روایت تشرف علی بن مهزیار

او یک خدمتگزار بود شماره 35

تشرف علی بن مهزیار خدمت امام عصر علیه السلام بعد از بیست سال چشم انتظاری

او یک خدمتگزار بود شماره 35 روایت درباره تشرف علی بن مهزیار است. نوزده مرتبه به قصد زیارت حضرت ولی عصر علیه السلام به حج عزیمت نمود اما موفق به تشرف نشد. و برای بار آخر حضرت را زیارت کردند.

روایت تشرف علی بن مهزیار

سال های آغازین غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام برای محبین و دوستداران آن حضرت بسیار سخت می گذشت، نمی توانستند باور کنند امامشان زنده است اما غائب و دور از دسترس مردم…. اما گویا کم کم ندیدن حضرت باعث از یاد بردن ایشان شد….

نوزده مرتبه به قصد زیارت حضرت ولی عصر علیه السلام به حج عزیمت نمود اما موفق به تشرف نشد. سال آخر نا امید شده بود که با خوابی مکلف به ادای حج می شود و طی اتفاقاتی اذن دخول به وادی امن حضرت را دریافت می کند. حضرت را در قامتی حیدری، پاکیزه و پاک سرشت با خالی بر گونه راست زیارت می کند.

سلام می دهد و جوابی بهتر از سلام خود می شنود. اولین سوال را حضرت جویا می شوند و انتظار را گونه ای دیگر معنا می کنند که ای مهزیار چه دیرنزد ما آمدی ؟ شب و روز منتظر ورودت بودیم….. آیا کسی را نیافتی که تو را دلالت کند؟!؟ لکن شماها اموالتان را فزونی بخشیدید و بر بینوایان از مومنین سخت گرفته، آنان را سرگردان و بیچاره کردید و رابطه خویشاوندی را در بین خود بریدید، دیگر شما چه عذری دارید؟…..

اگر نبود که بعضی از شما برای بعضی دیگر استغفار می کنید تمام کسانی که بر روی زمین هستند نابود می شدند به جز خواص شیعه که گفتارشان با رفتارشان یکی است….. علی بن ابراهیم بن مهزیار برادر زاده علی بن مهزیار از فقها، محدثان و دانشمندان معروف شیعه و از راویان معتبر شیعی است که چندین نفر از خانواده او عمر خویش را در راه خدمت به ائمه گذراندند.


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا