روایت قنبر غلام امیرالمومنین علیه السلام – او یک خدمتگزار بود شماره 23

روایت قنبر غلام امیرالمومنین علیه السلام ملقب به ابوهمدان

او یک خدمتگزار بود شماره 23 درباره قنبر غلام امیرالمومنین علیه السـلام است. او مورد عنایت حضرت امیر علیه السلام بود و از چشمه معرفت آن حضرت کسب فیض می کرد.

روایت قنبر غلام امیرالمومنین علیه السـلام

قنبر غلام امیرالمؤمنین علیه السـلام بود. او مورد عنایت حضرت امیر علیه السلام بود و از چشمه معرفت آن حضرت کسب فیض می کرد. از نسب او تاریخ نویسان ثبت نکرده اند. گویا خداوند نیز خدمتگزاری او را پذیرفته است و در نسب او تنها خدمتگزاری امیرالمؤمنین علیه السـلام باقی مانده است و بس…

در جنگ صفین پرچم دار لشکر امیرالمومنین علیهالسلام بود و در نهایت توسط حجاج بن یوسف ثقفی به شهادت رسید. در بحارالانوار جلد ۴۲، صفحه ۱۲۶ آمده است هنگامی که حجاج از او در مورد خودش می پرسد اینگونه پاسخ می دهد.

« انا مولی من ضرب بسیفین و طعن برمحین، و صلی قبلتین و بایع البیعتین و هاجر الهجرتین و لم یکفر بالله طرفه عین، انا مولی صالح المومنین و وارث النبیین و خیرالوصیین…؛

من غلام آن کسی هستم که با دو شمشیر و دو نیزه می جنگید و به دو قبله نماز خواند و دو نوبت با رسول خدا صلی الله علیه و آله بیعت کرد و دو نوبت هجرت نمود و لحظه و چشم به هم زدنی کافر نشد، من غلام صالح مومنانم و غلام وارث انبیا و بهترین اوصیا هستم…»

چون حجاج این سخنان را از قنبر شنید، دستور داد گردن او را زدند و آن مرد خدا و یار و همراه امیر مومنان علیه السلام را به شهادت رساندند.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا