سخنرانی راه خوشبختی – تاک شو نیمه شعبان

 سخنرانی راه خوشبختی (مثلث موفقیت و خوشبختی)

متن سخنرانی نیمه شعبان مثلث موفقیت : راه خوشبختی یک برنامه ی کنفرانسی (talk show) با موضوع موفقیت و خوشبختی است. راه خوشبختی قصد دارد با نگاهی جدید به بررسی مسیر خوشبختی و چگونه موفق شدن بپردازد. این برنامه در سه بخش طراحی شده و پیشنهاد می شود برای اجرای آن از دو مجری استفاده شود.

بخش 1 سخنرانی راه خوشبختی – قوانین الهی 

توضیح: در قسمت اول قصد داریم بگوییم که دنیا مانند یک بازی است که مردم بازیگران آن هستند، بازیگرانی که هر کدام با امکاناتی متفاوت وارد این بازی شده اند. اما نکته ی مهم این است که هر کس با هر امکاناتی می تواند برنده ی این بازی شود به شرطی که قوانین این بازی را بداند و از آن ها پیروی کند. قوانینی مثل ( دعای مادر، جاذبه، استغفار، دعا و ….)

هدف: مخاطب باید وجدان کند که موفقیت او در شناخت قوانین الهی است.

متن اجرا: به نام خدا، سلام عرض میکنم، من —— هستم و افتخار این رو دارم که امروز لحظاتی رو در خدمت شما باشم. قبل از هر چیز لازم می دونم که عید رو به شما تبریک بگم. عیدتون مبارک باشه. و امیدوارم که آخر برنامه همه با یه حس متفاوت و حال خوب از این سالن بیرون بریم .

منم خدمتتون سلام عرض میکنم. من ——– هستم. من که خودم خیلی خوشحالم از این که اینجا و در کنار شما عزیزان هستم . و امیدوارم که لحظات شاد و به یاد موندنی رو کنار هم داشته باشم.

من این نوید رو به شما میدم که برنامه ی ما با برنامه هایی که تا حالا دیدید متفاوته و به همین خاطر ما دو تا درخواست از شما داریم: اولین درخواست ما همکاری شماست . توی این برنامه قرار نیست فقط من و دوستم صحبت کنیم، ما قراره که یه گفتگو با هم داشته و باشیم و برنامه رو با هم جلو ببریم لذا به همکاری شما نیاز داریم

خواهش دوم اینه که بیاییم در طول این برنامه خودمون باشیم و نقش بازی نکنیم، یعنی این که من فکر نکنم که الان رفیقم یا اعضای خانوادم کنار نشتن، بیاییم از شعار ها و کلیشه ها فاصله بگیریم و برای چند ساعت خود واقعیمون باشیم. این جوری اگر من یه چیزی شنیدم که به دلم نشست اونو قبول میکنم و دست پر از برنامه بیرون میرم.

اگه به زندگی از یه زاویه ی جدید نگاه کنیم میفهمیم که: زندگی ما شبیه یه بازی میمونه این بازی مثل هر بازی دیگه ای نقشه دارد ما بازی گران این بازی هستیم هر کس با امکانات خاص خود وارد این بازی شده است شما با چه امکاناتی وارد این بازی شده اید؟ ( سوال از مخاطبین و گفتگو)

هر کسی با امکانات خودش میتونه به موفقیت برسه موفقیت در گرو شناخت قوانین ما بعضی از این قوانین رو در طول زندگی یاد میگیریم مثل پول در اوردن محبت کردن و … حالا بیاییم به یه فهم مشترک از قانون برسیم وقای میگیم قوانین الهی هیچ چیز پیچیده ای در کار نیست . مجری این جا یک خودکار را به زمین می اندازد و می پرسد پرا خودکار زمین افتاد ؟

دلیلش جاذبه است .جاذبه یک قانون الهی است اگر کسی بگه من جاذبه رو قبول ندارم می تونه بره از بالای برج میلاد پایین بپره ( قبول داشتن یا نداشتن ما تاثیری بر قانون نمی گذارد)

همیشه برای من سوال بوده که چرا من با خوردن یک شکلات کوچک در اول صبح یهو 5 کیلو چاق میشم، این شکلات 300 گرمی چجوری میتونه یهو 5 کیبو من رو چاق کنه

خب اگر من برم و مطالعه کنم میفهمم که بدن من دو تا سیکل سوخت و ساز داره یکی قند سوز و دیگری چربی سوز اگر من اول صبحم و با یه ماده ی قندی مثل شکلات آغاز کنم بدن من میره رو سیکل قند سوز و تا آخر شب هر چقدرم گه فعالیت کنم بدنم قند میسوزه و چربی ها دست نمیخوره، اما من اگر این قانون رو بدونم و اول صبحم رو با یه پیاده روی نرم شروع کنم، بدن من میره رو سیکل پربی سوز و تا اخر شب هر تحرکی که داشته باشم چربی های بدن من آب میشند.

ولی همه ی قوانین از این جنس نیستند قانون های دیگری هم وجود دارند مثل : دعای مادر ان مع العسر یسرا پس دیدیم که چقدر خوب می شد اگر من میتونستم همه ی قوانین این نقشه رو بلد باشم . در قسمت بعد می خوایم راجع به یکی از اون قوانین استثنایی خدا صحبت کنیم.

بخش 2 سخنرانی راه خوشبختی – استغفار

توضیح: در این قسمت مخاطب باید بداند تمام نعماتی که دارد از خداست خدا نعمتی را که بدهد پس نمی گیرد ما با کار های بد خودمان باعث سلب نعمت می شویم راه بازگشت نعمات الهی به زندگی ما استغفار است.

متن اجرا: مجری یک تراول از جیبش بیرون می اورد و می گه هر کس این تراول را می خواهد بیاید و از من بگیرد به خاطر شوکه شدن مخاطبین بعد از چند ثانیه یک نفر می آید و تراول را می گیرد

از افرادی که نیامده اند دلیل نیامدنشان را میپرسیم این تراول یک قانون االهی است خدا گفته بخواه تا بهت بدم، بی هیچ  قید و شرطی این ماییم که به حرف خدا اعتماد نداریم حالا بیاییم به خدا اعتماد کنیم و یک قانون استثنایی او را بشنویم اگر دقت کنیم میبینیم که ما غرق در نعمات خدا هستیم ( مثال)

خدا گفته ای بنده ی من سنت من اینه که نعمتی رو که بهت دادم ازت نمی گیرم نعما مال خودت نوش جونت این خود تویی که نعمت رو از دست میدی چرا؟

پاسخ: مکانیزم خدا توی نعمت دادن مکانیزم نعمت دادن خدا مثل مکانیزم آنتن دهی گوشی های موبایل است امواج نعمات خدا در آسمان هست و من باید خودم را در معرض آن قرار بدهم اگر من توی یک اتاق با دیوار ها و سقف های بلند بروم این منم که آنتن گوشی خودم رو قطع کردم اگر من با گناهان و کار های بد دور خودم یه سری دیوار درست کنم این منم که خودم رو از دیدن اسمون نعمات خدا محروم کردم

دونه دونه نعمات رو از دست میدم __بدون دانستن دیوار درست میکنم نقشه بن بست ندارد خداوند پتک و تیشه به اسم استغفار به من داده تا با اون بزنم و دیوار های دور خودم رو خراب کنم تا دوباره به نعمات خدا برسم پتک قوی تر می شود اگر در وقت های ویژه( مثل شب جمعه، زیر بارون، شب و روز نیمه ی شعبان و …) از خدا بخواهیم دسته جمعی از خدا بخواهیم ( و تبیین بیشتر استغفار و شرایط آن )

بعضی اوقات دیوار من انقدر بزرگ و ضخیم شده که خودم زورم بهش نمیرسه یا این که وقت زیادی میبره که شیطون به من اجازه اش را نمی دهد، راه حل میانبر در قسمت بعدی

برای دانلود و مشاهده کتاب تجربه ی شیرین ندامت کلیک نمایید.

بخش 1 سخنرانی راه خوشبختی – معرفی امام زمان علیه السلام

هدف: معرفی امام زمان (علیه السلام) به عنوان امام زنده و پدر مهربان و ترغیب مخاطب بر ارتباط با ایشان و یاری آن جناب

توضیح : در این بخش می خواهیم نسبت به وجود مقدس امام عصر (علسه السلام) تذکر بدهیم و مخاطبین را نسبت به ارتباط با ایشان و نصرت ایشان ترغیب کنیم با این ورود که راه یانبر برای شکستن دیوار ها و بخشش الهی رجوع به آن جناب است و اوست که برای ما پدر اس و خود برایمان استغفار میکند پس بیاییم او را یاری کنیم و با ا زندگی کنیم.

پاسخ به دیوار ضخیم داستان برادران حضرت یوسف (علیه السلام) و رجوع به حضرت یعقوب (علیه السلام) و درخواست استغفار کردن ایشان برای برادران بزرگ بودن گناه برادران و بخشیده شدنشان قانون : وجود افراد ویژه در هر عصر ویژگی این افراد: توانایی شکستن دیوار ها قدرت حل هر مشکل و نیاز از طرف خدا

داستان قرص نان امام سجاد (علیه السلام) : روزی یکی از شیعیان امام سجاد (علیه السلام)  برای درد دل و  کمک خواستن خدمت ایشون اومدند و گفتند : مدتیه که یه بدهکاری دارم و نمی تونم اون رو ادا کنم ، این اتفاق یه مدتیه که زندگی من رو سخت کرده و حسابی تحت فشار قرار گرفتم.

امام سجاد (علیه السلام ) همین که مشکل اون شیعه رو شنیدند شروع کردند به گریه کردن و و خیلی ناراحت شدند. اون شخص گفت : آقا جان چرا گریه می کنید، من قصد ناراحت کردن  شما رو نداشتم. ایشون فرمودند: په غمی بزرگتر ازاین که  من تو را فقیر ببینم و نتونم مشکلت رو حل کنم.

همون روز یکی از مخالفین امام سجاد (علیه السلام) که داستان رو می دونست اون شیعه رو دید و به طعنه گفت ( از این خانواده تعجب می کنم که بعضی اوقات می گویند زمین و آسمان مطیع ما هستند و بعضی اوقات می گویند از حل کردن مشکل شیعه ی خود عاجزیم.

شنیدن این کلام و این که نمی تونست جوابش و بده برای این شیعه خیلی سخت در حالی که دلش حسابی گرفته بود و دوباره پیش امام سجاد (علیه السلام) رفت و داستان رو تعریف کرد و گفت تحمل این حرف برای من از تحمل مشکل خودم سخت تر بود.

امام (علیه السلام) فرمودند: حالا خداوند به من اجازه داد تا مشکل تو را حل کنم. بعد گفنتند تا دو قرص نان خشک که غذای افطار و سحر ایشون بود رو بیارن. ایشون دو قرص نان خشک رو به اون شیعه دادند و فرمودند: این ها را بردار که من چیز بیشتری ندارم ، خدا مشکل تو رو با همین دو قرص نان حل می کنه و سود زیادی به تو می رسه .

مرد نان ها را برداشت و به سمت بازار رفت و در راه مدام این فکر به سرش می زد که آخه چه طور این دو قرص نون خشک می تونه مشکل من و حل کنه و من چه جوری با این طلبم رو بدم .

توی همین فکر ها بود که به یک ماهی فروش برخورد که یک ماهی خشک دستش بود به ماهی فروش گفت: حاضری این ماهی خشک رو با یک قرص نان خشک عوض کنی؟ ماهی فروش از روی دلسوزی قبول کرد و معاوضه اتفاق افتاد. مرد به راه خودش ادامه داد و   کمی جلوتر یم قرص نون باقی مونده رو با مقداری نمک عوض کرد.

ماهی و نمک رو دستش گرفت و رفت خونه، بچه ها و زنش وقتی فهمیدن بعد از مدت ها میتونن یه غذای خوب بخورن خیلی خوشحال شدند.

همین که زن شکم ماهی رو باز کرد تا باهاش یه غذایی درست کنه دید که دو تا مروارید خیلی باارزش تو شکم ماهیه. مرد همین که مروارید ها رو دید، یاد حرف امام سجاد (علیه السلام) افتاد و خدا رو شکر کرد، همین موقع صدای در خونه ی مرد اومد، مرد دم در رفت و دید که ماهی فروش و فروشنده ی نمک در حالی که قرص های نان تو دستشونه اومدن دم در ، به مرد گفتن که این نون ها انقدر صفت بود که ما نتونستیم بخوریمش، بیا این نون هات برای خودت مالی هم که به تو فروختیم حلالت می کنیم.

مرد قرص نان رو گرفت برگشت داخل خونه که دوباره در خونه رو زدن ، این بار سفیر امام سجاد (علیه السلام) بود که دم در اومده بود ، گفت که امام سجاد (علیه السلام) به تو سلام رسوندن و گفتن مشکل تو حل شد پس غذای ما رو به ما پس بده که کسی غیر از ما نمی تونه این غذا رو بخوره. زمرد شیعه مروارید ها رو به قیمتی زیادی فروخت و و با پولش هم بدهیش رو پرداخت کرد هم زندگی خوبی برای خودش فراهم کرد.

امام سجاد (علیه السلام) فرمودند ما اولیای خدا بر غم ها و سختی ها صبری داریم که کسی نمی تواند در این صبر با ما برابری کند و خدا موفقیت در تمامی خواسته ها را برای ما واجب کرده است ولی ما چیزی که خدا اراده نمی کند را اراده نمی کنیم.

اعتقاد و باور ما: خدا فرد ویژه ای را برای ما هم قرار داده است. معرفی امام زمان ( علیه السلام) حدیث امام رضا (علیه السلام) برای امروز ما : امام پدر است مهربان پدر مهربانی به نام مهدی (علیه السلام) ویژگی های پدر مهربان خارج از کلیشه ( من به کی میگم بابای خوب) استغفار حالا که چنین مهربانی داریم و میدونیم که دورمون دیوارهایی داریم ( یکی دیوار بزرگتر یکی کوچیکتر و…)

برای اون دیوار ضخیم معنی نداره از او بخوایم که دیوار ها رو بشکنه بهش بگیم …. یه شروع جدید رابطه باامام زمان سوال: چگونه میشه با این پدر مهربون زندگی کرد و خود رو بالا کشید؟

یکی از ایامی او انیس است انیس از اسامی خداست یعنی کسی که زود انس میگیرد راه حل ارتباط گره زدن زندگی با او و شریک کردنش در زندگی

مثال: سلام حرک شفتیک ( حرف زدن) حرف زدن مردم با امام زمان (علیه السلام): در این قسمت از مخاطبین می خواهیم با امام زمانشان صحبت کنند ، سلام کنند و تولدش را به او تبریک بگویند بیاییم برای او کاری بکنیم یاری امام دعای بر امام خواندن دعای فرج

برای مشاهده و دانلود کتاب بیایید او را یاری کنیم کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا