کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته – معرفی کتاب غدیر

کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته در مورد توصیف امیرالمؤمنین علیه السلام در آیات قرآن

کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته به قلم سید غلامرضا حسینی در مورد توصیف امیرالمؤمنین علیه السلام در آیات قرآن مطالبی را بیان کرده است. امیرالمومنین علیه السلام جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله و امام شیعیان است. اگر بخواهیم از بزرگمردی ناشناخته سخن بگوییم، باید اینگونه آغاز کنیم که او با هر دسته از مردم به مرام خود سخن می‌گفت و برخورد می‌کرد.

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته
مولف: غلامرضا حسینی
ناشر: مسجد مقدس جمکران
موضوع: امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام


کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته


بخشی از کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته – آیات قرآن در توصیف علی بن ابی طالب علیه السلام

خطیب بغدادی (ابوبکر احمد بن علی) از اسماعیل بن جعفر (روای موثق)…از ابن عباس نقل کرده است: در قرآن سیصد آیه درباره علی بن ابی طالب نازل شده است.برخی از قدما مانند طبری و ابونعیم رساله هایی به نام (ما نزل من القرآن فی علی) تألیف نموده اند.

همچنین ابن حجر و شبلنجی از ابن عساکر، از ابن عباس موضوع سیصد آیه را درباره علی علیه السلام نقل کرده اند. به چند آیه اشاره می کنیم: فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمات‏. آدم ابوالبشر کلماتی را از پروردگارش دریافت کرد.

إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیرا. این نیست که خداوند اراده کرده است پلیدی را از شما اهل بیت بیرون ببرد و شما را پاکیزه گرداند. که مقصود از اهل بیت علیهم السلام، علی و فاطمه و حسن و حسین  علیهم السلام هستند.

مباهله

فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبین‏.

هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: بیایید، ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.

که در این آیه نفس علی علیه السلام به منزله نفس پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است.

إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ وَ هُمْ راکِعُون‏. جز این نیست که ولی شما خدا و رسول او و کسانی هستند که ایمان آورده اند و کسانی که نماز را برپا می دارند و در حال رکوع زکات می دهند. کسانی که در حال رکوع زکات داده است، علی علیه السلام است.

برای مطالعه و دانلود کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته به pdf زیر مراجعه نمایید. 

برای دانلود کتاب امام علی بزرگمردی ناشناخته کلیک کنید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا