تاک شو دعا – تاک شو نیمه شعبان

تاک شو دعا (مدد خواستن در حل مشکلات)

در تاک شو دعا به بحث صدازدن و مدد خواستن در حل مشکلات از خالق خود اشاره میکنیم. تاک شو دعا نیمه شعبان را می توان در جشن های ولادت امام عصر علیه السلام اجرا کرد.

متن تاک شو دعا

می خوم بحثمونو با یه کلمه ی قشنگ شروع کنم. یه کلمه ای که همه مون به فکر کردیم و می کنیم… آرزو… کلمه ای که کاربرد تو زندگی کاملا معلومه. همه ی ما تو زندگی آرزوهایی داریم که دلمون می خواد بهشون برسیم. چند دقیقه سکوت میکنم تا هر کسی هر آرزویی داره الآن بیاره تو ذهنش.

بعداً با این آرزوها کار داریم…خب…در مورد قوانین خدا با هم یه گپی زدیم. یادتونه؟ یکی دیگه از قانون های ساده، ولی ویژه ی خدا، اینه: ادعونی استجب لکم؛ از من بخواید تا بهتون بدم. این قانون استثنا نداره. مرد، زن، پیر و جوون، گناهکارو بی گناه، کوچک و بزرگ ، بدترین و بهترین آدما مخاطب این قانون هستند. همه اجازه دارن از خدا بخوان.

اسم این خواستن رو خدا گذاشته دعا. جالبه که دعا رو با هیچ منطق دنیایی نمی تونی توجیه کنی؛ چون خدائیه و فقط تو دم و دستگاه خدا جواب می ده. به نظرتون ویژگیای دعا چیه؟ دعا مسیر حرکت رو عوض میکنه. دعا می تونه محکم ترین چیزها رو تغییر بده. درسته؟چقد این تاثیر ویژه ی دعا رو تو زندگیمون تجربه کردیم؟

دعای مادر برای فرزنداش؛ دعای پدر برای آینده ی بچه هاش و …خدا گفته من با همین دعا به کسانیکه تو تیم من هستند، به غیر لایحتسب می دم. یعنی لازم نیست بشینی و واسه خودت حساب کتاب بکنی. تو تیم من باش؛ کار رو به دست من بسپار؛ من از جایی به تو روزی می دم و از جایی نعمتم رو به سوی تو روانه می کنم که تو حتی فکرشم نمی کردی.

برای اونایی که تو تیم خدا رفتند، دیگه دو دو تا چهارتای دنیایی بی معنی می شه. چون خدا می خواد نعمتی بی حساب به اونها بده. خدا گفته من خدا رو به خدایی قبول داشته باش و از من توقع کار خدایی داشته باش. تو تیم من باش یعنی چی؟ یعنی اون کارایی که نباید بکنی رو انجام نده.

یعنی چی اون کارهایی که نباید بکنیم رو انجام ندیم ؟! خیلی سادست. بذارین یه مثالی بزنم. فردی صاحب و مدیر یک کارخانه ی عظیم با کلی کارگر و دم و دستگاه بود. این فرد از دنیا می ره. همه توقع داشتند دیگه چرخ کارخونه مثل قبل نچرخه . همسر این فرد می آد کار رو دست می گیره.

روز اول همه رو جمع می کنه و 2 تا سوال می پرسه.

سوال اول: چه کارهایی باید انجام بدیم؟ مسئول هر بخش جواب می ده.

سوال دوم: چه کارهایی نباید انجام بدیم؟ دوباره مسئول هر بخش کارهایی که نباید انجام بگیره رو میگه.

اون خانم مدیر می گه: خوب پس معلوم شد! کارهایی که باید انجام بدیم رو انجام بدید و کارهایی که نباید رو انجام ندید! به همین سادگی و چرخ اون کارخانه بهتر از قبل چرخید و موفق تر از قبل بود. چرا این اتفاق افتاد؟ فقط به خاطر انجام دادن کارای لازم و ترک کارهای بیهوده.

این مثال ساده برای زندگی ما هم هست. این انجام دادنا و ترک کردنا میشه تقوا. یعنی تو تیم خدا بودن. خب ما می خواییم تو تیم خدا باشیم و با دعا، میون بری برای رسیدن به موفقیت پیدا کنیم.

حالا شرطش چیه؟ خدا حتی به ما گفته کی بیا و چجوری بیا.

اولین شرطش اینه که سبک بیای. دلی که کینه توشه، خدا جایی توش نداره. باید بگذری، تا خدا ازت بگذره.

باید بتونی و قدرت اینو داشته باشی اونجایی که حق باهاته رحم کنی تا توقع رحم از خدا داشته باشی. تو سر من کلی سوال هست…با هم بیشتر کند و کاو کنیم.

حالا خدا جون چی کار باید کرد؟ دنبال این باش که زور دعات رو بیشتر کنی.

شب جمعه ها بیا.

هنگام طلوع خورشید بیا.

چرا اون موقع؟ چون اون زمان روزی ها رو تقسیم می کنن؛ تو این زمان بیای دسته خالی بیرون نمی ری.

بین نمازهات، قبل از اینکه محل نمازت رو ترک کنی دعا کن، استجابت دعا تو این موقع با خود خداست.

هنگام بارش باران دعا کن.

باران رحمت خداست. تو این ریزش رحمت خدا، خودت رو بی نصیب نکن.

چه جالب…دیگه چی؟ هنگام اذان دعا کن.

وقتی که دلت شکست بیا.

وقتی کسیو نداشتی بیا…

با دست خالی بیا…

خودم برات همه کسم…

اللهم عجل لولیک الفرج


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا