روایت ابن سکیت (یعقوب بن اسحاق اهوازی)

او یک خدمتگزار بود شماره 40

روایت ابن سکیت مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام  

او یک خدمتگزار بود شماره 40 روایت ابن سکیت است.

روایت ابن سکیت

قوب بن اِسْحاق دورَقی اَهْوازی معروف به اِبْن سِکّیت، از بزرگان اهل لغت و ادب و از شیعیان و یاران امام جواد و امام هادی. دلیل نام‌گذاری‌اش به ابن سکیت، سکوت‌های طولانی پدرش بوده است. او از عالمان مهم علم نحو و ادبیات عرب است و مهمترین اثرش اصلاح اصلاح المنطق نام دارد.

 یار با وفاى امام جواد و امام هادى علیهم السلام و شاعر و ادیب نام آور شیعه بود که معلم فرزندان متوکل عباسی بود. روزى متوکل با اشاره به دو فرزند خود، از ابن سکّیت پرسید: این دو فرزند من نزد تو محبوب ترند یا «حسن» و «حسین» فرزندان علی؟

ابن سکّیت از این سخن و مقایسه بى مورد سخت بر آشفت و خونش به جوش آمد و بى درنگ گفت: «به خداسوگند «قنبر» غلامِ على علیه السلام در نظر من از تو و دو فرزندت بهتر است! » متوکل که مست قدرت و هوا و هوس بود، فرمان داد زبان او را از پشت سر بیرون کشیدند و او را کشتند!

آری! در آن زمان که متوکل تابِ هیچگونه بی احترامی را نسبت به خود و خانواده اش نداشت او اینگونه از امام و ولیّ خود دفاع کرد…


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا