی بوده که خدا بواسطه ی در اختیار قرار دادن آن به مردم، می گه من راضی شدم؟ اون نعمت چیه که خداوند می گه تمام نعمت منه، هر چی بهتون دادم، این از اونها بالاتره کاملتره؟

تاریخ رو که نگاه می کنیم، جواب این سوال برامون روشن می شه. پیامبر در آخرین سال عمر شریفشون، همه ی مسلمانان رو دور هم جمع می کنن که یک پیام ویژه بدن پیامی که پیامبر می فرماند اگر این پیام رو به درستی به شما نرسونم، گویا تمام این 23 سال تلاشم به نتیجه نخواهد رسید.

اون پیام اینه که، آهای شمایی که من رو در کنارتون داشتید، آهای کسایی که زندگی در کنار من رو چشیدید، زندگی در کنار کسی که بهترین خلق خداست، زندگی با کسی که خداوند مفهوم و اصل خوشبختی رو در کنار یک چنین فردی بودن و از او بهره بردن قرار داده نگران نباشید؛ از امروز از این لحظه به بعد خداوند مسیر زندگی بشریت رو تغییر داد! خداوند این نعمت بزرگ رو زندگی در کنار فردی چون پیامبر تا روز قیامت برای تک تک شما قرار داد.

خداوند تا آخر دنیا در کنار شما کسی رو قرار خواهد داد از جنس من، از نسل من و از فرزندان من که اگر به دنبال سعادت و خوشبختی می گردید، اگر به دنبال راهی برای موفقیت در زندگیتون می گردید و این راه رو از خدا طلب می کنید، خداوند زندگی در کنار همچون فردی رو راه برای رسیدن به خوشبختی برای شما قرار داده و اولین این افراد کسی است که هم اکنون دستش در دست من است (امیرالمومنین علی علیه السلام).

متن میز جشن غدیر دو امدادی – رساندن پیام غدیر

در کنار این معرفی پیامبر یه دستور ویژه هم می دهند: هر کسی که این پیام سعادت و خوشبختی رو امروز شنید، هر کسی که دغدغه ی خوشبختی نسل بعد از خودش رو داره، هر حاضری که این هدیه به دستش رسید، هر پدری که راه خوشبختی رو امروز دید، وظیفه داره که این هدیه رو صحیح و سالم به بعدی برسونه، هر حاضر به غائب، هر پدر به فرزندش …. تا روز قیامت.

 چرا پیامبر چنین دستوری دادند؟ برای اینکه امروز منو شمایی هم که نگاه می کنیم می بینیم مخاطب کلام پیامبر هستیم، بتونیم این هدیه رو در دستانمون ببینیم. برای اینکه پیامبر دغدغه ی سعادت و خوشبختی منو و شمای امروز رو هم داشتند و اینگونه تاکید کردند تا ما هم بتونیم راه خوشبختی ای رو که خدا تو روز غدیر برای بشریت روشن کرد، امروز ببینیم.

بیاییم دوباره به اون پیام نگاه کنیم: کسی از جنس پیامبر همیشه در دسترس ما هست. کسی از نسل پیامبر و از فرزندان پیامبر او کیست؟ او همان فردی است که صاحب غدیر امروز ماست، فرزند حی و حاضر پیامبر و کسی که خداوند زندگی در کنار او رو برای ما قدم برداشتن در مسیر سعادت قرار داده.

کسی که تمام نعمت خداست برای ما و حجت و دلیل او بر ما. کسی که ما به اسم امام زمانمون او رو می شناسیم. چرا او  امام زمان ضامن خوشبختی ماست؟ تا به حال حدیث ثقلین به گوشتون خورده؟

حدیثی که پیامبر در اون به ما اینگونه پیام دادن، که 2 چیز بعد از من ضامن سعادت شماست یعنی خدا و رسول خدا خوشبختی رو با این 2 تا ضمانت کردند اگر این دو چیز همیشه در دستان شما باشه، خیالتون راحت هیچ وقت به گمراهی و ضلالت یا به قول خودمون در بسته و بن بست و چه کنم چه کنم نخواهید افتاد.

و این دو چیز یکی قرآن که خدا رو شکر تک تکمون در دستانمون داریم و دیگری فردی از نسل پیامبر و از فرزندان پیامبر که در زمان ما حی و حاضر و زنده و ناظر است امام زمان علیه السلام خداوند کسی رو برای ما قرار داده که مانند افرادی که در کنار پیامبر زندگی می کردند.

و از وجود او بهره می بردند و طعم شیرین خوشبختی رو چشیدند، ما هم می تونیم در کنار این امام مهربان حاضر، هر آنچه خوبی از خدا می خواهیم به واسطه ی این حجت حاضرش، دریافت کنیم.

کافیه یک قدم به سمت امام برداریم، کافیه صداش کنیم، کافیه به امام رجوع کنیم که مثل امام، مثل کعبه است. اگر به دور کعبه رفتی و رجوع کردی حج بجا آوردی و اگر رجوع به امام کردی اون خوشبختی ای رو که خدا وعده داده می تونی لذتش رو بچشی.

متن میز جشن غدیر دو امدادی – عیدی غدیر

خدا رو شکر کنیم به واسطه ی اینکه ما هم تونستیم پیام غدیر 1400 سال پیش رو امروز بشنویم و این شکر رو اینگونه بجا بیاریم که قطع کننده ی مسیر رسیدن این پیام نباشیم، و اگر دغدغه ی سعادت و موفقیت نسل بعد از خودمون رو داریم، ما هم در خیلی زود و به بهترین نحو این پیام خوشبختی رو به نسل بعد از خودمون منتقل کنیم و دستان فرزندانمون رو هم در دستان امام زمانشون قرار بدیم تا آنها هم تمام نعمت خدا رو در زندگیشون حس کنن.

الآن که عید غدیره و ما رسم داریم تو این ایام می ریم دیدن سادات و از اونها عیدی می گیریم، ناراحتیم که آدرس خونه ی بزرگترین سادات زمانمون رو بلد نیستیم، نمی دونیم در کدوم یکی از خونه ها رو باید بزنیم تا جمال دلربای مولامون در رو برامون باز کنه.

حالا که اماممون تو غربت و تنهایی در میان ما زندگی می کنن، بیاییم ما به ایشون تو روز غدیر عیدی بدیم، بیاییم ما دل امام زمانمون رو امروز شاد کنیم. عیدی امروزمون رو بیاییم تو این جمع یک عهد و پیمان بین هم قرار بدیم با امام زمانمون .

عهدمون این باشه که روزی از ما نگذره که حتی شده به اندازه ی یک سلام، یاد امام غریبمون نباشیم … عهد ببندیم که صبح که از خواب بیدار می شیم، روزمون رو با سلام بر مهدی غائب از نظرها آغاز کنیم.

در آخر دلم می خواد جلب توجه خدا رو به این جمع داشته باشیم به اینکه خدا رو صدا بزنیم برای طلب تمام شدن دوران تنهایی و غربت مولامون امام زمان علیه السلام با این دعا:

اللهم عجل لولیک الفرج

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا