تاک شو امتحان – تاک شو نیمه شعبان

تاک شو امتحان (خودشناسی)

در مقاله تاک شو امتحان به این موضوع میپردازیم که تا انسان از شناخت صفات خود غافل باشد،‌ نمی تواند به اصلاح خود بپردازد، تا با این شناخت بتواند خدا را بشناسد. برای شناخت صفات خود باید امتحان پس بدهیم، امتحانی که نتیجه اش به ما نشون می دهد که آیا آمادگی رشد و پیشرفت رو داریم یا نه؟

 آیا دلیل همه ی مشکلات و سختی ها خودمان هستیم ؟

اینجا خوبه که با یکی دیگه از سنت های خدا و قوانین این نقشه آشنا بشیم که می تونه مسیر حرکتمان به سمت موفقیت رو روشنتر کنه، خداوند به ما پیغامی داده بسیار بسیار مهم و اون هم اینه که ما باید در مسیر رشد و پیشرفت، ظرفیتهای خودمون رو بشناسیم. خدا می خواد به ما نعمت بده، می خواد ما رشد کنیم برای همین می گه باید آماده باشی برای رشد و پیشرفت. باید خودت ظرفیتهای خودتو بشناسی. باید خالص بشی.

بعد از مرور یکسری از قوانین نقشه ی زندگی و آشنا شدن با تاثیر آنها در روند زندگیمان به موضوعی می رسیم که شاید متفاوت تر از رسم ها و قوانین دیگر این مسیر باشد در قانون قبل متوجه شدیم که خودمان دلیل بوقوع پیوستن بسیاری از مشکلات و سختی ها در زندگی هستیم، با غفلتهایی که مرتکب می شیم و ببا کارهای اشتباهی که ما را از نعمتهای خداوند محروم می کند.

ولی سوال اینجاست که آیا دلیل همه ی مشکلات و سختی ها خودمان هستیم؟ اینجا خوبه که با یکی دیگه از سنت های خدا و قوانین این نقشه آشنا بشیم که می تونه مسیر حرکتمان به سمت موفقیت رو روشنتر کنه فضای خاکستری زندگی ما و فضای مشکلات و سختیها یکسری بخاطر کارهای اشتباه خودمونه و یکسری هم آزمونیه برای خودشناسی.

خداوند به ما پیغامی داده بسیار بسیار مهم و اونهم اینه که ما باید در مسیر رشد و پیشرفت، ظرفیتهای خودمون رو بشناسیم. خدا می خواد به ما نعمت بده، می خواد ما رشد کنیم برای همین می گه باید آماده باشی برای رشد و پیشرفت. باید خودت ظرفیتهای خودتو بشناسی. باید خالص بشی طلا رو وقتی می خوان خالص کنن می فرستند تو آتش تا ناخالصی هاش از بین بره.

این تجربه رو همه داریم، وقتی قراره از مرحله ای به مرحله بعد بریم، باید امتحان پس بدیم، امتحانی که نتیجه اش ببه ما نشون می ده که آیا آمادگی رشد و پیشرفت رو داریم یا نه خدا هم برای اینکه ما ظرفیتهای خودمون رو بهتر بفهمیم ما رو امتحان می کنه امتحانی که سربلندی ازش باعث رشد می شه. باعث می شه به موفقیتی که در انتظارشیم با آمادگی بیشتری نزدیک بشیم.

طبیعیه که امتحان سخته، ولی این سختی وقتی ترس به همراه داره که آمادگی برخورد با سختی رو نداشته باشیم وارد شدن به امتحان، رنگ سختی و خاکستری به زندگیمون می ده و اینجاست که مبارزه شروع می شه شیطان در این مرحله هم جنگ تمام عیاری رو شروع می کنه ما تلاشمون اینه که خودمون رو از سختی نجات بدیم، ولی چگونه؟! از چه راهی؟ راه آسان یا راه درست ؟!

مبارزه ی شیطان اینجاست لزوماً همیشه راه درست، راه آسان نیست تو سختی ها همیشه اولین اتفاقی که می افته شیطان راه آسان رو به ما نشون می ده مثلاً مشکل مالی داریم، ساده ترین راه شاید خیانت در امانت باشه سر دو راهی بین حقیقت و دروغ هستیم ، راحت ترین راه شاید دروغ باشه و …

یک نکته ی مهم رو نباید فراموش کرد و اونهم اینه که اگر خدا امتحانی از ما میگیره، حتماً این امتحان در حد و توان ماست و نه فراتر از ظرفیت ما مثل دانش آموزی که اگر امتحانی از او گرفته می شه، در سطح اوست و نه بالاتر از دانش و توان او شاید به ظاهر فکر کنیم این امتحان خدا برایمان سنگین است ولی مطممئناً این امتحان در توان ماست و قبول شدن در آن موجب رشد.

در این نقشه ی زندگی در هیچ کجا چیزی به اسم ناامیدی وجود نداره، شاید از دور که نگاه می کنیم فکر کنیم که این جاده بن بست است و به دره ختم می شه ولی خداوند می فرماید صبر کن، جلو برو تا را نجات رو پیدا کنی  همانا بعد از هر سختی، گشایشی هست شنیدیم، می گن به خدا توکل کن، یعنی اونجاهایی که دیگه کار دست ما نیست اونجاهایی که به تنهایی نمی تونیم عبور کنیم، نا آشنای به مسیریم و کمک نیاز داریم، خداوند رو وکیل و کمک بگیریم برای به سلامت عبود کردن.

اگر توکل کردیم و از خدا کمک خواستیم برای به سلامت عبور کردن از مسیر این نقشه، خداوند به ما همراهی رو معرفی می کنه که راهنمای این مسیره همراهی که با او قدم برداشتن، تمام تاریکی ها و پیچ و خم های این مسیر رو برای ما روشن می کنه همراهی که همیشه در انتخاب بهترین راه به کمک ما میاد.

اگر در امتحان سختی قرار داریم، اگر به همراهی یک راهنمای دلسوز نیاز داریم، اگر دنبال این هستیم که همیشه بهترین راه و درست ترین انتخاب رو داشته باشیم، خداوند راهنمایی دلسوز و آشنا به قوانین این نقشه رو در کنارمون قرار داده تا در مسیر رشد و موفقیت به ما کمک کنه همراهی که وجودش روشنی بخشه فضای تاریک و خاکستری مسیر زندگی ماست پس بزرگی در کنار ماست که همراهمان در تمام سختی ها و امتحان های زندگی ماست.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا