ماندگارترین آرزو – جشن میز نیمه شعبان

ماندگارترین آرزو (زندگی در کنار ولی خدا)

محتوای سناریو ماندگارترین آرزو مناسب میزهای گفتگو مراسم غدیر و یا نیمه شعبان است که منطبق با استانداردهای میزهای گفتگو اجرا می شود. مثل تمامی این سبک محتواها در ابتدا مجری پس از پذیرایی مهمانان بر سر میز آنها می رود و بعد از سلام و احوالپرسی و تبریک عید، از آنها دعوت می کند که یک گفتگوی کوتاه باهم داشته باشیم.

متن ماندگارترین آرزو

گفتگو را اینگونه آغاز می کنیم: اجازه بدید گفتگو رو با یک سوال آغاز کنیم. بزارید ذهنمان پرواز کنه، می خواییم کمی خیال پردازی کنیم فرض کنید الآن امکانی وجود داره که هر کدوم از ما اگر یک آرزو کنیم؛ این آرزو برآورده می شه. یک آرزو کنیم که با برآورده شدن آن یک آرزو بتونیم خوشبختی رو ببینیم؛ چه آرزویی می کنید؟

جوابهایی که ممکنه بشنویم: پول زیاد، خونه، ماشین، همسر خوب، سلامتی و …. خیلی خوب! اینها همه آرزوهایی که من هم به دنبالشون هستم و دوست دارم داشته باشم؛ پول زیاد، خونه ی بزرگ، سلامتی و خیلی چیزهای دیگه.

ولی من و شما فقط فرصت یک آرزو داریم ! اگر پول زیاد داشته باشم و خدایی نکرده سلامتی رو نداشته باشد، با اون پول خوشبختی معنا داره ؟!! اگر سلامتی داشته باشم ولی تو فقر زندگی کنم، می تونم بگم زندگی لذت بخشی دارم؟ و مثال هایی اینچنینی

پس خوب که نگاه می کنیم می بینیم منو شما برای اینکه حس خوشبختی داشته باشیم باید مجموعه ای از آرزوهامون رو برآورده شده ببینیم که بتونیم بگیم آخیش! زندگی خوبی دارم! خوشبختم!

ولی یه سوال! نمی شه ما از خدا یک چیز بخواییم، یک آرزو داشته باشیم، که با برآورده شدن اون یک آرزو تمام خوشبختی رو حس کنیم؟ چرا نمی شه! هیچ وقت دست خدا رو بسته نبینیم! این سوالی که پرسیدم رو از خودم نگفتم! جالبه بدونید 1400 سال پیش یک روز پیامبر اصحابشون رو جمع کردند و از اونها همین سوال رو پرسیدند:

اگر یک آرزو داشته باشید که من از خدا بخوام که براتون برآورده کنه، چی می خوایید؟! جالبه که اونها هم جوابهایی شبیه به ما دادند، یکی خونه خوب خواست، یکی مرکب، یکی پول، سلامتی و … بعد از اینکه همه آرزوهاشون رو گفتند، پیامبر با یک حالت افسوسی فرمودند، من شما رو بشارت می دم به آرزو و دعایی که اگر اویس اینجا بود از خدا طلب می کرد!

اویس کیه؟ اویس مسلمان شده ای هست که در زمان پیامبر زندگی می کرد و بدون اینکه پیامبر رو دیده باشه ایمان آورده بود و شوق زیادی برای دیدار پیامبر داشت ولی چون مادر پیری داشت که نیاز به نگهداری داشت و خارج از مدینه زندگی می کرد، توفیق دیدار پیامبر نصیبش نشده بود.

حتی یکبار مادر به او اجازه می ده که یک صبح تا عصر به مدینه بره تا دیدار پیامبر نصیبش بشه ولی متاسفانه اونروز پیامبر در مدینه نبودند و اویس چون به مادر قول بازگشت داده بود بدون اینکه پیامبر رو ملاقات کنه از شهر خارج می شه. ( سناریو بزرگترین آرزو )

چند سال می گذره و مادر او از دنیا می ره. عزم سفر به مدینه می کنه تا خدمت پیامبر برسه، وارد مدینه که می شه خبر وفات پیامبر به گوشش می خوره! خیلی آشفته و ناراحت می شه! او که یک عمر در آرزوی دیدار پیامبر بود حال با خبر وفات پیامبر مواجه شده! اهالی مدینه وقتی نام این غریبه رو می شنوند همه دور او جمع می شن. این اسم براشون آشنا بوده.

می خواستن ببینند او کیه که پیامبر اینگونه از او یاد کرده اند. داستان رو براش تعریف می کنن که خلاصه روزی پیامبر اینگونه ما رو بشارت داد به آرزویی که تو اگر اونجا بودی از خدا طلب می کردی! اویس، تو چه می خواستی از خدا در اون لحظه ؟!

اویس ابتدا از جواب طفره میره، ولی وقتی با اصرار اونها مواجه می شه میگه: من اگر در بین جمع شما بودن و پیامبر این گونه من رو مخاطب خود قرار می داد فقط یک چیز از خدا طلب می کردم! آرزو می کردم که خدا زندگی در کنار همچون شخصی مانند پیامبر رو هیچ وقت از من نگیره! کسی که من هر چه می خوام او می تونه برام از خدا طلب کنه!

و اویس بعد از او یکی از یاران صدیق و با وفای امیرالمؤمنین علیه السلام میشه و در کنار اون حضرت زندگی می کنه و می جنگه و کشته میشه! حالا سوال اینجاست؟ اگر اویس در زمان ما بود، چه آرزویی می کرد؟!

زندگی در کنار کسی همچون پیامبر، از جنس پیامبر! اویس اگر در میان ما بود زندگی در کنار کسی رو طلب می کرد که امروز از جنسه پیامبره، از نسل پیامبره، از فرزندان پیامبر، حی و حاضر و ناظر در میان ماست. کسی که ما به اسم امام زمانمون ایشون رو می شناسیم

صاحب غدیر ما، کسی که پیامبر در روز غدیر در میان 120 هزار نفر آدم با صدای رسا ایشون رو معرفی کردند تا امروز ما بتونیم هدیه ی الهی و نعمت بزرگ خدا رو تو زندگیمون لمس کنیم و ببینیم کسی که مانند پیامبر یکی از بارزترین صفاتشون رحمه للعالمین هست. دو نفر تو این عالم که فقط این صفت رو خدا بهشون داده یکی پیامبر صلی الله علیه و اله یکی امام عصر علیه السلام به این دو بزرگوار می گن رحمه للعالمین!

یعنی خورشیدی که بر همه چیز و همه کس می تابه! کوچک و بزرگ؛ بد و خوب براش فرقی نداره او فقط کارش محبت کردن و گرما بخشیدنه کسی که اگر حاجت و آرزوت رو در خونه اش بردی، نمیگه غریبه اومده! مثل یک پدر آغوشش رو برات باز می کنه

و کدوم پدر مهربانی رو می شناسید که فرزندش کمک و نیازی و گرفتاری ای داشته باشه و اون پدر قدمی برنداره! چه برسد به امام زمان ما که پدری مهربان برای همه ی ماست و از بالاترین درجه ی حرمت نزد خدا برخورداره و خدا هیچ وقت دعای او رو بی جواب نمی ذاره

پس ما هم کسی رو داریم که هر وقت حاجتی رو به در خونه اش بردیم، خیالمون راحته که او کسیه که می تونه رنگ خوشبختی به زندگیمون ببخشه. بیاییم خدا را شاکر باشیم بخاطر وجود این نعمت بزرگ در زندگیمون

بیاییم شکر این نعمت رو اینگونه بجا بیاریم که ما هم قدمی برای امام زمانمون برداریم، ما هم کاری کنیم که این از پدرمهربانتر دلش به وجود ما گرم بشه. بیاییم عهد ببندیم که روزی از ما شب نشه که به یاد این غریب از نظر پنهان نبوده باشدم. بیاییم عهد ببندیم که دعا کنیم برای سلامتی و رفع گرفتاری اماممون. ما برای رفع گرفتاریهای خودمون و عزیزانمون معمولاً چکار می کنیم ؟! صدقه میدیم، دعا می کنیم.

بیاییم دل امام زمان رو شاد کنیم با این نیت که هر روز صدقه ای به نیت سلامتی امام عصر کنار بزاریم شک نکنید که قدم برای بزرگترین فرد جوانمرد این عالم بر می داریم، و او جواب مهربانی رو با کرامت و جوانمردی پاسخ می ده.

در آخر هم بیاییم یک کاری کنیم که توجه امام رو به این جمع کوچکمون بیش از پیش جلب کنیم. بیاییم هدیه ی این عید از طرف ما برای امام، دعا و صدا زدن خالصانه و از ته دل مون از خدا برای سلامتی گشایش در امر ظهور مولامون باشه. همه باهم دست بلند می کنیم و خدا رو صدا می زنیم:

اللهم عجل لولیک الفرج


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا