تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار های تبلیغ نیمه شعبان

تبلیغ امام زمان علیه السلام در مکان های مختلف 

تبلیغ امام زمان علیه السلام دارای داستان هایی کوتاه جهت اعلام راهکار هایی برا تبلیغ و تذکر به وجود امام زمان علیه السلام در مکان های مختلف می باشد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 1 تاکسی

در مسیر حرکت از منزل تا مقصد با راننده تاکسی تلفنی که ظاهری نامناسب داشت از طریق نیاز جوانان و عدم توجه ارباب جامعه به جوانان وارد بحث شدیم. راننده جوان که از این باب اظهار ناراحتی می نمود اتفاقاَ خوشحال بود که بحث را از این منظر‌‍، شروع کرده ایم و گفت:‌ هیچ کس به فکر جوان نمی باشد.

سمینارهای در رابطه با جوانان، برای اخاذی و جیب پر کردن عده خاصی می باشد و… و ما نمی دانیم مشکل مان را با چه کسی بگوییم که درک کند و کار از دستش برآید. دلسوز واقعی ما کیست؟ چرا تماماَ‌ فشار روحی وارد می کنند که این چه قیافه ای است چرا چنین می گردی؟

گفتم معلم می شود، به دنبال راهنمایی فهیم می گردی؟ – گمشده داری درد داری و طبیب نمی شناسی؟

ـ‌ شما چه کسی را سراغ دارید که به ما کمک کند؟ هر دری زدیم، جواب نگرفتیم.

ـ‌ من کسی را سراغ دارم که درمان همه دردها را می داند. طبیب حاذقی است. جوان و جوانی را دوست دارد. گر چه خیلی سن دارد ولی دائماً مانند جوانان می نماید. می گویند وقتی جوانان طالب را می بیند برای آنها دلسوزی می کند و این قدر مهربان است که دوست دارد خوبی های خود را به آنها هدیه کند.

اصلاً‌ محال است در خانه اش را بزنی و نا امید گردی! با وله خاصی گوش می داد و بالاخره پرسید کیست؟ خانه اش کجاست. گفتم خانه اش را راحت بلد می شوی ولی باید قول دهی که حتماً می روی والا ضایعش نمی کنم.

ـ‌ به خدا حتماً می روم، قلم و کاغذ یادداشت تاکسی تلفنی را به من داد که آدرس بنویسم، پرسیدم اسمت چیست؟ گفت: ناصر

نوشتم آدرس: ‌فرودگاه قلب ناصر، جای همگی خالی که چه حالی شد!

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 2 تاکسی 2

سوار تاکسی هستم جلو نشسته ام و مسافر دیگری کنار دستم کنار پنجره راننده با ترافیک برخورد می کند.

راننده: آه همش ترافیک – کار نمیشه کرد – بنزین بسوزون توی ترافیک بمون! بنزین بسوزون !‌ توی ترافیک بمون!

+‌بالاخره مسئله ترافیک گاه و بیگاه هست! ‌نمی خواد خیلی خودتون رو  ناراحت کنید.

ـ‌ آخه شرایط فرق می کنه!‌ دو سه روز دیگر باید پول فیش تلفن رو بپردازم! ‌خب !‌ باید درآمد داشته باشی با این ترافیک نمیشه!

+‌ یه سئوال بکنم؟

ـ‌ بفرمائین

+‌ اگه امروز صبح از خواب بیدار شده بودی و قلبت درد می کرد و کارت به بیمارستان و دکتر کشیده بود و گفته بودند بستری باید بشی و پنج میلیون هم خرج داشت دیگه فکر فیش تلفن بودی؟
ـ‌ نه !‌ (کمی به فکر فرو می رود)

+ خیلی نعمت ها دور و بر ما رو گرفته ولی متوجه نیستیم!

ـ‌ راست می گید!‌ ما همه اش نداری ها رو می بینیم!

+ نعمت بزرگی که ما داریم و از قلب و ریه و مغز و همه اینها مهم تره اون هم وجود امام زمانه! خیلی از چشم ما این نعمت دور می مونه در حالیکه از ما دور نیست!‌ چرا در این گرفتاری ها به ایشون رو نزنیم.

ـ ما که رومون سیاهه!

+ ولی او هم مهربونه – آقاست!‌ نعمت ها رو باید شکرگزار بود و در نداری ها هم از خدا و امام زمان کمک گرفت

ـ‌واقعاً ! (لبخندی میزند)‌ما خیلی خلیم! نعمت بغل دست ماست!

+‌ دعا کن بیاد – خدا ظهور شون رو نزدیک کنه – خدا ما رو از ایشون دور نکنه – خدا سلامتشون بداره …

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره  3 در جلسه شورا

(دوربین فیلمبرداری از صحنه تصویر میگیرد) بعد از جلسه با یکی از اعضای جلسه سلام و علیک می کنی و می پرسی

+‌ موقعی که صحبت می کردی خیلی سعی کردی لباست رو مرتب کنی.

ـ‌ آخه این دوربینه وقتی روبروی آدم قرار می گیره دیگه لحظات رو ثبت می کنه – بعداً اگه فیلم رو نشونت بدن خودن ناراحت می شی اگه درست ننشسته باشی.

+‌منو به فکر بردی وقتی دوربین روبروی دیگرونه به این فکر نیستی وقتی روبروی خودته باید خودت رو درست کنی.

ـ‌ خیلی طبیعیه وقتی چشمی تو را نگاه می کنه باید مواظب باشی

+ ‌من دو تا چشم را سراغ دارم که همیشه ما رو نگاه می کنهt چشم های نازنین امام زمان خیلی باید مواظب باشیم. باید مرتب باشیم. خوب باشیم.

ـ آدم یادش میره بارها هم شنیدیم ولی …

ـ‌ آره باید به خودمون تذکر بدهیم یکی از راههاش دعا کردن برای ایشان است. حضرت ما را در حال دعا که ببینند ما رو دعا می کنند. آن وقت ما حضور ایشان را دائمی می بینیم. یکی از راههای دیگر مراجعه به حضرت است. ایشان دم دست ماست …

یک چشم زدن غافل از آن یار نباشیم شاید که  نگاهی کند آگاه نباشیم

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 4 تاکسی تلفنی

  • +‌ سلام علیکم!‌ بسم الله الرحمن الرحیم
  • – سلام علیکم!‌ خوش آمدید. کجا تشریف می برید
  • +‌ فرودگاه زحمت بکشید!‌ اگر زحمت هم نباشد این نوار رو خاموش کنید.
  • ـ‌ چشم !‌ نوار خاموش می شود.
  • +‌ بسم الله الرحمن الرحیم اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن …
  • – آقا اول سفر،‌ نه ! همیشه من آیه الکرسی می خونم.
  • +‌ میدونید که آیه الکرسی را اگر برای سلامتی امام زمان علیه السلام بخونید خداوند به یمن سلامتی آن حضرت سلامتی ما رو هم تامین می کنه.
  • ـ‌ بله !‌  همین طوره
  • + دعا برای سلامتی حضرت همیشه لازمه –  همین دعای اللهم کن لولیک دعای سلامتی امام زمان است. اصلاً‌ دعا برای فرج به فرموده خود حضرت فرج،‌ است …
  • تا پایان سفر (فرودگاه) بحث را می شود راجع به امام زمان علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه داد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 5 تاکسی شماره 3

در ترافیک شدیدی در خیابان 20 متری سینما سعدی بودم ظرفیت تاکسی فیکس بود مسافران چند ثانیه ای که گذشت از وجود ترافیک عصبانی شده بودند و چیزی طول نکشید که متوجه شدند وجود پلیس جوان بی تجربه ای در سر چهارراه علت ترافیک است. هر کس جیزی گفت و یک دفعه از این سوژه استفاده کردم و گفتم بدبختی مردم در تاریخ بشر همین بوده که گرفتار راهنمایان قلابی و نابلدی شده اند و بجای راهنمایی مردم،‌ موجب گمراهی آنها شدند خود مردم مقصرند که خودشان را به آنان سپردند.

یکی پرسید: مردم چه می توانند بکنند. راهنما به تشخیص مردم نیست به تحمیل دولتمردان است. گفتم احسنت، راهنما به تشخیص مردم نیست ولی تحمیلی هم نیست بلکه راهنمایی مردم به خداست و تعیین راهنما هم با اوست.

و بر ماست که وقتی راهنما را شناختیم از وی روی برنگردانیم خداوند امروز راهنمای مردم را به حقیقت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار داده و ما بجای توجه به او،‌ غافل از اوئیم راننده تاکسی سری تکان داد و گفت ای والله درست است.

این شد که به کمک بحث من آمد بسیار جذاب بوده و بعد شروع به راهنمایی و چگونگی استفاده از آن حضرت و توجه به آن وجود مقدس شد.

وقتی من از تاکسی پیاده شدم، دو جوان دیگر هم که به مقصد نرسیده بودند پیاده شدند و توضیح بیشتری خواستند و من هم بدون گفتگو گفتم فقط از او غافل نشو! برو سراغ او من کسی نیستم برو سراغ او … و در حالیکه اشک در چشمش حلقه زده بود خداحافظی کردم.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 6 جلسه رسمی

جلسه ای با حضور نمایندگان دیوان محاسبات درخصوص بررسی درآمدهای اختصاصی دانشگاه ازجمله درآمدهای مجتمع فرهنگی تشکیل شده بود که در آن جلسه بر لزوم واریز درآمدها به حساب خزانه بحث بود و بر ضرورت و پیامد آن سخن گفته می شد، جلسه در تحیر و سردر گمی عجیبی فرو رفته بود و هیچکدام از اعضا متقاعد بحث دیگری نمی شدند، به طوری که نمایندگان اظهار گیجی می کردند.

از طرفی توجه به قانون و از طرفی مشکلات ناشی از آن مطرح بود، از این سوژه استفاده کردم و گفتم می دانید علت این سردرگمی و حیرانی چیست؟ با وجود اینکه از قانون مطلعیم؟چرا؟

و … هر کس چیزی گفت بنده عرض کردم این ها درد غیبت است، بخاطر عدم دسترسی ظاهری به امام عصر علیه السلام دچار این تحیر شدیم؟ ما باید به این اصل برسیم که امامی داریم زنده که در مشکلات رفع مشکل می کند پس باید به او تمسک کنیم و راه مشکل را از او بخواهیم و اصلاً‌ در فرجش دعا کنیم. همگی استقبال نمودند و دعای اللهم عجل فرجه را  با تکرار خواندند.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شمارهدر صف نانوائی (صبح زود)

  • از راه میرسی عده ای در صف ایستاده اند
  • +‌ سلام علیکم!‌ صبح بخیر
  • ـ‌‌ سلام علیکم !‌ صبح شما هم بخیر
  • + هوای صبح هم خیلی لطیفه
  • ـ‌ اگه صبح ها بیدار باشیم!‌ معمولاً‌ در ساختمان ها و آپارتمان ها احساسی از صبح زود به آدم دست نمیده.
  • + آنوقت ها صبح برای نماز در حیاط وضو می گرفتند حالا دیوارها احساس ها رو عوض کرده اند! لطافت هوا را در فضای باز باید احساس کرد.
  • ـ همین طوره – دل آدم در این آپارتمان ها می گیره!
  • +‌ صبح ها پس از نماز که روح آدم آمادگی بهتری داره باید با دعا روح لطیف را تلطیف کرد. از دعای عهد !‌ تا حالا این دعا را خوانده اید؟
  • ـ نه چی هست؟ میشه بگید!
  • +‌ این دعا در مفاتیح هست از امام صادق علیه السلام نقل شده که …

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 8 سبزی فروشی

  • در مغازه سبزی فروشی در حال انتخاب گوجه فرنگی
  • + گوجه ها هم یواش یواش دارند دست و پا شو نو جمع می کنن
  • – هوا داره کم کم سرد میشه رنگ ها هم از سرخی به بی رنگی داره میره
  • +‌ خدا را شکر که همین ها هم گیر میاد باید شکر گزار بود
  • ـ‌ واقعاً‌
  • +‌ الحمدلله که از صدقه سر امام زمان علیه السلام‌ لطف خدا شامل حال همه ماست.
  • ـ‌ این همه نعمت فراوان!‌ باید قدردان بود.
  • +‌ خدا ظهورشون را نزدیک کنه – باید همین طور که می فرمائید قدردان بود – خدا سلامتشون بداره – همه زیر سایه آن بزرگواریم
  • ـ الهی آمین خدا ظهورشون رو نزدیک کنه با اجازه خداحافظ

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 9 امام جواد علیه السلام

روز شهادت امام جواد (علیه السلام)‌ سوار تاکسی شدم راننده نوار موسیقی را روشن کرده بود برای تذکر گفتم آقا لطفاً‌ نوار را خاموش کنید روز شهادت امام جواد علیه السلام است. آن شخص گفت ببخشید من یادم نبود گفتم ما آدمای امروزی خیلی چیزها را فراموش کرده ایم، فراموش کردیم که در دوران غیبت به سر می بریم، از امام زمان خودمان دوریم، یادمان رفته که باید امام زمان مان را از غیبت با دعاهایمان بیرون بیاوریم و …

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 10 تاکسی تلفنی

سوار تاکسی تلفنی شدم مرد نسبتاً‌ مسنی راننده ی تاکسی بود باب گفتگو را با این جمله آغاز کردم، گفتم حاج آقا می خوام با شما مشورت کنم من یک دوست دارم که نمی تونم او را ببینم، از او دورم حاج آقا، برای او من چه کار می تونم بکنم؟ آن شخص بعد از کمی فکر گفت اگر هیچ گونه کاری نمیتونی انجام بدی براش دعا کن، من گفتم دوستم امام زمان است اگر همه براش دعا کنیم حتماً ظهور می کنه.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 11 صدقه قبل از سفر

روزی همکار اداره ایم میخواست به سفر برود به او گفتم: حتماً‌ صدقه که می دهی؟ گفت آره، گفتم برای سلامتی حضرت هم صدقه بده. بگو خدایا من برای سلامتی در سفر خودم صدقه می دهم ولی اینبار برای سلامتی امام زمان صدقه می دهم. گفت مگر حضرت به صدقه ما نیاز داره گفتم نیاز نداره ولی تاثیر داره و باعث تجدید و بروز علاقه تو به امام زمان علیه السلام می شه.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 12 تبلیغ هنگام حل مشکل مالی

یکی از کسانیکه نیاز مالی داشت و مشکلاتی در زندگی برایش پیدا شده بود جهت حل پاره ای از مشکلات مراجعه نمود، ضمن اینکه در حد توان مساعدت هایی صورت گرفت و راهنمایی هایی به ایشان شد این تذکر یادآوری شد که این کمک خیلی ناقص و در حد توان من بود، اگر می خواهید مشکلات شما بیش از آنچه مورد تصورتان است حل شود، به در خانه صاحب اصلی که حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد دست نیاز دراز نمایید که حلال تمامی مشکلات ایشان می باشند.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 13 روحانی دانشگاه

25 بهمن ماه بود یکی از تشکل های مسلمان تقاضای راهپیمایی برای حمایت از دستاوردهای علمی در زمینه انرژی هسته ای و دفاع از حریم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله کرده بود (یکی از روزنامه های دانمارکی با چاپ یک کاریکاتور مرتکب اهانت به پیامبر خداوند صلی الله علیه و آله شده بود)‌ در راهپیمایی شرکت کردم در پیشاپیش راهپیمایان یک پلاکارد جلب توجه می کرد.

انرژی هسته ای هدیه شهیدان به مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. قشنگ بود علاوه بر دانشجویان تعدادی از اساتید هم شرکت کرده بودند بعضی از روحانیون دانشگاهی هم حضور داشتند به یکی از آنها نزدیک شدم علاقمند به امام زمان علیه السلام و دلش می خواهد در مورد مهدویت کار کند. با آقای قرائتی هم همکاری هایی دارد یک کتابخانه تخصصی پیرامون امام زمان را راه انداخته است. سلام کردم:

  • ‌- سلام علیکم مشتاق دیدار چه خبر؟
  • -‌ خوبم خیلی وقته توفیق دیدار نداشته ام شما چطورید؟
  • منهم خوبم کارها چطور است؟
  • – خوب است
  • شنیدم کتابخانه تخصصی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف راه افتاده!
  • بله الحمدلله خیلی خوبه که به کتابخانه سری بزنید.
  • حتماً خیلی دلم می خواد گرچه چند روز آینده خیلی گرفتارم ولی حتماً‌ سرخواهم زد.
  • پس تلفن بزنید و قرار بگذاریم (شماره تلفن رد و بدل می شود)
  • گفتم:
  • از کتابخانه چه استفاده ای قرار است شود؟
  • بعضی ها کتاب ها را می شناسند بعضی را هم قرار است آماده کنیم تا کار تحقیقاتی کنند.
  • کار تحقیقاتی خیلی خوب است البته باید موضوع امام زمان علیه السلام را از جنبه کار فکری تنها نگاه نکرد امام زمان امام حی و زنده ماست باید با او ارتباط معنوی داشت اگر بشود این ارتباط را بین بچه ها (دانشجوها)‌ و امام زمان علیه السلام برقرار کرد کارهای بعدی هم بهتر انجام می شود.
  • گفت باید به ما کمک کنید.
  • من درخدمتم – با شماره تلفنی که دادید خدمتتان تماس می گیرم.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 14 امام رضا علیه السلام

شب تولد حضرت ثامن الائمه بود، در اتوبوس با جوانی آشنا شدم. گفتم ببین آن عکس مبتذلی که در اتوبوس نصب شده باید با راننده صحبت کنیم آن عکس را بردارد (ضمناً‌ راننده تمثال یکی از معصومین را بالای سرش نصب کرده بود)‌ به او گفتم این عکس ها با هم جور در نمی آید خلاصه قبول کرد آن عکس را بردارد.

گفتم عکس را به من بده بدون اینکه ناراحت شود عکس را به من داد و عکس را بعداً‌ پاره کردیم و در سطل آشغال ریختیم.

بعد با آن جوان وارد صحبت شدیم که می شود با زبان خوش با مردم صحبت کرد و نتیجه گرفت، گفتیم اگر ما در جامعه همیشه بیاد امام زمان علیه السلام باشیم جامعه اصلاح می شود، در خانه وقتی سر سفره مشغول غذا خوردن می شویم ابتدا از حضرت یاد کنیم، در میان فامیل نام امام زمان را بر سر زبان ها جاری کنیم، ارتباط مان را با حضرت تقویت کنیم، آنگاه خود به خود مردم جامعه اصلاح می شوند.

حضرت به یاد ما هستند، ما هم بیاد ایشان باشیم. ارتباط دو طرفه باشد، تا انشاء الله ظهورشان نزدیک گردد. آن جوان که معلوم بود بعد مذهبی داشتف خوشحال شد و گفت این کار را خواهد کرد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 15 مسافر

ساعت 4 بعد از ظهر از ساختمان مدیریت دانشگاه که در روی تپه تلویزیون است بیرون آمدم (ماشینم را کنار خیابان پارک کرده بودم) از پله ها که پایین آمدم و وارد خیابان شدم پیرزنی را دیدم که به آرامی (که خستگی او را نشان می داد) از تپه به سمت پائین پیاده می آمد، سوار ماشین شدم از آیینه به عقب نگاه می کردم، پیرزن آهسته به ماشین من نزدیک می شد ولی بی توقع (حتی به فکر اینکه ماشینی او را سوار کند نبود)‌ به دنبال تاکسی نبود. فکر می کنم در فکر رسیدن به پایین تپه و سوار شدن به اتوبوس بود.

جایی می روید؟ نگاهی کرد و گفت فلکه شهرداری، راه نسبتاً دوری بود مخصوصاً‌ که کار هم داشتم گفتم:‌ تا جایی  که نزدیک تر بشوید شما را برسانم.

  • ـ تشکر کرد با خستگی سوار شد خیلی دعا کرد: انشاء الله سلامتی و رزق و برکت به شما برسد!
  • قصد کردم تا فلکه ستاد او را برسانم (تقریباً‌ دو سوم راه)‌ بی مقدمه شروع کردم و گفتم:
  • مادر اگر آقامون بیاد خیلی کارها درست می شه.
  • گفت الهی که بیاد، اگر بیاد دنیا گلستون می شه، من چند بار در خواب زیارتشون کرده ام، هنوز نور صورتشون جلو چشمامه، تو منزل خود من در کنار درخت پرتقال توی حیاط !‌ مثل ماه بود قشنگ قشنگ !‌
  • ‌قصد کردم علیرغم اینکه کار داشتم او را تا فلکه شهرداری برسانم!‌ به کسی که امام زمان بخوابش آمده باشد باید خدمت کرد!
  • شروع به صحبت کرد: چند ساله که شوهرم به رحمت خدا رفته، خودم کار می کنم پیش خانوم سرهنگ، که شوهرم آشپزش بود.
  • گفتم زیر سایه امام زمان باشند، دعاشون کنید که حضرت کمکشون کنند.
  • گفت ان شاالله که امام زمان بیان و با شمشیر شون همه آدم های بد رو بردارند، مردم بد شده اند، دورو شده اند.
  • گفتم از امام زمان بخواین که به همه نگاه کنند.
  • گفت الهی آمین
  • به مقصد رسیده بودیم خیلی دعا کرد و پیاده شد.
  • امام زمان علیه السلام با دل مردم کار کرده و می کند تو چه میدانی که با کی چه کاری کرده است، خداوند محبتش را به دل مردم منتقل کرده است.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 16 اتوبوس 

در اتوبوس معالی آباد – دروازه کازرون بطرف معالی آباد میرفتم، وقتی وارد اتوبوس شدم جای خالی نبود – دو جوان روی صندلی نشسته بودند، یکی از آنها بلند شد و جای خود را به من تعارف کرد و بعد هم جوان دیگر بلند شد و جای خود را به آقای دیگری که ایستاده بود تعارف نمود.

وقتی نشستیم صحبت از ادب و جوانمردی و رعایت حال دیگران به میان آمد من ضمن تشکر از این دو جوان مسئله توجه به خدا و پایبندی به مذهب و توجه به ولی خدا را پیش کشیدم که آقای کنار دستی من بی علاقگی جوانان به دین و مذهب را نتیجه رفتار اولیاء امور می دانست (البته ایشان فردی پایبند به مذهب بود و انتقادش زننده و زشت نبود)‌

بعد از مقداری صحبت به این نتیجه رسیدیم که انسان باید سوای همه این مسائل توجه به خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراموش نکند و رفتار مشکلات خود را از خدا و ولی خدا بخواهد. این صحبت ها روی کسانی که اطراف ما نشسته یا ایستاده بودند موثر بود، موقع پیاده شدن در حق حضرت دعا کردم و آرزوی خوشبختی و موفقیت و سلامتی را برای حاضرین نمودم و در حالیکه لبخند رضایت روی لبان آن ها بود خداحافظی کردم و پیاده شدم.

با آرزوی ظهور موفور السرور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 17 امام صادق علیه السلام

شام غریبان حضرت امام صادق علیه السلام بود. با مسافری در تاکسی هم صحبت شدم. از او پرسیدم امروز تعطیل بود؟ گفت: بله ،گفتم به چه مناسبت؟ گفت شهادت امام صادق علیه السلام، گفتم به صاحب عزا تسلیت گفتی؟ گفت نه ، گفتم: صاحب عزا کیست ؟ پاسخ داد مردم، گفتم درست، ولی صاحب عزای اصلی وجود مقدس امام زمان علیه السلام است.

هر جا و مکانی با او صحبت کنی می شنود و جواب می دهد. مسافر خوشحال شد که راجع به امام زمان علیه السلام با او صحبت شده ولی طولی نکشید که پیاده شد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 18 حل مشکلات مالی

داد و فریادش، تمرکزم را از بین برد می گفت، با چه سختی هایی این ده بیست نفر را جمع کرده ام، با توجه به سردی هوا تعدادی استاد بنا و کارگر آورده بود، مقداری کار انجام داده بودند، اگر به کارگرانش پول نمی رسید، احتمال زیاد داشت که آنها پراکنده شوند و دچار مشکل شود.

من هم در آن مجموعه کار می کردم، ولی در رابطه با صورت وضعیت او مسئولیتی نداشتم، صدایش کردم گفتم یکی از دوستانم مقداری پول به من داده و گفته اگر کسی که دوستدار امام زمان بود نیازی داشت، بعنوان قرض به او بده. من می توانم مبلغی حداکثر بصورت یک ماه به شما قرض بدهم تا کارگرانت پراکنده نشوند، خیلی خوشحال شد، مقداری پول که مشکلش حل شود به او دادم.

بعد از این که پول را از من گرفت گفت من ارتباط آن چنانی با امام زمان ندارم شما از کجا می دانید که من امام زمان را دوست دارم. به او گفتم روز قبل از نیمه شعبان شیرینی که در کارگاه بین کارگران توزیع کردی نشانه دوستی شما می باشد.اشک در چشمانش حلقه زد و با یک سرور خاصی که معلوم بود از امام زمانش است، خداحافظی کرد و رفت.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 19 کلاس درس

بنده اغلب در ابتدای کلاسم بچه ها را متوجه امام عصر می کنم و حدود ربع ساعت درباره ایشان سخن می گویم یا درباره یک موضوع مهم قرآنی یا …

ابتدا بچه ها را متوجه اهمیت تکیه گاه در دنیا می کنم که ضروری است. ما برای رفع مشکلات مان پشتوانه هایی داشته باشیم، مانند پدر و مادر، بعد آیه قران را به آنان گوشزد می کنم که شیطان قسم خورده همه انسان ها را فریب خواهم داد و آنها را به این باور می رسانم که ما بدون داشتن پشتوانه نمی توانیم با دام های شیطان مقابله کنیم.

بعد به آنها می گویم که ما پدری دیگر نیز داریم و حدیث انا و علی ابوا هذه الامه را می گویم و قضیه انار و کمک امام زمان را به شیعیان می گویم و به آنها گوشزد می کنم که ما اگر بتوانیم به اندازه کمی هم ارزش پیدا کنیم و بنده خدا شویم امام زمان علیه السلام ما را حمایت کرده و نمی گذارند در دام های شیطان اسیر شویم.

بعد بچه ها می پرسند ما چگونه می توانیم برای امام ارزشمند شویم؟ برایشان حدیث والله لیغیبن غیبته لاینجو …  را برایشان می نویسم و از آن ها میخ واهم که هر روز بعد از هر نماز برای ظهورش دعا کنند و با او رشته محبتی ایجاد کنند تا در زمان گرفتاری امام نیز به یاد ما باشند و کوتاهترین دعا همان اللهم عجل فرجه … است .

دعا چند حالت دارد:

  • کاری به صلاح ما است و به ما می رسد چه دعا کنیم و چه نکنیم دعای ما باعث تقرب می شود.
  • کاری به صلاح ما است و به ما می رسد به شرط دعا (باعث تقرب میشود رسیدن به مطلوب).
  • کاری به صلاح ما نیست و به ما نمیر سد (باعث تقرب می شود و خداوند به عوض دعای مستجاب نشده برایش در آینده خیرات می گذارد. ای کاش هیچ دعایم مستجاب نمی شد.)

شرایط کیفیت بخشی دعا:

  • استغفار (بهتر است با توسل به ائمه باشد)
  • صلوات بر محمد و آل محمد

بچه های عزیز به نظر شما چه کار دیگری کنیم تا دعای ما به استجابت نزدیک تر شود و به آن برسیم؟ هرکس جوابی می دهد. بعد به بچه ها می گویم که دعا برای خود نوعی خودخواهی نیست، بلکه نسبت به دعا کردن ما برای دیگران ارزش کمتری دارد و هر چه برای مشکلات دیگران دعا کنیم لطف و رحمت خدا را بهتر جلب می کنیم و اگر ما سعی کنیم برای غربت و مشکلات و سختی های امام دعا کنیم و ایشان را بر خود ترجیح دهیم، مسلم بدانیم که خداوند به ما نظر رحمت خاصی خواهد کرد و مشکلات ما را بهتر برطرف خواهد کرد.

از طرف دیگر امام که معدن کرم و کمالات انسانی است این محبت کوچک ما را به عالی ترین وجه پاسخ خواهد داد و برایمان دعا خواهد کرد و خوشان فرمودند: “و اکثرو الدعا و بتعجیل الفرج فان ذالک فرجکم”

و سپس داستان آن مرد ساکن اصفهان که با فرماندار اصفهان مشکل پیدا کرد و به مرکز خلافت رفت تا شکایتش کند و در آن جا برای حفظ امام جواد از دست خلیفه دعا کرد و امام نیز برایش 3 چیز از خدا خواست و…  را تعریف ‌می کنم. بیائید حداقل همیشه بگوئیم: اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 20 تابلوی کلاس

از دانش آموزی که این کار را کرده بود خواستم دعا را بخواند و با بچه های کلاس با او زمزمه کردیمدعای فرج که بر قسمتی از تابلویی که اطلاعیه هایی در آن نصب می شود جلب توجه کرد ترجمه فارسی و انگلیسی هم نوشته شده بود.

قسمتی از ترجمه انگلیسی را هم خواند، متذکر شدم که اگر به یاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کاری کنیم قطعاً از دید حضرتش پنهان نیست،  پس سعی کنیم چنین حالاتی را در شبانه روز بیشتر داشته باشیم و فرزندان خوبی برای حضرتش باشیم که روشنی چشمش باشیم.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 21 سفر با اتوبوس

مسافرتی که به بندرعباس داشتم در راه بازگشت صندلی کنار من جوانی از اهل فسا بود که در نیروی هوایی بندرعباس به عنوان تکنسین تعمیرات کار می کرد و ضمناً‌ دانشجوی دانشگاه پیام نور بندرعباس بود. تا فسا با ما همسفر بود. بحث های مفصلی در مورد مسائل معنوی و توجه به خدا و توجه به ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف داشتیم.

بحمدالله از جهت اعتقادی فرد خوبی بود و از جو بد منطقه نظامی و بی توجهی افراد به خدا و مسائل مذهبی ناراحت بود و علت را بیشتر رفتار افرادی که خودشان باید الگوی اخلاق و مذهب باشند و رفتار ناهنجار آنها می دانست که با صحبت هایی که با هم داشتیم بحمدالله دید وی نسبت به مسائل تغییر کرد و تا اندازه ای تصمیم گرفت که در محیط کار فعالیت های مذهبی بیشتر داشته باشد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 22 صف بیمه

در بیمه مرکزی ایران واقع در فلکه ستاد در کنار فردی قرار گرفتم که می خواست ماشینش را بیمه کند، صحبت از قیمت بیمه نامه به میان آمد او گفت که من بازنشسته هستم و حقوقم حدود 110 هزار تومان است و کاری هم گیرم نمی آید.

برای بیمه ماشین رفته ام 180 هزار تومان قرض کرده ام که حالا برای بازپرداختش مشکل دارم، من ضمن صحبت از اینکه رزق و روزی به دست خداست و از طریق ولی خدا به دست ما می رسد او را به لطف خدا و محبت مولا دلگرم کردم که او هم متقابلاً به این مسئله اشاره کرده که همه ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم خداوند همه ما را مشمول عنایات حق متعال و ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بفرماید.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 23 گفتگوی با یک مسیحی

حضرت عیسی در گهواره فرمودند :انی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبینا” آیا بدون عنایت پروردگار یک نوزاد می تواند این چنین سخن بگوید و از آینده خبر دهد،‌ راهبران مردم باید الهی باشند تا بتوانند به مردم و جهان سامان دهند و پاپ به عنوان مظهر کلیسا نمی تواند این جایگاه را داشته باشد چون او منتخب الهی نیست و افراد او را انتخاب می نمایند و از آینده نمی تواند چیزی بگوید و معجزه ای ندارد و نابسامانی جهان دلیل عمده عدم ناتوانی اوست بنابراین باید منتظر منجی باشیم.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 24 دانشجوی علوم سیاسی

گستردگی تباهی و فقر و آشکار شدن مبارزه تروریست ها بر علیه دولت ها و مردم و بروز جنگ های داخلی و قبیله ای و منطقه ای نشان از بی کفایتی دنیا دارد. تجربه سال های سال مدیریت سیاسی جهان آیا جز اضطراب روزافزون و ناامنی بوده است؟  پس امروز سیاست به بن بست رسیده و فقط سیاست الهی که همان صداقت است، که همان سخاوت است، که همان صلابت است، که همان صلاحیت درونی و بیرونی منجی آخر الزمان است بکار می آید و بس …

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 25 تعمیرکار ماشین

آیا اتومبیلی وجود دارد که نیازمند به سرویس و تعمیر و شستشو و رسیدگی نباشد؟ قطعاً‌ خیر. اگر ماشینی رسیدگی نشود جز فرسودگی و از کارافتادن نتیجه ای دارد؟ قطعاً‌ خیر. چه کسی باید به ماشین رسیدگی کند؟  جز فرد خبره ای متبحر و سالم و صادق و دلسوز ؟ قطعاً  خیر.

چگونه است ماشین بی روحی که ازآهن ساخته شده نیازمند انسانی کاردان و صادق و دلسوز است اما خود این انسان که پیچیدگی جسمی و روح و روان او بس شگفت انگیز است نیاز به سرویس دهی و شستشو توسط فردی که صادق و درستکار باشد ندارد؟! امروز چه کسی در این دنیای بی اعتمادی   می تواند مورد اطمینان و اعتماد قرار گیرد جز پدر الهی یعنی امام زمان  علیه السلام…

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 26 نقاش تابلو

چرا تابلوهایی که از طبیعت بکر نقاشی می شود این چنین روح نواز است و آرامش و آسایش به ذهن القاء‌ می کند. حتماً  انسان به دنبال آرامش و زیبایی و آبادانی و صلح و صفاست و هرگاه به تابلویی این چنین می نگرد آرزوهایش در ذهنش رژه می روند که چه زمانی به این آرزوهای حقیقی می رسم؟ چه کسی می تواند دنیا را این چنین به سوی آرامش و آسایش پیش ببرد. آیا جز ابرمردی که چهره او نشان از صداقت و دلسوزی داشته و بازوی او نشان از قدرت و صلابت داشته و روح او پیوسته و دائم با مرکز خلقت پیوند داشته باشد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 27 سبزی فروشی

اگر به سبزی آب نرسد جز پژمردگی نتیجه ای خواهد داشت پس قرآن که می فرماید و من الماء‌ کل شی حی خیلی زیبا بیان نموده که همه چیز از آب زنده می ماند در جایی دیگر می گوید:ان اصبح ماوکم غورا فمن یاتیکم بماء معین” اگر آب سالم نیابیم چه کسی آب گوارا به ما خواهد رسانید؟

این آیات دلیل بر این است که هر انسانی که به آب گوارا جهت سالم زیستن جسم نیازمند است قطعاً روحش نیز باید از آب گوارایی بهره مند شود آیا جز حجت خدا کسی می تواند این آب را بیاورد؟ او چه کسی است؟

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 28 راننده تاکسی

  • – آقا برو به مدینه فاضله
  • + کجا؟
  • – مدینه فاضله
  • +آقا اشتباه نمی کنید؟ ما این چنین جایی در مشهد نداریم.
  • -پس کجا داریم؟
  • +نمی دانم چرا از من می پرسید؟
  • -چون همه ما بدنبال مدینه فاضله هستیم. اما نمی دانیم کجاست. مدینه فاضله همراه با ظهور آخرین حجت خدا آغاز می شود که جهان را پر از شادابی و صلح و آرامش خواهد نمود. مدینه فاضله به دست با کفایت حضرت مهدی علیه السلام ایجاد می شود. برای آمدنش دعا کنیم تا از بهار وجودش نسیمی بر ما بوزد و زنده شویم.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 29 آرایشگاه

همانطور که شما آرایش می کنید و ناهماهنگی ها را به هماهنگی و زیبائی تبدیل می کنید. دنیای ناهماهنگ نیز به مصلحی که اصلاح کند و دنیا را به زیبائی تبدیل کند نیازمند است او کیست؟

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 30 بیمار در اتاق عمل

شما خوب خواهی شد. گفت چگونه؟ گفتم: شفای تو به دست کسی است که خدا او را نماینده تام الاختیار خودش در دنیا قرار داده است. گفت چه کنم؟ گفتم: از او بخواه و برای ظهورش دعا کن

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 31 دستیار اتاق عمل

دستیار موهای بلندی داشت گفتم: میدانی که شبیه خشایارشاه شده ای؟ گفت چرا؟‌ گفتم پادشاهان قدیم دارای موهای بلند بوده اند تو از پادشاهان قدیم چه چیزی دیده ای که خود را شبیه آنها نموده ای گفت: هیچ جوانی است. گفتم اگر خود را آراسته کنی اولین کسی که از دیدن تو شاد می شود میدانی کیست؟ گفت: نه. گفتم پدر حقیقی ات. گفت او که در مشهد نیست گفتم: پدری را می گویم که پدر همه است و او امام زمان است تائید کرد و تشکر نمود و در جلسه بعد او را آراسته دیدم.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 32 راننده تاکسی

با دیدن نام مقدس حضرت ابوالفضل پشت شیشه ماشین جلو سخن را آغاز کردم گفتم: امسال جلوه محرم بهتر بوده است گفت: البته در ظاهر نه در باطن گفتم: چرا در باطن هم این گونه است. پاسخی سیاسی داد اما دوباره او را متوجه بحث مذهبی خودم نمودم و گفتم آیا دیده ای تاکنون زمامداران جهان قبل از آرامش و آسایش برای خود به فکر آسایش و آرامش مردم باشند؟ گفت: نه. گفتم: کسی را می شناسم که این گونه است. گفت چه کسی؟ گفتم فرزند حضرت زهرا که مهدی علیه السلام است. از باطن وجودش برای ظهور دعا کرد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 33 بیمار

آقای دکتر،‌ من کسی را می خواهم که روانم را درمان کند. چون آرامش عصبی ندارم. گفتم چرا این گونه شده ای؟

گفت: نامزدم مرا تنها گذاشته و رفته و ممکن است برنگردد و همچنین پدرم فوت نموده است گفتم: می دانی پدری داری که بر بیماری تو و غم و غصه تو بیشتر از تو ناراحت است گفت چه کسی؟ گفتم امام زمانت گفت مگر ممکن است؟ گفتم: عجب از امام زمانی که از حال شیعیانش خبردار نباشد،‌ بسیار گریست و گفت من چه من غمی دارم اگر او به فکر من باشد گفتم حتماً به فکر توست او را از یاد نبر و برای سلامتی اش دعا کن او نیز برای تو دعا می کند و سپس چند کتاب مناسب در این زمینه به او هدیه کردم.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 34 فروشنده قهوه در فرودگاه

چه داری  به ما بدهی که خوب باشد ؟ گفت کافی گفتم به چه معناست گفت یعنی قهوه و … گفتم  کسی را می شناسی که همه زبان ها را بلد باشد گفت: حتماً خودتان را می گویید گفتم:‌ بیا تا بیشتر بگویم. آمد و مفصل با او سخن گفتم و از آرامش و آسایش جهان که او بنا می دارد گفتم و او تائید کرد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 35 ماه محرم

یکی از وظایف مبلغ خوب آن است که از بسترهای مختلف جهت توجه دادن به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف استفاده نماید به گونه ای که دعائی بر فرج حاصل آید. لذا برخی از طرح های اجرایی به شرح زیر پیشنهاد می گردد:

طرح اول: اقدام به بیان روایات منقول از حضرت سیدالشهدا،‌ پیرامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می تواند فضای مجالس را در ایام سوگواری با عطر نام حضرت معطر گرداند بخصوص اگر روایت تبلیغی باشد مانند:

فردی به امام حسین علیه السلام عرض کرد: آیا صاحب این امر (حضرت قائم علیه السلام) شمائید؟

آن حضرت فرمودند: لا ولکن صاحب هذا الامر الطرید الشرید …

خیر ولی صاحب این امر کسی است که از میان مردم رانده شده و دور افتاده است.(بحارالانوار  ج 51 ص234 )

طرح دوم: بیان روایاتی از معصومین علیهم السلام از قبیل آنچه که این جا می آید شنونده را برای دعای فرج حضرت آماده می کند.

امام باقر علیه السلام‌ فرمودند: هنگامی که جدم حسین علیه السلام کشته شد فرشتگان با گریه و نامه به درگاه خدا ضجه زدند و عرض کردند: خدای ما و آقای ما آیا از کسانی که حسین را کشتند چشم پوشی می کنی؟ مگر او برگزیده تو و پسر برگزیده است نیست؟ مگر او بهترین و گرامی ترین آفریده ات نیست؟

در پی این شکایت و شکوه خداوند به فرشتگان چنین می فرمود: ای فرشتگان من آرام گیرید به عزت و جلال خویش سوگند می خورم که بی تردید از ایشان انتقام خواهم گرفت هر چند پس از گذشت روزگاران باشد.

سپس خداوند امامان از فرزندان حسین علیه السلام را به فرشتگان نمایاند آنان با دیدن امامان مسرور و شادمان گشتند در آن میان یکی از ایشان ایستاده بود و نماز می گزارد.خداوند فرمود: بوسیله ی او از دشمنان انتقام می گیرم.

طرح سوم: بعضی از رخدادهای حماسه عاشورا می تواند مدخل مناسبی برای طرح بحث امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد البته نوع بیان و نتیجه گیری خیلی مهم است.

  • الف)‌ توجه نمودن حر بن یزید ریاحی
  • ب) تنهایی حضرت و بیان ایشان هل من ناصر ینصرنی”

طرح چهارم: ذکر تشرفات مختلف که به گونه ای مربوط به سالار شهیدان و کربلای معلی می باشد از قبیل:

  • الف) ‌توصیه به خواندن زیارت عاشورا به گمشده راه مکه: عاشورا عاشورا عاشورا
  • ج) سید حیدر حلاوی
  • د) داستان مرحوم فشندی در عرفات

طرح پنجم: خواندن زیارت ناحیه مقدسه و توجه به ترجمه آن که خود ذکر مصیبت وقابع کربلاست.

طرح ششم: بیان سیره اهل بیت علیه السلام در مواجه شدن با مصائب کربلا می تواند تذکری باشد که شیعیان حضرتش به آن بزرگواران تاسی نموده و حماسه عاشورا تجلیل نمائیم.

از قبیل:

  • الف) بیان امام صادق علیه السلام به ابا هارون در ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
  • ب)‌ بیان امام هشتم علیه السلام به پسر شبیب
  • ج) روش امام سجاد علیه السلام در نقل وقایع عاشورا و گریه نمودن ایشان

 فرمایش امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در زیارت ناحیه که فرمودند: “اکنون که روزگار مرا به تاخیر انداخته و تقدیر الهی مرا از یاری تو باز داشته و در کربلا نبودم تا با دشمنانت بجنگم و با آنان که بنای دشمنی با تو را نهادند دشمنی کنم صبح و شام برای تو گریه م یکنم و در مصیبت تو به جای اشک از دیدگانم خون جاری م یکنم

طرح هفتم: یکی از تکالیف شیعه در زمان غیبت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ‌ ذکر مصائب امام حسین علیه السلام و تشکیل چنین مجالسی است که صاحب مکیال به طور مشروح بیان فرموده اند.

طرح هشتم:  بین امام حسین علیه السلام و امام زمان علیه السلام یک لقب مشترک وجوه دارد و آنهم سفینه النجاه کشتی نجات است میتوان از این مدخل طرح بحث نمود. و دلها را متوجه آن دو بزرگوار نمود.

پیامبر اکرم‌ صل الله علیه و آله: ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

زیارت آل یس: السلام علیک یا سفینه النجاه

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 36 آب

پس از خوردن یک لیوان آب خنک که بسیار نیز گوارا بوده است و این گوارا بودن را اظهار می کنم و چند نفری را که در کنار من نشسته اند متوجه این قضیه می سازم و اینکه این آب گوارا، دل تفتیده را به آرامش و سکون تبدیل می کند  سپس با مقدمه ای بیان می کنم که حضرت برای جهان و دل شیعیان بعنوان ماء معین _ آب گوارا _ تعریف شده است و واقعاً اگر بتوانیم جرعه ای از دریای بیکران آن آب گوارا را بنوشیم پیوسته آرامش پایدار نصیب ما خواهد شد.

تبلیغ امام زمان علیه السلام – راهکار شماره 37 دعای سر سفره برای حضرت

وقتی بچه های جلسه قرآن، ناهار را نوش جان کردند و آماده شدند که به کلاس قران هدایت شوند به ایشان اعلام کردم بچه ها ناهار خوشمزه بود همگی بسیار اعلام رضایت نمودند سپس بایشان عرض کردم بچه ها این غذای خوشمزه و همه رزق و روزی که ما همیشه متنعم هستیم به برکت وجودی حضرت امام زمان علیه السلام است و ما الآن و همیشه بر سر سفره او قرار گرفته ایم پس انصاف نیست که نعمت و روزی و برکت او را استفاده کنیم و از او تشکر نکنیم همین لحظه و همیشه بخاطر داشته باشیم که پس از صرف غذا از ایشان ممنون باشیم و الان هم همگی با هم بپاس این نعمت دعای فرج آقا را همنوا میشویم اللهم کن …


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا