روایت ابو عمرو عثمان بن سعید عمرى

او یک خدمتگزار بود شماره 25

روایت ابو عمرو عثمان بن سعید عمرى اولین نایب خاص امام عصر علیه السلام

این روایت درباره ابو عمرو عثمان بن سعید عمرى اولین نایب خاص امام عصر علیه السلام است.

روایت ابو عمرو عثمان بن سعید عمرى یار و خادم امامین عسکریین علیهم السلام

در عصر تاریک و پر دسیسه ی طاغوت عباسی آن هنگام که انوار درخشان آخرین فرزند خانواده ی خورشید، از پس ابرهای غیبت صغری، عمق بی روح زمین را گرم و روشن می‌کرد؛ یار و خادم امامین عسکریین، به خدمت و نیابت امام عصر ارواحنا فداه مفتخر گشت و سختی هجرت از سامرا به بغداد را برای انجام هر چه بهتر وظیفه ی بزرگ و خطیر خویش به جان دل خرید!

عثمان در مدت نیابت، رهبری وکلای نواحی مختلف را بر عهده گرفت و به رسم امانت، وجوهات و هدایای مردم را می‌گرفت و برای پیشوای شیعیان می‌فرستاد. او همچنین نامه‌های شیعیان را به امام، و دست‌ نوشته‌ها و توقیعات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در پاسخ به شیعیان را به صاحبان اصلی و قلوب منتظرین حضرتش می‌ رساند.

وقتی جعفر کذاب برادر امام عسکری علیه السلام ادعای نیابت کرد، احمد بن اسحاق از اصحاب آن امام برای اطلاع از درستی یا نادرستی ادعای جعفر، نامه‌ای نوشت و به وسیله عثمان بن سعید برای حضرت مهدی فرستاد. امام در پاسخ نامه، امامت جعفر را رد کرد و او را مفسد و ترک‌ کننده نماز خواند.

خادم امین

این خادم امین و عزیز حضرت صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف چنان رتبه و منزلتی نزد امام خویش داشت که بعد از وفات وی، حضرت در توقیعی که به جهت تسلای فرزند عثمان مکتوب فرمودند، از رضایت کامل خویش از این یار صدوق و احساس غربت وجود نازنینشان در فراق نائب خاصشان؛ جناب عثمان بن سعید سخن رانده اند.

مزار مطهر جناب عثمان واقع در شهر بغداد پذیرای عاشقان خدمت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر علیه السلام می‌ باشد.‌….قَوِّ عَلی خِدمَتِکَ جَوارِحی…..]


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا