روایت عمرو بن حمق – او یک خدمتگزار بود شماره 29

او یک خدمتگزار بود شماره 29 درباره یار وفادار عمرو بن حمق است.

این روایت درباره یار وفادار عمرو بن حمق است. یار و همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله بود و بعد در بیعت با امیرالمومنین علیه السلام پیشگام بود و با دلباختگی، قلبش را خانه‌ ی امام زمانش کرده بود.

روایت عمرو بن حمق

او امام زمانی بود پس از صلح حدیبیه به مدینه آمد و یار و همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله شد. مثل پروانه گرد پیامبر می‌ چرخید و در همه‌ ی جنگ‌ ها نه تنها حضور داشت، بلکه مراقب ایشان بود. وقتی پیامبر را تشنه دید، بدون درنگ کاسه‌ ای از شیر برای رسول الله آورد و پیامبر ⁣صلی الله علیه و آله دعا کردند که خدایا به جوانی‌ اش برکت بده! به یُمن این دعا تا هشتاد سالگی حتی یک موی سفید در سر و صورت نداشت.

پس از رسول خدا در بیعت با امیرالمومنین علیه السلام پیشگام بود و با دلباختگی، قلبش را خانه‌ ی امام زمانش کرده بود. در جمل و صفین همواره یاور و مدافع امام زمانش بود، آن گونه که حضرتش به او فرمودند: ای کاش در لشکرم صد نفر مانند تو داشتم.

در زمان امام مجتبی علیه السلام ” عمرو بن حمق ” این یار وفادار خاندان رسالت با این که سن زیادی داشت، به دستور معاویه تحت تعقیب قرار گرفت تا به دست عاملان بنی امیه شهید شد.

او در عین شجاعت و جنگاوری، مرد عبادت و زهد و پارسایی بود و امام حسین علیه السلام در نامه‌ ای به معاویه نوشتند: “تو همانی که عمرو بن حمق خزاعی، مردی که پیکر و صورت او بر اثر کثرت عبادت رنجور گردیده بود، را شهید کردی! “به گونه‌ ای زندگی کنیم که امام زمان علیه السلام آرزو کنند صد نفر مثل ما را در لشکرشان داشته باشند! 

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا