کتاب مهر محبوب – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب مهر محبوب (بررسی و تحقیق در آثار و خواص محبت امام عصر علیه السلام)

کتاب مهر محبوب همان گونه که از نامش مشخص است، مجموعه مطالب آن با هدف تبیین آثار محبت به امام زمان علیه السلام تهیه شده است. در حقیقت نویسنده می‌کوشد یکی از وظیفه‌های مهم مردم در دوران غیبت را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد، تا از این راه افراد را با یکی دیگر از وظایف عقلی و شرعی خود آشنا سازد.

انسان در دنیای کوچک خود محبوبی دارد که آن را عاشقانه دوست می دارد. سعی خود را به کار میبندد تا تمام خواسته ای محبوبش را به اجابت برساند راضی نمیشود که او ذره ای آزار و اذیت ببیند و خلاصه تمام زندگیش بوی محبوبش را میگیرد. حال اگر این محبوب الهی باشد بهره ای که از آن می برد وصف نشدنی است محبوبی که کریم، مهربان و بخشنده و بزرگوار است آری او امام عصر علیه السلام است که با تمام محبوب هایی که سراغ داریم فرق میکند و دلسوزی او همانند پدری مهربان و با شفقت است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب مهر محبوب
پدیدآوردنده: سید حسین حسینی
ناشر: نشر آفاق


کتاب مهر محبوب


بخشی از کتاب مهر محبوب

بحث های ارائه شده در این اثر در چهار بخش و به شرح زیر است:

بخش اول: مقدمات
در این بخش که به دنبال پیش گفتار آمده است، با بیان مفهوم محبت، به معرفی ابزارهای تحقیق، نیل به محبت و بسترهای محبت پرداخته می‌شود. در ادامه، به جایگاه محبت در قرآن و حدیث اشاره می‌گردد و…

بخش دوم: موجبات محبت
از آنجا که تحقق محبت نیز مانند سایر امور، علل و اسمایی دارد در این بخش به معرفی بعضی از آن علل مانند: حبّ ذات، احسان، حبّ جهان و سنخیت درونی روحی پرداخته می‌شود. همچنین به نقش احسان در سپاس گذاری، به نمونه‌هایی از احسان‌های پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و امام زمان (علیه السلام) به افراد مختلف اشاره می‌شود.

بخش سوم: خواص و آثار محبت
در این بخش که عمده صفحه‌ های کتاب را به خود اختصاص داده است به آثاری چون: یکتا گزینی محبوب، محب از حب ذات می ‌گذرد، گوهرشناسی، هدیه به محبوب و تسلیم در برابر او، محبت و ایمان، خستگی را می ‌زداید، ذکر محبوب، اقتباس نور از محبوب، انقلاب ماهیت، بی‌قراری در غیبت محبوب، حشر با محبوب و… اشاره می ‌شود. در هر یک از موارد، به جز تبیین ابعاد گوناگون آن درباره نمونه‌ها و مصادیق عینی کامل مورد و مانع های تحقق و اقسام آن و… مباحثی آورده شده است.

بخش چهارم: صفات محبوب
در این بخش درباره صفاتی چون: دل آرایی نامحدود محبوب، وفای محبوب، جذبه محبوب، گذشت از لغزش های محب و در دسترس بودن محبوب و… مباحثی ارائه می‌شود. آن‌گاه نتیجه ‌گیری می شود محبت، یک ودیعه الهی و امانت فطری است که در درون همه موجودات، به ویژه انسان، بُعدیت نهاده شده است. اصل محبوب و محبوب اصل، خداوند جهان، الله است که همه ویژگی‌های محبوب را بدون ساحل و نهایت داراست.

پس از او و اجازه او، انوار عظمت، رحمت و رأفتش پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ائمه (علیهم السلام) قرار دارند که همه از ملاک های محبوب واقعی برخوردارند. دیگران هرچه بیشتر به آنان نزدیک تر شوند، رنگ و بوی بیشتری از حق پیدا می‌کنند. همچنین آنها همه موجبات محبت و احسان و زیبایی و… را دارند. محبت آنان دارای خواص و آثار بارز و شگرفی است. عاشقان واقعی، آنها را چشیده و به دریای زلالشان رسیده و سیراب گشته‌اند. آثار و خواصی چون توحید، خستگی ناپذیری در راه محبوب، اقتباس نور از محبوب و… از جمله آنهاست.

برای مشاهده و مطالعه کتاب مهر محبوب به PDF مراجعه کنید.

برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا