روایت ابوجعفر محمد بن عثمان عمری

روایت ابوجعفر محمد بن عثمان عمری دومین نائب از نوابع اربعه امام زمان علیه السلام

این شماره خدمتگزاران روایت ابوجعفر محمد بن عثمان عمری  دومین نایب امام زمان علیه السلام است.

روایت ابوجعفر محمد بن عثمان عمری

پسر کو ندارد نشان از پدر …. تو بیگانه خوانش، نخوانش پسر!

فرزندان فی‌ النفسه فطرت و طینت پدری را به ارث می‌برند. میراث عثمان بن سعید فرزندی بود مجاهد و رشید، فقیه و دانشمند و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام؛ ابوجعفر محمد بن عثمان عمری دومین نائب و سفیر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، همچون پدر بزرگوارشان در زمان حیات پر برکت امام حسن عسکری علیه السلام در خدمت ایشان بوده و پس از شهادت آن حضرت به زمان نیابت جناب عثمان از وکلای امام عصر علیه السلام بود.

پس از وفات پدر، محمد از طرف امام عصر ارواحنا فداه به سمت نیابت مفتخر گردید و طی مدت چهل سال نیابت، خدمات ارزنده ای در راه اثبات وجود نازنین امام مهدی علیه السلام و مبارزه با مدعیان دروغین نیابت انجام داد و در طول این مدّت، وکلاى محلّى و منطقه ‏اى را سازماندهى و بر فعالیتشان نظارت مى‏ کرد و به اداره امور شیعیان اشتغال داشت.

همچنین در این مدت توقیع‏ات متعددى که از ناحیه امام زمان علیه السلام صادر می گردید توسط ابوجعفر به دستان منتظر شیفتگان آن حضرت می رسید.

ادعیه مشهوری چون سمات، افتتاح و آل یاسین ماحصل سالهای خدمتگزاری جناب محمدبن عثمان به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد که با سند معتبر از اهل بیت علیهم السلام از ایشان در کتب شیعه نقل گردیده است. سرانجام ابوجعفر محمدبن عثمان به سال ۳۰۵ هجری قمری وفات یافت و در بغداد به خاک سپرده شد.


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا