قلب ماه رمضان (یاقوت 88)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

قلب ماه رمضان شب قدر است.

شب‌های قدر، قلب ماه رمضان و آغاز سال و تنفیذ حسابرسی اعمال انسان است. بارالها! امشب ظهور مولا و سرورمان را برای ما مقدر بفرما… در پناه صاحب الزمان

قلب ماه رمضان

امام صادق (علیه السلام): مقدرات در شب 19، تعیین در شب 21 تایید، در شب بیست و سوم رمضان امضا می شود. (منبع الکافی، ج4، ص159)

«راس السنه لیله القدر یکتب فیها ما یکون من السنه الى السنه» آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته می شود.

امام صادق (علیه السلام) در رابطه با فضیلت شب قدر می فرمایند:  شمار ماه های سال نزد خداوند دوازده ماه است و سرآمد همه ماه ها، رمضان است و قلب ماه رمضان، لیله القدر است.

در روایتی دیگر امام به برتری اعمال در شب قدر اشاره می فرمایند که در رابطه با آن آمده است: کَیفَ تَکُونُ لَیلَه القَدرِ خَیراً مِن اَلفِ شَهرٍ قالَ العَمَل الصالِحُ فیها خَیرُ مِنَ العَمَلِ فِی اَلفِ شَهرٍ لَیسَ فیها لَیلَه القَدر: چگونه شب قدر برتر از هزار ماه است؟ که امام می فرمایند کار نیکی که در آن شب انجام می شود بهتر از اعمال شب های دیگر است.


نکته 
مقالات یاقوت پیرامون روایت های کوتاه در رابطه با یاران و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام است که نتیجه ی هر بخش به امام عصر علیه السلام مربوط می شود.برای مشاهده فهرست یاقوت ها کلیک نمایید
منتظر شماره های بعدی باشید…

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا