معرفی سبک میزهای گفتگو غدیر

معرفی سبک میزهای گفتگو غدیر – چگونگی اجرای میز گفتگو

یکی از سبکهای  مورد استفاده در مناسبت های مختلف، سبک اجرای میزهای گفتگوست که به دلیل ارتباط رو درو و نزدیک برگزار کنندگان با میهمانان، بازخورد و نتیجه بسیار بالایی دارد. در مقاله معرفی سبک میزهای گفتگو غدیر چگونگی اجرای میز گفتگو را شرح داده ایم.

این سبک می تواند هم  به صورت مستقل مورد استفاده قرار گیرد و هم به صورت بخشی از یک برنامه ی بزرگتر اجرا شود. زمان کوتاه و نوع اجرای آن و همچنین کم هزینه بودن این سبک موجب شده برگزار کنندگان مناسبت های مذهبی  استقبال زیادی از آن کنند.

نحوه ی ارائه ی محتوا در این سبک

اصل در اجرای این سبک، گفتگو و همراهی مخاطب با محتواست، بدین گونه که با طرح موضوع، مخاطب را درگیر بحث می کنیم و سعی داریم با استفاده از نظرات و تاییدات مخاطب گفتگو را به پیش ببریم.

ورود ما به موضوعات به گونه ای انتخاب می شوند که یا ذهن مخاطب با آن آشناست و یا دغدغه ای نسبت به آن دارد. برای شروع می توانیم از بسترهایی مانند مستقلات عقلی، بحث های اخلاقی و اجتماعی بهره ببریم، چرا که در این زمینه ها اشتراکات فراوانی می توانیم با مخاطب پیدا کنیم.

سیر گفتگو به طور خلاصه اینگونه است که؛ ابتدا با مخاطب ارتباط موثر ایجاد می شود که همراهی مخاطب را در پیش خواهد داشت، سپس از موضوع مطرح شده برای رسیدن به پیام اصلی استفاده می شود و در انتها پیام اصلی را به عنوان راه حل  دغدغه های زندگی امروز مطرح می کنیم.

معرفی سبک میزهای گفتگو غدیر – مشخصه های اجرایی

 روش اجرا بدین گونه است که، میزهایی مستطیل شکل که حداکثر 6 نفر به دور آن جمع می شوند را آماده می کنیم. میز ها به فراخور جشن تزیین می شوند.

 فاصله ی میزها از هم به گونه باشد که تداخل صدا برای دیگر میزها ایجاد نشود. در مکان های عمومی، محل برگزاری جشن میزهای گفتگو باید مکانی آرام و با کمترین میزان تردد باشد و اگر در مکان هایی مانند پارک و یا فرهنگسرا ها این برنامه اجرا می شود، توصیه می کنیم حتما محل جشن را با سازه هایی مخصوص جدا کنید تا آرامش فضای اجرای برنامه تامین شود.

 در صورت نیاز می توانید از نواهایی مرتبط با فضای مراسم جهت زیرصدا در محل جشن استفاده کنید. در ورودی محل برنامه، افرادی از دستندکاران حضور داشته باشند که میهمانان را در بدو ورود راهنمایی و هدایت کنند.

نحوه ی اجرا

 مدعوین بر سر میزها دعوت شده و در ابتدا پذیرایی شایسته ای از آنها می شود. می توان  با ارائه ی منو ی پذیرایی، نوع پذیرایی را هم به انتخاب میهمان گذاشت.

 پس از سپری شدن زمانی حدود 5 دقیقه بعد از ارائه ی پذیرایی، یک لیدر مجری بر سر میز حاضر می شود. تاکید ویژه داریم که حتما مجریان با ظاهری آراسته، بویی خوش، بیانی رسا و با کمال احترام و تکریم میهمانان، با آنها برخورد کنند.

 عید و جشن را به میهمانان به نحو شایسته ای تبریک می گویند. از آنها اجازه می گیرند که بر سر میز آنها نشسته و گفتگویی دوستانه با آنها داشته باشند. تاکید مجری بر گفتگو محور بودن و دو طرفه بودن بحث و همچنین زمان کم و محدود، ذهن مخاطب را برای ایجاد ارتباط آماده می کند.

 می توان برای موضوع گفتگو هم منویی آماده کرد (منوی معنوی) که مخاطبان خود موضوع گفتگو را انتخاب کنند. اسامی موضوعات نوعاً به گونه ای انتخاب می شوند که هم انگیزه برای انتخاب ایجاد کنند و هم مخاطب به راحتی نتواند پیش پیش بینی کند که در پس این موضوع چه ارتباطی با فضای معنوی و موضوعی این جشن وجود دارد!

 در این سبک اگر بناست سوالی از میهمان پرسیده شود، به هیچ وجه به دنبال سوالات اعتقادی و چالشی نمی رویم، چرا که مبنای گفتگوی دوطرفه در یک موضوع، هم نظر بودن و هم دغدغه بودن است.

پس سوالات از موضوعاتی پرسیده می شوند که همه ی افراد سر میز نسبت به آن هم عقیده باشند، مانند اخلاقیات، رسم و رسوم مشترک، موضوعات اجتماعی مشترک و ….

معرفی سبک میزهای گفتگو غدیر- نتیجه ی گفتگو

 هم راه شدن مخاطب با موضوع این بستر را آماده می کند در حوزه ی ارتباط و  نصرت و یاری امام عصر بتوانیم کاملاً شفاف مواردی را یادآور شویم که میهمان ما آنها را از همان موقع اجرا کند. مانند دعای روزانه و همیشگی برای امام عصر علیه السلام، صدقه برای سلامتی مولا، ذکر و یاد همیشگی امام زمان، تمسک و طلب یاری لحظه به لحظه از امام و ….

 برای رسیدن به این هدف پیشنهاد می شود مجریان به صورت شفاف یک هدف را از میان موضوعات گوناگون نصرت امام زمان (علیه السلام) انتخاب کنند و با تاکید روی آن یک هدف، در انتهای بحث همان جا و بر سر همان میز، آن هدف را اجرا کنند که میهمانان هم متوجه شوند چگونه می توان امام را در این موضوع یاری کرد.

 مثلاً اگر هدف دعای برای ظهور امام عصر (علیه السلام) می باشد، این دعا را حتی  به فارسی بر سر میز همه تکرار کنند و یا اگر هدف سلام کردن با محبت به امام عصر (علیه السلام) می باشد، همانجا همه ی افراد این سلام با محبت را به امام تک به تک بدهند.

 در بخش میزهای گفتگو در هر مناسبت می توانید نمونه ای از محتواهای گفتگو را دریافت کنید

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا