شرح حال شیخ صدوق

او یک خدمتگزار بود شماره47

شرح حال شیخ صدوق در دیدار با امام عصر علیه السلام در کنار خانه کعبه

او یک خدمتگزار بود شماره47 درباره شرح حال شیخ صدوق است.

شرح حال شیخ صدوق

نوشتن از حضرت حجه بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف هم و غم را از انسان زائل می کند. شیخ صدوق می گوید: یک شبى که درباره خانواده و فرزندان و برادران و زندگى پر نعمتى که در شهر رى بجای گزاردم اندیشه می کردم بناگاه خواب به من غلبه کرد، در خواب دیدم گویا در مکه ام و گرد خانه محترم خدا طواف میکنم و در دوره هفتم نزد حجر الاسود آمده ام آن را میسایم و میبوسم و دعا میخوانم.

در این وقت مولاى خود قائم صاحب الزمان علیه السلام را دیدم که بر در خانه کعبه ایستاده من دلباخته و پریشان خاطر به او نزدیک شدم آن حضرت از رخساره من بفراست خود را از درونم را دانست بر او سلام دادم و بمن جواب داد و سپس به من فرمودند:

لِمَ‏ لَا تُصَنِّفُ‏ کِتَاباً فِی الْغَیْبَهِ حَتَّى تُکْفَى مَا قَدْ هَمَّکَ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَدْ صَنَّفْتُ فِی الْغَیْبَهِ أَشْیَاءَ فَقَالَ لَیْسَ عَلَى ذَلِکَ السَّبِیلِ آمُرُکَ أَنْ تُصَنِّفَ وَ لَکِنْ صَنِّفِ‏ الْآنَ کِتَاباً فِی الْغَیْبَهِ وَ اذْکُرْ فِیهِ غَیْبَاتِ الْأَنْبِیَاءِ.

تألیف کتاب

چرا درباره غیبت کتابى تألیف نمیکنى تا اندوه دلت را ببرد؟ عرض کردم: یا ابن رسول اللَّه درباره غیبت چیزهائى تألیف کرده ‏ام. فرمود: آنها بدین روش مطلوب نیستند. آنچه که من دستور آن را میدهم انجام بده. اکنون مستقلا کتابى درباره غیبت تألیف کن و غیبت پیغمبران را در آن درج کن.

سپس آن حضرت رفت و من از خواب هراسان برخاستم و تا طلوع فجر به دعا و گریه و درد دل کردن و شکایت نمودن به درگاه خدا گذرانیدم و چون صبح کردم آغاز به تألیف این کتاب (کمال الدین و تمام النعمه) نمودم براى امتثال امر ولى خدا و حجت او در حالى که از خدا کمک جویا بودم و بر او توکل کردم و از تقصیرات خود آمرزش خواستم.‏

وَ ما تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ إِلَیْهِ أُنِیبُ‏
کمال الدین و تمام النعمه،ج‏1، ص4


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا